small for date

????

tuossa aiemmassa viestiketjussa törmäsin tähän termiin ja oli mulle ihan uus juttu joten googletin kun haluaisin tietää onkohan näille SFD vauveleille joku painoraja luokitus?? eli sairaalassa ei mitään puhuneet mut osaako joku sanoa et onko meidän neiti SFD vauva kun ei oikein kunnolla kasvanut ja sit viikolla tasan 39 käynnistettiin kun vesi tais olla vähentynyt ja mitat oli siis 2810g ja 47,5cm???

4

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä

olisi mainittu jos olisi sfd. Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, vaikkakin hitusen pieneltä sun vauva. Se varmaan ois lähemmäs 2,5 kiloa se raja.. Mun sisko oli 2780 g ja ei ollut mikään sfd-vauva, niin ja sen tytär oli joku 2600 ja normaali.

• lapsi++

painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.

• oikeassa
        lapsi++ kirjoitti:

painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.

olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!

• ne kovasti
        oikeassa kirjoitti:

olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!

tykkää syytellä heti kun jotain on...Meillä pojan bilirubiiniarvot nousi ja heti olin huono äiti...Kai sitä yrittäis vaikuttaa jos pystyis, mutta kun ei pysty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      73
      4195
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      43
      3153
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      36
      2811
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      34
      1998
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      504
      1666
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      63
      1585
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      46
      1462
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1360
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      69
      1287
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1256
    Aihe