häiritsevä

juttu...

Lueskelin tässä jälleen uusimman Potterin ja jo silloin ekaa kertaa kuin luin tuli esille yksi epäkohta,liittyen ilmiintymiskokeeseen.

Harryhan sai harjoitella ilmiintymiswtä,siis osalliostua niille tunneille samoin Ron Ja Hermione.

Ilmiintymiskoe pidettiin huhtikuussa,ja Ron (syntynyt maaliskuussa) Ja Hermione saivat osallistua koska olivat saavuttaneet oikean iän eli 17v ennen huhtikuuta,jota vaadittiin että sai osallistua kokeeseen,mutta Harry ei koska täyttää vasta heinäkuussa.


Mutta eikös Hermione ole syntynyt syyskuussa?
Niin ainakin Azkabanin vanki väittää,tai kun Harry tapaa siinä Ronin ja Hermionen,ja Hermione kertoi saanensa synttärilahjan etukäteen että voipi ostaa sitten itselleen lahjan (0sti Koukkujalan) ja vielä sanoi että synttärit on heinäkuussa!

Olen ihan uusi tyyppi (vanha potterholisti silti) tällä palstalla,ja pyydän anteeksi mikäli tämä asia on jo täällä puitu,muttä jäi vaivaan...eihän tämä kai silti mikään suuri ongelma oli,mutta se nyt tuli vaan ilmi kuin luin ja jotenkin hämää...

8

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synttärit

      joo, hermionen synttärit on syyskuussa, mutta hän on syntynyt vuotta aikaisemmin kuin Ron ja Harry. eli siis kuutos kirjassa Hermione on täyttänyt 17v jo syyskuussa..

      • justjust................

        mulla tais olla yks kirjotusvirhe,eli tosiaan tarkoitin että hermione on syntynyt syyskuussa...mistäs muuten ilmenee että on vuoden vanhempi?

        vaikka tykkään pottereista tosin paljon,mutta silti en oel sen kummemin tutustunut,esim;juonipaljastuksiin tms...

        ei ka kirjasta ilmene? en ainakaan just nyt muista lukeneeni. täytyy taas tarkemmin lukea varmaan,vaikka olen lukenut monesta ja aina vaan löytyy uutta=)


      • Sugarcube

        Ja joku varmaan ihmettelee, miksi Hermione ei ole sitten ylemmällä luokalla kuin Harry ja Ron. Syy on se, että sisäoppilaitoksiin otetaan vasta, kun on täyttänyt 11. Hermione täytti 11 vasta koulun alkamisen jälkeen, joten hänen täytyi odottaa seuraavaan vuoteen että pääsi Tylypahkaan ollessan 11.
        (Niin no, Hermione tuskin osasi ODOTTAA että pääsisi noitien ja velhojen kouluun, mutta ymmärsit varmaan pointin.)


      • Sugarcube
        justjust................ kirjoitti:

        mulla tais olla yks kirjotusvirhe,eli tosiaan tarkoitin että hermione on syntynyt syyskuussa...mistäs muuten ilmenee että on vuoden vanhempi?

        vaikka tykkään pottereista tosin paljon,mutta silti en oel sen kummemin tutustunut,esim;juonipaljastuksiin tms...

        ei ka kirjasta ilmene? en ainakaan just nyt muista lukeneeni. täytyy taas tarkemmin lukea varmaan,vaikka olen lukenut monesta ja aina vaan löytyy uutta=)

        Varmaan sitä ei olekaan sanottu kirjassa.


      • mainita
        Sugarcube kirjoitti:

        Varmaan sitä ei olekaan sanottu kirjassa.

        kannattaa silloin tällöin käydä rowlingin sivuilla.. sieltäpä tämäkin tieto löytyy.. Synttärit tarkalleen 19.9


      • Sugarcube kirjoitti:

        Ja joku varmaan ihmettelee, miksi Hermione ei ole sitten ylemmällä luokalla kuin Harry ja Ron. Syy on se, että sisäoppilaitoksiin otetaan vasta, kun on täyttänyt 11. Hermione täytti 11 vasta koulun alkamisen jälkeen, joten hänen täytyi odottaa seuraavaan vuoteen että pääsi Tylypahkaan ollessan 11.
        (Niin no, Hermione tuskin osasi ODOTTAA että pääsisi noitien ja velhojen kouluun, mutta ymmärsit varmaan pointin.)

        Harryn vuosikurssilla olevat oppilaat ovat syntyneet ajalla 1.9.1979-31.8.1980.
        Tylypahkan voi aloittaa vasta kun on täyttänyt 11 vuotta. Tylypahkan lukuvuosi alkaa 1. syyskuuta ja Hermione on syntynyt 19. syyskuuta. Näin ollen hän joutui odottamaan, että seuraava lukuvuosi Tylypahkassa alkaa.


      • Sugarcube
        tanzu84 kirjoitti:

        Harryn vuosikurssilla olevat oppilaat ovat syntyneet ajalla 1.9.1979-31.8.1980.
        Tylypahkan voi aloittaa vasta kun on täyttänyt 11 vuotta. Tylypahkan lukuvuosi alkaa 1. syyskuuta ja Hermione on syntynyt 19. syyskuuta. Näin ollen hän joutui odottamaan, että seuraava lukuvuosi Tylypahkassa alkaa.

        ja kiitos tanzu84:lle kun tarkensi yksityiskohtia.


      • juttu...
        tanzu84 kirjoitti:

        Harryn vuosikurssilla olevat oppilaat ovat syntyneet ajalla 1.9.1979-31.8.1980.
        Tylypahkan voi aloittaa vasta kun on täyttänyt 11 vuotta. Tylypahkan lukuvuosi alkaa 1. syyskuuta ja Hermione on syntynyt 19. syyskuuta. Näin ollen hän joutui odottamaan, että seuraava lukuvuosi Tylypahkassa alkaa.

        Onneksi täällä on näitä viisaampia, kuin minä. Itseänikin häirinnyt tuo asia kovasti, mutta en sitten sen kummempia pohtinut sitä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe