Nyt on sitten uusi peltikatto asennettu erään firman toimesta. Katto vuotaa joistakin kohdista ja ne on luvattu korjata kuntoon, mutta kysyisin vastaavan remontin teetättäneiltä, millainen katto teillä on? Siis onko paljon lommoja ja naarmuja kattopellissä remontoijien jäljiltä? En oikein tiedä miten pitäisi suhtautua asiaan, mutta loppukatselmus on edessä ja pitäisikö noista lommoista ja naarmuista huomauttaa vai onko se niin, että niitä tulee aina, kun kattoa tehdään? Lommot eivät näy pihalle, kun alhaaltapäin katselee, mutta katolla ollessa ne kyllä näkyvät samoin naarmut.
Onko kukaan saanut lommotonta ja naarmutonta peltikattoa valmiiksi asennettuna?
Naarmut ja lommot peltikatossa
9
6854
Vastaukset
- peltiseppä
Onko millainen peltikatto? Konesauma vai profiilikatto?
Profiilikatto laitetaan ruuveilla ja eristeillä joten saa lommottomanakin.
Konesauma on saumattava saumauskoneella ja takomalla harjasauma joten lommoja ja naarmuja tulee.
Älä jännitä niistä, naarmut ei haittaa kun se on kuitenkin sinkittyä peltiä. Mitä se ees haittaa, vai meinasitko laittaa grillin katolle?=)- onnellinen omistajako?
Tuo katto on profiilikatto. Nuo lommot eivät ole tulleet ruuvien kiinnityksestä, vaan peltien katolle nostamisista ja sitten katolla varomattomasti niiden päällä kävelystä ja ehkä myös kaikkien työkalujen ronskista käsittelystä siellä.
Voiko lommot lyhentää katon ikää? - tehtiin
onnellinen omistajako? kirjoitti:
Tuo katto on profiilikatto. Nuo lommot eivät ole tulleet ruuvien kiinnityksestä, vaan peltien katolle nostamisista ja sitten katolla varomattomasti niiden päällä kävelystä ja ehkä myös kaikkien työkalujen ronskista käsittelystä siellä.
Voiko lommot lyhentää katon ikää?weckmannin katto muutama vuosi sitten appiukon kanssa, tennArit jalassa käveltiin ja SAIRAAN varovasti. Yksi talkoomies tallasi parista kohti pokkaukseen vekin. Ei se siitä vuoda ja katto on muutenkin liukuesteiden jne. vuoksi reikiä täynnä. Ja kyllä oli pellissä vekkejä jo tehtaan jäljiltä, mutta vaikea niitä todentaa kun ovat tiiviissä nipussa, pura sitä sitten levälleen pihalle...
Mutta aina kannattaa keskustella urakoitsijan tai toimittajan kanssa. Itse sain harjatiivisteet ilmaiseksi. Katto toimii muutamilla lommoillakin. - saapi
tehtiin kirjoitti:
weckmannin katto muutama vuosi sitten appiukon kanssa, tennArit jalassa käveltiin ja SAIRAAN varovasti. Yksi talkoomies tallasi parista kohti pokkaukseen vekin. Ei se siitä vuoda ja katto on muutenkin liukuesteiden jne. vuoksi reikiä täynnä. Ja kyllä oli pellissä vekkejä jo tehtaan jäljiltä, mutta vaikea niitä todentaa kun ovat tiiviissä nipussa, pura sitä sitten levälleen pihalle...
Mutta aina kannattaa keskustella urakoitsijan tai toimittajan kanssa. Itse sain harjatiivisteet ilmaiseksi. Katto toimii muutamilla lommoillakin.alkunsa naarmuista ja lommoista. Huonoa työtä ei kannattaisi hyväksyä vaan olisi syytä tarkastuttaa katto tavarantarkastajalla, joka arvioi työn laadun ja korjaustarpeen.
- onnellinenko...
saapi kirjoitti:
alkunsa naarmuista ja lommoista. Huonoa työtä ei kannattaisi hyväksyä vaan olisi syytä tarkastuttaa katto tavarantarkastajalla, joka arvioi työn laadun ja korjaustarpeen.
Mistä tuollaisen tavarantarkastajan saapi kotiinsa tarkastamaan?
- Vikki Vaateri
onnellinenko... kirjoitti:
Mistä tuollaisen tavarantarkastajan saapi kotiinsa tarkastamaan?
Mistä tavarantarkastaja????
Kysele satunnaisilta vastaantulijoilta hakusanalla: tavarantarkastaja
Emäntä kannattaa laittaa kylään siksi aikaa
kun tavarantarkastaja touhuaa tontilla::)
Hyvää syksyä - Vikki-
- Anonyymi
Lommot ja naarmut aiheuttaa pinnoitteen irtoamista ja pellin ruostumista.
- Anonyymi
Huolimatonta työtä jos on lommoja ja naarmuja. Maalipinta kun naarmuntuu niin siitä se lähtee ruostumaan.
Ehdottomasti reklamoitava. - Anonyymi
Minä olen saanut lommottoman.
Asioiko aloittaja Kymppi-Katto Oy:n kanssa vai minkä yhtiön ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882