Onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä...

Titix

...rupesin tässä vain miettimään, että mistä se johtu, ettei ihminen osaa nähdä sitä mitä hänellä jo on, vain näkee vain sen mitä häneltä puuttuu?

En tällä tarkoita kampittaa sukupuolenkorjaukseen hakeutuvia, vaan puhun näin yleisellä tasolla.

Itsekkin olen prosessissa aloittamassa, mutta silti kun kaikki päivät kuluvat surkutellessa sitä, mitä minulta puuttuu, en osaa tehdä mitään, enkä saa mitään aikaan.

Jos edes jollain tasolla osaisi iloita siitä mitä minulla jo on, kuten muutamia ystäviä, harrastuksia tai sitä että menen joka tapauksessa kadulla läpi naisena, oli sitten tissit aidot tai ei.

Tämä kaikki tulee tuohon klassiseen kysymykseen, oletko pahoillasi siitä, että lasisi on puoliksi tyhjä vai iloinen siitä, että sitä juomaa on kuitenkin vielä puolet juomatta.

7

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meeri-Anneli

Aloitin elämiseni naisena heti kun siihen pystyin, eli olin riittävän läpimenevä. Mielestäni tämä oli lasin täyttämistä, sillä elämänolosuhteet parani niin paljon. Kyllähän sitä on monta kertaa hermostunut tämän prosessin hitauteen, mutta yllättäen vuodet vierähtävät sittenkin nopeasti. Eikä aikaakaan kun huomaa prosessin olevan ohi ja voi keskittyä pelkkään omaan elämäänsä.

• Tiedät oletko juonut paskavettä koko elämäsi. Oikeasti kyse ei ole ruumiinosista vaan tunteesta että elämä alkaa

• Dilan_A

Ajattelen koko ajan (siis AIVAN kokoajan) tätä, että mitä minulta puuttuu, mutta en siltikään unohda elämän hyviä asioita. Kuitenkin itsekkäästi (?) kateuden ja häpeän (?) vuoksi en oikein ihmisiin tutustu, joten tavallaanhan menetän koko ajan sitä lasintäytettä...?
      Pitäisi saada itseni rohkaistua puhumaan perheelle tätä asiasta, pääsisin sen jälkeen edes hiukan sitä lasia täyttämään tutkimuksiin.

Olen yleensä kaikkien asioiden kannalta pessimisti. Silloin ei ainakaan pety, jos joku ei onnistu kertaheitolla.

• ei, mutta

jos se on puoliksi tyhjä niin se on vain tekojeni seuraus ja vastuu mikä on mun kannettava. Tyytyväinen olen enemmäkseen tilanteeseeni. Ikäviä asioita sattuu, ja tiuhaan tahtiin, mutta koetan pysyä vahvana ja auttaa muita.

• ja tyhjenee

kiihtyvällä vauhdilla.

• Sari_

Kiinan kielessä on hanzi-merkki, joka luetaan "muu", ja se tarkoittaa "ilman", "toisella tavoin", "ei tiedossa" tai "ei näin". Itse asiassa se tarkoittaa melkein samaa kuin suomen sana "muu", ja sitä käytetään usein vastauksena silloin, kun vastaus jäisi muutoin epämääräiseksi. Oikea vastaus kysymykseen "Oletko lakannut jo lyömästä vaimoasi" on "muu".

Se on antanut myös aihetta erääseen zen-koaniin:

"Voiko lehmillä olla buddha-luontoa?"
      "Muu."

Eli vastaus kysymykseen, onko lasi puoliksi tyhjä vaiko puoliksi täysi, on "muu".

Äh. Ei lasi ole puoliksi tyhjä eikä puoliksi täysi. Se on vain kaksi kertaa liian iso nestemäärään nähden.

• Anonyymi

Kysymys on mitä tunnemme.Järjellä ajattelu on eri asia, mutta järkevälläkin on tunteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1672
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      921
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      821
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      748
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      710
    Aihe