Back to Basics arvosteluni

Hippo

Levyn kuunneltuani voin kertoa että se sisältää hyvin tuotettua ja kunnianhimoista Rnb/funk vaikutteista poppia, mukana on myös Gospelia ja Tiinulle tyypillisiä balladeja. Tässä omat suosikkini:

1. Back in The Day. Varmaan jenkeissä suosittu?

2. Aint no Other Man. Tuttu TV:stä.

3. Understand. Kivasti toteutettu...

4. Slown Down Baby. Ihan kiva.

5. Oh Mother. Snif! :)

6. Here To Stay. Toimii todella hyvin.

7. Enter the circus ja Welcome ovat oikeastaan sama kappale, ETC sisältää saman sävelmän kuin Welcome ja toimii johdantona sille, eikä ETC oikeastaan varsinainen laulu olekkaan. Pelkkä intro vain. Welcome tuntuu loppuvan kesken lyhyytensä takia, mutta kuulostaa mahtavalta.

8. Candyman ei kaipaa perusteluja. Video on varmaan kiva?

9. Nasty Naughty boy! Tosi rivo, mutta varmaan toimii konsertissa hyvin?

10. Hurt. Kaunis laulu ja sävelmä. Voi olla albumin paras kappale?

11. Mercy On Me. Hieno kappale, vaikkei varmaan kaikkien suosikki.

12. Save Me From Myself. Todella hieno gospel kappale.

Muutkin biisit ovat toki ok, ja monet niistä olivat varsin erikoisia. Kuten Thank You jolla oli myös fanien puhetta, tai On Your Way joka kuulostaa huonolta LP-kiekolta.

Kyllä tästä olisi saanut paremminkin vain yhden kiekon, mutta ilmeisesti nuo muutamat laulut ovat Christinalle itselleen niin tärkeitä että ne piti saada mukaan? Ja hyvä on, että kappaleita on paljon, sillä seuraavaan levyyn voi olla taas aikaa neljä vuotta? Ehtiipähän kaikkia lauluja sulatella rauhassa...

Bonus video ei suostunut toimimaan vaikka kokeilin sitä usealla eri ohjelmalla. CD:t irtosivat kotelosta vasta taistelun jälkeen. Kansivihko on todella laadukas, enkä ollut aikaisemmin nähnyt kaikkia sen sisältämiä kuvia.

Jotkut albumin Rnb kappaleet saavat varmasti enemmän suosiota USA:ssa kuin euroopassa? Christinan uusin albumi on Strippedin tasoa, ei enempää eikä vähempää. Ja se riittää ainakin minulle. :)

17

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hippo

      Tuo "Mercy On Me" on gospel kappale, eikä "Save Me From Myself"...

    • Erizo

      Tämä ei ole niinkään arvostelu vaan mielipidekommentti.

      B2B on parempi mitä aikoinaan osasin kuvitellakaan. Pidän tällä hetkellä enemmän kakkoslevystä. Tämän hetken kolme parasta biisiä per levy ovat henkilökohtaisessa listauksessani seuraavassa järjestyksessä(ykkönen siis luonnollisesti paras):

      LEVY-1

      1. Understand
      2. Still Dirrty
      3. Slow Down Baby

      LEVY-2

      1. Hurt
      2. Welcome
      3. Mercy on Me

      Mun mielestä "Hello" olisi varmaan hyvin mahtunut Bonukseksi jompaan kumpaan, sillä se oli ihan kiva biisi, mutta erinomainen levy siis näinkin. En kadu, että ostin.

      • Hippo

        Myös oma arvosteluni oli pikemminkin mielipidekommentti. Back to Basics on erinomainen albumi, jonka taso paljastuu vähitellen, mitä enemmän sitä kuuntelee.

        Kunhan vain nuo single valinnat ja videot toteutetaan asialliseti, niin kyllä on ihme, ellei tällä julkaisulla Tiinu Grammyjä voita!


      • Erizo
        Hippo kirjoitti:

        Myös oma arvosteluni oli pikemminkin mielipidekommentti. Back to Basics on erinomainen albumi, jonka taso paljastuu vähitellen, mitä enemmän sitä kuuntelee.

        Kunhan vain nuo single valinnat ja videot toteutetaan asialliseti, niin kyllä on ihme, ellei tällä julkaisulla Tiinu Grammyjä voita!

        Singlevalinnoilla tulee olemaan tärkeä merkitys. Hyvillä valinnoilla B2B voi myydä jopa enemmän kuin Stripped. Albumilla on siis potentiaalia ja paljon.

        Tiedän, että henkilökohtaiset suosikkibiisini tulevat vielä muuttumaan ajan myötä. Tässä levyssä onkin nimenomaan parasta se, ettei kaikki ole "valmiiksi pureskeltua" miljoonapoppia.

        Ai niin Hippo: olen tehnyt havainnon, ettet välttämättä pidä kaikkein eniten tuosta ANOM-videosta. Tulit mieleeni, kun törmäsin tähän ANOM-videon toiseen versioon:

        http://www.youtube.com/watch?v=5D0eMfNZtBk


        Heh! Enjoy! ;-)


      • simple
        Erizo kirjoitti:

        Singlevalinnoilla tulee olemaan tärkeä merkitys. Hyvillä valinnoilla B2B voi myydä jopa enemmän kuin Stripped. Albumilla on siis potentiaalia ja paljon.

        Tiedän, että henkilökohtaiset suosikkibiisini tulevat vielä muuttumaan ajan myötä. Tässä levyssä onkin nimenomaan parasta se, ettei kaikki ole "valmiiksi pureskeltua" miljoonapoppia.

        Ai niin Hippo: olen tehnyt havainnon, ettet välttämättä pidä kaikkein eniten tuosta ANOM-videosta. Tulit mieleeni, kun törmäsin tähän ANOM-videon toiseen versioon:

        http://www.youtube.com/watch?v=5D0eMfNZtBk


        Heh! Enjoy! ;-)

        Minäkin kuuntelin eilen omani. Ja täytyy sanoa, että pidän kaikista kappaleista. En voi sanoa parasta, mutta pidin erityisesti "Mercy On Me"- kappaleesta...


      • Hippo
        Erizo kirjoitti:

        Singlevalinnoilla tulee olemaan tärkeä merkitys. Hyvillä valinnoilla B2B voi myydä jopa enemmän kuin Stripped. Albumilla on siis potentiaalia ja paljon.

        Tiedän, että henkilökohtaiset suosikkibiisini tulevat vielä muuttumaan ajan myötä. Tässä levyssä onkin nimenomaan parasta se, ettei kaikki ole "valmiiksi pureskeltua" miljoonapoppia.

        Ai niin Hippo: olen tehnyt havainnon, ettet välttämättä pidä kaikkein eniten tuosta ANOM-videosta. Tulit mieleeni, kun törmäsin tähän ANOM-videon toiseen versioon:

        http://www.youtube.com/watch?v=5D0eMfNZtBk


        Heh! Enjoy! ;-)

        Tällaista en odottanut! :D


      • B2B:ltä

        1. levyltä:
        Aint no other man
        On our way
        Still dirrty!!!!!!
        Here to stay

        2.levyltä:
        Candyman
        I got trouble


      • Erizo
        simple kirjoitti:

        Minäkin kuuntelin eilen omani. Ja täytyy sanoa, että pidän kaikista kappaleista. En voi sanoa parasta, mutta pidin erityisesti "Mercy On Me"- kappaleesta...

        .. on Me:ssa Christina laulaa aivan upeasti! Se biisi on tuotettu niin hyvin, etten meinaa edes käsittää koko asiaa. Ja varsinkin se loppu, missä hän venyttää sen ilmiömäisen pitkän "Yyyyoooooouuuuuuuuuuuuuuuu!"

        Muutenkin koko biisissä on aivan uskomatonta meininkiä!


      • Erizo
        B2B:ltä kirjoitti:

        1. levyltä:
        Aint no other man
        On our way
        Still dirrty!!!!!!
        Here to stay

        2.levyltä:
        Candyman
        I got trouble

        Still Dirrty:ssa on niin hyvät sanat! Paras kohta, mikä pistää melkein hymyilemään on:

        If I want to wear lingere outside of my clothes
        If I want to be erotic in my own videos
        If I want to be provacative, well that ain't a sin
        Maybe you're not comfortable in your own skin

        Hah! In your face, haters! ;)

        Olen myös lämmennyt Candyman:iin; aikaisemmin en niin hirveästi tästä biisistä välittänyt, mutta nyt se on alkanut vaikuttamaan jopa hyvältä singlevalinnalta.

        Mutta miksi Welcome on niin lyhyt?! Olen koukussa siihen biisiin!


    • ettei

      tämä liity Christinaan mitenkään, mutta tossa viestissä mä jäin miettimään tätä kohtaa:

      "Bonus video ei suostunut toimimaan vaikka kokeilin sitä usealla eri ohjelmalla. CD:t irtosivat kotelosta vasta taistelun jälkeen."

      Omituista jos bonus video ei toimi?? :-O

      Eniten tossa pätkässä kuitenki jäi vaivaamaan toi juttu, ettei levyt irtoa! Mä oon joutunu todellakin TAISTELEMAAN jokaisen omistamani tuplaCD:n kanssa!!! En millään viittis repiä niitä levyjä väkisin irti, etteivät mee rikki! Onkohan kellään mitään niksiä miten sais helposti irrotettua kummankin levyn kunnialla kotelosta???

      • Hippo

        Kun sitkeästi yrittää ja on varovainen, niin aina ne ovat irronneet ilman että ovat hajonneet...


      • simple
        Hippo kirjoitti:

        Kun sitkeästi yrittää ja on varovainen, niin aina ne ovat irronneet ilman että ovat hajonneet...

        Minä kokeilin sitä myös vaikka millä ohjelmilla, mutta ei. En ole koskaan tajunnut näitä videoita levyillä. Tai siis miten ne katsotaan... Osaakohan joku neuvoa?


      • ainakin
        simple kirjoitti:

        Minä kokeilin sitä myös vaikka millä ohjelmilla, mutta ei. En ole koskaan tajunnut näitä videoita levyillä. Tai siis miten ne katsotaan... Osaakohan joku neuvoa?

        Laitoin vaan sen cd:n jossa on se bonus video tietokoneen dvd asemaan ja siitä se itsestää alko se video.ei sen kummempaa.


      • Hippo
        ainakin kirjoitti:

        Laitoin vaan sen cd:n jossa on se bonus video tietokoneen dvd asemaan ja siitä se itsestää alko se video.ei sen kummempaa.

        Videon katsomiseen vaaditaan QuickTime. Itselläni on Windows Me joten QuickTimeä ei voi asentaa, mulla oli se aiemmin mutta otin sen pois. Olisivat laittaneet jonkin yleisemmän formaatin videolle.


      • Erizo
        Hippo kirjoitti:

        Videon katsomiseen vaaditaan QuickTime. Itselläni on Windows Me joten QuickTimeä ei voi asentaa, mulla oli se aiemmin mutta otin sen pois. Olisivat laittaneet jonkin yleisemmän formaatin videolle.

        Miksei QuickTime:a voi asentaa, jos on Windows MP?Häh ja täh?

        Mä ostin just uuden kannettavan ja imuroin kyllä QuickTimen ensisijassa netistä. Vielä en ole tosin saanut moista aikaiseksi, mutta pian, pian...

        By the way; levyt on tosi tiukassa. Itse kuuntelen kuitenkin nyt kokoajan jopaa kumpaa,joten toinen levy saa odottaa siinä "päälimmäisessä" urassaan.

        Ja eikö ookin se CD:n suojus ihanan kiiltävä?! Ei kaikkein olellisin pointti tuosta levystä, mutta tein vain pienen huomion...


      • simple
        Erizo kirjoitti:

        Miksei QuickTime:a voi asentaa, jos on Windows MP?Häh ja täh?

        Mä ostin just uuden kannettavan ja imuroin kyllä QuickTimen ensisijassa netistä. Vielä en ole tosin saanut moista aikaiseksi, mutta pian, pian...

        By the way; levyt on tosi tiukassa. Itse kuuntelen kuitenkin nyt kokoajan jopaa kumpaa,joten toinen levy saa odottaa siinä "päälimmäisessä" urassaan.

        Ja eikö ookin se CD:n suojus ihanan kiiltävä?! Ei kaikkein olellisin pointti tuosta levystä, mutta tein vain pienen huomion...

        Kiitos Hippo. ^^ Aion katsoa sen myöhemmin.

        Albumi on upea. Ja useimmat kappaleista on mahtavia, mutta jotkut ei kolahda. ANOM on minusta yksi huonoimpia kappaleita levy(i)llä. Tai siis, en sano, että se huono on. Mutta on siellä potentiaalisempiakin kappaleita.


      • Erizo
        ainakin kirjoitti:

        Laitoin vaan sen cd:n jossa on se bonus video tietokoneen dvd asemaan ja siitä se itsestää alko se video.ei sen kummempaa.

        Kyllä bonus video toimi mulla ongelmitta. Eikä Quicktimen asennuksessakaan ollut häikkää.

        Video oli ihan kiva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe