Shell työnantajana?

Nimetön

Onko kenelläkään kokemuksia?

62

10366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetistä

      Pääkaupunkiseudulla ihan persiistä!! Yhden v*tun ahopallon takia, joka ei arvosta työntekijöitään pers'karvaa enempää. Pelkkää v*ttuilua, kyyläämistä ja varoitusten jakamista. Pelottelu, uhkailu ja kiristys, siinä keinot.

      Suosittelen harkitsemaan jotain toista firmaa - ihan mitä tahansa muuta!!

      • Alkup.

        Olen ollut Shellillä töissä ja kokemukseni ovat sen verran huonoja, että kiinnostuin muiden kokemuksista.

        No, samantien voisin kai kertoakin.
        Eli minut palkattiin osa-aikaiseksi parin kuukauden koeajalla (sopimus toistaiseksi voimassaoleva) kahdelle eri Shellille. Toisessa ehdin tehdä harjoitteluvuorot ja seuraavana olisi ollut vuorossa toisen paikan harjoitteluvuorot. Noh, sopimukseni purettiin ennen kuin edes ehdin nähdä sitä toista paikkaa! Syitä ei sen kummemmin kerrottu, mutta mutistiin vain, että se toinen paikka on niin vaativa, että tämä on minulle itsellenikin parempi ratkaisu. :o
        Tiedän 100%:n varmasti, että minun työpanoksessani/oppimisessani ei ollut mitään vikaa, joten vähän huono maku jäi ko. firmasta.


      • Maijamehiläinen entinen
        Alkup. kirjoitti:

        Olen ollut Shellillä töissä ja kokemukseni ovat sen verran huonoja, että kiinnostuin muiden kokemuksista.

        No, samantien voisin kai kertoakin.
        Eli minut palkattiin osa-aikaiseksi parin kuukauden koeajalla (sopimus toistaiseksi voimassaoleva) kahdelle eri Shellille. Toisessa ehdin tehdä harjoitteluvuorot ja seuraavana olisi ollut vuorossa toisen paikan harjoitteluvuorot. Noh, sopimukseni purettiin ennen kuin edes ehdin nähdä sitä toista paikkaa! Syitä ei sen kummemmin kerrottu, mutta mutistiin vain, että se toinen paikka on niin vaativa, että tämä on minulle itsellenikin parempi ratkaisu. :o
        Tiedän 100%:n varmasti, että minun työpanoksessani/oppimisessani ei ollut mitään vikaa, joten vähän huono maku jäi ko. firmasta.

        Kieroilua todellakin, palkka huonoa, kunnon kieroilu.. En suosittele kenellekkään !!


    • on kokemusta...

      ja voin sanoa, että sen syvemmältä ei duunipaikkoja enää löydy. Sain niin tarpeekseni, etten voi vielä nyt vuosienkaan jälkeen käydä Shell-asemalla tankkaamassa.

    • perttu.

      kyllä ne kuulemma maksaa iha hyvin, mitä se jorma mulle kalareissulla mulle sepusti. ja työtäkin on kuulemma vähemmän, ku nokialla.

      • suositella

        kenellekkään. Viis vuotta takana eikä kovin hyvää kerrottavaa. Heti pois kun muuta ilmaantuu.


      • shelli
        suositella kirjoitti:

        kenellekkään. Viis vuotta takana eikä kovin hyvää kerrottavaa. Heti pois kun muuta ilmaantuu.

        No miks olet sit viisi vuotta kärsinyt???


      • Mene ja tiedä
        shelli kirjoitti:

        No miks olet sit viisi vuotta kärsinyt???

        Jotkut ei osaa hankkia uutta työpaikkaa.. toisaalta Shelleillä on kyllä sellanen "hajota ja hallitse" -meininki, ettei monet kertakaikkiaan uskalla hakea muita töitä..


    • boikotoin käytöstavattomia

      Lähetin itse viime vuonna Shellille hakemuksen, mutta sieltä ei vastattu millään tavalla hakemukseen, ei edes hakemuksen saapumiseen.

      Ehkä he eivät ole kiinnostuneita ottamaan tulevaisuudessakaan ketään sinne töihin ja tuskinpa enää itse ainakaan menisin tuollaiseen yritykseen töihin. Kannattaa huomioida yritykset, joissa ei arvosteta työntekijöitä. Tuo oli selvä signaali.

    • aiheesta

      Ite oon ollut Shellillä, asemalla töissä n kolme vuotta. Pahaa sanottavaa ei juuri ole. Aluepäällikkö on paras mahdollinen esimies, liikepaikkavastaava on mukava ja reilu. Vuoroista on aina saanu sovittua ja palkkaakin saa enemmän ku taulukossa lukee. Hyvin perustellut palkankorotuspyynnöt menee myös läpi. Pääkonttorille olen kanssa hakenu töihin, ja sieltä tuli vastaus ihan kahteen otteeseen. Riippuu tietysti varmaan asemasta ja alueesta miten hommat sujuu. Nythän saattaa Shell olla minkälainen tahansa, kun runkoverkosto on lakkautettu ja kaikkialla kauppiaat. Että siitä taitaa ihan olla kiinni jatkossa.

      • *huutonaurua*

        Jahas, aluepäällikkö itse omassa persoonassaan alentunut itseään kehumaan..... ;D


    • Shellisti

      On 18 vuotta kokemusta ja voin sano että en arvosta ihmisiä jotka kehuvat shellin toimintaa. Pelkää kieroilua koko tominta älkää missä tapauksessa edes käyttäkö yhtiön palveluita.Jos haluatte selvittää yhtiön toimintaa ,niin käyttäkää kansainvälisiä netti sivuja.

    • anonyymi__

      Saako kysyä meneekö monella Shellillä henkilökunnan keskinäiset vuorovaihdot vuoropäällikön tms. kautta?

    • ei ole Shelliä

      mikä ihmeen Shell?

      Shell on poistunut Suomesta

    • xshelee

      Mä oon ainakin ollut Shellillä töissä.. ST1:seen ne kuuluu nykyään mut Shellejä on muutamat ainaki pk-seudulla.
      Lopetin just sieltä enkä ikinä haluu takas... työkaverit oli jotkut ihan kivoja, vuoropäälliköt kans mut se ylin henkilö ihan omaa luokkaansa ja siitä puhutaan joka Shellillä ja jokaikinen vp.itä myöten.. Lisäks tietyt työntekijät on eri asemassa vuoropäälliköiden mielestä; ne vuoropäälliköiden suosikit saa tehä mitä huvittaa.

      .Espoon puolella ainakin menee Shellit muutamilla työntekijöillä jotka joutuu siinä asemilla tekemään lähes 100 tuntisii listoja.
      Tää työ sopii niille ketä haluu tienata sitä rahaa koska tunteja saa. Ja niitä tyrkytetään vaikket haluiskaan... Lisäks jos oot hyvä mielistelemään niin tervemenoa.

      Kysyjälle tiedoksi et joo keskinäiset vuoronvaihtamiset menee vp:n kautta. ei koskaan ilman suostumusta

    • hhjhj

      Mulle riitti. kiitti! En suosittele kenellekkään! Ja joo yhdyn tuohon et ne "suosikit" saa tehä mitä lystää. Perseennuolijat varmaa viihtyy!

    • ...........

      Osaisiko kukaan täällä kertoa huoltamokahvilatyöntekijän työstä Shellillä?

      • Työ on kivaa

        Työnä se on kivaa, ei moittimista, MUTTA työilmapiiri on täysin mätä, lähinnä johtuen luonnevikaisista esimiehistä, joiden johtamistaidot perustuu "hajota ja hallitse" -taktiikkaan. Miten yhteen ketjuun voikin olla pesiytynyt noin paljon narsisteja & psykopaatteja.... uskomatonta p*skaa.

        Hae mitä tahansa muuta paikkaa.


      • mikään ei riitä

        Tosi kova kiire, liian vähän työntekijöitä.


    • Täyttä schaibaa

      Kannattaa muuten seurailla eri Shell-asemien ilmottelua mollissa... jostain kumman syystä aika monessa paikassa on AINA paikka auki, tai useampia, eikä "sopivaa hakijaa" vaan tunnu löytyvän - miksiköhän? On se ilmeellinen tämä työvoimapula.

      Jostain syystä monessa paikassa harrastetaan paljon sitäkin, että porukkaa houkutellaan töihin pitkillä soppareilla, mut pistetään pihalle koeajan viimeisenä päivänä ilman selityksiä. Tosiasiassa tarve on vain lyhytaikaisille keikkalaisille.

      • Älkää menkö!

        Huonompaa työpaikkaa ku shell on vaikee löytää eli kiertäkää shell kaukaa! Läpimätä koko yritys ja varsinki sen toiminta.


      • plague rat of doom

        Mulle kävi juuri noin. Tein kaksi kuukautta yli 90h tuntilistoja ja sitten koeajan viimeisenä työpaivänä pistettiin pihalle ilman sen kummempaa syytä. Voi sitä kahden aikuisen ihmisen teatteria, kun yritin irtisanomistilanteessa kysellä, että mitä meni vikaan. Sama homma oli kun erään toisenlaisissa hommissa olevan harjoittelijan tekemää suht isoa mokaa yritettiin pistää minun syykseni, vaikka tilityskuitilla olisi ollut mustaa valkoisella minusta toimineeni ajallani. Silti pomon piti päästä syyllistämään minua asiasta, jolla ei edes ollut mitään tekemistä minun työnkuvani kanssa.

        Esimiehet olivat todellakin suoraan sanottuna huonoja. Ihmeellistä lannistavaa naputusta kaikesta ja todellista henkistä kyykytystä, jollaiseen en ole törmännyt missään muualla. Heistä varoiteltiin kaikkien muiden työntekijöiden taholta.Toisen esimiehen ammattitaito kaikkea muutakin kohtaan (ei pelkästään alaisia) oli suorastaan hämmentävää.

        Pomojakin uuvuttavampaa oli tosin hirveä kiire. Monessa vuorossa työntekijöitä oli selkeästi liian vähän. Taukoja ei ollut. Vessassa sai juosta, jos ehti - lounasaikana ei ehtinyt. Yksin oltavat iltavuorot olivat kaikista hirveimpiä. Asiakkaita saattoi tulla ovista ja ikkunoista, sinun piti palvella asiakkaita käytännössä monessa pisteessä ja samaan aikaan siivota paikat lattian pesua myöten, sulkemisajan jälkeen sai jäädä pelkkä kassanlasku. Ylitöiksi meni ja usein. Asiakkaatkin valittivat kiirestä, mutta sekin vain kaadettiin sontahaukkuna meidän rivityöntekijöiden niskaan.


    • Kokemuksesta

      ...voin kertoa, ettei kannata.

      Ollessani yrityksen palveluksessa tein töitä pk-seudulla muutamalla eri huoltsikalla.

      Lähes poikkeuksetta pistäisin koko ketjun kollegat ja esimiehet vaihtoon... Luonnollisesti poikkeuksiakin löytyy, mut jokin siinä yrityksessä oikeasti mättää ja pahasti.

      Palkkauksessa ja palkanmaksuissa ei mitään vikaa. Hyvin tuli toimeen.

      Läksin kuitenkin kahden kuukauden jälkeen, kun jokainen työvuoro ajoi mut niin suuren ahdistuksen valtaan, että väistämättäkin siinä alkoi miettiä jotain muuta työtä...

      En suosittele kellekään.

      • Surkea työpaikka

        Kaikki negatiiviset asiat mitä tällä palstalla on tullu esiin koskien tätä firmaa on niin totta!!!! Älkää hyvät ihmiset menkö sinne shellille töihin. Älkää missään nimessä. Aivan sairasta koko touhu. Ne jotka on siellä joskus ollu tietää varmaan mistä puhutaan. TODELLAKIN suurin osa esimiehistä pellolle ja äkkiä ja uudet hyvä esimiehet tilalle. Kokemusta on monista esimiehistä ja ei oo paljo järkeä niille ihmisille annettu, valitettavasti! Siellähän vaihtuu jatkuvasti porukka.. Miksköhän joo???


    • raberebe

      No, kohta 8 v Shellillä töissä kahdessa eri paikassa. Ei minulla ole pomoista naputettavaa. Asiat käytiin läpi jo työhaastattelussa. Tiesin siis mihin ryhdyin. Kiirehuiput ovat kyllä yksin ihan kestämättömiä. Niihin olen kuitenkin rakentavilla ehdotuksilla saanut apua ja helpotusta kun olen vedonnut asiakaspalautteisiin. Olen ollut myös yökerhossa töissä ja siihen verrattuna Shell on jopa rento työpaikka. Vaan niinhän on monta mieltä kuin on meitä mielipuoliakin

    • Hakekaa apua

      "Tein kaksi kuukautta yli 90h tuntilistoja ja sitten koeajan viimeisenä työpaivänä pistettiin pihalle ilman sen kummempaa syytä."

      "Monessa vuorossa työntekijöitä oli selkeästi liian vähän. Taukoja ei ollut. Vessassa sai juosta, jos ehti - lounasaikana ei ehtinyt. Yksin oltavat iltavuorot olivat kaikista hirveimpiä."

      Huoltoasemien työntekijät vaihtuvat usein ja uusia työntekijöitä haetaan jatkuvasti. Johtuneeko em. asioista? Jos työntekijällä ei ole lainkaan taukoja, se on jo työehtosopimuksenkin mukaan LAITONTA! Ottakaa ammattiliittoon ja työsuojelupiiriin yhteyttä! Työsuojelupiiristä voi tilata tarkastajan katsomaan työolosuhteet ja mahdolliset epäkohdat. Tarkastus työnantajalle etukäteen ilmoittamatta, jotta epäkohtia ei kaunistella.

      • On koettu joo

        Höpöhöpö, työsuojelupiiristä, tai muustakaan ei ole mitään taikaa näissä asioissa, on tullut huomattua..

        Vai mitäs sanot siitä, että 24h-asemalla työntekijöitä juoksutetaan vuorosta vuoroon sikin sokin sekaisin, siis aamua, iltaa, päivää ja yötä ihan miten sattuu ja uusein vieläpä esim yövuoron jälkeen (loppuu 6:15 aamulla) vielä saman päivän aikana takaisin iltaan (klo 14:00). Iltavuoron jälkeen voikin sitten olla taas aamu, tai päivä, tai ihan mitä tahansa.... ei tuollaista rumbaa jaksa kovin montaa kuukautta selväjärkisenä, kun ei pysty missään välissä nukkumaan riittäviä yöunia (työmatkat mukaanlukien vuorojen välissä oleva 8h kutistuu äkkiä 6-5 tuntiin nukkumista, jos edes pystyy nukahtamaan..) Lisäksi vuoroihin olisi pitänyt tulla noin 20 minsaa, tai puolikin tuntia aikaisemmin... 5 vaille ei riittänyt, aiheutti muka "tytöille liikaa stressiä, että tuleekohan se vai ei..."

        Mikään tuossa kuvattu ei kuulunut millään tavalla työsuojelulle, eikä muillekaan instansseille.

        Luojankiitos myös omalla kohdallani oli perinteinen shelliläinen kuvio: usean kuukauden koeajan vimppana päivänä työsuhteen purku, jonka jälkeen saikin sitten toipua kuukausia pahasta univajeesta, yms..


    • mikaeeeeel

      Ite oon tykänny olla duunissa :) Hyvät työedut ja hyvä porukka! Parempaa saa ettiä! Onko täällä ketään kuka olis hyvinkään shellillä?

    • Töissä6kksitten

      Karttakaa!! Itse olen tottunut tekemään työt tip top ja ammattilaisten kanssa. Shellillä jossa olin töissä, ei yhdelläkään ollut mitään alaan liittyvää koulutusta. Yritä nyt siinä tehdä hommia kun muut tekee hällä väliä asenteella ja koko huoltamo kärsii. Jokainen työntekijä jonka kanssa juttelin, oli lopettamassa tai etsimässä uutta työpaikkaa. Edut ovat henkilöstöpankin kautta mitään sanomattomat. Kyllä huomaa miksi SOK (eli ketju johon kuuluu Sokokset yms.) tuottaa kunnon tulosta ja on johtavassa asemassa. Molemmissa olen monta kertaa ollut töissä ja kyllä se SOK vaan on parempi, ihan jo etujenkin puolesta. Viimeinen kerta kun olin Restellillä töissä. Ja samaa sanoi muutkin työkaverit, etteivät Restellin palkkalistoille enää koskaan palaa. Joten kokeilkaa ja aina kannattaa yrittää, mutta itsellä usko loppui osaamattomien ja ei-välittävien työkavereiden/pomojen takia.

      • shellitär

        Minkälainen palkka,edut ja miten saa lisiä?


    • sHell

      http://palvelutankkaus.blogspot.fi/2012/02/palvelumestari-hoitaa-autosi-puolestasi.html

      " Shell Palveluhuoltamolla sinun tarvitsee vain ajaa polttoainemittarille ja Palvelumestari täyttää tankkisi haluamallasi polttoaineella. Kun avaat konepellin, hän tarkastaa ja tarvittaessa lisää moottoriöljyä sekä lasinpesunestettä. Palvelumestari myös pesee luvallasi autosi lasit tai tarpeen vaatiessa suosittelee autollesi sopivaa pesua.
      Palvelumestari on paikalla maanantaista lauantaihin kello 10-18.


      --------------------------------------------------------------------------

      Näin hienosti sanotaan www.palvelutankkaus.fi "Katso, mitä palvelumestari tekee puolestasi" -osiossa, mutta ajattelin kertoa vähän pintaa syvemmältä, millaista palvelumestarin arki on.

      Ensimmäisessä esittelylauseessa sanotaan "Palvelumestari täyttää tankkisi haluamallasi polttoaineella", vaan joudumme jokaiselle asiakkaalle joka ajaa niin tarjoamaan V-Poweria. Palveluetikettimme ohjeistaa meitä sanomaan tervehdyksen jälkeen "Tankataanko täyteen V-Poweria/Dieseliä, mutta 95 E10:ä emme saa tarjota, jota suurin osa autoilijoista käyttää.

      Toisessa lauseessa sanotaan "Kun avaat konepellin, hän tarkastaa ja tarvittaessa lisää moottoriöljyä sekä lasinpesunestettä". Tässäkin kohdassa joudumme heti tankkauksen aloittamisen jälkeen palveluetiketin mukaisesti kysymään "Turvallisuutenne vuoksi, tarkistetaanko öljy sekä lasinpesuneste?". Suurimmassa osassa autoista et edes pääse näkemään lasinpesunestesäiliötä. Öljyn tason kyllä pystyy katsomaan, mutta haluaako asiakas kireässä pakkassäässä odottaa, että palvelumestari katsoo öljyntason ja näyttää sen hänelle? Minä en usko, mutta ohjeistuksemme vaatii sitä.

      Öljyn- sekä lasinpesunesteiden tarkastamisen jälkeen palveluetikettimme pyytää meitä ehdottamaan auton pesua - kelissä kuin kelissä. Mikäli asiakas alkaa epäröimään autonpesun suhteen niin pyrimme hänet puhumaan ympäri "Nopea autonpesukoneemme pesee autonne puhtaaksi ja jättää pinnan kiiltäväksi muutamassa minuutissa.". Tämä muutama minuutti on n. 10min, joten en kyllä itse luonnehtisi mitenkään nopeaksi. Ja tässäkin tapauksessa joudumme aina tarjoamaan Perfect Kiillotuspesua. Mutta jos asiakas ei halua pesua niin silloin ehdotamme auton lasien pesemistä. Kun pesemme ikkunoita niin palveluetikettimme pyytää meitä tiedustelemaan "Vieläkö pyyhkijänne pyyhkijät? Hyvän näkyvyyden vuoksi voisimme vaihtaa pyyhkijät uuteen.". Asiakas varmasti tietää itse parhaiten pyyhkijöidensä kunnon käyttäessään niitä liikenteessä ja osaa sanoa tarpeen tullen, jos pyyhkijät pitäisi mahdollisesti vaihtaa.

      Nyt olemme tulleet palveluetiketin viimeiseen osioon - palvelutosite. Tositteeseen merkitään bensiinin/dieselin litramäärä, mittarinumero sekä mitä tankkiin laitettiin. Myös jos on tullut laitettua öljyä/lasinpesunestettä niin se kirjataan kanssa tositteeseen, kuten kaikki muukin mitä autolle on tehty, esim. pyyhkijänsulat vaihdettu. Kaikki tämä kruunataan palvelupoletilla ja "Tässä teille palvelutosite ja poletti. Mikäli olitte tyytyväinen palveluuni, voitte halutessanne palauttaa tämän poletin kassalle ja maksaa yhden euron." -sitaatilla.

      Kaikki nämä edellä mainitut vaiheet pitäisi saada tehtyä sujuvasti ja jouhettomasti, ilman että asiakas joutuu turhaan odottamaan. Konsepti haluaa, että jokaiselle asiakkaalle annetaan palvelupoletti, mutta miten ihmeessä palvelumestari pystyy antamaan poletin asiakkaalle jos hän on jo vähin äänin kadonnut myymälän puolelle lämpimään odottamaan, että tankkaus valmistuu? Saatikka, että pystyisi tarjoamaan kaikkia näitä öljyntarkistuksia ym? ST1:n sekä Shell:in johtoporras ei ota kuuleviin korviinsa minkäänlaista kritiikkiä siitä oikeasta toiminnasta tämän palvelutankkauksen suhteen, vaan olettaa kaiken menevän etiketin mukaisesti päivästä toiseen.

      Jokainen palvelumestari joutuu jossakin vaiheessa kertaamaan palvelutankkaus -konseptia verkkokoulutuksena. Siellä on erilaisia kysymyksiä ns. "oikeassa" palvelutankkaus tilanteessa ja etsitään virheitä ym. Itse syvästi ihmettelen kohtaa, missä tiedusteltiin jos asiakas kysyy palvelun hintaa niin joudumme vastaamaan "palvelu on maksutonta." joka minusta on selvästi valehtelemista, sillä kuitenkin joudumme etiketin mukaisesti antamaan palvelupoletin asiakkaalle tankkauksen loppuvaiheessa.

      Jos asiakas tankkaa automaattimittarilla niin emme saa mennä tarjoamaan tankkauspalvelua. Etikettimme vaatii, että kävelemme automaatilla tankkaavan asiakkaan luo ja kysymme "Haluatteko, että tarkastan öljyn sekä lasinpesunesteen?". Jos asiakas vastaa "Ei" niin kiitämme ja lähdemme pois, mutta jos taas "Kyllä" niin jatkamme siitä kohdasta etikettiä aina loppuun saakka. Minun mielestäni on todella väärin, ettemme saa mennä tankkaamaan automaattimittarille. Tämäkin on vain sen takia perusteltua, että emme pysty silloin tarjoamaan polettia asiakkaalle, joka haluaa vain tankkauksen eikä mitään muuta. Tämähän on syrjintää asiakkaiden suhteen.

      • sHell

        ST1:n ja Shell:in asettamat tavoitteet ovat myös järkyttävät. Palvelumestarin tulisi saada jaettua päivän aikana 50 palvelupolettia, myydä 25pulloa lasinpesunestettä, 2 öljyä, 2 pyyhkijänsulkaparia ja muutama muu autotarvike. Mitä jos päivässä sinulla käy n. 40 asiakasta niin et pääse tavoitteeseen mitenkään. Kokoajan meitä valvotaan ja lisätään tavoitteita entisestään, ilman että ylempi taho saa sitä realistista kuvaa millaista päivän mittaan on. Kyllä meillekkin kuuluu muutama tauko sekä ruokatauko!

        Palvelupoletin suuruus on euro, mutta halutessaan voi maksaa enemmänkin. Itse en suosittele maksamaan yhtään sen enempää, koska me emme saa sitä koko summaa itsellemme. Oli kyse minkä suuruisesta summasta tahansa niin saamme siitä vain 50snt osion, eli jos vaikka maksat 5€:n suuruisen palvelumaksun niin palvelumestari saa siitä 50snt ja loput menevät yhtiölle. Palvelumestari voi myös ottaa ns. "tipin" vastaan suoraankin, mutta valitettavasti hän joutuu tilittämään senkin kassaan, eikä pitää vaikka asiakas niin haluaisi. Jos palvelumestari pitää saamansa rahan asiakkaalta, hän varastaa yhtiöltä ja kiertää näin ollen veroja. Mielestäni aika tyhmää, mutta sille emme mahda mitään.

        En halua mitenkään loukata konseptia tai muuta vastaavaa, mutta haluan vain kertoa näkemykseni Shell Palvelutankkauksesta ja siitä millainen se todellisuudessa on."

        Itse olen töissä palvelumestarille ja voin vahvistaa, että tarina on tosi. Firmassa on myös paljon muutakin huonoa. Olen nähnyt kun esimies käy alaiseen käsiksi, koska tämä ei suostu allekirjoittamaan lappua, jossa hän suostuu siihen, että erään "asiakkaan" varastamat rahat veloitetaan hänen palkasta. Työhön sisältyy myös kaikenmaailman huumetestejä, joissa nöyryytetään työntekijää. "Asiakkaat" saavat sylkeä mittarikentällä päällesi ja firman mukaan et saa reagoida tähän mitenkään. Jatkuvia "nollasoppareita" ja muita kiristysmetodeja käytössä.

        Ainoa hyvä asia työpäivän aikana on työkaverit ja mukavat asiakkaat (yleensä, onhan työkavereissa ja asiakkaissa aina huonoja ihmisiä joukossa)... Onhan sekin kai jo jotain, mutta kiristykset ja nöyryytykset eivät ole kivoja.


      • Suoraa puhetta
        sHell kirjoitti:

        ST1:n ja Shell:in asettamat tavoitteet ovat myös järkyttävät. Palvelumestarin tulisi saada jaettua päivän aikana 50 palvelupolettia, myydä 25pulloa lasinpesunestettä, 2 öljyä, 2 pyyhkijänsulkaparia ja muutama muu autotarvike. Mitä jos päivässä sinulla käy n. 40 asiakasta niin et pääse tavoitteeseen mitenkään. Kokoajan meitä valvotaan ja lisätään tavoitteita entisestään, ilman että ylempi taho saa sitä realistista kuvaa millaista päivän mittaan on. Kyllä meillekkin kuuluu muutama tauko sekä ruokatauko!

        Palvelupoletin suuruus on euro, mutta halutessaan voi maksaa enemmänkin. Itse en suosittele maksamaan yhtään sen enempää, koska me emme saa sitä koko summaa itsellemme. Oli kyse minkä suuruisesta summasta tahansa niin saamme siitä vain 50snt osion, eli jos vaikka maksat 5€:n suuruisen palvelumaksun niin palvelumestari saa siitä 50snt ja loput menevät yhtiölle. Palvelumestari voi myös ottaa ns. "tipin" vastaan suoraankin, mutta valitettavasti hän joutuu tilittämään senkin kassaan, eikä pitää vaikka asiakas niin haluaisi. Jos palvelumestari pitää saamansa rahan asiakkaalta, hän varastaa yhtiöltä ja kiertää näin ollen veroja. Mielestäni aika tyhmää, mutta sille emme mahda mitään.

        En halua mitenkään loukata konseptia tai muuta vastaavaa, mutta haluan vain kertoa näkemykseni Shell Palvelutankkauksesta ja siitä millainen se todellisuudessa on."

        Itse olen töissä palvelumestarille ja voin vahvistaa, että tarina on tosi. Firmassa on myös paljon muutakin huonoa. Olen nähnyt kun esimies käy alaiseen käsiksi, koska tämä ei suostu allekirjoittamaan lappua, jossa hän suostuu siihen, että erään "asiakkaan" varastamat rahat veloitetaan hänen palkasta. Työhön sisältyy myös kaikenmaailman huumetestejä, joissa nöyryytetään työntekijää. "Asiakkaat" saavat sylkeä mittarikentällä päällesi ja firman mukaan et saa reagoida tähän mitenkään. Jatkuvia "nollasoppareita" ja muita kiristysmetodeja käytössä.

        Ainoa hyvä asia työpäivän aikana on työkaverit ja mukavat asiakkaat (yleensä, onhan työkavereissa ja asiakkaissa aina huonoja ihmisiä joukossa)... Onhan sekin kai jo jotain, mutta kiristykset ja nöyryytykset eivät ole kivoja.

        Kiitos ja kumarrus tästä avautumisesta. Toivottavasti tämä saa ihmiset ajattelemaan ja toivottavasti et itse saa potkuja tämän seurauksena - toki kyseinen ketju voi antaa tästä kiitoksena potkut kaikille palvelumestareilleen.... toivottavasti kuitenkaan ei. Älä ainakaan tunnusta mitään ;D


      • Suoraa puhetta
        sHell kirjoitti:

        ST1:n ja Shell:in asettamat tavoitteet ovat myös järkyttävät. Palvelumestarin tulisi saada jaettua päivän aikana 50 palvelupolettia, myydä 25pulloa lasinpesunestettä, 2 öljyä, 2 pyyhkijänsulkaparia ja muutama muu autotarvike. Mitä jos päivässä sinulla käy n. 40 asiakasta niin et pääse tavoitteeseen mitenkään. Kokoajan meitä valvotaan ja lisätään tavoitteita entisestään, ilman että ylempi taho saa sitä realistista kuvaa millaista päivän mittaan on. Kyllä meillekkin kuuluu muutama tauko sekä ruokatauko!

        Palvelupoletin suuruus on euro, mutta halutessaan voi maksaa enemmänkin. Itse en suosittele maksamaan yhtään sen enempää, koska me emme saa sitä koko summaa itsellemme. Oli kyse minkä suuruisesta summasta tahansa niin saamme siitä vain 50snt osion, eli jos vaikka maksat 5€:n suuruisen palvelumaksun niin palvelumestari saa siitä 50snt ja loput menevät yhtiölle. Palvelumestari voi myös ottaa ns. "tipin" vastaan suoraankin, mutta valitettavasti hän joutuu tilittämään senkin kassaan, eikä pitää vaikka asiakas niin haluaisi. Jos palvelumestari pitää saamansa rahan asiakkaalta, hän varastaa yhtiöltä ja kiertää näin ollen veroja. Mielestäni aika tyhmää, mutta sille emme mahda mitään.

        En halua mitenkään loukata konseptia tai muuta vastaavaa, mutta haluan vain kertoa näkemykseni Shell Palvelutankkauksesta ja siitä millainen se todellisuudessa on."

        Itse olen töissä palvelumestarille ja voin vahvistaa, että tarina on tosi. Firmassa on myös paljon muutakin huonoa. Olen nähnyt kun esimies käy alaiseen käsiksi, koska tämä ei suostu allekirjoittamaan lappua, jossa hän suostuu siihen, että erään "asiakkaan" varastamat rahat veloitetaan hänen palkasta. Työhön sisältyy myös kaikenmaailman huumetestejä, joissa nöyryytetään työntekijää. "Asiakkaat" saavat sylkeä mittarikentällä päällesi ja firman mukaan et saa reagoida tähän mitenkään. Jatkuvia "nollasoppareita" ja muita kiristysmetodeja käytössä.

        Ainoa hyvä asia työpäivän aikana on työkaverit ja mukavat asiakkaat (yleensä, onhan työkavereissa ja asiakkaissa aina huonoja ihmisiä joukossa)... Onhan sekin kai jo jotain, mutta kiristykset ja nöyryytykset eivät ole kivoja.

        Sellanen kysymys tuli vielä mieleeni, että onko palvelumestareissa yhtään naista, vai onko tuo(kin) taas niitä stereotypisiä "miesten töitä"? Naisilla pitäisi olla yhtäläiset mahdollisuudet päästä ja tehdä niitä hommia...


      • Vastuutonta

        Aika riskaapeliä tankata autoon kuin autoon V-Poweria (eikös se ole 99 oktaanista?), koska esim oma autoni ei toimi edes normaalilla 98 oktaanisella... kuka vastaa, jos tulee moottoririkkoja, tms?


    • an()n

      Ei ole naisia näkynyt kentällä.

      • Enpä yllättynyt

        Jotenki en ole ollenkaan yllättynyt. Miksihän ei? Tuo palvelumestarin tehtävä ei vaadi edes mitään ihmeellisempää koulutusta, kuka tahansa voi perehdytyksen jälkeen tankata, pestä tuulilasin, lisätä pesunestettä ja öljyä, kaupata lisämyyntinä pesunestettä, öljyä ja pyyhkikänsulkia.... ei siihen munia tarvita! Olisiko siis kenties niin, että Shell syrjii naisia näiden työpaikkojen rekrytoinnissa?


      • Outoa

        Eikö naiset hae näitä paikkoja?


    • Restel on Pop

      Koittakaas muistaa että Shell on heittänyt yksityiset kauppiaat pihalle ja ottaneet asemat itselleen, ShellTrans nimellä. Toimintaa pyörittää kuitenkin firma nimeltä Restel. Ei tosin ihan jokaista ja suomesta löytyy edelleen Shellejä jotka ovat yksityisen dealerin hallinnassa, yleensä nämä myös omistavat kiinteistön. Tällaisessa kun käy niin sen aistii miten erilailla asiat on.

      Henkilökunta on asiallista, mitään ei tyrkytetä ja ilmapiiri on mukava. Tällaisia ovat esim Karkkilan Shell kakkostiellä ja Someron keskustan Shell. Terveisiä molempiin ja isot kiitokset etenkin sinne Somerolle.

      Nämä Restelin ja Shellin isännöimät asemat ovat oikeita bensa-aseman irvikuvia. Ja onhan se selvä, päällikkönä on palkattu tyyppi joka on ketjun ja tuloksen puristuksessa, paskaa valuu alhaalta ja ylhäältä. Muutama tuttu on ollut tuossa päällikön hommassa ja alle vuoden ovat jaksaneet. Asetelma on sellainen ettei siinä pärjääkään kuin henkisesti hyvin sairas ihminen. Restelin ja ShellTransin tarkoitus on tehdä tulosta ja sen ne tekevätkin. Henkilökuntaa ja asiakkita riistämällä. Tämän voitte varmistaa esim juttelemalla joskus työntekijöiden kanssa ja katsomalla vaikka ravintelin hinnastoa. Jos ei vielä vakuuta niin tilaa annos ja ylläty sen koosta ja varsinkin mausta, eläimen ruokaa.

      Ja maistuiskos suklaa, sais kolme kympillä. Jälkiruuaksi kahvi tai vatsahuuhtelu.

      • Ex-Shelliläinen

        "Jälkiruuaksi kahvi tai vatsahuuhtelu"!!!! :D :D :D

        Repesin!

        Aikonaan Shellillä ne tarjoussuklaat ja muut oli just "päiväystuotteita". Samoten päiväyskermat laittettiin kylmäkaapista linjastoon kahvikermaksi, sama juttu maidon kans. Kermakannussa siis voi olla ihan mitä tahansa (päiväyksen ylittänyttä) kermaa, tai maitoa, tai niiden seosta, eikä todellakaan kannata luottaa sen olevan jotain vähälaktoosista kahvikermaa....

        Samoten ne hodarimakkarat ja kylmäkaapin grillimakkarat meni höyrymakkarapönttöön päiväyksen tullessa vastaan. Höyrymakkaratkin on siis ns "päiväystuotteita" ja vielä tuntikausia siellä lämpimässä muhineita....

        Eräällä Shellillä ne "tänään meillä paistetut" munkit, wienerit jne saattaa hyvinkin olla eilisiä, tai toissapäiväisiä. Ne laitettiin vaan pussiin yöksi ja aamulla lämmitettiin & sokeroitiin uudelleen.

        Pöytien mausteikossa olevat sinapit ja ketsupit voi olla vaikka esihistoriallista "juurta", koska niitä vajaita purkkeja yhdisteltiin aina ja tietysti valittiin aina se uusin päiväys....

        Sitten vielä ihanuus nimeltä siivousvälineiden puhtaus: sekä lattiamopit, keittiöluutut, että salin pöytäluutut pestiin KAIKKI samalla pyykinpesukoneella yön aikana. Kone oli tuikitavallinen kotikäyttöön tarkoitettu kone ja siinä piti käyttää jotain superpikaeko-ohjeltaa, pitäähän luontoa säästää (missään muussa sitä sähkön ja veden kulutusta ei sitten katsottukaan pätkän vertaa). Jokainen joskus pyykkiä pessyt kyllä tajuaa, että 40C pikaohjelmalla vuosikausia pyöritettynä tuo kone on yltä päältä täynnä ties mitä schaibaa! Pelkästään jo lattiamopeista tulee tolkuttomat määrät hiekkaa, yms... ja sinne sitten iloisesti heitetään myös ne keittiörätit, joilla sitten pyyhitään keittiön tasot ja salin pöydät jne...


        Tuossapa vain pintaraapaisu siitä kaikesta, mitä näiden "ravintoloiden" hygienia ja tuoreus oikeasti on...

        BON APETIT!


      • Hyi olkoon!
        Ex-Shelliläinen kirjoitti:

        "Jälkiruuaksi kahvi tai vatsahuuhtelu"!!!! :D :D :D

        Repesin!

        Aikonaan Shellillä ne tarjoussuklaat ja muut oli just "päiväystuotteita". Samoten päiväyskermat laittettiin kylmäkaapista linjastoon kahvikermaksi, sama juttu maidon kans. Kermakannussa siis voi olla ihan mitä tahansa (päiväyksen ylittänyttä) kermaa, tai maitoa, tai niiden seosta, eikä todellakaan kannata luottaa sen olevan jotain vähälaktoosista kahvikermaa....

        Samoten ne hodarimakkarat ja kylmäkaapin grillimakkarat meni höyrymakkarapönttöön päiväyksen tullessa vastaan. Höyrymakkaratkin on siis ns "päiväystuotteita" ja vielä tuntikausia siellä lämpimässä muhineita....

        Eräällä Shellillä ne "tänään meillä paistetut" munkit, wienerit jne saattaa hyvinkin olla eilisiä, tai toissapäiväisiä. Ne laitettiin vaan pussiin yöksi ja aamulla lämmitettiin & sokeroitiin uudelleen.

        Pöytien mausteikossa olevat sinapit ja ketsupit voi olla vaikka esihistoriallista "juurta", koska niitä vajaita purkkeja yhdisteltiin aina ja tietysti valittiin aina se uusin päiväys....

        Sitten vielä ihanuus nimeltä siivousvälineiden puhtaus: sekä lattiamopit, keittiöluutut, että salin pöytäluutut pestiin KAIKKI samalla pyykinpesukoneella yön aikana. Kone oli tuikitavallinen kotikäyttöön tarkoitettu kone ja siinä piti käyttää jotain superpikaeko-ohjeltaa, pitäähän luontoa säästää (missään muussa sitä sähkön ja veden kulutusta ei sitten katsottukaan pätkän vertaa). Jokainen joskus pyykkiä pessyt kyllä tajuaa, että 40C pikaohjelmalla vuosikausia pyöritettynä tuo kone on yltä päältä täynnä ties mitä schaibaa! Pelkästään jo lattiamopeista tulee tolkuttomat määrät hiekkaa, yms... ja sinne sitten iloisesti heitetään myös ne keittiörätit, joilla sitten pyyhitään keittiön tasot ja salin pöydät jne...


        Tuossapa vain pintaraapaisu siitä kaikesta, mitä näiden "ravintoloiden" hygienia ja tuoreus oikeasti on...

        BON APETIT!

        Soitapas puhelu tai laita netin kautta tarkastuspyyntö paikkakunnan terveystarkastajalle. Ja laita tänne em. Shellin nimi, niin kierretään ko. paikka kaukaa! Terveysviranomaiset tulevat oitis tekemään tarkastuksen keittiössä ja asiakastiloissa! Esimies ei taida olla ajan tasalla tai ei välitä?!

        Onko kaikissa Shelleissä hygienia tällä tasolla? Onneksi emme ole asioineet Shell-asemilla ja kierrämme ne jatkossakin kaukaa!


      • Vältä kaikkia
        Hyi olkoon! kirjoitti:

        Soitapas puhelu tai laita netin kautta tarkastuspyyntö paikkakunnan terveystarkastajalle. Ja laita tänne em. Shellin nimi, niin kierretään ko. paikka kaukaa! Terveysviranomaiset tulevat oitis tekemään tarkastuksen keittiössä ja asiakastiloissa! Esimies ei taida olla ajan tasalla tai ei välitä?!

        Onko kaikissa Shelleissä hygienia tällä tasolla? Onneksi emme ole asioineet Shell-asemilla ja kierrämme ne jatkossakin kaukaa!

        Se on kato nykyään sitä omavalvontaa, ei terveystarkastajia kiinnosta tuollaiset jutut... kokemukslla sanon ja ainakin muutamalla tietämälläni Shellillä on just tuo sama meininki.


    • Carotian Lo

      Näinhän tuo taitaa olla, se vatsahuuhtelu voi tulla tarpeeseen.

      Katselin siivoustyötä Lahnuksen Shell-asemalla ja kauhistuin. Siellä nostetaan tuolit pöydille siivotessa siten että tuolin jalat ovat pöydan pinnassa kiinni. Tämä tarkoittaa että kaikki lattialla oleva saasta kulkeutuu pöydälle.

      Vessat pestään vedellä ja jollain hyvin vaahtoavalla pesuaineella. Ja todella reilusti kasteltuna, ihan kuten salinkin lattiat. Ne vaan ei pidemmän päälle kestä tuollaista ja kosteus- ja homeongelma on tosiasia. Kaakelit on seinillä mutta kynnykset puuta jne.

      Nämä ei ole kaikille selviä asioita mutta ammattilaiselle kyllä. Ilmeisesti ei ole tuolla ketään joka osaisi opastaa työntekijöitä tekemään hommat oikein tai sitten ei välitetä mistään.

      Aseman katossa on kosteusvaurioiden jälkiä ja heidän tupakkakoppi oli miltei vuoden suljettuna. Kuulin että terveystarkastaja oli sen sulkenut ja oli ollut vähällä ettei koko asema mennyt kiinni.

      Itse ei tulisi mieleenkään aterioida tuollaisessa paikassa tai ostaa sieltä mitään syötävää. Tosin, vaikka kaikki olisi kunnossa niin hintataso on sellainen ettei sittenkään tulisi ostettua mitään, kaksi euroa kahvikupistakin on aika suolainen hinta mielestäni.

      Näyttää tuollakin henkilökunta vaihtuvan jatkuvalla syötöllä, vanhoja työntekijöitä on muutamia tullut tavattua toisilla asemilla ja olen ymmärtänyt että paikan esimies ei ole ihan tehtäviensä tasalla ja suhteet henkilökuntaan olisivat hieman huonot.

      Onneksi muutamme kuun vaihteessa täältä pois, oli virhe ostaa talo täältä muutenkin. Ikävä ei tule kuin muutamaa naapuria ja lapsilla varmaan kavereita.

      • Avatkaa silmänne

        Suosittelen muutenki pitämään silmät auki Shelleillä asioidessa. Jos vaan on aikaa ja mielenkiintoa, niin istahtakaa ihan oikeasti hetkeksi katsomaan mitä siellä tiskin takana oikeasti tapahtuukaan.... ja 24h-asemilla kannattaa käytä öiseen aikaan katsomassa miten siivous tapahtuu, miettiä sen jälkeen mitä tekee mieli pistää suuhunsa..

        Tietysti voi seurata myös sitä, miten työyhteisön henkilökemiat toimii, varsinkin aamuisin 8-9:n aikaan, kun esimies saapuu paikalle..... ilmeet ja muu nonverbaliikka kyllä kertoo omaa kaura kieltään.


      • Ei hyvältä näytä
        Avatkaa silmänne kirjoitti:

        Suosittelen muutenki pitämään silmät auki Shelleillä asioidessa. Jos vaan on aikaa ja mielenkiintoa, niin istahtakaa ihan oikeasti hetkeksi katsomaan mitä siellä tiskin takana oikeasti tapahtuukaan.... ja 24h-asemilla kannattaa käytä öiseen aikaan katsomassa miten siivous tapahtuu, miettiä sen jälkeen mitä tekee mieli pistää suuhunsa..

        Tietysti voi seurata myös sitä, miten työyhteisön henkilökemiat toimii, varsinkin aamuisin 8-9:n aikaan, kun esimies saapuu paikalle..... ilmeet ja muu nonverbaliikka kyllä kertoo omaa kaura kieltään.

        Juurikin näin....


    • hienomeininki

      On ja vitun huonoja. Niin asiakkailla kuin työntekijöillä.

    • kasv1

      ite tykkään ainakin kahvitella shellillä, ei pahaa sanottavaa ollenkaan. muita kokemuksia?

    • hyvä duuni on

      Minä ainakin oon tykänny olla palvelumestarina ja välillä myymälän puolella. Liksa on 3200e brutto jolla pärjään ihan hyvin. Bensaa myydään ihan kivasti ja osittain provikkapalkalla olen.

      • Aluepäällikkö?!

        3200€/kk?! Sallikaa mun nauraa... olin joskus kauan sitten osarina 24h asemalla ja tein 90h/3vk tuntimäärää. Liksa pyöri jossain alle 1000€/kk... pahimmillaan eka koko kuukauden liksa oli vain noin 600€, koska sieltä oli "unohtunut" muutama työpäivä (kokonainen viikko) ja tuo puuttumaan jäänyt tuli vasta seuraavassa palkassa.


    • shell on hell

      Lukekaapa ihmiset tuolta hieman ylempää niin huomaatte asian oikean laidan. Aika paljon asiaa näiden kahden propagandaviestin jälkeen tulee vastaan.

    • weukku92

      komppaan niin muita. ylin herra täysi mulkku. tavotteet sitä tätä jos et myy näin paljon tätä tämän päivän aikananiin. ja itse työpaikkavastaava? vielä pahempi tapaus. kiertäkää kaukaa koko paskapulju! työntekijöitä kohdellaan kun tuotantoeläimiä asiassa ku asiassa. työpaikkavastaava otti minut silmätikuksi heti kättelyssä, ja siitä asti alkoi henkilökohtainen vittuilu.. koko työsuhde yhtä kiristystä, uhkailua, vittuilua, henkilökohtaisuuksiin meneistä ja muuta.. ikinä takas en mene.

    • Varokaavaan

      Niin samaa mieltä!! Läpimätää porukkaa töissä, en ole koskaan törmännyt näin huonoon työilmapiiriin missään mitä shellillä on. Jos on valinnavaraa, valitkaa toinen paikka, ihan oman hyvinvoinnin kannalta.

    • Entinen

      Olen keikkailua Järvenpäässä tehnyt eniten vuoroja mutta myös muut PK-seudun shellit on tuttuja. Täytyy kyl sanoo et on aika monta vuotta menntt tosta kun viimeksi tänne joku laitellut mut edelleen sama meno jatkuu. Minä lopetin juuri kesällä enkä ikinä takaisin mene. Esimies aivan kamala ja työkaverit ihan kamalia puhumaan paskaa selän takana...

    • Asennevammaton

      About 4-5 vuotta Shellillä töissä. Mahtava esimies, hyvin asiallinen, tietää kaiken asemasta ja auttaa kun pyydät. Kuuntelee ja huumoriakin löytyy. Hoitaa kaikki asiat ja ilmoittaa tärkeät seikat kaikille. Toki joskus tai ehkä jopa useimminkin huonommalla tuulella kaikkien asiakkaiden/paineiden/kiireen takia mutta ei pura sitä keneenkään ja silti kuuntelee jos on asiaa. Ei huuda tai ole vihassa sinulle ilman syytä. Big respect. Yksi ylemmän johdon henkilö myös kertonut face2face että voin ottaa häneen yhteyttä jos on jokin kysymys tai vaiva. Kenttä/Aluepäällikkö myös aina tervehtii iloisesti ja jää silloin tällöin rupattelemaan aamulla kuulumisia. Hyvä työilmapiiri. Mukavaa porukkaa ei mitään moittimista, pari hiljaisempaa kaveria ei mitään hullumpaa. Olen hyvin viihtynyt enkä ole mihinkään lähdössä.

      Muualla on näköjään huonommin asiat keskustelusta päätellen?
      Pitäisikö katsoa peiliin ja ottaa parempi asenne kenties? Tervehdi aina työkavereita vaikkei aina vastausta tulisikaan. Älä saastuta pahaa ilmaa työporukkaan. Se lähtee kiertoon todella nopeasti.

      Ainoa huonompi asia mitä olen kokenut on ikävät asiakkaat joita saa silloin tällöin kestää. Noh. Onneksi kuitenkin harvemmin.

      Ihan OK palkka päälle 2 tonnia nettona enkä ole missään päällikön tehtävissä. Hyvin pärjää. Viikonloput vapaana. Työajat eivät "pompi" millään lailla kuten jossain ylhäällä sanottiin. Jos sinut pyydetään yövuoroon tai yövuorosta päivävuoroon, se hoituu niin että saat varmasti nukuttua tarpeeksi eli laitetaan vapaapäiviä väliin ellet itse toisin halua. Samana päivänä ei tarvitse tulla takaisin.

      Esimies on antanut kaiken näköisiä lahjoja myös hyvistä työsuorituksista. Lahjakortteja ravintoloihin/hotelleihin, ilmaisia autonpesuja, ilmaista ruokaa jne. en kaikkea edes muista. Työntekijän edut myös aika kovia. Melkein 20 euron ruoan saat 5-6 eurolla jos haluat syödä esim. jotain keittiön pihvejä. Restelin ravintoloissa ja hotelleissa joita on kaupunki täynnä saat AINA ison työntekijän alennuksen kun näytät henkilökuntakorttiasi. Aikaisemmin myös K- kaupoista sait 10% alennuksen jokaisesta tuotteesta pinssin henkilökuntakortilla joka sinulle annettiin mutta se poistettiin käytöstä. Voit käyttää aseman työkaluja tai hallia omiin tarpeisiin halutessasi vapaa ajalla. Jopa suojavaatteita mutta niitä ei saa pois viedä.
      Jos sinulla ei ole ongelmaa erilaisten ihmisten kanssa puhumisessa niin suosittelen.
      Näin meillä. Muualla ehkä eri meininki.
      Muutama kyseenalainen käytäntö mitä ylempi tahto on laatinut mutta ei tässä sen enempää.

      • Anonyymi

        Teidän asemalla on sitten asiat hyvin ja hyvä henkilöstöpäällikkö tekee listat. Meillä ei välitetä työntekijän jaksamisesta ja vuoroja epäsäännöllisesti. Illasta aamuun ja vapaat alkaa iltavuorosta ja seuraava vuoro aikainen aamu.
        Taidat olla sopimuspalkalla tai teet tosi pitkiä arkipäivinä? Tessin mukaisella palkalla ei pääse yli 2000€ ansioihin jos ei tee kaikkia pyhä- ja sunnuntai vuoroja.
        Meillä myös tosi kiireisiä päivät, ei kerkeä pitää taukoja yli 8h vuorossa. Syöt ja juot samalla kun palvelut asiakkaita. Päällikkö ei tule tauottamaan vaikka pystyisi. Vessassa käyt kiirellä ja aina on asiakas jo kassalla odottamassa.
        Tässä työssä pitää olla kyllä monitaituri ja hallita montaa asiaa yhtä aikaa. Valmistat asiakkaille pikaruokaa, teet vitriintuotteita, siivoat, keität kahvia, paistat pullaa, purat kuormaa, palvelut asiakkaat, täytät hyllyjä, muut veikkausta ja teet vielä wu rahansiirtoja. Näitä kaikkia teet siis yhtäaikaa 😂


    • Anonyymi

      Onko kellään antaa uutta kommenttia mikä meno nykyään st1 asemilla? Kannattaako hakea töitä?

      • Anonyymi

        Ihan surkeaa työtä... Shell ja ST1 asemilla ihan liian vähän työntekijöitä ja esimiehet ihan mulkk...


      • Anonyymi

        Itse olen tällä hetkellä ollut 2 vuotta PK seudun Shellillä. Pomo on ihana mutta tietenkin tiukka koska duunia pitää tehdä. Kun hommat tehdään niinkuin pitää niin ei sillon ole kenelläkään mitään sanomista. Helposti pystyy kyllä laiskottelemaan ja itsekkin myönnän etten ole se kaikista reippain työtekijä ja silti olen edelleen tuolla töissä. Kauppiaskin aina moikkaa ja tietää meidät vähän vanhemmat jo nimeltä mikä nyt on aina mukavaa. Työkaverit nyt vaihtelevat noin vuoden välein ja aina tulee näitä kesätyöntekijöitä mikä lisää tätä vaihtelua. Ei toi nyt varmaa kenellekkään ole se unelmien duunipaikka ja itsekkin tässä kokoajan etsin uutta työpaikkaa paremmalla palkalla, koska palkka tosiaan on paska. Mutta kun kaiken osaa niin on toi aika helppoa duunia. Oon kyllä kuullut näistä super tiukoista nazi pomoista mutta omalle kohdalle onneksi osunut vähän lepsumpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen tällä hetkellä ollut 2 vuotta PK seudun Shellillä. Pomo on ihana mutta tietenkin tiukka koska duunia pitää tehdä. Kun hommat tehdään niinkuin pitää niin ei sillon ole kenelläkään mitään sanomista. Helposti pystyy kyllä laiskottelemaan ja itsekkin myönnän etten ole se kaikista reippain työtekijä ja silti olen edelleen tuolla töissä. Kauppiaskin aina moikkaa ja tietää meidät vähän vanhemmat jo nimeltä mikä nyt on aina mukavaa. Työkaverit nyt vaihtelevat noin vuoden välein ja aina tulee näitä kesätyöntekijöitä mikä lisää tätä vaihtelua. Ei toi nyt varmaa kenellekkään ole se unelmien duunipaikka ja itsekkin tässä kokoajan etsin uutta työpaikkaa paremmalla palkalla, koska palkka tosiaan on paska. Mutta kun kaiken osaa niin on toi aika helppoa duunia. Oon kyllä kuullut näistä super tiukoista nazi pomoista mutta omalle kohdalle onneksi osunut vähän lepsumpi.

        Millä Shellillä olet töissä?


    • Anonyymi

      Täältä varmasti löytyy alan ammattilaisia neuvomaan kokematonta. Eli kuinka kassaan saa lyötyä lisäjuuston. En löydä sitä siis millään.

      Kiitoksia jo etukäteen avusta

    • Anonyymi

      Venäläisperäiset lääkärit kohtelevat ihmisiä kuin roskaa, erityisesti Suomalaisia tai Suomenvenäläisiä jotka ovat Suomalaistuneet. Heistä Venäläislääkärit eivät pidä ja kohtelevat kuin pohjasakkaa. Suomessa pitäisi tehdä sekä selvitys, että puhdistus Venäläislääkäreistä sekä vanhoista vasemmistojääristä jotka ovat pesiytyneet virkamieskuntaan ja esimerkiksi thl:n sisään.

      Heitä voisi jäljittää penkomalla heidän opiskeluaikaiset kontkaktinsa ja muut verkostonsa ja mikäli he paljastuvat suoraan Venäläissynttyisiksi heidät voisi potkia organisaatioista pois. Tähän on todellinen tarve koska nämä samat Venäläislääkärit voivat suurella todennäköisyydellä olla ns. vihreitä miehiä tai avustaa heidän toimintaansa. Ihminen, joka on päässyt selville esimerkiksi Venäläisistä soluttautujista kirjataan näiden Venäläispsykiatrien toimesta hulluksi ja häntä aletaan lääkitä hautaan. voimakkailla psyykelääkeannoksilla. Ja torpaamaan kaikki häen puheensa hullun puheiksi. Lääkärikoniesto on myös Venäjällä teloituskoneisto ja samaa Venäläissouluttautujat ja Kommunistit yrittävät myös Suomessa.

      Tämän keskusteluketjun aloittaja, saattaa olla tällainen pilalle lääkittävä henkilö jonka ajatustoiminta on jo hidastunut pakkolääkityksessä. Nämä kaikki Venäläisperäiset lääkärit ja virkamiehet pitäisi jäljittää terveydenhuolto organisaation sisältä.

      Heidät pitäisi löydettäessä heittää ulos Suomesta samoin kuin kaikki vanhoiksi Taistolaisiksi tiedetyt ja havaitut tyypit.
      Vaikuttaa hiukan Venäläiseltä touhulta mutta siitähän nuo nilviäiset pitävätkin joten eikö anneta morkoonin soida.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe