Laihdutuskuuri

Pullukka-täti

Tietäskö kukaan jotain hyvää keinoo jolla kilot tippus ilman että pitäisi olla nälässä?

55

32815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna-maaria 1

      Olen juuri laihiksella ja monta kiloa on tippunut alas.
      Keinoni on tämä.
      Päätän aamulla summittaisesti, mitä aion syödä. Teen suuren kulhollisen raakasalaattia, jossa on hienoksi silputtua kaalia, ananasta, kurkkua, tomaattia, paprikaa tms. Kaali on kuitenkin ehdoton!

      Ehdoton sääntö on:
      syön AINOASTAAN kolmen tunnin välein ja ateriointi saa SILLOIN kestää puolisen tuntia korkeintaan.

      Pyrin ensin syömään ison kasan raakasalaattiani ja ruisleipää, jossa on ohkainen siivu juustoa päällä.
      Yritän syödä paljon kuituja, koska niiden käyttö laihduttaa.
      Sitten syön pääruoan, mikä se onkin. Syön itseni kylläiseksi.
      En juo ruoan kanssa maitoa. En juo kaupan tuoremehuja kuten esim. appelsiinimehu, niissä kaloreita.
      Lopuksi syön pienen namin, suklaata tms. mutta en paljon.


      Väliajalla en syö mitään! Tää on sääntö number 1.

      Jos ja kun alkaa tehdä jotain mieli juon kahvia tai teetä (vain hedelmäsokeria sekaan) tai yrttiteetä.

      Seuraan kellosta, milloin on seuraava ruoka-aikani.
      Ruoka-aikani ovat summittaisesti 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00.

      Yritän liikkua paljon, mutta noudatan ruoka-aikojani.
      Liikunta ei laihduta, jos syö väärin.
      En syö sipsejä, limsa ehdottomasti kielletty, kakkuja, jäätelöä ei liikaa.
      Karkkeja: vain yksi ruoan jälkeen.

      Herkkupullan leivon itse.
      Teen sen veteen, käytän rasvana rypsiöljyä ja sokeriksi hedelmäsokeria tai vähän norm.sokeria.
      Leivon pullan viineriksi, ihan vähänväliin kasvisrasvaa, mutta paljon kanelia, sokeria ei paljon.
      Jos tekee valkeaa leipää, olen tehnyt sen myös itse, sekoittanut siihen paljon leseitä auringonkukansiemeniä. Teen senkin veteen ja öljyyn.

      Kumma kyllä olen laihtunut kahdessa viikossa 4,5 kg.

      • aikamoista...

        6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. Kuusi kertaa päivässä? Eihän kukaan syö kuutta kertaa päivässä. Huh!


      • ...

        Kolmen tunnin välein aina puoli tuntia syöt kerrallaan laihtuaksesi??? Kuinka paljon syöt kun et ole laihdutuskuurilla??? :)


      • anna-maaria 1
        ... kirjoitti:

        Kolmen tunnin välein aina puoli tuntia syöt kerrallaan laihtuaksesi??? Kuinka paljon syöt kun et ole laihdutuskuurilla??? :)

        En tietenkään syö puolta tuntia, sehän oli MAKSIMI, minkä ruokailuun voi käyttää!
        Pitää syödä ja pureskella HITAASTI, ei ahmia hulluna.

        Tuo ehdoton säännöllisyys pitää verensokerin tasaisena.
        Eikä tarkoitus ole syödä pesuvadillista puuroa, vaan KOHTUUDELLA ja kasviksia ynnä muuta paljon kuitua sisältävää.

        Olen LAIHTUNUT tällä menetelmällä yhä lisää.

        Kun olen saanut vatsalaukkuni pienemmäksi nälkäni kuriin, aion siirtyä neljän tunnin välein tapahtuvaan ruokailuun!


      • ei lihava
        aikamoista... kirjoitti:

        6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. Kuusi kertaa päivässä? Eihän kukaan syö kuutta kertaa päivässä. Huh!

        kyllä muuten syö. jos lasketaan mukaan aamupalat ja välipalat, ja iltapala.....


      • Jenies
        ... kirjoitti:

        Kolmen tunnin välein aina puoli tuntia syöt kerrallaan laihtuaksesi??? Kuinka paljon syöt kun et ole laihdutuskuurilla??? :)

        Oon kans kuullu et 3-4 tunnin välein tulis syödä ja ymmärrän tämän tavan hyvin. 3-4 tunnin välein syö sopivasti (ei ihan ähkyksi) mutta silleen et selviää seuraavat tunnit. Oli mun mielessä "tiedät mitä syöt"-ohjelmassa kerran neuvona. Jos syöt nimittäin esim. 6h välein ni sul on jo älytön nälkä ja ahmit vaan ruokaa nälkääs!


      • siilityttö55
        aikamoista... kirjoitti:

        6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. Kuusi kertaa päivässä? Eihän kukaan syö kuutta kertaa päivässä. Huh!

        mun pitää syä 2tunnin välein.


      • uskon

        että tämä toimii, koska tuttavani mieshenkilö, lähtöpaino oli 110kg:loa kaksi kuukautta sitten.
        alkoi laihduttaa, keittää kaali, porkkana,vihanneskeiton syö sitä päivittäin,pari kertaa viikossa kalaa,päibittäin tummaleipä ja hapan korppu levite besell, muutaman kerran viikossa palvi hirvenliha,päivittäin marjoja , hedelmät,salaatti, maito kahvi, ruoka juoma vesi.
        kävelylenkki joka päivä 6 kilometriä ja reipasta kävelyä.kyseessä pitkä mies, paino eilen aamulla 92 kg:loa. housun koko kaksikuukautta sitten 56 ja nyt 52:nen.
        säännöllinen aikataulu myös hänellä ruoka-ajoissa.


      • läski
        anna-maaria 1 kirjoitti:

        En tietenkään syö puolta tuntia, sehän oli MAKSIMI, minkä ruokailuun voi käyttää!
        Pitää syödä ja pureskella HITAASTI, ei ahmia hulluna.

        Tuo ehdoton säännöllisyys pitää verensokerin tasaisena.
        Eikä tarkoitus ole syödä pesuvadillista puuroa, vaan KOHTUUDELLA ja kasviksia ynnä muuta paljon kuitua sisältävää.

        Olen LAIHTUNUT tällä menetelmällä yhä lisää.

        Kun olen saanut vatsalaukkuni pienemmäksi nälkäni kuriin, aion siirtyä neljän tunnin välein tapahtuvaan ruokailuun!

        kuinka paljon siis oot laihtumnut?


      • Nöötti
        aikamoista... kirjoitti:

        6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. Kuusi kertaa päivässä? Eihän kukaan syö kuutta kertaa päivässä. Huh!

        Nimenomaan pitää syödä usein, juuri 3-4 tunnin väli on hyvä. Silloin ei verensokeri pääse laskemaan alas, eikä tule höhlää oloa. Usein, mutta vähän kerrallaan ja kevyesti. Vettä pitää muistaa juoda tilanteesta riippuen 2-3 litraa
        päivässä. Niin monta kertaa itsekin sortunut siihen, että panttaa syömisen kanssa, ja sitten lopulta, kun saa sapuskaa eteensä, ahmii "hädissään" liikaa. Tsemppiä kaikille kilojen kanssa painiskeleville.


      • Regina.

        Eihän tossa oo mitään järkee. Kuinka kauan ajattelin mussuttaa salaattia ? ehkä kolme vuotta.. ? Pah. Painos nousee yhtänopeesti takas ku se on laskenut. Kunnon ruokaa naamariin ja lenkille. Niin ne kilot karisee.:D


      • Ongelma syömisestä
        siilityttö55 kirjoitti:

        mun pitää syä 2tunnin välein.

        Mikä ongelma syömisestä, jos laihiksella syököön silloin vaikka 100 kertaa päivässä, jos se on päivän tärkein asia. Onnea matkaan.


      • joku vaa
        Regina. kirjoitti:

        Eihän tossa oo mitään järkee. Kuinka kauan ajattelin mussuttaa salaattia ? ehkä kolme vuotta.. ? Pah. Painos nousee yhtänopeesti takas ku se on laskenut. Kunnon ruokaa naamariin ja lenkille. Niin ne kilot karisee.:D

        jos sä syöt ennen lenkkiä niin sillon pala vaan se ruoka. joten kannattaa käydä lenkillä enne syöntiä. sillon läski palaa. kannattaa myös oottaa sen lenkin jälkeen vielä tunti ennenkuin syö koska ne kalorit palaa vielä sen lenkin jälkeen.


      • niin ne ovat aamuja

        syöt sit aamupalan kaksi kertaa


      • ei oo
        aikamoista... kirjoitti:

        6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00. Kuusi kertaa päivässä? Eihän kukaan syö kuutta kertaa päivässä. Huh!

        ihme jos perse leviää


    • nälkää tai laihuus

      Laihduttajalla on vain yksi asia! Ole nälkäinen,aina. Älä syö,vaan ole nälässä.Opettele!

    • Hyvinmenee

      kalorimäärä millä ei nälkää tunnu mutta laihtuu.Se on vaan etsittävä.(26 kiloa laihduttanut vuodessa.)

    • Onnistunut painonpudottaja.

      No minullakin oli ennen ongelmia ton painon kanssa. Mutta sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloin syömään terveellisesti ja jätin karkit ja muut herkut vähän vähemmälle (vaikka saahan sitä välillä aina herkutellakkin) mutta ei aina! No ensimmäiseksi kokeilin kuitupitoisia ruokia ja ne veivät nälän ja pysyin kylläisenä pitkään ja energiaa riitti koko päiväksi! Ja makean nälän voitin esim. Valion sokerittomilla mehukeitoilla jotka ovat ihanaa herkkua

      • mistä

        muusta saa runsaasti kuituja?


      • Lisperi
        mistä kirjoitti:

        muusta saa runsaasti kuituja?

        kaurapuurosta saa kuitua ja kaupasta saatavilla leseillä, kun niitä lisää vaikkapa viiliin tai jogurttiin. Tai sitten ihan vaan sämpylöitä tehdessä lisää vehnäjauhojen lisäksi puolet graham jauhoja, niin siinäkin on jo kuitupitoisempaa leipää.


    • Kalorikalle

      VLCD/ENED (Very Low Calory Died/Erittäin Niukka Energinen Dietti)

      Tässä ei syödä (tai juoda) muuta kuin 3-5 pussia apteekeista saatavia ravintojauhepusseja (esim. Modifast, Nutrilet ym.) Laihtuu ja nälän tunne häviää. Laihtua voi 2-3 kiloa viikossa, riippuen lähtöpainosta ja liikunnan määrästä. Ja laihtuminen on todellista, ei nesteen häviämistä. Mutta tämäkin vaatii sisua ja motivaatiota ja ennen kuin aloittaa kannattaa miettiä laihdutuksen jälkeinen painonhallinta selväksi, ilman sitä kilot tulevat takaisin ja koko vaivannäkö on ollut turhaa... Kuitenkin tehokas laihdutus menetelmä, kokemusta on.

    • Leenalihavainen

      on varmaan tuttukin kuuri aika monelle.Syö kahtena tai kolmena päivänä seitsemästä omassa liemessä ananasta 1 kg/päivä.muina päivinä 1500 kaloriaa per päivä. kunnollista ruokaa.
      Ensin kuitenkin käy lääkärissä, täytyy tietää minkälainen terveytesi noin ylipäätään on. Käytä ns. maalaisjärkeä" muutenkin. Painon pitäisi pudota kilo/päivä noina ananas päivinä. kun olet lopettanut kuurin, toteuta terveellistä ruokavaliota.- onnea yrityksellesi !

    • ex-pullukka

      Monet saavat apua ryhmässä. Päätin vuosia sitten pistää painoni remonttiin. Kirjasin paperille viikon ajalta kaikki mitä olin syönnyt. Sen jälkeen sovin itseni kanssa mitä ilman tulen hyvin toimeen, mm. suklaa., makkarat, kastikkeet, kovat rasvat jne. Olin koukussa yksiin sämpylöihin, mutta jatkossa en ostanut niitä, enkä muutakaan, millä olin mässäillyt. Ruokalautasen vaihdoin pienempään. Annos siihen, eikä mitään koskaan oteta lisää. Juomana vain vettä, kahvia tai teetä.

      Hankin digitaalivaa'an ja joka ikinen aamu menen vieläkin ensimmäiseksi vaa'alle ja päivän ruokailu määräytyy aika pitkälle lukeman mukaan. Nykyisin maistuu vihannesvokit, kana ja kala sekä kaurapuuro lounaaksi. Aamuisin vain kahvin tai teen jälkeen banaani ja omena. 24 kg lähti ja on pysynyt poissa. Onnea dieetillesi, mitä sitten tuletkin noudattamaan. Hikilenkkejä en harrasta, mutta hyötyliikuntaa koirien kanssa.

    • 34kg 10kk

      olin 10kk painonvartioitten pisteillä itse laskin pisteet ja söin noin 3tunnin välein eli aamupala,välipala,lounas,(iltakahvinkera)iltapala..
      se lasketaan niin että 100kg ja yli 24pistettä, 90-100kg 22pistettä, 80-90kg 20pistettä ja 70-80kg 18pistettä. jos noudattaa nuo varmasti laihtuu.itse puotin 34kg ja hyvin on pysynyt paino ei ole tullu takasin..

    • woman in love

      Unohda vaaka, hommaa kokovartalopeili ja mittanauha!! Ei sillä kilomäärällä ole paljonkaan merkitystä, vaan sillä miltä näytät omissa silmissäsi. Ja varma konsti laihtumiseen on RAKASTUMINEN. Ei ole ruokahalusta tietoakaan kun on oikeen sydänjuuria myöten rakastunut. Melkeinpä ällöttää pelkkä ajatus syömisestä. Toinen millä ite oon hoikistunu on armoton stressi. Silloin katoaa myös ruokahalu. On muistutettava itseään syömisestä, johan sitä sairastuu ellei mitään syö. Vichyn juominen on plussaa, puolitoista litraa päivässä, vähintään. Käytän myös mielin määrin kahvii ja tupakkaa. Mun mielestä ylipaino on "elintasotauti", eli ala köyhäilemään ruokakaupassa. Mulla, työttömällä, se on arkipäivää, ruuassa on säästettävä, melkein kaikki muut mukavuudet alkaa olla karsittu jo aikaa sitten. Paitsi rakastumisen tunne - siitä en luovu vaikka mikä olisi!

    • hulluko

      nälällä keho viestii, että tarvitset ravintoa kehosi ylläpitoon. jos siis olet suuri, sinulla on toden näköisemmin enemän ja useammin nälkä kuin laihalla ihmisellä(joilla myös on nälän tunne;). elimistö kyllä tottuu pienempään ruokamäärään, kun sille anta aikaa sopeutua. syö puuroa aamulla ja normaalia ruokaa muuten, mutta vain hieman vähemmän. ja keksi itsellesi mielenkiintoista tekemistä, ettet keskity vain syömiseen! ja muista pitää itsestäsi hyvää huolta, ei mitään kidutuskuureja!

    • toimii

      Osta jääkaappi täyteen hedelmiä ja vihanneksia, ne eivät lihota ja siten saat myös vitamiineja. Syö lämpimäksi ruoaksi vähärasvaista ja vähä suolaista. Jätä sokeri pois. Liiku paljon. Käy vaikka joka päivä reippaalla kävely lenkillä ja pidennä lenkkiä vähitellen. Itse olen päässyt tällä yksinkertaisella
      ohjeella ns. ihanne mittoihin. Toki vaaditaan roima annos päättäväisyyttä.

    • kun pystyt

      juomaan vain vettä. Neljäntenä ei ole enää nälkä. Kahdessa viikossa lähti 15 kiloa

      • hoi!

        Joo ja kolmentena viikkona vainaa.


      • ja kohta olet

        entistä lihavampi. Kun laihdutat 1 kg:n viikossa, niin siitä on 15 % lihaksiasi. Jos laihdutat nopeammin 15 % osuus kasvaa 20 %:iin..jopa 60%:iin.
        Tämän takia laihtua saisi vain alle puolikiloa viikossa..


      • oikeestikko?

        Onko ees totta että 15 kiloo? En oo ikinä kuullu, voisin kokeilla, ja jos tää ei tepsi niin mää tapan sut :D:D:


      • ja kohta olet kirjoitti:

        entistä lihavampi. Kun laihdutat 1 kg:n viikossa, niin siitä on 15 % lihaksiasi. Jos laihdutat nopeammin 15 % osuus kasvaa 20 %:iin..jopa 60%:iin.
        Tämän takia laihtua saisi vain alle puolikiloa viikossa..

        Kun pudottaa painoa, niin maltti on valttia. Ja pitkällä tähtäimellä elämäntapojen pikkuiset muutokset eivät paljon muuta normaalia arkea, mutta paino tippuu pysyvästi eikä ala jojo-efekti. Itselläni on reilussa vuodessa tippunut reippaasti painoa (4 numeroa) ns. arjen asioita muuttamalla pysyvästi. Kävelen aamuisin junalle (ennen bussilla), jos syön päivällä kunnolla, otan illalla kevyempää ja päinvastoin. Hitaasti alkoi omenamaha kutistua. Nytkin olen ihan tanttaralla, mutta ei ole enää paha olla ja energiaakin on enemmän! Pieniä elämäntapamuutoksia tekemällä ei myös tarvitse ajatella koko ajan syömistä ja kaloreiden laskemista, jota siis inhoan. (nuorena laihdutin lapsista kertyneitä kiloja painonvartijoissa, tehokasta mutta koko ajan on ajatukset pisteissä tai kaloreissa) Onnea vain minkä keinon sitten valitsettekaan...pääasia että huomaa alkaa huolehtimaan itsensäkin hyvinvoinnista. Kesämieltä ja tuoreita vihanneksia torilta!


      • KAHDESSA VIIKOSSA 15 KILOA? MITEN???


    • laiheliini

      Älä syö ellei ole nälkä. Kun on nälkä niin syö vain vähän, hitaasti. Älä santsaa. Juo paljon - vesi ja vichy on hyviä. Jos maha kestää niin pari isoa kupillista kahvia siirtää nälkää mukavasti. Ei pidä unohtaa tosiasiaa : mitä enemmän syöt, sitä enemmän pitää liikkua.


      ps. onko ylipaino "elintasosairaus"? itse olen köyhä ja siksi hoikka - aina ei ole rahaa ruokaan...

      • Ylös ja alas

        Aina ennen syöntiä juo pari lasillista vettä.Vatsa täyttyy vedelläkin. Ruokailussa kannatta siirtyä enemmän keittohin ja puuroihin. Reipasta liikuntaa lisää.
        Ei ne kilot lähde ilman pientä nälkää ja vaivannäköä.


    • juo vettä

      Syö aamulla kaurapuuroa ja joka aterialla pala ruisleipää (täysjyvä ruisleipää/näkkäriä, hapankorppua).

    • pois jääkaapilta

      Lopeta kaljan juonti.

      Kuluttaaksesi kahden olutpullon energian saat tehdä tunnin reippaan kävelylenkin.

      Tosin käveleminenkin kannattaa: olet ainakin tuon ajan poissa jääkaapilta.

    • Katjuussa

      Syö kasviksia eri tavoin valmistettuna, sosekeittona, salaattina, höyrytettynä tai sellaisenaan.

      Tämän lisäksi syö eri puuroja esim. marjojen kera.

      Kala on myös hyväksi, sekä sienet.

      Yritä jättää kaikki turha rasva pois ruuanlaitosta ja älä osta valmisruokia ne kun ovat hyvin salakavalia.

    • porkkanakeppi

      siivoamalla. kas kun joskus alotat, ni susta tulee ajan myötä iha hirmusiisti ainaski tosi siisti, jos vertaa lähtökohtaan. mitä siistimpi susta tulee, sitä enämpi energiaa kulutat siivoamiseen ja sen tärkeämmäks tullee siinä sivus ne arvot, mikä on terveellist suuhun pantavaaki, otaksuisin. itselläni on nimittäin tällaane tauti ilmentyny ja se on ihan kiva tauti se, kyl mää itteetäni niin pal rakasta! et onnee vaa sulleki ja koita ny ellää ittes kans sinuiks (pikkase siivot siin aikas kuluks vasemmal kädel) ja rakastaa muit siin samal ja halkoo sit vast hiuksia, miten se elopaino tippuis.

    • nettisivu
    • raukkissss

      Miten saisin painoani laskettua? taino yritän näyttää laihemmalta, koska selluliittiä löytyy vähän paikoista. kertokaa omia neuvojanne, ja ruokavaliostanne :)

      • ihme ja kumma

        Nyt jo on ollut tiedotusvälineissäkin paljon uutta tietoa siitä, kuinka ihmiskunta alkoi lihoa, tuossa 1900 luvun puolivälissä.
        Silloin laitettiin voi pannaan ja alettiin ylistää margariinia ja öljyjä

        Monissa tutkimuksissa on todettu jo , että ns. transrasvat ovat terveydelle haitaksi.
        En jaksa, eikä lie tarpeellistakaan , selittää aihetta tarkemmin.
        Lue joku antti heikkilän kirja, esim. ravinto ja terveys ja googleta karpit.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että olen tallentanut kaikki labrat vuosikymmenen ajalta taulukkoon, kun rakastan tilastoja.

        Painoni oli kivunnut joka vuosikymmenellä, huolimatta joka syksyisestä painonvartijat kaudesta, laihdutuspillereistä, kaalikeitto- yms, dietteistä , ja kipusi jo hivenen yli 100 kg
        eläkeiän alkaessa.

        Luin heikkilän kirjan, jossa selvitettiin tuo ruokataloutemme muutos menneellä vuosisadalla. Minusta alkoi tuntua, että se saattoi olla totta.

        Aloitin karpata heikkilän kirjan ruokaohjeiden mukaisesti ja hankin lisätietoa netistä.
        Vaikeinta oli luopua reissumiehestä ja karjalan piirakoista. Luulin , etten pystyisi siihen.

        Mutta, ihme ja kumma, vähitellen , kun söin pihviä ja broileria voissa paistettuna, kasvisten kera yms, leivänhimoni hävisi, eikä enää ollut mielitekoja. Joskus jopa muistuttelin itselleni ruoka-ajoista.
        Parhaiten auttoi tuo heikkilän neuvo aamumunakkaasta, joka vei nälän pitkälle iltapäivään saakka.
        Paino putosi vuoden aikana 15 kg.
        Todellinen muutos ilmeni labra-arvoissa. Hyvä kolesteri hdl nousi 2.5 ja huono kolesteri ldl putosi alle 4.
        Kaikissa arvoissa tapahtui suotuisia muutoksia, jotka ilmenivät niin selkeästi omassa labra taulukossani.
        Olen nyt yli 70v., edelleen tukeva , mutta paino ei enää nouse ja saan nauttia mieleisestäni ruuasta ja viinistäkin.

        Netti on aivan ihana mahdollisuus meille kaikille. Googlettakaa antti heikkilä, karpit ja vähähiilarinen ruokavalio. Netti on laihdutustietoa tulvillaan, valitkaa sieltä omanne, suosittelen karppausta


      • 1416
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Nyt jo on ollut tiedotusvälineissäkin paljon uutta tietoa siitä, kuinka ihmiskunta alkoi lihoa, tuossa 1900 luvun puolivälissä.
        Silloin laitettiin voi pannaan ja alettiin ylistää margariinia ja öljyjä

        Monissa tutkimuksissa on todettu jo , että ns. transrasvat ovat terveydelle haitaksi.
        En jaksa, eikä lie tarpeellistakaan , selittää aihetta tarkemmin.
        Lue joku antti heikkilän kirja, esim. ravinto ja terveys ja googleta karpit.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että olen tallentanut kaikki labrat vuosikymmenen ajalta taulukkoon, kun rakastan tilastoja.

        Painoni oli kivunnut joka vuosikymmenellä, huolimatta joka syksyisestä painonvartijat kaudesta, laihdutuspillereistä, kaalikeitto- yms, dietteistä , ja kipusi jo hivenen yli 100 kg
        eläkeiän alkaessa.

        Luin heikkilän kirjan, jossa selvitettiin tuo ruokataloutemme muutos menneellä vuosisadalla. Minusta alkoi tuntua, että se saattoi olla totta.

        Aloitin karpata heikkilän kirjan ruokaohjeiden mukaisesti ja hankin lisätietoa netistä.
        Vaikeinta oli luopua reissumiehestä ja karjalan piirakoista. Luulin , etten pystyisi siihen.

        Mutta, ihme ja kumma, vähitellen , kun söin pihviä ja broileria voissa paistettuna, kasvisten kera yms, leivänhimoni hävisi, eikä enää ollut mielitekoja. Joskus jopa muistuttelin itselleni ruoka-ajoista.
        Parhaiten auttoi tuo heikkilän neuvo aamumunakkaasta, joka vei nälän pitkälle iltapäivään saakka.
        Paino putosi vuoden aikana 15 kg.
        Todellinen muutos ilmeni labra-arvoissa. Hyvä kolesteri hdl nousi 2.5 ja huono kolesteri ldl putosi alle 4.
        Kaikissa arvoissa tapahtui suotuisia muutoksia, jotka ilmenivät niin selkeästi omassa labra taulukossani.
        Olen nyt yli 70v., edelleen tukeva , mutta paino ei enää nouse ja saan nauttia mieleisestäni ruuasta ja viinistäkin.

        Netti on aivan ihana mahdollisuus meille kaikille. Googlettakaa antti heikkilä, karpit ja vähähiilarinen ruokavalio. Netti on laihdutustietoa tulvillaan, valitkaa sieltä omanne, suosittelen karppausta

        itse ostin antti heikkilän kirjan diabeteksenhoito ruokavaliolla.
        onko kuaan kokeillut ja miten on vaikuttanut?
        yleensähän sanotaan,että diabeetikon pitäisi välttää rasvoja.
        itsekkin ,kun sanoin terveydenhoitajalle käyttäväni voita hän oli sitämieltä,että pitäisi käyttää kevytlevitteitä.itse olen ajatellut jo kauan,kun diabeetes on lisääntynyt,allergiat ja astma esim.80luvun jälkeen.uskoisin,että syy on siinnä.kun kevyttuotteet lisääntyi.mitä aineita lie käytetäänkään kaikkiaei ole edes tutkittu mitä ne aiheuttaa.sanoi lääkäri minulle,kun jouduin allergiakohtauksen takia lääkärille.
        hän sanoi yritä välttää kaupan valmistuotteita,n kuten mainitsin jo juuri sen takia,kun niissä käytetään paljon lisäaineita joita ei ole edes tutkittu ,eikä tiedetä mitä ne aiheuttaa.
        itselläni on kirja ravintomme lisäaineet käyttö,haitat
        lisäaineeton ravinto.kirjan on tehneet lääket. ja kirurgiantohtori pertti lähteenmäki...lääket.lisenssi pertti parkkinen ja ravitsemusterapeutti tuula nuutinen
        esim. katsoin ,jokuvuosi sitten olikohan ruotsalainen ohjelma en muista varmaksi siinä kerrottiin esim.että kevytrasvoihin käytetään ainetta,jota käytetään bensiiniinjotta nasvat ei kovetu.
        kannattaa mietti mitä suuhumme panemme.


      • ( ) ====> ( )
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Nyt jo on ollut tiedotusvälineissäkin paljon uutta tietoa siitä, kuinka ihmiskunta alkoi lihoa, tuossa 1900 luvun puolivälissä.
        Silloin laitettiin voi pannaan ja alettiin ylistää margariinia ja öljyjä

        Monissa tutkimuksissa on todettu jo , että ns. transrasvat ovat terveydelle haitaksi.
        En jaksa, eikä lie tarpeellistakaan , selittää aihetta tarkemmin.
        Lue joku antti heikkilän kirja, esim. ravinto ja terveys ja googleta karpit.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että olen tallentanut kaikki labrat vuosikymmenen ajalta taulukkoon, kun rakastan tilastoja.

        Painoni oli kivunnut joka vuosikymmenellä, huolimatta joka syksyisestä painonvartijat kaudesta, laihdutuspillereistä, kaalikeitto- yms, dietteistä , ja kipusi jo hivenen yli 100 kg
        eläkeiän alkaessa.

        Luin heikkilän kirjan, jossa selvitettiin tuo ruokataloutemme muutos menneellä vuosisadalla. Minusta alkoi tuntua, että se saattoi olla totta.

        Aloitin karpata heikkilän kirjan ruokaohjeiden mukaisesti ja hankin lisätietoa netistä.
        Vaikeinta oli luopua reissumiehestä ja karjalan piirakoista. Luulin , etten pystyisi siihen.

        Mutta, ihme ja kumma, vähitellen , kun söin pihviä ja broileria voissa paistettuna, kasvisten kera yms, leivänhimoni hävisi, eikä enää ollut mielitekoja. Joskus jopa muistuttelin itselleni ruoka-ajoista.
        Parhaiten auttoi tuo heikkilän neuvo aamumunakkaasta, joka vei nälän pitkälle iltapäivään saakka.
        Paino putosi vuoden aikana 15 kg.
        Todellinen muutos ilmeni labra-arvoissa. Hyvä kolesteri hdl nousi 2.5 ja huono kolesteri ldl putosi alle 4.
        Kaikissa arvoissa tapahtui suotuisia muutoksia, jotka ilmenivät niin selkeästi omassa labra taulukossani.
        Olen nyt yli 70v., edelleen tukeva , mutta paino ei enää nouse ja saan nauttia mieleisestäni ruuasta ja viinistäkin.

        Netti on aivan ihana mahdollisuus meille kaikille. Googlettakaa antti heikkilä, karpit ja vähähiilarinen ruokavalio. Netti on laihdutustietoa tulvillaan, valitkaa sieltä omanne, suosittelen karppausta

        jättäkää leipä pois sen kaikissa muodoissaan. Tilalle hedelmiä, juureksia.
        Kaikki makeat juomat ym. kiellettyjä. Mutta nälkää ei tarvitse nähdä.
        Liikunta on hyvä ja terveyttä edistävä tekijä, mutta sillä ei laihdu.


    • liikunnasta?

      Ruokavalioita voi terveyden ja painon hallinnan kannalta justeerata monella tavalla. Mutta itse olen pudottanut itseltäni noin 2-3 kk:n aikana yli 10 kg lähinnä kunnon kävelylenkkejä tekemällä, käymällä välillä myös uimassa ja kuntosalilla. Itse olen ollut ylipainoinen joten varaa on ollut pudottaa. Normaalipainoisten tai jopa hoikkien laihdutusvouhotuksia en ymmärrä, sellainen voi johtaa lähinnä anoreksiaan, syömishäiriöihin ja muihin epäterveellisiin ilmiöihin. Subilta tuli juuri järkyttävä dokkari hollywoodin anorektikkojulkkiksista. On vaikea uskoa että kukaan heistä suuremmin nauttii olotilastaan.

      En ole koskaan pitänyt liikkumista vastenmielisenä, lähinnä kyse on ollut viitsimisestä.
      Ruokavaliotani on ole vielä saanut muutettua mutta yleisesti terveyden kannalta sekin olisi suunnitelmissa. Tosin tavoitteena on lähinnä järkeistää sitä, ei tehdä mitään täysremonttia, eli vähentää epäterveellisiä ja lisätä terveellisiä ruokia. Nälässä en halua loppuikääni elää tai herkutteluakaan lopettaa kokonaan. Pakonomainen kalorien laskeminen tai jatkuva miettiminen ruokakaupassa saanko syödä tuota tai tätä, on kurjaa

      Ruokavalion muutos (pysyvä) varmasti auttaa, mutta jos et halua orjallisesti noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota loppuelämääsi pitääksesi painon kurissa, liikunta on parasta mitä itsellesi voit tehdä. Tietenkin jos olet esim. töissä käyvä ja perheellinen ihminen ajan järjestäminen liikkumiseen on asia erikseen.

      Mutta jos halua ja aikaa vain löytyy, ylös ulos ja lenkille.

    • terveysalan ihminen

      Ihan paras laihduttaja on tosiaan se laiha rahapussi, kuten joku tuossa ketjussa mainitsi! Olin pari kuukautta viime syksynä työttömänä ja käytännöllisesti katsoen rahatta, kun laskut kuitenkin piti hoitaa. Keräsin pulloja ja ostin niillä välillä kananmunakennon, välillä halvinta vessapaperia. Kaapissa oli kaurahiutaleita ja näkkileipää, niillä laihduin kuusi kiloa.

      Ei tullut mieleenkään ostaa keksiä, pullaa, jogurtteja, karkkia..piti totaalisesti laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Keräsin myös sieniä ja puolukoita, joten jos sipulin sai ostettua pullorahoilla tai sokeripaketin, tuli aika hyvin nekin hyödynnettyä. Työttömyysajan jälkeen oli mahalaukkukin niin kutistunut, ettei töihin päästyä tavallinen annos ruokaa meinannut mahtua millään. Sen jälkeen olen hallinnut painoani syömällä vain puolet siitä, mitä meinasin. Riittää hyvin ja vatsamakkara on hävinnyt!

    • [Lasia]

      Lukea ensimmäistä vastausta enemmän. Käy katsomassa esim. kiloklubi.fi laihdutuksen ja elämänhallinnan perus idea. En ollut kuin pari viikkoa käyttäjä mutta ne perus asiat ottaa opikseen ni alku on ainakin hyvä.
      Terveellinen tapa on elämäntapojen muutos, Liiku vähän enemmän ja syö ihan aavistus vähemmän (kaloreita). Lisää annoksiin kasviksia ja välipaloiksi hedelmiä ym. Pidä ruoka-ajoista kiinni ja annoskoot!!!! Itse syön aika paljon välillä herkkuja mut nälkää en näe ja paino putoo hitaasti mutta varmasti!

      • Miryaa

        Itse käytän sellaista dieettiä, millä tanssin 1-2 h päivässä ja tunnin lenkki juosten. Ja aamulla syön muroja tai hedelmiä. Ja 3,5 tunnin välein syön jnt. hedelmiä, joka toisella aterialla ihan oikeaa ruokaa. Olen 3 viikkoa elänyt näin ja laihtunut jo 6,5 kiloa! Ja nyt enää 5 kiloa ja ollaan ihannepainossa!
        Ja kerran kuukaudessa saan syödä enintään 1 pussin sipsiä/suklaalevyn/karkkipussin. Sen saan sallia itselleni! ;D


      • ei voi olla
        Miryaa kirjoitti:

        Itse käytän sellaista dieettiä, millä tanssin 1-2 h päivässä ja tunnin lenkki juosten. Ja aamulla syön muroja tai hedelmiä. Ja 3,5 tunnin välein syön jnt. hedelmiä, joka toisella aterialla ihan oikeaa ruokaa. Olen 3 viikkoa elänyt näin ja laihtunut jo 6,5 kiloa! Ja nyt enää 5 kiloa ja ollaan ihannepainossa!
        Ja kerran kuukaudessa saan syödä enintään 1 pussin sipsiä/suklaalevyn/karkkipussin. Sen saan sallia itselleni! ;D

        "Ja kerran kuukaudessa saan syödä enintään 1 pussin sipsiä/suklaalevyn/karkkipussin. Sen saan sallia itselleni! ;D "

        -Ei voi olla, ei kukaan syö kuukaudessa ton verran karkkii! SIPSIPUSSI ON PAJLON!!!


    • gjkäöävfds

      Nälkää ei huomaa jos liikkuu samalla tai sitten on kännissä. Ja yksi hyvä on juoda vettä runsaasti.

    • Luuttu

      Mä en voi käsittää miten jonkun mielestä on outoa syödä NORMAALISTI?! Johan me pikku lapsesta asti syömme viisi kertaa päivässä: aamiainen,lounas,välipala,päivällinen ja iltapala.. Siis ainoat "isot" ateriathan tuossa on lounas ja päivällinen. Aamiainen vaikka puuroa, välipalaksi hedelmä tai leipä ja illalla esim.leipä ja teetä tai jotain...
      . Jos tähän nyt lisätään sitten vaikka se kuudes ruoka, niin sekin voi olla joku hedelmä tai vastaava tuossa aamiaisen ja lounaan välissä. Tämä on mun mielestä hyvä esimerkiksi sellaisille kuin minä, joiden päivä alkaa puoli kuudesta eteenpäin :) Ja en ole lihava!!! Olet mitä syöt........

    • -25kiloa

      Olen laihduttanut n. 25 kiloa puolen vuoden aikana, mikä on todella paljon noin lyhyeen aikaväliin.

      Pyöräilin sääsäs kuin säässä (pakkasilla kotona kuntopyörällä) vaihtelevasti1-5h/päivässä. Viikonloppuisin oli vapaata. Mutta silloinkin kevyttä liikuntaa välillä, esim. pyykkejä laittaessa eestaas- askelia.

      Söin kasvispitoista ruokaa, osan ajasta elin vegaaniruoalla, eli ruokavalioni koostui soijasta/tofusta, vihanneksista ja hedelmistä, kuidut tietenkin!

      .... Ihmetyttää paljon, että täällä kysellään kuidunlähteitä tms. sillä yläasteella oppilaat osaavat luetella monta eri kuidunlähdettä ja tätä rataa. (Olen opettaja ammatiltani. En siis alaikäinen teini.)

      Voimia ja kärsivällisyyttä kaikille laihduttajille!

    • ts

      ahaa

    • Bigilee

      Katsopa täältä:
      http://www.birgit.mummu.net/Terveys/Laihdutuskuuri3.htm

      Olen tällä menetelmällä onnistunut aina "palaamaan ruotuun", kun paino on päässyt muutaman kilon nousemaan.

      Oikeanlainen ruokarytmi ja itselle miellyttävä liikunta pitävät painon kurissa, kun ei sorru mässäilemään joka päivä herkuilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe