Onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä...

Titix

...rupesin tässä vain miettimään, että mistä se johtu, ettei ihminen osaa nähdä sitä mitä hänellä jo on, vain näkee vain sen mitä häneltä puuttuu?

En tällä tarkoita kampittaa sukupuolenkorjaukseen hakeutuvia, vaan puhun näin yleisellä tasolla.

Itsekkin olen prosessissa aloittamassa, mutta silti kun kaikki päivät kuluvat surkutellessa sitä, mitä minulta puuttuu, en osaa tehdä mitään, enkä saa mitään aikaan.

Jos edes jollain tasolla osaisi iloita siitä mitä minulla jo on, kuten muutamia ystäviä, harrastuksia tai sitä että menen joka tapauksessa kadulla läpi naisena, oli sitten tissit aidot tai ei.

Tämä kaikki tulee tuohon klassiseen kysymykseen, oletko pahoillasi siitä, että lasisi on puoliksi tyhjä vai iloinen siitä, että sitä juomaa on kuitenkin vielä puolet juomatta.

7

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meeri-Anneli

      Aloitin elämiseni naisena heti kun siihen pystyin, eli olin riittävän läpimenevä. Mielestäni tämä oli lasin täyttämistä, sillä elämänolosuhteet parani niin paljon. Kyllähän sitä on monta kertaa hermostunut tämän prosessin hitauteen, mutta yllättäen vuodet vierähtävät sittenkin nopeasti. Eikä aikaakaan kun huomaa prosessin olevan ohi ja voi keskittyä pelkkään omaan elämäänsä.

    • Tiedät oletko juonut paskavettä koko elämäsi. Oikeasti kyse ei ole ruumiinosista vaan tunteesta että elämä alkaa

    • Dilan_A

      Ajattelen koko ajan (siis AIVAN kokoajan) tätä, että mitä minulta puuttuu, mutta en siltikään unohda elämän hyviä asioita. Kuitenkin itsekkäästi (?) kateuden ja häpeän (?) vuoksi en oikein ihmisiin tutustu, joten tavallaanhan menetän koko ajan sitä lasintäytettä...?
      Pitäisi saada itseni rohkaistua puhumaan perheelle tätä asiasta, pääsisin sen jälkeen edes hiukan sitä lasia täyttämään tutkimuksiin.

      Olen yleensä kaikkien asioiden kannalta pessimisti. Silloin ei ainakaan pety, jos joku ei onnistu kertaheitolla.

    • ei, mutta

      jos se on puoliksi tyhjä niin se on vain tekojeni seuraus ja vastuu mikä on mun kannettava. Tyytyväinen olen enemmäkseen tilanteeseeni. Ikäviä asioita sattuu, ja tiuhaan tahtiin, mutta koetan pysyä vahvana ja auttaa muita.

    • ja tyhjenee

      kiihtyvällä vauhdilla.

    • Sari_

      Kiinan kielessä on hanzi-merkki, joka luetaan "muu", ja se tarkoittaa "ilman", "toisella tavoin", "ei tiedossa" tai "ei näin". Itse asiassa se tarkoittaa melkein samaa kuin suomen sana "muu", ja sitä käytetään usein vastauksena silloin, kun vastaus jäisi muutoin epämääräiseksi. Oikea vastaus kysymykseen "Oletko lakannut jo lyömästä vaimoasi" on "muu".

      Se on antanut myös aihetta erääseen zen-koaniin:

      "Voiko lehmillä olla buddha-luontoa?"
      "Muu."

      Eli vastaus kysymykseen, onko lasi puoliksi tyhjä vaiko puoliksi täysi, on "muu".

      Äh. Ei lasi ole puoliksi tyhjä eikä puoliksi täysi. Se on vain kaksi kertaa liian iso nestemäärään nähden.

    • Anonyymi

      Kysymys on mitä tunnemme.Järjellä ajattelu on eri asia, mutta järkevälläkin on tunteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe