small for date

????

tuossa aiemmassa viestiketjussa törmäsin tähän termiin ja oli mulle ihan uus juttu joten googletin kun haluaisin tietää onkohan näille SFD vauveleille joku painoraja luokitus?? eli sairaalassa ei mitään puhuneet mut osaako joku sanoa et onko meidän neiti SFD vauva kun ei oikein kunnolla kasvanut ja sit viikolla tasan 39 käynnistettiin kun vesi tais olla vähentynyt ja mitat oli siis 2810g ja 47,5cm???

4

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä

      olisi mainittu jos olisi sfd. Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta, vaikkakin hitusen pieneltä sun vauva. Se varmaan ois lähemmäs 2,5 kiloa se raja.. Mun sisko oli 2780 g ja ei ollut mikään sfd-vauva, niin ja sen tytär oli joku 2600 ja normaali.

      • lapsi++

        painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.


      • oikeassa
        lapsi++ kirjoitti:

        painaa esim.2700g vaikka viikon lasketun ajan jälkeen niin kyllä se sitten on small for date...Eiköhän se katsota tilanteen mukaan.Keskosraja oli kai tuo 2500g.

        olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!


      • ne kovasti
        oikeassa kirjoitti:

        olet, tapauskohtaisestihan se katsotaan. Tuo minun siskoni tytär syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja painoi siis 2660 g, tänään just asiasta puhuttiin. Mutta ei siis ollut sfd. Hyvä ettei lääkärit ruvenneet syyttämään että olisi mukamas ryypännyt tai polttanut raskauden aikana että siksi niin pieni. Ja ei kyllä todellakaan tehnyt kumpaakaan!

        tykkää syytellä heti kun jotain on...Meillä pojan bilirubiiniarvot nousi ja heti olin huono äiti...Kai sitä yrittäis vaikuttaa jos pystyis, mutta kun ei pysty!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2366
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      835
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      537
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      65
      522
    Aihe