tuossa aiemmassa viestiketjussa törmäsin tähän termiin ja oli mulle ihan uus juttu joten googletin kun haluaisin tietää onkohan näille SFD vauveleille joku painoraja luokitus?? eli sairaalassa ei mitään puhuneet mut osaako joku sanoa et onko meidän neiti SFD vauva kun ei oikein kunnolla kasvanut ja sit viikolla tasan 39 käynnistettiin kun vesi tais olla vähentynyt ja mitat oli siis 2810g ja 47,5cm???
small for date
4
1412
Vastaukset
- siitä
olisi mainittu jos olisi sfd. Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, vaikkakin hitusen pieneltä sun vauva. Se varmaan ois lähemmäs 2,5 kiloa se raja.. Mun sisko oli 2780 g ja ei ollut mikään sfd-vauva, niin ja sen tytär oli joku 2600 ja normaali.
- lapsi++
painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.
- oikeassa
lapsi++ kirjoitti:
painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.
olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!
- ne kovasti
oikeassa kirjoitti:
olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!
tykkää syytellä heti kun jotain on...Meillä pojan bilirubiiniarvot nousi ja heti olin huono äiti...Kai sitä yrittäis vaikuttaa jos pystyis, mutta kun ei pysty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502