tuossa aiemmassa viestiketjussa törmäsin tähän termiin ja oli mulle ihan uus juttu joten googletin kun haluaisin tietää onkohan näille SFD vauveleille joku painoraja luokitus?? eli sairaalassa ei mitään puhuneet mut osaako joku sanoa et onko meidän neiti SFD vauva kun ei oikein kunnolla kasvanut ja sit viikolla tasan 39 käynnistettiin kun vesi tais olla vähentynyt ja mitat oli siis 2810g ja 47,5cm???
small for date
4
1266
Vastaukset
- siitä
olisi mainittu jos olisi sfd. Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, vaikkakin hitusen pieneltä sun vauva. Se varmaan ois lähemmäs 2,5 kiloa se raja.. Mun sisko oli 2780 g ja ei ollut mikään sfd-vauva, niin ja sen tytär oli joku 2600 ja normaali.
- lapsi++
painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.
- oikeassa
lapsi++ kirjoitti:
painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.
olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!
- ne kovasti
oikeassa kirjoitti:
olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!
tykkää syytellä heti kun jotain on...Meillä pojan bilirubiiniarvot nousi ja heti olin huono äiti...Kai sitä yrittäis vaikuttaa jos pystyis, mutta kun ei pysty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637