Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

AZORIT

biobio

Hei! Tavoitanko tätä kautta Azorin asiantuntijoita :) Paikka on alkanut kiinnostamaan muutamien lentävien juttujen jälkeen. Valaisisitteko minulle hieman paikan tunnelmia. Koetan löytää myös netin kautta tottakai tietoa paikasta. Tarkoituksena olisi päästä lomalle silloin kun sesonki ei ole kuumimmillaan eli syyskuussa tai lokakuussa. Kannattaako tuolloin ko. paikka unohtaa säidenkin puolesta? Tule mukaan keskustelemaan kanssani. Palaan nyt penkomaan lisää tietoja googlen kautta :)))

19

10195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unelias

      Säiden suhteen kannattaa luottaa nettiin.
      Sopi meille koska emme hae hellettä emmekä rannalla makailua.
      Luonto on paikan parasta antia.
      Vaikutelma Pone Del Gadasta on todella unelias.
      Jopa minun, 62v ikärin mielestä.
      Koko saari on hiljainen. Kaipa ihmiset ovat lehmiään vahtimassa.
      Paikallisliikenne on todella harvaa saaren kiertelyä ajatellen.
      Yleisilme kuten Funchal / 10
      Tuttavamme pariskunta 30 olivat aivan ihastuksissaan rauhaan, luontoon ja patikointiympäristöön.

      Kannatti käydä katsomassa.
      Tuskin menemme uudelleen.
      Moni muu varmasti menee!

      • Vili

        Mutta muutaman viikon päästä kylläkin.Käytiin pari vuotta sitten Madeiralla,otettiin viikon reissu ja huomattiin että olis voinut olla piteempään.Tilattiin syyskuuhun kahden viikon reissun Azoriin.Keskiikäisenä parina hotellin valinta on aina vaikea.Jos esitteessä lukee että liikenne saattaa häiritä,niin meidän tuurilla se varmasti häiritsee,se hotelli on laskuista pois.
        Päätettin ottaa 40km päässä Ponta Delgadasta Terra Nostra hotellin.Pieni kylä,toivottavasti pienet melut.
        Välimatka kaupunkiin ei haittaa koska tarkoituksena on vuokrata auto useammalle päivälle että päästään kiertämään saarta.
        Oletan että kahdessa viikossa saa käsityksen kohteesta ja voimme kertoa enemmän palattuamme kotiin±Ò¬


    • Leevi

      Moi
      Tulin juuri kyseiseltä saarelta. Täytynee sanoa, jotta on hienot maisemat. Hotellini oli Acores Atlantico, hyvä palvelu, runsas aamupalapöytä ja muutenkin erittäin siisti kokonaisuus. Miinuksena mainittakoon seuraavan vuoden kestävä kolina ja pauke, mikä alkaa aamulla ja loppuu iltasella, rakentavat jotain rantabulevardia satama-altaan reunalle. Häiritsee, jos viettää aikaa paljon hotellissa!
      Itse en osallistunut yhdellekään retkelle, vaan vuorasin auton viideksi päiväksi. Auto oli tuliterä Polo ilmastoinnilla ja maksoi vajaat 400e, suosittelen!(Liikenne ei kummosempaa, kuin Suomessakaan, kapeammat kadut. Autoon kannattaa ottaa lisävakuutus.) Kiersin koko saaren näiden päivien aikana ja näin kaikki samat nähtävyydet, mitkä olisi nähnyt retkilläkin mukavassa suomalaisessa retkitunnelmassa? Saarella on paljon mukavia pikku rantoja, kun vain jaksaa etsiä, mainittakoon Ponta Formosa n.30min. ajomatkan päässä.
      Örveltäviä Suomalaisturisteja ei kohteessa näkynyt, JESSSS!
      Hintataso mielestäni suht halpa. Elin-tarvikkeissa varmaan 20 ja savukkeissa 50% halvempi. Viinit ja olut halpaa.
      Kysy lisää, jos haluat tietää lisää, niin yritän vastailla.

      • Vili

        Saanko udella?Onko tämä auton lisävaakuutus sitä että jos jotain tapahtuu,sulta ei mene lainkaan fyrkkaa.Olen käsittänyt että tämä on hintaluokkaa jotain 9.5€/vrk.Mitä olen surffailut olen huomannut että Hertz on edullisin,mitä mieltä olet?


      • leevi
        Vili kirjoitti:

        Saanko udella?Onko tämä auton lisävaakuutus sitä että jos jotain tapahtuu,sulta ei mene lainkaan fyrkkaa.Olen käsittänyt että tämä on hintaluokkaa jotain 9.5€/vrk.Mitä olen surffailut olen huomannut että Hertz on edullisin,mitä mieltä olet?

        Moi!
        En muista ihan tarkkaan hintoja, mutta jotain tota luokkaa se oli. Lisävakuutuksella omavastuu putosi jostain 800-900 eurosta 60:een. Eli, jos mällää, niin 60 köyhempi. Kannattaa kattoo auto tosi tarkkaan, ettei mitään klommoja ole, muuten sinä maksat. Käytin Hispanian suosittelemaa vuokraamoa, oli ainakin kunnon autoja. Varmaan hertzilläkin kunnon pelit, mutta heidän hintoihin en perehtynyt.


      • Vili
        leevi kirjoitti:

        Moi!
        En muista ihan tarkkaan hintoja, mutta jotain tota luokkaa se oli. Lisävakuutuksella omavastuu putosi jostain 800-900 eurosta 60:een. Eli, jos mällää, niin 60 köyhempi. Kannattaa kattoo auto tosi tarkkaan, ettei mitään klommoja ole, muuten sinä maksat. Käytin Hispanian suosittelemaa vuokraamoa, oli ainakin kunnon autoja. Varmaan hertzilläkin kunnon pelit, mutta heidän hintoihin en perehtynyt.

        Minulla on kokemuksia rahastamisesta.Cook Ilandilla mulla oli vuokrattuna Zuzuki jeeppi 14vrk.Kun palautin sen niin vuokranantaja väitti mun särkeneen kuomun vetoketjun.Mä olin videokuvannut auton luovutushetkellä,ja pystyin osoittamaan että vetoketjun repeämä oli jo silloin olemassa.Eli nytkin mä kuvaan sen auton.
        Mitä luulet,onko ac välttämätön,hinnoissa on eroa.Tällä hetkellä lämpötila on päivällä 24,ja silloinhan pärjää ilman sitä.


      • Leevi
        Vili kirjoitti:

        Minulla on kokemuksia rahastamisesta.Cook Ilandilla mulla oli vuokrattuna Zuzuki jeeppi 14vrk.Kun palautin sen niin vuokranantaja väitti mun särkeneen kuomun vetoketjun.Mä olin videokuvannut auton luovutushetkellä,ja pystyin osoittamaan että vetoketjun repeämä oli jo silloin olemassa.Eli nytkin mä kuvaan sen auton.
        Mitä luulet,onko ac välttämätön,hinnoissa on eroa.Tällä hetkellä lämpötila on päivällä 24,ja silloinhan pärjää ilman sitä.

        Ac oli ihan tarpeellinen, ilmanala kun on aika hiostava. Kannattaa ottaa, jos paljon aiot ajella. Vuokrasin itse Varela auto rentistä auton, ja oli tosi asiallista meininkiä, eivät yrittäneet mitään kusetusta. Hieman varoen kannattaa silti ajella, vaikka ottaisitkin lisävakuutuksen, koska se ei kuitenkaan kata renkaille tai pohjalle sattuvia vaurioita.


    • heinä elokuun vaiteessa

      Hei,

      Olimme mieheni kanssa viikon Azoreille Bahia Palace hotellissa. Hotelli oli 20 km päässä pääkaupungista ja 3-5km lähimmästä kylästä. Suosittelemme lämpimästi Bahia Palacen vierestä lähtevää vaellusreittiä Fogon tulivuorikraatereille. Tosi hyvin opastettu ja aivan jumalainen luonto mutta paljon vettä ja evästä mukaan ja ottaa kovasti polviin.
      Jos on rahaa niin suosittelemme auton vuokrausta koska vakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa. Itse kuljimme ristiin rastiin opastetuilla päiväretkillä. Mutta saarella on varmasti mukavempi mennä omaan tahtiin. Muista ottaa evästä aina mukaan kun lähdet omalla autolla koska turisteille ei ole palveluja tarjolla kuten monissa muissa kohteissa on.
      Ponta Delgadan sotamuseoon kannattaa käydä tutustumassa satamassa. Keskustassa on myös 3 ihanaa puutarhaa. Maksullinen puutarha ei ole käymisen väärti mutta jos haluaa uimaan niin siellä oli uima-allas pukukoppeineen ja automaatteineen joista kukaan ei ole puhunut mitään. Myös kierrosta paikalliseen ostoskeskukseen suosittelemme. Yläkerrassa on "roskaruoka" paikka jossa syö edullisesti kiinalaisesta italialaiseen. Suosittelemme siellä kiinalaista, italialaista nurkkausta ja jätskibaaria.
      Ehdottomat kokeilemisen arvoiset jutut. Paikallinen ananas. Sitä voi ostaa tuliaiseksi mukaan pahvipakkauksessa ponta delgadan hedelmätorilta. Paljon halvempaa kuin viljelyksillä 6€/KPL!! Sitten suklaajuomat joita saa esim ostoskeskuksen alakerran ruokakaupasta. Ruskeita pieniä trippimehutyylisiä juttuja. Voi kerrottavaa olisi niin paljon mutta tärkeintä on että on paljon filmirullaa, ei pelkää kiemuraisia teitä ja korkeita paikkoja, rakastaa luontoa ja rauhaa.
      Hotellista vielä sen verran, että kannattaa ottaa puoli hoito jos menee Bahia palaceen, älää tilaa lohta, uimaranta on ihana suosittelemme. Hotellihuoneet ovat aivan uskomattomat. Löytyy jääkaappi vaikka esitteessä ei luekkaan niin. Hotelli on 5 tähden mutta henkilökunnan puutteen takia tähtiä on tippunut yksi. Hotellilta lähtee hotellin oma ilmainen minibussi kahdesti päivässä pääkaupunkiin. Paikkarilla pääsee 2.5 euroa kaupunkiin. Tosi hyvin kulkee. Respasta saa aikataulut. Taksi maksaa 17 euroa suunta. Hotelli on kertakaikkiaan ihanalla ja rauhallisella paikalla ja hyvällä säällä voi nähdä santa marian saaren. Todella hyvä aamupala jolla jaksaa pitkälle...huh huh...tulipa kirjoitettua

      • Kirsikka1977

        Moikka
        me ollaan myös menossa tuonne Bahia palaceen. Voitko kertoa enemmän ja hieman tarkemmin hotellista? Mikä huone teillä oli? meillä vain aamiainen kuuluu hintaan, onko ravintola kallis? Raahaanko mukaan ison pyyhkeen piknic alustaksi, vai löytyykö huoneesta sopiva peitto retkille? Kaikki kiinnsotaa. Lähto maanantaina.


    • Me2

      Itse olin Azoreilla viikon heinäkuussa ja voin vilpittömästi suositella paikkaa mikäli arvostat luontoa ja aivan upeita maisemia joita riitti San Miguelin saarella joka päivälle.
      Kannattaa ehdottomasti vuokrata auto tai retkeillä muuten ympäri saarta, Ponta Delgadan kaupunki ei paljon näkemistä eikä kokemista tarjoa, mutta koko saari sitäkin enemmän.
      Hintataso on hieman Suomea alhaisempi, mutta korkeampi kuin Etelä-Euroopassa yleisesti, palvelu toisinaan aika tylyä eikä englanninkieltä taitavia aina tahdo löytyä.
      Valassafaria en voi suositella, meillä ainakin reissu kesti lähes viisi tuntia avomerellä - puolet porukasta pahoinvoivia (oksensivat jopa tunteja) ja näimme parin sekunnin ajan vilauksen delfiinin evästä. Olimme sadetakeista huolimatta alusvaatteita myöten likomärät... ÄLÄ ainakaan ota lapsia mukaan safarille, mikäli sellaiselle mielit.
      Muuten mahtava lomakohde, mieli tekisi jo palata takaisin tuolle paratiisisaarelle. Sitä ei turhaan kutsuta Euroopan parhaiten säilyneeksi salaisuudeksi!

      • skorp

        Azorit on upein paikka jossa olen lomaillut. Ja paikkoja jo jonkin verran kertynyt. Olimme heinäkuussa sao miguelin saarella. Hotelli oli Ponta Delgadassa. Retkiä teimme kaksoisjärville ja Furnasiin muun muassa. Valassafari oli lomamme kohokohta. Näimme kaskelotteja ja toisia valaita, en muista mitä. Delfiinit tuli veneen viereen. Merikilpikonnia nähtiin treffeillään myös. Kastuneet emme yhtään. Meidän veneseurueessa ei yksikään voinut pahoin. Saimme tallennettua videolle koko reissun, vau! Azorit on maisemiltaan ihana lomapaikka, ei mikään humalikkojen paikka, onneksi. Kaupustelijat ei käy "kimppuun", ravintoloissa ei ole sisäänheittäjiä. Ja me kaksi nautimme (kolmekymppiset). Todellakin menen uudestaan, josko muutkin saaret näkisin. Suosittelen todella Azoreita.


      • 75piri
        skorp kirjoitti:

        Azorit on upein paikka jossa olen lomaillut. Ja paikkoja jo jonkin verran kertynyt. Olimme heinäkuussa sao miguelin saarella. Hotelli oli Ponta Delgadassa. Retkiä teimme kaksoisjärville ja Furnasiin muun muassa. Valassafari oli lomamme kohokohta. Näimme kaskelotteja ja toisia valaita, en muista mitä. Delfiinit tuli veneen viereen. Merikilpikonnia nähtiin treffeillään myös. Kastuneet emme yhtään. Meidän veneseurueessa ei yksikään voinut pahoin. Saimme tallennettua videolle koko reissun, vau! Azorit on maisemiltaan ihana lomapaikka, ei mikään humalikkojen paikka, onneksi. Kaupustelijat ei käy "kimppuun", ravintoloissa ei ole sisäänheittäjiä. Ja me kaksi nautimme (kolmekymppiset). Todellakin menen uudestaan, josko muutkin saaret näkisin. Suosittelen todella Azoreita.

        Hei skorp! Olemme menossa Azoreille syyskuun lopussa ja ajatelleet mennä valassafarillekin. Sinulla oli myönteinen kokemus safarista. Muistaisitko minkä nimisellä matkanjärjeställä olitte safarilla? Lähdettiinkö sinne jostakin pääkaupungin satamasta vai...? Kiitos jo näin etukäteen tiedoista!


      • skorp
        75piri kirjoitti:

        Hei skorp! Olemme menossa Azoreille syyskuun lopussa ja ajatelleet mennä valassafarillekin. Sinulla oli myönteinen kokemus safarista. Muistaisitko minkä nimisellä matkanjärjeställä olitte safarilla? Lähdettiinkö sinne jostakin pääkaupungin satamasta vai...? Kiitos jo näin etukäteen tiedoista!

        Me olimme Futurismon järjestämällä valassafarilla. Englannin kielinen opastus. Lähtö sinne oli Ponta delgadasta, uimalan vierestä. Se siinä huvipursisataman vieressä siis. Me molemmat todellakin nautimme ja teki mieli tehdä toinenkin reissu, mutta oli niin paljon muuta nähtävää ja koettavaa. Hyvää tulevaa lomaa. Viihdytte varmasti.


      • 75piri
        skorp kirjoitti:

        Me olimme Futurismon järjestämällä valassafarilla. Englannin kielinen opastus. Lähtö sinne oli Ponta delgadasta, uimalan vierestä. Se siinä huvipursisataman vieressä siis. Me molemmat todellakin nautimme ja teki mieli tehdä toinenkin reissu, mutta oli niin paljon muuta nähtävää ja koettavaa. Hyvää tulevaa lomaa. Viihdytte varmasti.

        Kiitos tiedoista!


      • Onni
        75piri kirjoitti:

        Kiitos tiedoista!

        Valassafari on reissun arvoinen, mutta pienille lapsille sitä en suosittele. Ainakin kumipaatilla se on melkoista rynkytystä. Isomman veneen kyydistä en tiedä. Delfiinit voivat olla yli 20 mailin päässä, joka tietää yli tunnin ajoa/siivu. Matkavauhti on kelistä ja veneestä riippuen 15-25 solmua tunnissa. Matkasimme saaren itäpäähän kun vasta tärppäsi. Tuuli- tai sadetakki on kovan ajoviiman takia tarpeen hyvälläkin kelillä. Takin saa firman puolesta. Emme kuitenkaan kastuneet.
        Ponta Delgara on todella hiljainen, sanoisinko lähes unelias paikka. Ravintolat ovat hieman hakusessa ja ulkopaikkoja on todella vähän. Useimmat nk. iltaravintolat ovat kaupungin länsi- ja keskiosassa. Ruokapuoli on konstailematonta ilman ihmeempiä sörsleitä. Tarjolla mm. on hyvä valikoima kalaa ja tietysti lihaa. Gourmempaa löytyy sitten hieman kalliimmista paikoista.

        Viikonlopun retkeilyä rajoittaa harvat bussiaikataulut. Vuokra-autolla toki pääsee, mutta varausta ainakaan viikonlopulla ei kannata jättää viimetippaan.
        Mitä tulee Ponta Delgaran suureen kauppakeskukseen; Oppaan kommentti: ” Siellä päivä kuluu mukavasti”, on kyllä ronskia liioittelua. Ei se niin ihmeellinen ole. Muotiliikkeitä ja pikaruokapaikkoja on useita sekä hyvä ruokamarket. Hinnat on ainakin ruokakaupassa edullisempia kuin rantakadun liikkeissä.
        Kerrottakoon vielä, että Sao Miguel on erittäin siisti saari. Ympäristöstä todella huolehditaan. Ihan joka kolkkaa emme kiertäneet, mutta yleisvaikutelma oli tämä.
        Mitään suurta rysää siitä tuskin koskaan tulekaan, nimittäin lisähotellien rakentaminen on ainakin toistaiseksi kielletty. Hotellikapasiteettia Azoreilla on noin 8000 hengelle, mikä on todella pieni määrä, verrattuna tunnetumpiin lomakohteisiin.


      • Vili
        Onni kirjoitti:

        Valassafari on reissun arvoinen, mutta pienille lapsille sitä en suosittele. Ainakin kumipaatilla se on melkoista rynkytystä. Isomman veneen kyydistä en tiedä. Delfiinit voivat olla yli 20 mailin päässä, joka tietää yli tunnin ajoa/siivu. Matkavauhti on kelistä ja veneestä riippuen 15-25 solmua tunnissa. Matkasimme saaren itäpäähän kun vasta tärppäsi. Tuuli- tai sadetakki on kovan ajoviiman takia tarpeen hyvälläkin kelillä. Takin saa firman puolesta. Emme kuitenkaan kastuneet.
        Ponta Delgara on todella hiljainen, sanoisinko lähes unelias paikka. Ravintolat ovat hieman hakusessa ja ulkopaikkoja on todella vähän. Useimmat nk. iltaravintolat ovat kaupungin länsi- ja keskiosassa. Ruokapuoli on konstailematonta ilman ihmeempiä sörsleitä. Tarjolla mm. on hyvä valikoima kalaa ja tietysti lihaa. Gourmempaa löytyy sitten hieman kalliimmista paikoista.

        Viikonlopun retkeilyä rajoittaa harvat bussiaikataulut. Vuokra-autolla toki pääsee, mutta varausta ainakaan viikonlopulla ei kannata jättää viimetippaan.
        Mitä tulee Ponta Delgaran suureen kauppakeskukseen; Oppaan kommentti: ” Siellä päivä kuluu mukavasti”, on kyllä ronskia liioittelua. Ei se niin ihmeellinen ole. Muotiliikkeitä ja pikaruokapaikkoja on useita sekä hyvä ruokamarket. Hinnat on ainakin ruokakaupassa edullisempia kuin rantakadun liikkeissä.
        Kerrottakoon vielä, että Sao Miguel on erittäin siisti saari. Ympäristöstä todella huolehditaan. Ihan joka kolkkaa emme kiertäneet, mutta yleisvaikutelma oli tämä.
        Mitään suurta rysää siitä tuskin koskaan tulekaan, nimittäin lisähotellien rakentaminen on ainakin toistaiseksi kielletty. Hotellikapasiteettia Azoreilla on noin 8000 hengelle, mikä on todella pieni määrä, verrattuna tunnetumpiin lomakohteisiin.

        Viikon ensimmainen pilvinen paiva,sen takia antaa itselleen aikaa lukea sahkopostia ja pikkasen surffailla.
        Meilla on viela ensi viikko aikaa kiertaa saarta vuokraautolla ja tutustua itaosaan.Voin kotiin palattuani pistaa lisaa tekstia.
        Sao Miguel on siisti saari,mutta haviaa reilusti Madeiralle.Poikettiin Vila Francan sivukaduille,uskomaton maara roskia,paperia ja pulloja kadunvarsilla.Ihmiset eivat valita omista roskista,vaan kadesta suoraan kadulle.
        Olen sita mielta etta kylla tanne kannattaa tulla.


      • Madeiralla käynyt
        Vili kirjoitti:

        Viikon ensimmainen pilvinen paiva,sen takia antaa itselleen aikaa lukea sahkopostia ja pikkasen surffailla.
        Meilla on viela ensi viikko aikaa kiertaa saarta vuokraautolla ja tutustua itaosaan.Voin kotiin palattuani pistaa lisaa tekstia.
        Sao Miguel on siisti saari,mutta haviaa reilusti Madeiralle.Poikettiin Vila Francan sivukaduille,uskomaton maara roskia,paperia ja pulloja kadunvarsilla.Ihmiset eivat valita omista roskista,vaan kadesta suoraan kadulle.
        Olen sita mielta etta kylla tanne kannattaa tulla.

        Kirjoitathan Vili pitkän ja kattavan matkakertomuksen, kun palaatte Azoreilta.
        Kannattaako lähteä sinne, kun pelkään korkeita paikkoja ja kiemuraisia, kapeita teitä. Löytyykö
        tasamaastossa riittävästi ihailtavaa luontoa?
        Millainen on siellä syyskuun lämpötila? Mikä matkatoimisto järjestää matkoja?


      • JohannesE
        Madeiralla käynyt kirjoitti:

        Kirjoitathan Vili pitkän ja kattavan matkakertomuksen, kun palaatte Azoreilta.
        Kannattaako lähteä sinne, kun pelkään korkeita paikkoja ja kiemuraisia, kapeita teitä. Löytyykö
        tasamaastossa riittävästi ihailtavaa luontoa?
        Millainen on siellä syyskuun lämpötila? Mikä matkatoimisto järjestää matkoja?

        Hei,

        Suosittelen ko. saarta lämpimästi. Olimme viime vuonna viikon matkalla Hispanian São Miguelissa 1-vuotiaan tyttäremme kanssa ja matka täytti kyllä kaikki odotukset. Vauhdikasta iltaelämää ei kannata Azoreilta etsiä, mutta luonnonrauhaa, upeita maisemia ja nähtävää kyllä löytyy. Pääsaari on todella vaihteleva ja vuokra-autolla pääsee kätevästi paikasta toiseen, jos ei pelkää kapeita teitä ja korkeuseroja. Ferrariasta voi uida merivedessä, jota merenpohjan kuumat lähteet lämmittävät ja Terra Nostran kasvitieteellinen puutarha sekä Furnasin geysir-alue kannattaa myös katsastaa. Valas-safarille en valitettavasti ehtinyt... Monet ovat haukkuneet paikallista ruokaa, mutta ainakaan itselläni ei ole sen suhteen moittimista. Ainakin Ponta Delgadasta ja Furnasista löytyi todella hyviä ravintoloita. Paikallinen viini on myös ihan mukiinmenevää (ja mannermaan Vinho Verde on edullista). Ihmiset ovat ystävällisiä, mutta eivät tungettevia ja lapsiperheelle oli plussaa se, että ravintolat ja liikkeet olivat lapsiystävällisiä. Hinnat eivät kaikkialla tosin poikenneet kovin paljon kotimaan vastaavista...


      • Vili
        JohannesE kirjoitti:

        Hei,

        Suosittelen ko. saarta lämpimästi. Olimme viime vuonna viikon matkalla Hispanian São Miguelissa 1-vuotiaan tyttäremme kanssa ja matka täytti kyllä kaikki odotukset. Vauhdikasta iltaelämää ei kannata Azoreilta etsiä, mutta luonnonrauhaa, upeita maisemia ja nähtävää kyllä löytyy. Pääsaari on todella vaihteleva ja vuokra-autolla pääsee kätevästi paikasta toiseen, jos ei pelkää kapeita teitä ja korkeuseroja. Ferrariasta voi uida merivedessä, jota merenpohjan kuumat lähteet lämmittävät ja Terra Nostran kasvitieteellinen puutarha sekä Furnasin geysir-alue kannattaa myös katsastaa. Valas-safarille en valitettavasti ehtinyt... Monet ovat haukkuneet paikallista ruokaa, mutta ainakaan itselläni ei ole sen suhteen moittimista. Ainakin Ponta Delgadasta ja Furnasista löytyi todella hyviä ravintoloita. Paikallinen viini on myös ihan mukiinmenevää (ja mannermaan Vinho Verde on edullista). Ihmiset ovat ystävällisiä, mutta eivät tungettevia ja lapsiperheelle oli plussaa se, että ravintolat ja liikkeet olivat lapsiystävällisiä. Hinnat eivät kaikkialla tosin poikenneet kovin paljon kotimaan vastaavista...

        Netin kaytto maksaa 5€/0.5h hotellissa,joten jatketaan juttuja kun tullaan kotiin.Talla hetkella lampotila 26c,paivalla 28c joten riittavasti on.Vuokrattiin c luokan WV Polon ja ollaan kierretty saarta ympari kahdessa paivassa.Tarkoitus on ajaa kaikki tiet lapi,kilometreja tulee kyllakin yli 1000,vaikka saari on vain 63km.pitka.
        Niista hinnoista,kylla taalla syominen ja juominen on halpaa.Ruoka ei kyllakaan maistu milleen,ne ei mausta sita miten me ollaan totuttu,ja ranskalaisia perunoita en syo vuoteen.Vahan hinnoista,kaupan punaviinipullo 3.99
        AIV olut 60c ruokaannos 6.00-8.00€ bensiini 1,22
        Linjaauto 45km 3.46€.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe