Kääpiöhamsteri vaiko syyrianhamsteri?

Kamyo

Vaikea päätös,kumman otan?laittakaa ehdotuksia tulemaan,kyl mnä kestän...

52

11012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harriet Hamster

      Syyrialainen:
      *herää keskimäärin hieman myöhempään kuin kääpiöt, omani herää n. klo 20-23
      *isompi --> helpompi kokemattoman käsitellä, voi juoksuttaa helpommin lattialla kun ei ihan niin pienistä rei'istä pääse karkuun (tosin siltikin pääsee helposti mm. sokkeleihin nim. kokemusta on!)
      *paljon eri värivaihtoehtoja verrattuna esim. talvikoihin, roborovskeihin ja kiinankääpiöihin (cämpsyissä aika paljon eri värejä). Myös eri karvanlaatuja: pitkäkarvaista, lyhytkarvaista, rexiä (kiharaa) ja satiinia.
      *saa helpommin "syliotuksen" (tosin hamsut mieluiten kiipeilee omistajansa päällä kuin istua nököttävät paikoillaan) kuin useimmista kääpiöistä. Hieman rauhallisempi ja hidasliikkeisempi jo kokonsa ansiosta.
      *täysi erakko, eli tappaa/tappelee kohdatessaan lajitoverinsa.

      Kääpiöhamsterit:
      *neljä eri lajia, jotka poikkeavat toisistaan melkoisesti.
      --
      Roborovski
      *laumaeläin
      *pieni, erittäin vilkas
      *enemmänkin (yleensä) katselulemmikki--> vaikea pitää kädessä/ ei pidä siitä
      *vain kahta väriä muistaakseni. Tosi hauskan näköinen muhkeine "kulmakarvoineen" :D
      Cambpell
      *elää yleensä pareittain (samaa sukupuolta tietysti)
      *pieni, touhukas
      *katselulemmikki tämäkin, muttei niin paljon kuin robo
      *useita värejä
      Talvikko
      *kääpiöistä ehkä seurallisin
      *muutamaa väriä, lähinnä valkoisen ja harmaan sävyjä
      *useimmiten erakko
      Kiinankääpiö
      *ehdoton erakka
      *pieni
      *katselulemmikki, touhuilee useimmiten mieluiten omiaan terrassaan

      Huomautan vielä, että kääppärit ja syrkit sekä syövät ja paskovat suunnilleen saman verran ja vaativat saman verran huoltotoimenpiteitä (asumuksen siivous, veden vaihto jne.). Molemmat siis yhtä helppohoitoisia.
      Kääpiöille suositeltavampi asumus on ehdottomasti lasinen terraario/muovinen duna, sillä ne pääsevät helposti pinnojen välistä. Syrkeille käy sekä häkki, duna että terra.

      • sinitintti

        Meil on ihana talvikko,tosi kesy eikä vilistä karkuun lattialla vaan tulee luo.Se on hereilläkin pitkin päivää ja iltaa,ja aivan omasta tahdostaan.Sit ostettiin pari päivää sitten syyris ja se on älyttömän arka,säikky,villi ja vikkelä.Saa nähdä saadaanko kesyksi,tuntuu mahdottomalta tehtävältä.


      • Harriet Hamster
        sinitintti kirjoitti:

        Meil on ihana talvikko,tosi kesy eikä vilistä karkuun lattialla vaan tulee luo.Se on hereilläkin pitkin päivää ja iltaa,ja aivan omasta tahdostaan.Sit ostettiin pari päivää sitten syyris ja se on älyttömän arka,säikky,villi ja vikkelä.Saa nähdä saadaanko kesyksi,tuntuu mahdottomalta tehtävältä.

        Eläimen käsiteltävyys riippuu pitkälti myös siitä, mistä se on lähtöisin: kasvattajan luona pennusta asti käsitellyt poikaset ovat kesympiä kuin pentutehtaassa kasvaneet eläinkauppojen ulkomaantuonnit. Jos eläin joutuu olemaan eläinkaupassa pitkään ennen kuin joku ostaa sen, sen kesytys on vaikeampaa.

        Kannattaa siis aina ostaa eläin suoraan kasvattajalta, jolloin sen saa usein halvemmalla, kesympänä ja kunnollisten hoito-ohjeiden kera.


      • HamuHama
        sinitintti kirjoitti:

        Meil on ihana talvikko,tosi kesy eikä vilistä karkuun lattialla vaan tulee luo.Se on hereilläkin pitkin päivää ja iltaa,ja aivan omasta tahdostaan.Sit ostettiin pari päivää sitten syyris ja se on älyttömän arka,säikky,villi ja vikkelä.Saa nähdä saadaanko kesyksi,tuntuu mahdottomalta tehtävältä.

        Mul on syrkki ja se on aivan ihuna! Melkein heti ihmis läheinen ja kesy mutta silti vilkas ja liikunnallinen!


      • Anonyymi
        HamuHama kirjoitti:

        Mul on syrkki ja se on aivan ihuna! Melkein heti ihmis läheinen ja kesy mutta silti vilkas ja liikunnallinen!

        Millainen häkki sillä on?


      • Anonyymi
        sinitintti kirjoitti:

        Meil on ihana talvikko,tosi kesy eikä vilistä karkuun lattialla vaan tulee luo.Se on hereilläkin pitkin päivää ja iltaa,ja aivan omasta tahdostaan.Sit ostettiin pari päivää sitten syyris ja se on älyttömän arka,säikky,villi ja vikkelä.Saa nähdä saadaanko kesyksi,tuntuu mahdottomalta tehtävältä.

        Ostin pari päivää sitten kasvattajalta syyrialaisen hamsterin ja se on tosi villi ja arka. Hamsu yrittää päästä koko ajan häkistä pois ja jos yrittää ottaa käteen alkaa murisee ja juoksee pakoon? Osaisiko joku auttaa miten tuosta saisi rauhallisemman ja kesyn? Kasvattaja oli kuulemman pitänyt hamsteria joka päivä kädessä mutta siltä ei vaikuta.


    • viltsukkainen

      kannattaisi ottaa mielummin tavallinen sillä ne kääpiöt ovat tavattoman nopeita :S



      *KOKEMUSTA

      • heheeheheehheeeh

        oikeassa,viltsukkainen. >Meillä on ihana talvikkohamsu, varsinkin villinä oikee chuumaher!! (TOSI NOPEA!)


      • XD

        minä aijon ottaa hamsun mut en tiiä minkä rotusen kannatteee ottaa ehdotuksia X) :)


      • Käppäri
        heheeheheehheeeh kirjoitti:

        oikeassa,viltsukkainen. >Meillä on ihana talvikkohamsu, varsinkin villinä oikee chuumaher!! (TOSI NOPEA!)

        Kääpiö.
        Vaikka on nopee.
        EI pure niin kipeästi.
        Häkki/Duna/terra voi saada halvemmalla koska sen ei tartte olla niin iso.


      • Anonyymi
        XD kirjoitti:

        minä aijon ottaa hamsun mut en tiiä minkä rotusen kannatteee ottaa ehdotuksia X) :)

        Talvikko tai Syyria hamsteri.


      • Anonyymi
        XD kirjoitti:

        minä aijon ottaa hamsun mut en tiiä minkä rotusen kannatteee ottaa ehdotuksia X) :)

        Moi,mulle ehkä tulee hamsteri niin mille hamsterille kävisi nämä mitat (terraario) leveydeltään 100cm/korkeus 50cm/syvyys 40cm ??


    • Sissi

      Itselläni ollut molempia, aikaisemmin kääpiöhamstereita, ja nyt 2 syyrianhamsteria.
      Minulla ainakin kaikki kääpiöhamsterit olleet aika erakoita. Eivät pahemmin ole välittäneet ihmisistä ja pääosin ollet omissa oloissaan touhuamassa.
      Nyt nämä kaksi syyrialaista, (eivät elä samassa häkissä) ovat varsin ihastuttavia tapauksia. Vaikka nämäkin sisarukset, joten lähtökohdat samat, silti luonteet aivan erilaiset. Naaras on arempi, vaikka tulee kyllä mielellään käsiteltäväksi ja kiipeilemään syliin. Myös enemmän omissa oloissaan. Uros vilkas ja touhottaa hereillä ollessaan koko ajan jotain. Ei niin arka, vaan säntää heti katsomaan mitä tapahtuu jos jostain kuuluu joku ääni.
      Sen perusteella mitä olen omista hamstereista oppinut niin jos joskus vielä tulee uusia niin ne on syyrialaisia. Minusta ne on vaan niin paljon ihastuttavampia, vilkkaampia, seurallisempia ja minullakin kun on rakennettu häkkiin kaikkia kiipeily mahdollisuuksia, niin myös ketterämpiä kuin kääpiöt.

    • Nappi74

      Minulla on olllut syyris ja on vieläkin mutta se on kasvattajalla koska se ei kesyyntynyt millään..Ja kääppärinikin kesyntyi aika hitaasti ja se ei meinaa pysyä kädessä..Mutta ehdottaisin kääpiöhamsteria.

      • varmako

        ootsä varma että vika on hamsussa? mulla ainakin oma haluuaa käteen, koko ajan hyppää ruokakippoon kun olen vaihtamassa ruokaa päivisinki se joskus herilee kun kuulee että olen kolistelemassa :) vaikka se kyllä onkin minun ensimmäinen , mutta olen onnistunu kesyttämisessä


      • kääpiöhasteri
        varmako kirjoitti:

        ootsä varma että vika on hamsussa? mulla ainakin oma haluuaa käteen, koko ajan hyppää ruokakippoon kun olen vaihtamassa ruokaa päivisinki se joskus herilee kun kuulee että olen kolistelemassa :) vaikka se kyllä onkin minun ensimmäinen , mutta olen onnistunu kesyttämisessä

        nii miten saatte teidän kääppärit kesyik ku kaverilla oli ja sillon kun näin sen ( oli sillon kyllä melko uusi) sitä ei voinu pitää tyylii yhtää kädessä kun heti olisi hypännyt pois, nii miten te ne kesytätte nii ettei tarvitse pitää sitä käasien välissä vain?


    • ???

      Minusta kannattaa ottaa talvikko. Syyriat ovat kuulemma vilkkaita, ja ne vaativat siksi ehkä enemmän hoitoa. Päätät itse. Talvikot ovat sopivia melkein kaiken ikäisille. Muista että lemmikissä tulee hoitamista. aiotko maksaa sen lääkärikulut? Jaksatko pitää sitä? Jos mietit yhtäkin asiaa, kannattaa vielä harkita...

    • Hamsutytteli

      Mulla on nyt 4 hamsteria syyrialaista ja 5 kääpiötä. Alotin syyrialaisilla koska niitä on helpompi käsitellä. Ja saattaa olla että syyrialainen herää myöhemmin kuin kääpiö, mutta omani herää aina iltaisin 20.00-20.30. Ja kääpiöt nukkuu joskus pitempään ja joskus herää aikasemmin, eli minusta ei ole väliä valita hamsteri vain heräämisen takia, kuitenkin kun ottaa hamsterin pitää olla sille iltasin aikaa, sitä paitsi pitäs tietää ennen kun ottaa sen että se herää illalla.. Syyrialainen

    • Kissa Girlli

      Kääpiöhamu ehdottomasti. Syyrianhamsteri on isompi, käppäri on pieni ja vaivaton. Itse aion ostaa jyrsijän, en ole harkinnut Syyrianhamsteria, en henkilökohtaisesti pidä niistä. Kannattaa katsoa netistä tietoa ja katsoa, kumpi sopii oman kodin oloihin paremmin.:D

      • hams

        Ostin meidän perheelle ensin venäjänkääpiöhamsterit tyttö ja poika kumpikin oli omissa häkeissään hoidimme hyvin. kumpikin kuoli 1v.2kk ikäisinä. ovat nyt haudattuna parvekkeella kukkaruukussa.jalostetut eivät elä kauaa.Tänään ostin syyrialaisen on kaiketi tyttö ja tosi söpö hoidamme kuin vauvaa. Ostamme hänelle myös vauvanruokaa.


    • tinddem

      no ainaki joillaki sivuilla luki et syyrialainen hamsu on tavallisin ja helppohoitosin hamsu. ite ottasin ainaki syyrialaisen =)

      • Pontso-Ykkonen

        Noh.
        Pistämpä tänne kaikkee..
        Syyrialainen hamsteri
        On helppohoitoisempi. Suositeltavissa lapsille ( ei liian pienille )
        Ei paljon turkinhoitoa ( Tietysti pitkäkarvaisilla )

        Kääpiö--..--
        Tarvitsee hiukan enemmän hoitoa.
        Elää vähän ( riippuu yksilöstä )
        Lapsille vaikea hoitaa , paljon puremisia ( sekin johtuu yksilöstä )

        Valittakaa jos laaitoin jotain väärää ? : >


      • tinddem
        Pontso-Ykkonen kirjoitti:

        Noh.
        Pistämpä tänne kaikkee..
        Syyrialainen hamsteri
        On helppohoitoisempi. Suositeltavissa lapsille ( ei liian pienille )
        Ei paljon turkinhoitoa ( Tietysti pitkäkarvaisilla )

        Kääpiö--..--
        Tarvitsee hiukan enemmän hoitoa.
        Elää vähän ( riippuu yksilöstä )
        Lapsille vaikea hoitaa , paljon puremisia ( sekin johtuu yksilöstä )

        Valittakaa jos laaitoin jotain väärää ? : >

        haluaisin itekki hamsun ja ottaisin syyrialaisen =) se on tosi helppohoitonen..ainaki mitä mä oon lukenu netistä ja tiiän, mut täs linkkejä nii näist löytyy paljo tietoo =)

        HOITO:

        http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/Hamsterinhoito-ohje.html

        ja muita..

        http://www.hamsteriyhdistys.net/syrkki.php

        http://www.nicehouse.fi/lemmikit/jyrsijat/hamsu.htm

        nois on mun mielest kaikki mitä kannattaa tietää =) onhan niitä sivustoja tietysti paljo muitaki mut noi oli mun mielestä parhaita :)


      • bunny-chan
        Pontso-Ykkonen kirjoitti:

        Noh.
        Pistämpä tänne kaikkee..
        Syyrialainen hamsteri
        On helppohoitoisempi. Suositeltavissa lapsille ( ei liian pienille )
        Ei paljon turkinhoitoa ( Tietysti pitkäkarvaisilla )

        Kääpiö--..--
        Tarvitsee hiukan enemmän hoitoa.
        Elää vähän ( riippuu yksilöstä )
        Lapsille vaikea hoitaa , paljon puremisia ( sekin johtuu yksilöstä )

        Valittakaa jos laaitoin jotain väärää ? : >

        Kaverillani on kiltti kääpiöhamsu, ja se oli kaverini ensimmäinen hamsteri. Se riippuu aina siitä, minkälaisia yksilöt ovat. Etukäteen ei voi tietää kumpi on parempi. Itse ehkä kannatan kääpiötä.


      • despinakilpelainen
        Pontso-Ykkonen kirjoitti:

        Noh.
        Pistämpä tänne kaikkee..
        Syyrialainen hamsteri
        On helppohoitoisempi. Suositeltavissa lapsille ( ei liian pienille )
        Ei paljon turkinhoitoa ( Tietysti pitkäkarvaisilla )

        Kääpiö--..--
        Tarvitsee hiukan enemmän hoitoa.
        Elää vähän ( riippuu yksilöstä )
        Lapsille vaikea hoitaa , paljon puremisia ( sekin johtuu yksilöstä )

        Valittakaa jos laaitoin jotain väärää ? : >

        Pontso-Ykkönen, todellakin väärää tietoa. Kääppärit eivät pure sen kummemmin kuin syrkit. Omani oli ihana, nuoli sormia ja nukkui selällään kemmenellä. Ihana otus. Syrkkini taas oli varsinainen erakko.


    • -Nanna

      Tässä nyt faktaa kummistakin:

      syyrialainen:
      -Helpompi käsitellä
      -Paljon eri väri/kuvio vaihtoehtoja ja jokaiselle löytyy se mieleinen.
      -Täysi erakko
      -Tarvitsee enemmän tilaa kuin kääpiöt

      Ja kun täälä ihmiset puhuu kääpiöhasmteriesta tuntuu siltä kun niitä olisi vain yhtä rotua, mutta oikeasti kaikki kääpiöhamsu lajit ovat hyvin erilaisia ja toisistaan poikkeavia ja ei ole se ja sama minkä kääpiöhamsterin otat!

      Talvikko:
      -Yleensä helpoin käsiteltävä kääpiöistä
      -Erakko

      Roborowski:
      -Yleensä enemmänkin 'katseltava lemmikki' eli ei pysy sylissä ja on erittäin vilkas
      -Lauma eläin eli tarvitsee toisen roborwskin kaveriksi!

      Campbelli:
      -paljon eri kuvio/väri vaihtoehtoja
      -Lauma eläin, joten tarvitsee toisen 'cäpsyn' kaverikseen
      -Esiintyy eniten sairauksia kääpiöistä (sokeritauti)

      Kiinankiääpiöhamsteri:
      -Erakko
      -Melko vilkas

    • qwweevgdfvs

      Meillä talvikkopesue myynnissä. suoraan kasvattajalta. Jos jotain kiinnostaa niin myyn ne hintaan 18e/kpl ja ovat safiirin ja harmaan värisiä.

      • bumppis

        Kääpiöiden hoidossa kannattaa muistaa uroksilla vatsassa sijaitsevan hajurauhasen puhdistus. Ja kynsien leikkaus voi olla aika haasteellista. :)


      • huuuu
        bumppis kirjoitti:

        Kääpiöiden hoidossa kannattaa muistaa uroksilla vatsassa sijaitsevan hajurauhasen puhdistus. Ja kynsien leikkaus voi olla aika haasteellista. :)

        Ite ottaisin syyrialaisen, ja otankin joulun alla.

        Syyrialaisesta miinukset ja plussat:
        Rauhallisempi
        kesyyntyy helpommin
        elää pidemmin
        -nakertaa häkin rautoja
        -Tarvitsee isomman häkin/dunan
        -Tarvitsee paljon viihdykettä
        -Herää 20-24

        talvikot:
        Riittää pieni duna
        Pitää olla duna, ei häkki
        -Sairastaa helposti diabetestä
        -On vikkelä
        -Aika pieni
        -Maha menee helposti sekaisin
        -Vaikea kesyttää
        -Elää vain 1-2-vuotta niinkun syyrialainenkin


    • :33

      Kääpiöhamsteri :3 On nätimpiä ja sulosempiakin :3

      • niinnnnu

        no hyiii! syyrialaiset on kingejä sa söpömpiä!!!!


    • Marjoliini

      -Nanna, robot ja cambellit eivät ole laumaeläimiä, vaan sietävät lajitovereitaan jaa niitä voi ottaa halutessaan useamman, ja ovat siksi helpompia kasvattaa koska useita yksilöitä voi pitää samoisa terraarioissa. Mutta kuten kaikilla hamstereilla, tappelun riskit ovat hyvin suuret etenkin jos hamsut ovat eri-ikäisiä. Varminta kaikkien hamsulajien kohdalla on pitää vain yksi eläin/terraario-häkki.

      Mutta aiheeseen;
      Syyrialaiset ovat omasta mielestäni huolettomampia, eivät vahvan erakkoluonteensa takia tarvitse niin paljoa huomiota, mutta kesyyntyvät hyvin joka tapauksessa. Syrkit ovat myös kääpiöitä fiksumpia ja helpompia käsitellä.
      Kääpiöhamsterit taasen ovat enemmän katseltavia, hyvin touhukkaita ja vilkkaita, ne kesyyntyvät helposti mutta ovat nopeutensa ja pienen kokonsa vuoksi vaikeampia käsiteltäviä. Niitä voi halutessaan asuttaa useamman mutta tappelun riskit on aina olemassa. Kiinankääpiöhamsterit ovat muavia myös. Asia on sinun itsesi päätettävissä. :)

    • ninnujiiiiiiii

      syyrialainen !!!

    • Halooo.. miettikää!

      Mulla on yks syyrialainen joka on aivan ihana (:

      Nyt oon miettiny kahta campbellin hamsteria samaan häkkiin, ja niin teen!
      Minun mielestä syrkit ja kääpiöhamsterit ovat molemmat yhtä ihania!
      Ei aina tarvitse valittaa että 'no kääppärit puree, ja ne on vaa katseltaviks' hei haloo, te jotkut puhutte ku jostain esineistä :S

      Varsinkin jos kääpiöitä on 2 niin ne voi kesyyntyä paremmin, koska niillä on seuraa! (:

      Tässä vähän tietoa:
      Syyrialaiset
      on isompia, ja vähän helpompi kouluttaa.
      pystyy pitämään vapaana

      -pitää olla isompi häkki
      -jyrsii kaltereita
      -vaati enemmän hoitoa/huolenpitoa

      Kommatkaa 'jos' on jtn väärää! (:

      PS: molemmat hamsteri lajit ovat lumoavan ihania!

    • puppeliboy

      olen tässä miettinyt josko ottasin syrkin lähiaikoina :) yksinasujana siitä olis iltaisin vähän seuraa ja mukava katella sen touhuilua :) mutta haluisko joku kertoa mitä luokkaa suunnilleen esim. kuussa tämmöinen otus tuottaa kuluja ? jos nyt ei niitä lääkärilaskuja mietitä siis :)

      ja toinen juttu mikä askarruttaa; jos joku hamsunomistaja vois ihan sillai tyyliin esimerkkinä luetella vaikka mitä muutaman päivän aikana antaa hamsulleen/miten paljon/tms ?

    • Hemmo Hmsteri

      SYYYYRRRIIIIIAAALLLAAAIIIINNNEEENNN HHHAAAMMMSSSTTTEEERRRIII!!!
      NE ON YLI SÖPÖJÄ

    • Aku-hamsu

      meillä on syyrialainen, se on tosi kiltti ja YLI SÖPÖ!!!

    • siirilydia

      "oon ottamassa talvikkoo mulla ei oo ikinä ollu mitään häkki lemmikkii"

      hamsteri ei ole häkkieläin. Talvikolle sopii duna tai terraario, syyrialaiselle suosittelen terraariota koska dunat ovat niille aika pieniä.

      Talvikoiden asumusten minimimittoja en tiedä, mutta syyrialaiselle suositeltavat minimimitat ovat 80x35x40cm (pituus,leveys,korkeus). Mitä isompi asumus, sitä parempi tietenkin.

      Hamsterit eivät erakkoina varmastikaan käsittelystä nauti, eikä kumpikaan, talvikko tai syyrialainen, ole mitään sylihamstereita. Eli eivät siis sellaisia joita voi miten huvittaa ottaa syliin jatkuvalla syötöllä. Päivittäinen käsittely on hyvä hoitaa ja tarkastaa hamsterin kunto (hampaat, korvat, turkin kunto, ei patteja jne). Ei niistä hamstereista muutenkaan kovin paljon sylilemmikkiseuraa ole kun ovat yöeläimiä, eli nukkuvat päivät. Keskiverto heräämisaika on n. 9-11 aikaan illalla, jotkut myöhemminkin.

      Hamsterin ruokintaan tulee myös perehtyä kunnolla. Vaikka se onkin yleinen lemmikki ei se tarkoita että sitä olisi todella helppo hoitaa ja ruokkia. Markettien siemenseokset eivät ole hamsterille hyväksi, vaan ne tarvitsevat kunnollisen, ravinteikkaan ja monipuolisen siemenseoksen. Omalleni annan rapunzelin siemenseosta johon lisään erilaisia pähkinöitä koska on muuten liian laihaa. Myöskään maitotuotteet yleisestä luulosta huolimatta eivät ole hamsterille hyväksi, ja tämän takia tulee kalsiumin saanti korvata jollakin muulla, esim. seesaminsiemenillä tai keitetyllä kananmunalla. Tuoreruokaa tulee antaa monipuolisesti ja "turhien" tuoreiden, kuten salaatin ja kurkun antamista välttää. Ovat lähestulkoon pelkkää vettä.

      Kannattaa siis perehtyä huolella hamsterin hoitoon ennen sen hankkimista. Voit ostaa hamsullesi etukäteen asumuksen ja siihen runsaasti erilaisia virikkeitä, ja sitten etsiä sopivan hamsterikasvattajan johon ottaa yhteyttä.

      • siirilydia

        Niin ja etenkin jos talvikkoa olet hankkimassa, suosittelisin ostamaan ehdottomasti kasvattajalta eikä eläinkaupasta monestakin syystä:

        - Eläinkaupoissa myydään usein talvikkoina hybrideitä eli kahden eri hamsterilajin risteytyksiä. Tällaiset risteytykset ovat hyvinkin epäsuotavia koska niitä ei aina päällisin puolin voi kukaan erottaa. Kasvattajalta hankkiessa tuet vastuullista toimintaa etkä hybridien teettämistä, sekä saat takuuvarmasti terveen ja huolella hoidetun eläimen.
        - Kasvattajalta saa eläimelle elinikäisen tuen - hyvä ja vastuullinen kasvattaja on aina valmis neuvomaan hamsterin hoidossa koko sen eliniän ajan, ja on aidosti kiinnostunut kasvattinsa kuulumisista ja voinnista.
        - Käsittely. Jos olet hankkimassa kääpiöhamsteria ekaksi hamsteriksi, voi sen käsittely osoittautua aluksi hankalaksi. Helpompaa on, jos hamsteri on jo valmiiksi käsikesy eikä arka, pureva saippuapala.


    • moiiii

      kyllä hamstereille voi häkin hankkia, jos valitsee sellaisen ei vetoisan paikan, ja kyllä kääpiötki jyrsii kaltereita ihan niinku syrkkiksekki:)


      ps. itselläni on ollut syrkkis joka ei järsinyt häkin kaltereita:)

    • :):):):)

      moii:) sanon vain että kaikki rodut ovat ihan hyviä:) kaikilla on vain omat tarpeensa, ja omistajan on vain hyväksyttävä nämä tarpeet. Ja sitä ei voi oikein määritellä kumpi on parempi ku jokainen yksilö on ihan erilainen. Esimerkiksi kaverillani on hamsteri joka on kauhean vikkelä ja itselläni oli samanrotuinen mutta se nukkui paljon pidempään ja ei ollut kauhean vikkelä. Sitä ei todellakaan voi määrittää etu käteen että mikä on parhain.

      Itse ostin hamsuni eläinkaupasta mutta jatkossa aion ostaa kasvattajalta:) ( ei hamsterini siis huono ollut, se oli oikein mukava eikä purrut koskaan).

    • eläinkauppaan!

      moi:) kannatan myös eläinkaupasta ostamista, koska sielläkin on oikeasti hyviä hamstereita:) itse näin eläinkaupassa todella ihanan hamsun:) ( mutta en saanut sitä kun pitää enste hankkia häkki) jos se on vielä sielä eläin kaupas ku meen ostaan ei ole mitään epävarmuutta ostaa sitä hamsua

    • !!!!

      Suosittelen talvikkoa, ne ovat ihania! Edesmennyt talvikkoni(ostettu eläinkauppa faunattaresta!) oli melkein koko päivän hereillä, ja pyysi syliin "tanssimalla" takakäpälillään ylätasolla häkisään! Oli oikein veitikka,kuoli johonkin tautiin, oltiin eläinlääkärissä ja sai jotain lääkettä(en enää muista mitä, siitä on 1 vuosi) lääke ei kuitenkaan ehtinyt pelastaa sitä. ;(

      Lyhytikäisyys ei ole välttämättä haitta, varsinkaan kun hankkii ensimmäistä eläintä lapselle, sillä jos lapsi ei jaksa huolehtia eläimestä, niin ei eläin joudu kärsimään!

    • i love hamsu

      moi olen hankkimassa itesellenii hamsteria. en tiedä kumman otan talvikon vai syyriksen. Perheeseeni kuulu äiti isä ja 5 sisarusta. Minulla olisi 4kertaa viikossa harkat suoraan koulusta ja n6 loppuu. Auttakaa minkä otan olen noin 2kk miettinyt hamsun ottoa. Paljonko hamsuun menee kuukaudessa rahaa? pliis... auttakaa

      • Kääppärifani231

        jos on eka hamsteri nii ota syyrialainen, itse saan nyt toisen hamsterin, eka oli syyrialainen hipsu! ja nyt tulee kääppäri Nasu!


    • Kääppärifani231

      itse olen ottamassa kääpiöhamsteria! ihan vaan seuraksi ja olen pitkään haaveillut. Aikuiselta on lupa, ja olen lukenut hamsuista 5vk joten nyt ois 2vk nii saan hamsun. itse otan pets and friends:ssitä, mnatkuksesta. maksaa noin 29.00 e---- ... JOS OTAT ELÄINKAUPASTA KYSY MISTÄ HE SAAVAT ELÄIMENSÄ. JA OVATKO NE PUHTAITA, KAUANKO ELÄVÄT JA YMS.!

    • Kääppärifani231

      KORJAUS! Itse otan matkuksesta pets and friends:sistä
      mun hamsun nimeks tulee Nasse Nöff! se on norjaa! xD se tarkottaa Nasua.

      • kääpiööhamsuuuuuuuuu

        Moiiiiiii!!!!!!!!
        Oon 12v ja mulla on 4hiirtä ja yks syyrialainen meen tänään ostaa ittelleni kääpiöhamsun mutta en tiedä minkä rodun otan! Kertokaa minkä otan.
        Kiitos vastauksista jo etukäteen.


      • kääpiööhamsuuuuuuuuu

        Moiiiiiii!!!!!!!!
        Oon 12v ja mulla on 4hiirtä ja yks syyrialainen meen tänään ostaa ittelleni kääpiöhamsun mutta en tiedä minkä rodun otan! Kertokaa minkä otan.
        Kiitos vastauksista jo etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe