small for date

????

tuossa aiemmassa viestiketjussa törmäsin tähän termiin ja oli mulle ihan uus juttu joten googletin kun haluaisin tietää onkohan näille SFD vauveleille joku painoraja luokitus?? eli sairaalassa ei mitään puhuneet mut osaako joku sanoa et onko meidän neiti SFD vauva kun ei oikein kunnolla kasvanut ja sit viikolla tasan 39 käynnistettiin kun vesi tais olla vähentynyt ja mitat oli siis 2810g ja 47,5cm???

4

1403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä

olisi mainittu jos olisi sfd. Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, vaikkakin hitusen pieneltä sun vauva. Se varmaan ois lähemmäs 2,5 kiloa se raja.. Mun sisko oli 2780 g ja ei ollut mikään sfd-vauva, niin ja sen tytär oli joku 2600 ja normaali.

• lapsi++

painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.

• oikeassa
        lapsi++ kirjoitti:

painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.

olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!

• ne kovasti
        oikeassa kirjoitti:

olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!

tykkää syytellä heti kun jotain on...Meillä pojan bilirubiiniarvot nousi ja heti olin huono äiti...Kai sitä yrittäis vaikuttaa jos pystyis, mutta kun ei pysty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3395
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2519
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      97
      2461
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2134
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1693
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1584
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1506
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1305
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      134
      1245
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1146
    Aihe