Mielestäni ufot ovat

Skeptikko..

Ne on säähavaintopalloja joihin on iskenyt salama. Kun salama iskee Säähavaintopalloon, syttyy se palamaan ja se näyttää valopallolta. No niin, näinhän se homma etenee. Lentävät lautaset tulee siitä kun joku on heittänyt joko huvikseen tai vahingossa napin tai lautasen jne ilmaan. Arvelisin että noin se osittain ainakin on, ja kun ihmisillä on niitä unelmia päässä, niin helposti sitten se vilahtava nappikin silmien edessä taivasta tuijotellessa näyttää muukalaisten alukselta. Kannattaisi tarkistaa, onko silmissä rähmää havaintoa tehdessä, ennen kuin alleviivaa ilmiön tunnistamattomaksi esineeksi. Palava kuumailmapallo on myös yksi, joka saa ihmisten mielikuvituksen laukkaamaan.

On myös mahdollista, että suurin osa ufovalokuvista, lentävine lautasineen selittyy sillä, kun kuvaaja on sattumalta saanut kuvaansa lautasen jonka joku heitti kuvaajan ohi hänen huomaamatta jokin ihminen. Kameran nappi on usein voinut lipsahtaa sattumalta, vahingossa ja kuvaan osunut mummon kahvinkeittimen kansi saa valokuvan katsojat lumoutumaan ajatukselle, että me olemme saaneet valokuvan maan ulkopuolisten aluksesta, eikö olekkin mahtavaa.

18

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ali b

      Ajat muuttuvat mutta selitykset pysyvät lähes samoina. Eikö olisi aika ottaa uutta materiaalia käyttöön?

    • Lady_Nocturna

      Siinä meille oikein kunnon skeptikon lausunto.
      Nyt on tämäkin ilmiö sitten ratkaistu lopullisesti.
      *hehe*

      • onkin

        pelkkä provo.


      • Lady_Nocturna
        onkin kirjoitti:

        pelkkä provo.

        Silti tuo muistuttaa ihan oikeita skeptikoiden väitelmiä..


    • eihä siinä sitte

      Nyt kun, asia on sinulle noinkin selvä. Voitkin palata lukemaan maailman menoa palstaa.

    • Pulsar

      Olen itse nähnyt nuorempana Aluksen-siis ALUKSEN,jossa oli laattamaiset ikkunat,ja jossa meni kuin 'ELÄVÄ VALO',ei mikään valopallo,se ELÄVÄ VALO-oli uskomaton,se liikkui kun neste ja vaihtoi väriä nestemäiseen tyyliin,semmoista en ole nähnyt yhdelläkään ufo sivustalla,ja niitä ALUKSIA oli 5-KAPPALETTA,eikä ykskään pitänyt mitään ÄÄNTÄ,oli PAINOSTAVA,YLIMAALLINEN,YLILUONOLLINEN TUNNELMA,enpä haluaisi enää kohdata,ja toisaalta haluaisin:),mutta turha tulla selittämään jotain Säähavaintopalloa....
      *Tyhmät Ihmiset rakentaa Pommeja,eivätkä ymmärrä olevansa uhreja*.

    • Olkinukke

      Ei kai kukaan ota tota olkinukkea tosissaan, eihän?
      Oiskohan nuorehkon (12v) UFO-harrastajan karrikatyyri siitä, millaiseksi hän kokee skepon ajatusmaailman.

    • talkin tv-head

      Vautsi, kiitos tuosta kovasti, vierähti kuule kivi oikein sydämeltä...

      Noh, kyllähän skepoilla(vai pitäisikö sanoa Pseudoskepoilla) mielikuvitusta riittää.

    • JeehWo:.:Ownage;:,.;:_

      "kuvaan osunut mummon kahvinkeittimen kansi saa valokuvan katsojat lumoutumaan ajatukselle"

      Toi oli hauska. Ownage.

      Skepoilla riittää hauskoja juttuja kun kertovat omasta maailmankuvasta. Lol. Aikamoisia veitikoita nuo skepot. Ownage.

      • Skeptikko..

        ole ainoa lopullinen selitys, "muukalaisaluksiksi" luultuina objekteina. Esimerkiksi jos "kamera" sattuu sojottamaan syystä tai toisesta, tyynellä kelillä vedenpintaa jossa kelluu tupakantumppi, niin se näyttää aivan kuin `sikarinmuotoinen alus olisi saatu kuvaan. Sama pätee, kun henkilö kuvaa lintuja taivaalla, ja joku on heittänyt sikarin tai tupakan ilmaan, juuri sopivalla hetkellä lauennut kamera on ottanut kuvan, jonkalainen jo aikoinaan sai massat luulemaan sikarinmuotoiseksi alukseksi. Näin syntyi väite sikarinmuotoisista aluksista, sitä vain ei oteta kovin vakavasti, valitettavasti.


      • kauan.
        Skeptikko.. kirjoitti:

        ole ainoa lopullinen selitys, "muukalaisaluksiksi" luultuina objekteina. Esimerkiksi jos "kamera" sattuu sojottamaan syystä tai toisesta, tyynellä kelillä vedenpintaa jossa kelluu tupakantumppi, niin se näyttää aivan kuin `sikarinmuotoinen alus olisi saatu kuvaan. Sama pätee, kun henkilö kuvaa lintuja taivaalla, ja joku on heittänyt sikarin tai tupakan ilmaan, juuri sopivalla hetkellä lauennut kamera on ottanut kuvan, jonkalainen jo aikoinaan sai massat luulemaan sikarinmuotoiseksi alukseksi. Näin syntyi väite sikarinmuotoisista aluksista, sitä vain ei oteta kovin vakavasti, valitettavasti.

        pähkäillyt, että mikä on se vimma, mikä saa skepot noin vauhkoiksi ufojen suhteen??
        Nehän on aika monille ihan normaaliin elämänlulkuun kuuluvaa todellisuutta.
        Yrittääkö skepot nyt väittää, että normaalit ihmiset olisivat niinpaljon tärähtäneitä, että eivät osaa hahmottaa todellisuutta??
        Olemmeko me ihmiset väärässä ja skepot oikeassa??


      • se sitten
        Skeptikko.. kirjoitti:

        ole ainoa lopullinen selitys, "muukalaisaluksiksi" luultuina objekteina. Esimerkiksi jos "kamera" sattuu sojottamaan syystä tai toisesta, tyynellä kelillä vedenpintaa jossa kelluu tupakantumppi, niin se näyttää aivan kuin `sikarinmuotoinen alus olisi saatu kuvaan. Sama pätee, kun henkilö kuvaa lintuja taivaalla, ja joku on heittänyt sikarin tai tupakan ilmaan, juuri sopivalla hetkellä lauennut kamera on ottanut kuvan, jonkalainen jo aikoinaan sai massat luulemaan sikarinmuotoiseksi alukseksi. Näin syntyi väite sikarinmuotoisista aluksista, sitä vain ei oteta kovin vakavasti, valitettavasti.

        tapahtuikin, oli se hyvä että saatiin joku järki tuohonkin.


      • Skeptikko..
        se sitten kirjoitti:

        tapahtuikin, oli se hyvä että saatiin joku järki tuohonkin.

        Jojo väärennös tekniikka on yksi vanhoista tunnetuista ufovalokuvaväärennös tempuista. Valkokankaalle heitetyn taivaskuvamaiseman sivussa seisoo joku henkilö, siten ettei hän näy kamerassa. Hän alkaa viskellä jojoa edestakaisin valkokankaan eteen. Tietokoneella peitetty naru ja huono kuvanlaatu saa jojon näyttämään ufoalukselta. Hienosti sama voidaan soveltaa myös lierihattuun.


      • Skeptikko..
        Skeptikko.. kirjoitti:

        Jojo väärennös tekniikka on yksi vanhoista tunnetuista ufovalokuvaväärennös tempuista. Valkokankaalle heitetyn taivaskuvamaiseman sivussa seisoo joku henkilö, siten ettei hän näy kamerassa. Hän alkaa viskellä jojoa edestakaisin valkokankaan eteen. Tietokoneella peitetty naru ja huono kuvanlaatu saa jojon näyttämään ufoalukselta. Hienosti sama voidaan soveltaa myös lierihattuun.

        Voidaan saada aidon näköistä videokuvaakin, pelkkien valokuvaotoisten sijaan. Valokuvassa vilahtanut jojo näyttää kuin ufoalus olisi sujahtaut kameran ohi. Puolestaan videokuva vaatii ainoastaan kuvan huononnusata, mutta naru voidaan peittää myös valokuvasta. Lierihattua voidaan roikottaa narulla valkokankaan yläpuolelta ja jojotemppukin saatetaan joskus tehdä sillä tavalla.

        Yksi tekniikka on liimata kameran linssiin pieni ufon näköinen tarra ja heilutella kameraa edestakaisin taivasta kuvaten, näissä kuvissa on väitetty, että ufot olisivat mangneettimaisesti kuljettaneet kameraa, kameran ollessa sen takia muka kuin naulittuna ufoa kohti.


      • ebis
        Skeptikko.. kirjoitti:

        Voidaan saada aidon näköistä videokuvaakin, pelkkien valokuvaotoisten sijaan. Valokuvassa vilahtanut jojo näyttää kuin ufoalus olisi sujahtaut kameran ohi. Puolestaan videokuva vaatii ainoastaan kuvan huononnusata, mutta naru voidaan peittää myös valokuvasta. Lierihattua voidaan roikottaa narulla valkokankaan yläpuolelta ja jojotemppukin saatetaan joskus tehdä sillä tavalla.

        Yksi tekniikka on liimata kameran linssiin pieni ufon näköinen tarra ja heilutella kameraa edestakaisin taivasta kuvaten, näissä kuvissa on väitetty, että ufot olisivat mangneettimaisesti kuljettaneet kameraa, kameran ollessa sen takia muka kuin naulittuna ufoa kohti.

        Kun tuo teoria tuntuu olevan noin hanskassa, voisit ihan malliksi pistää niitä kuvia tulemaan näytille.
        Jotta voimme oikein katsoa miltä ne näyttävät.

        Toivottavasti näyttöä tulee, ettei jää pelkäksi sanahelinäksi.

        Kiitos etu käteen !


      • oma ufo!
        ebis kirjoitti:

        Kun tuo teoria tuntuu olevan noin hanskassa, voisit ihan malliksi pistää niitä kuvia tulemaan näytille.
        Jotta voimme oikein katsoa miltä ne näyttävät.

        Toivottavasti näyttöä tulee, ettei jää pelkäksi sanahelinäksi.

        Kiitos etu käteen !

        Tässä puhdetöitä:

        http://www.csicop.org/si/2003-09/faking-ufo-photos.html
        http://www.forteantimes.com/articles/197_faking1.shtml
        http://sohowww.nascom.nasa.gov/hotshots/2003_01_17/
        http://www.users.bigpond.com/rdoolan/ufopicfakes.html
        http://ourworld.compuserve.com/homepages/pagrosse/ownufo.htm
        http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=11903
        http://www.makezine.com/blog/archive/2006/03/it_came_from_the_planet_garage.html
        http://www.dailygrail.com/node/3480


      • Skeptikko..
        oma ufo! kirjoitti:

        Tässä puhdetöitä:

        http://www.csicop.org/si/2003-09/faking-ufo-photos.html
        http://www.forteantimes.com/articles/197_faking1.shtml
        http://sohowww.nascom.nasa.gov/hotshots/2003_01_17/
        http://www.users.bigpond.com/rdoolan/ufopicfakes.html
        http://ourworld.compuserve.com/homepages/pagrosse/ownufo.htm
        http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=11903
        http://www.makezine.com/blog/archive/2006/03/it_came_from_the_planet_garage.html
        http://www.dailygrail.com/node/3480

        Katsokaa tuota ensimmäisen linkin kolmatta kuvaa. Ovat vaivautuneet tekemään näyttävämmän lentävän lautasen, eivätkä ole tyytyneet vain pelkkään, kaksi lautasta "erikeeperillä" toisissa kiinni ufohuijaukseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe