Focuksen kello!

Tumppi Tampio

miten saan Focus C-Maxin kellon oikeaan aikaan? Audio-ohjeessa sanotaan, että kellonaika asetetaan automaattisesti oikeaan aikaan jonkun radiosignaalin avulla, mutta minulla kellonaika, eikä päivämääräkään vaan päivity. Miten saan siis kellon asetettua oikeaan aikaan? Malli on siis Focus C-Max 1.8 ja audiolaita joku 6000 ja jotain???

15

7524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuusi minuuttia jäljessä

      Kyllä se löytyy sieltä radion valikoista, en tähän hätään muista mistä.

      Mutta omassa C-Maxissani on mystinen kellovika: se on jatkuvasti kuusi minuuttia jäljessä. Jos kellon laittaa aikaan, se on pian taas jäljessä. Olen koittanut laittaa sen kuusi minuuttia etuaikaan muttei sekään auta: aika valuu jälleen myöhäiselle.

      Onko vastaavaa tullut eteen ja onko tuohon ratkaisua?

      • countergear

        Meitillä vaihdettiin uusi 6000 vanhan tilalle, tämäkin jätättää :-(((


      • valikosta?

        Olen kahlannut manuaalin tuhannesti läpi ja selannut kaikki radion valikot läpi ties kuinka monesti, mutta en vain löydä sellaista toimintoa, jolla kellonajan saisi päivitettyä. Päivämääräkin on vuodelta 2003, vaikka auton vuosimalli on 2004!!!

        Osaisitko neuvoa minua asiassa tarkemmin? Harmittaa, kun auton kello näyttää mitä sattuu, eikä sitä saa oikeaan aikaan, vaikka kuinka yrittää. En viitsisi viedä autoa tämän takia huoltoonkaan.


      • TEP
        valikosta? kirjoitti:

        Olen kahlannut manuaalin tuhannesti läpi ja selannut kaikki radion valikot läpi ties kuinka monesti, mutta en vain löydä sellaista toimintoa, jolla kellonajan saisi päivitettyä. Päivämääräkin on vuodelta 2003, vaikka auton vuosimalli on 2004!!!

        Osaisitko neuvoa minua asiassa tarkemmin? Harmittaa, kun auton kello näyttää mitä sattuu, eikä sitä saa oikeaan aikaan, vaikka kuinka yrittää. En viitsisi viedä autoa tämän takia huoltoonkaan.

        Arvaan, että tuo 2003 pvm on todennäköisesti auton valmistumispäivämäärä. Auton on kuitenkinvarmaan vm. 04 ja otettu käyttöön 04.

        Menunäppäimellähän pääsee kahteen eri valikkoon, joista toisessa ainakin omassani saa kellonajan asetettua. Voi tietenkin olla, että tämä liittyy siihen, että radiooni tehtiin se ohjelmistomuutos, jolla RDS postettiin kelloa ohjaamasta.

        TEP


    • minullakaan kello

      Moi

      Jätättää. Valikoista ei löydy asetusta, jolla kello hakisi RDS -signaalista aikaa. Auto -05 Focus

    • TEP

      Moi. Omasta C-maxistani oli radio/kello sekaisin, jolloin huollossa tekivät ilmeisesti jonkun ohjelmistomuutoksen, joka ohittaa tuon RDS-signaaliin perustuvan kellonajanasetuksen.

      Nyt kello jätättää pikkuisen jatkuvasti, minkä myötä sen joutuu panemaan n. kerran kuussa jonkun minuutin eteenpäin.

      Olikohan niin, että painamalla pidempään menu-nappia (tai mikä se nappi siinä nuolinäppäiden välissä on) pääsee tilaan, jossa samaa menu-nappia painelemalla pääsee liikkumaan valikoissa päivämäärään ja kellonaikaan. Siellä sitten vain muutokset muistaakseni numeronäppäimillä.

      Taisi olla aika sekavasti selitetty, mutta kun ei ole radiota tässä, niin ...

      TEP

      • päivävalikon,

        mutta en pääse niiden arvoja muuttamaan. Vaikka kellovalikko olisi valittuna, mistään nappulasta ei saa aikaa muutettua. Sama koskee päivämäärää.


      • TEP
        päivävalikon, kirjoitti:

        mutta en pääse niiden arvoja muuttamaan. Vaikka kellovalikko olisi valittuna, mistään nappulasta ei saa aikaa muutettua. Sama koskee päivämäärää.

        Kävin tuossa ruokatunnilla ja kokeilin, kuinka homma menee omassani:
        - ensin pidetään menua alhaalla niin kauan, että alla oleva valikko aktivoituu (jos menua vain painaa lyhyesti joutuu väärään valikkoon)
        - sitten menunapilla mennään kelloon
        - tunnit ja minuutit siirretään erikseen volyyminapilla, näiden välillä liikuttiin muistaakseni nuolinäppäimillä.

        Muistan, että itsekin tuon kanssa aikoinaan tuskailin. Voi olla, että jos sinulla on kellossasi RDS-päivitys voimassa, ei kelloa pääse manuaalisesti sormeilemaankaan. Omaani tosiaan takuuhuollossa tehtiin joku RDS-ohitus.

        TEP


      • CD6000

        Omassa Focus -06:n soittimessa on sellainen ominaisuus, että jos äänenvoimakkuus on pienempi kuin 5 niin virran katkaisun jälkeen volume nousee itsestään 5:een.

        En ole tätä saanut mistään pois, eikä ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuuden säätö vaikuta asiaan. Aika kiusallista, kun saa olla vähän väliä säätämässä radiota hiljemmalle.

        Onko muilla vastaavaa ominaisuutta? Ainakaan yhdessä -05 Focuksessa ei ollut tällaista vaivaa.


      • lukee niin,
        TEP kirjoitti:

        Kävin tuossa ruokatunnilla ja kokeilin, kuinka homma menee omassani:
        - ensin pidetään menua alhaalla niin kauan, että alla oleva valikko aktivoituu (jos menua vain painaa lyhyesti joutuu väärään valikkoon)
        - sitten menunapilla mennään kelloon
        - tunnit ja minuutit siirretään erikseen volyyminapilla, näiden välillä liikuttiin muistaakseni nuolinäppäimillä.

        Muistan, että itsekin tuon kanssa aikoinaan tuskailin. Voi olla, että jos sinulla on kellossasi RDS-päivitys voimassa, ei kelloa pääse manuaalisesti sormeilemaankaan. Omaani tosiaan takuuhuollossa tehtiin joku RDS-ohitus.

        TEP

        että jos kellonaika asetetaan radiosignaalilla, voi olla mahdollista, että kellonaikaa ei voi käsin muuttaa. Nyt kellonaika ei kuitenkaan päivity automaattisesti. Voisiko olla niin, että en voi asettaa kellonaikaa manuaalisesti ja tuo automaattipäivitys on jollakin asetuksella estetty?

        Perskutarallaa, huoltoon sittenkin?


      • CD6000 kirjoitti:

        Omassa Focus -06:n soittimessa on sellainen ominaisuus, että jos äänenvoimakkuus on pienempi kuin 5 niin virran katkaisun jälkeen volume nousee itsestään 5:een.

        En ole tätä saanut mistään pois, eikä ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuuden säätö vaikuta asiaan. Aika kiusallista, kun saa olla vähän väliä säätämässä radiota hiljemmalle.

        Onko muilla vastaavaa ominaisuutta? Ainakaan yhdessä -05 Focuksessa ei ollut tällaista vaivaa.

        Itellä -06 Focus ja olen tuon saman huomannut, eli volume on viitosella kun virrat on välillä pois. Olisi hyvä jos tuon sais muutettua niin että volume pysyisi esim. 3 tai 4.


      • CD6000
        Rakentelija kirjoitti:

        Itellä -06 Focus ja olen tuon saman huomannut, eli volume on viitosella kun virrat on välillä pois. Olisi hyvä jos tuon sais muutettua niin että volume pysyisi esim. 3 tai 4.

        Auton virran katkaisun lisäksi pelkkä radion sammuttaminen ja päälle laitto heittää volumen 5:lle. Todella kiusallista, etenkin kun se yleensä herättää kaiuttimen vieressä turvakaukalossa nukkuvan vauvan.

        Onko kukaan keksinyt tähän korjausta tai saanut huollosta apua? Mikään valikko tai eksoottinenkaan näppäinyhdistelmä ei tunnu auttavan...


    • Cmaxisti

      Käytin justiinsa 40 tkm huollossa. Samalla kellon yms. softa päivitettiin. Tämä on jo toinen kerta, nyt sanoivat toimivan. Saa nähdä.
      Mikään manuaalin selaaminen ei auta, tämä on ominaisuus.

      • kuusi minuuttia jäljessä

        Olin jo sopeutunut tuohon C-maxin kellon miinus-kuusiminuuttia näyttöön, mutta törmättyäni tähän ketjuun (sattui olemaan suomi24:n etusivulla uusimpien viestien osassa) olen nyt koittanut ohjelmoida kelloa uudelleen.

        Eipä onnistu, vaikka aikaa ruuvaa miten tahansa, se ajautuu (ilmeisesti RDS-virheen takia?) miinukselle.

        Mitä seuraavassa huollossa pitää sanoa notta laitteen saa oikeaan aikaan?


    • Piruuntunt

      Aion asettaa Focuksen radion kellon ajan irroittamalla illan aikana akkukaapelin akulta ja laittamalla sen paikoileelleen tasan kello 00.00 ( eli toisin sanoen 24.00 ) jolloin tuollaisen digitaalihärpäkkeen pitäisi alkaa laskea aikaa oikeasta kellon ajasta ( 00.00 ) aloittain ja oikein . Kaiken muun olen olen kokeillut monta kertaa . Täysin kelvoton hermopora koko toosa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe