Onko jollain kokemusta maksan vajaatoiminnasta? Miten hoidettu, miten vaikuttaa elämiseen ym?
Koiramme oli eilen kastraatiossa, ja nukutuksen aikana oli ollut hengityskatkoksia, lievää kellerrystä limakalvoilla sekä herääminen oli kestänyt normaalia kauemmin.
Verikokeet otetaan kuukauden kuluttua, kun lääkkeiden vaikutus loppuu. Ajattelin vain kysellä etukäteen jo asiasta.
koiran maksan vajaatoiminnasta
4
2932
Vastaukset
- Muikulamies
Minun koiralla todettiin maksan vajaatoiminta noin 7vuotta sitten. Alkuun lääkekuurit ja maksasairaanruoka eläinlääkäriltä.
Koira on nyt 13-v ja pärjännyt ruoalla hyvin. Välillä jotain lääkekuureja muttei mitään isompia ongelmia. Ainoastaan matolääkkeet on olleet pannassa, matokurin jälkee meni aina huonoon kuntoon . Päädyttiin eläinlääkärin kanssa meidän tapauksessa ettei rasiteta moisella koiraa ja jos mato-oireita ilmenee niin loishäätöpiikillä hoidettu. Eli koira elää normi elämää, mitä nyt alkanut tuo vanhuus vaivata.. kaikki hyvin kuitenki..tsemppiä!- ...
Kiitos vastauksestasi! Oli tosi kiva lukea, että hyvin on mennyt!! Varsinkin kun olen lukenut noista kuolemista/lopettamisista.. Tietysti ne ovat kai olleet jotain maksatulehduksia. Koirallani on nyt tutkimukset edessä, ja toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Ainakin asia tuli nyt esille varhain. Mitään oireita koiralla en kyllä ole huomannut itse. Nukkuu aika paljon, mutta niin on kyllä tehnyt koko ikänsä.
- marianna
... kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Oli tosi kiva lukea, että hyvin on mennyt!! Varsinkin kun olen lukenut noista kuolemista/lopettamisista.. Tietysti ne ovat kai olleet jotain maksatulehduksia. Koirallani on nyt tutkimukset edessä, ja toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Ainakin asia tuli nyt esille varhain. Mitään oireita koiralla en kyllä ole huomannut itse. Nukkuu aika paljon, mutta niin on kyllä tehnyt koko ikänsä.
Heippa! Meidän 9.vuotiaalla nartulla todettiin myös maksan vajatoiminta puoli toista vuotta sitten. Rouva on muuten kunnossa mutta juo enemmän kuin ennen ja maksa on laajentunut ja nestettä kertyy vatsaonteloon joka turvottaa luonnollisesti vatsaa. Koira syö ainoastaan maksa vaivoista kärsivälle tarkoitettua ruokaa (royal canin hepatic). Verikokeissa käydään n. kolme kertaa vuodessa tarkistamassa maksa ja tulehdusarvot. Viimeksi olivat jo hiukan laskeneet...sairauden kanssa pystyy elämään mutta tietenkin on varauduttava pahimpaankin.
- Mmmary
Meidän koiralle on alkamassa, samoin sillä on oikeasta takatassusta katkennut nivelside. Olen tosi huolissani, kun koira on vanha ja lisäksi todella rakas meidän koko suvulle (Varsinkin minulle, sedälle ja serkule, koska on ollut kaikkien koirana). Onko jollain lohdutuksia. Koiraa ei voi leikata, koska se on niin vanha ja se voisi halvaantua taikka jopa menehtyä! Se on 11 ja ½ vuotias labbis uros. :'(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3865779Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151742- 1061001
Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko95914Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss46872- 52872
Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?132872- 78861
- 41833
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56827