keskikokoisen villakoiran omistajille muutama kysymys..

hemuliina

Kysymyksiä keskikokoisen villakoiran omistajille!


-Kuinka pitkiä lenkkejä ja kuinka monesti päivässä käytte?

-Paljonko koiranne syövät ja millaista ruokaa syötätte niille?

-Kuinka korkeita täysikasvuiset koiranne ovat?

-Kuinka usein pesette ja trimmaatte turkin?

-Millaisia koiranne ovat luonteeltaan?

Mulla on keskikokoisen villakoiran pentu, todella villi ja seurallinen =) Se ei vielä jaxa kävellä kovin pitkiä matkoja. Nyt kesän aikana vaan n. vartin lenkkejä muutaman kerran päivässä. Onko normaalia? Olisi kiva tietää kuinka isoiksi keskikokoiset villakoirat kasvavat ja olisi kiva kuulla miten muut hoitavat koiran turkkia? Itse olen pessyt pari kertaa kuussa (liian usein?) ja harjaan pennun turkin muutaman kerran viikossa.

5

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemuliina

      No hö, ei löydy näköjään muita keskikokoisen villakoiran omistajia!! =(

      • Harjaa

        Villakoiramme pestään aina ennen näyttelyä jatrimmausta. Koti koiralle riittää noin neljän, kuuden viikon välein tehty pesu jatrimmaus. Konetyöt kynsien leikkuu kerran viikossa. Harjaus,karstaus perusteellinen karvan juurta myöten kerran viikossa. Kampaussumutteen käyttö helpottaa harjausta. Lenkkeily kannattaa tehdä koiran jaksamisen mukaan. Meillä on iso aidattu piha eikä juuri lenkeillä käydä. Pääasia on että puuhailet koirasi kanssa paljon ja vaikka opetat sille ihan perusasiota, luoksetulo, paikallaolo, maahan, ym, ym. Ihanaa yhdessä oloa toivoopi seitsämän villistä.


      • foorumi

    • kertokaa!

      kumpi olis keskikokoiseks villakoiraks parempi, uros vai narttu? oon nähny ja kuullu uroksista, jotka on TODELLA kilttejä ja ihania, kun taas nartuista en mitään. joskus jotain että nartut ois keskari villiksenä joteski huonompia.. haukkuherkkiä ja tommosta...

      en vaa jostai syystä oikee pidä kaikista uroksista, koska niillä hyvin usein on ollut mm. koulutus vaikeuksia ja nylkytystä. kaikilla tuttavïllani on uros(ei villakoiraa siis)... ei mistään parhaimmasta päästä
      EN siis väitä, että urokset on huonompia!! ällöjä kokemuksia on vaan paljon!

      ELI OLISKO KESKIKOKOISISTA VILLAKOIRA NARTUISTA NS. HYVÄÄ KOKEMUSTA???????

    • kertokaa!

      kumpi olis keskikokoiseks villakoiraks parempi, uros vai narttu? oon nähny ja kuullu uroksista, jotka on TODELLA kilttejä ja ihania, kun taas nartuista en mitään. joskus jotain että nartut ois keskari villiksenä joteski huonompia.. haukkuherkkiä ja tommosta...

      en vaa jostai syystä oikee pidä kaikista uroksista, koska niillä hyvin usein on ollut mm. koulutus vaikeuksia ja nylkytystä. kaikilla tuttavïllani on uros(ei villakoiraa siis)... ei mistään parhaimmasta päästä
      EN siis väitä, että urokset on huonompia!! ällöjä kokemuksia on vaan paljon!

      ELI OLISKO KESKIKOKOISISTA VILLAKOIRA NARTUISTA NS. HYVÄÄ KOKEMUSTA???????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe