Asuuko...

mie vaan

Asuukos tan palstan lukijoistakukaan taalla Kanadassa? Olis kiva jutella kokemuksia yms...

21

2296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelee

      Mina asun.Canadassa

      • alkup.

        saakos udella missapain canadaa asustelet? Olis kiva kuulla kokemuksia tasta maasta. Kauanko olet asunut jne...


      • Ihmettelee
        alkup. kirjoitti:

        saakos udella missapain canadaa asustelet? Olis kiva kuulla kokemuksia tasta maasta. Kauanko olet asunut jne...

        Toronto,koko ikani.


    • Catt

      ...Montrealissa. Muutin tanne vasta viime kevaana, mutta pikkuhiljaa sopeudun...

      • Nimetön

        Minka takia Montrealissa? Oletko muualla kaynyt?


      • Nimetön

        Ei onnistu nimimerkin Ihmettelee rekistoityminen,olen nimeton from now on.


      • Catt
        Nimetön kirjoitti:

        Minka takia Montrealissa? Oletko muualla kaynyt?

        Joo, olen kaynyt muuallakin... Vietin aikoinani muutaman kuukauden Torontossa. Silla keikalla kiertelin jonkun verran, kavin Niagaralla, nain "perusnahtavyydet". Talla kertaa olen kierrellyt enemman taalla Montrealin lahistolla ja kavin Ottawassakin kaantymassa.

        Muutin Montrealiin, koska kavi "vanhanaikaisesti" eli tapasin poikaystavani joka asuu taalla Montrealissa. Jonkun aikaa jahkailtuani paatin sitten muuttaa tanne. Kovasti olen tykannyt taalla olla, taytyy sanoa etta on ihan loistokaupunki asua. Joskin taytyy myontaa, etta ranska tuottaa viela vaikeuksia. Kylla tama tasta pikkuhiljaa kuitenkin...


      • - CA -

        Suunnitelmissani on jossain vaiheessa viettää Montrealissa kolmesta kuuteen kuukautta.

        Oletko tietoinen kalustettujen asuntojen saatavuudesta ja hintatasosta? Mielessäni lähinnä kaksio tai vataava, nettiyhteydellä, sijainniltaan hyvien yleistenkin kulkuyhteyksien varrella, mutta missä autonkin saisi helposti pysäköityä.

        Huoneistohotellit joita helposti netistä löytää jäävät kuitenkin pois laskuista korkeiden hintojensa vuoksi.

        Ps. Lukemani perusteella Montrealissa taitaa olla Helsinkiäkin mainiompi ja hyväkuntoinen pyöräilytieverkosto. Suunnitteilla on kuulema, ellei sitten jo toteutettukin, yhtenäinen pyörätie Montrealista Quebeciin asti.


      • alkuun
        - CA - kirjoitti:

        Suunnitelmissani on jossain vaiheessa viettää Montrealissa kolmesta kuuteen kuukautta.

        Oletko tietoinen kalustettujen asuntojen saatavuudesta ja hintatasosta? Mielessäni lähinnä kaksio tai vataava, nettiyhteydellä, sijainniltaan hyvien yleistenkin kulkuyhteyksien varrella, mutta missä autonkin saisi helposti pysäköityä.

        Huoneistohotellit joita helposti netistä löytää jäävät kuitenkin pois laskuista korkeiden hintojensa vuoksi.

        Ps. Lukemani perusteella Montrealissa taitaa olla Helsinkiäkin mainiompi ja hyväkuntoinen pyöräilytieverkosto. Suunnitteilla on kuulema, ellei sitten jo toteutettukin, yhtenäinen pyörätie Montrealista Quebeciin asti.

        http://www.apartmentcorner.com/search/apartments/ca/Quebec/Montreal/Montreal-apartments.asp

        Netissä lisää: Montreal Apartments For Rent.


      • - CA -

      • ihmettelee
        - CA - kirjoitti:

        Suunnitelmissani on jossain vaiheessa viettää Montrealissa kolmesta kuuteen kuukautta.

        Oletko tietoinen kalustettujen asuntojen saatavuudesta ja hintatasosta? Mielessäni lähinnä kaksio tai vataava, nettiyhteydellä, sijainniltaan hyvien yleistenkin kulkuyhteyksien varrella, mutta missä autonkin saisi helposti pysäköityä.

        Huoneistohotellit joita helposti netistä löytää jäävät kuitenkin pois laskuista korkeiden hintojensa vuoksi.

        Ps. Lukemani perusteella Montrealissa taitaa olla Helsinkiäkin mainiompi ja hyväkuntoinen pyöräilytieverkosto. Suunnitteilla on kuulema, ellei sitten jo toteutettukin, yhtenäinen pyörätie Montrealista Quebeciin asti.

        Mika on kaksio apartment? Lue Monteral newspapers rental section. Tai kavele paikoissa joissa haluat asua,katsele vacansies ilmoituksia taloissa. Tai apartment buildings.


      • onko siellä taloissa ilmanv...

        Minä olen kiertänyt British Columbiaa ja huomannut,että taloissa ei ole ilmastointia lainkaan.

        Tämä koskee niin omakotitaloja kuin kerrostalojakin.
        Tarkoitan että ilmanvaihto on järjestetty vain ikkunaat avaamalla.

        Ilmanvaihdoksi ei lasketa liesituuletinta eikä vessan puhallinta joka pyörii kun sinne laitetaan valot.

        Taloissa joissa on kaasulämmitys on lämmityskaudella ilmanvaihto koska palamisen korvausilma otetaan ulkoa.Mutta eihän niin pieni ilmanvaihto voi olla riittävä asuintiloissa.
        Lämmityskauden ulkopuolella ei sitten olekkaan mitään muuta kuin ikkuna auki vaihtoehto.

        Onko tietoa kuinka muualla Kanadassa asiat ovat?


      • myös saman asian
        onko siellä taloissa ilmanv... kirjoitti:

        Minä olen kiertänyt British Columbiaa ja huomannut,että taloissa ei ole ilmastointia lainkaan.

        Tämä koskee niin omakotitaloja kuin kerrostalojakin.
        Tarkoitan että ilmanvaihto on järjestetty vain ikkunaat avaamalla.

        Ilmanvaihdoksi ei lasketa liesituuletinta eikä vessan puhallinta joka pyörii kun sinne laitetaan valot.

        Taloissa joissa on kaasulämmitys on lämmityskaudella ilmanvaihto koska palamisen korvausilma otetaan ulkoa.Mutta eihän niin pieni ilmanvaihto voi olla riittävä asuintiloissa.
        Lämmityskauden ulkopuolella ei sitten olekkaan mitään muuta kuin ikkuna auki vaihtoehto.

        Onko tietoa kuinka muualla Kanadassa asiat ovat?

        Yllätyin kun täällä kotimaassa kehutaan kuinka hyvin Kanadassa asutaan.

        Totuus on aivan muuta ainakin British Columbiassa asutaan paljon huonoissa taloissa. Tietenkin talot ovat suuria ei kuitenkaan kaikilla. Tuhannet perheet asuu parakeissa koko n 3 x 12 m joka tuodaan kuorma-autolla valmiina tontille.
        Taloissa ei tosiaan ole ilmanvaihtoa kuten meillä täällä kotimaassa on.Ainoastaa ikkunasta saa ilman vaihtumaan.

        Tietenkin tämä on vain omin silmin tehty havainto tosin melko suuresta osasta British Columbiaa.


      • matkamies
        onko siellä taloissa ilmanv... kirjoitti:

        Minä olen kiertänyt British Columbiaa ja huomannut,että taloissa ei ole ilmastointia lainkaan.

        Tämä koskee niin omakotitaloja kuin kerrostalojakin.
        Tarkoitan että ilmanvaihto on järjestetty vain ikkunaat avaamalla.

        Ilmanvaihdoksi ei lasketa liesituuletinta eikä vessan puhallinta joka pyörii kun sinne laitetaan valot.

        Taloissa joissa on kaasulämmitys on lämmityskaudella ilmanvaihto koska palamisen korvausilma otetaan ulkoa.Mutta eihän niin pieni ilmanvaihto voi olla riittävä asuintiloissa.
        Lämmityskauden ulkopuolella ei sitten olekkaan mitään muuta kuin ikkuna auki vaihtoehto.

        Onko tietoa kuinka muualla Kanadassa asiat ovat?

        Täytyypä tarkkailla tilannetta kaiken muun lisäksi nyt kun Kanadaan menen.

        Kuulemma Vancuverissakin vielä avojohdot.


    • alkup.

      Itse olen suunnitellu muuttavavi ensi kesalla toronnon lahelle nailla nakymin peterboroughiin. Talla hetkella Albertassa. Olishan tuo mukava tutustua muihin suomalaisiin jotka asuvat taalla kanadassa... (???)

      • suvisui

        Minä muutan torstaina peterboroughiin opiskelemaan :)


      • alkup.
        suvisui kirjoitti:

        Minä muutan torstaina peterboroughiin opiskelemaan :)

        Kauanko olet ko. kaupungissa? Meinaan vaan, etta oletko viela ensi kesana siella?


      • suvisui
        alkup. kirjoitti:

        Kauanko olet ko. kaupungissa? Meinaan vaan, etta oletko viela ensi kesana siella?

        Olen Peterboroughissa näin aluksi vuoden eli 12 kk. Paikalla olen siis vielä ensi kesänä.


    • Siirappi

      ...Joo, Torontossa myoskin mina asustelen. Eipa taalla paljon suomalaisiin tormaa :)

      • alkup.

        Mitas Torontoon? Niinkun tuossa jo kerroinki, olis tarkotus ens kesana sinneppain tulla taalta albertasta. Kuinka kauan olet siella asunu? Viihtyny? Yksinko, vai perheen kanssa????


      • Siirappi
        alkup. kirjoitti:

        Mitas Torontoon? Niinkun tuossa jo kerroinki, olis tarkotus ens kesana sinneppain tulla taalta albertasta. Kuinka kauan olet siella asunu? Viihtyny? Yksinko, vai perheen kanssa????

        kuuluu ihan hyvaa. Olen ollut taalla vasta vuoden alusta, mutta tama tuntuu jo varsin mukavalta kaupungilta ja olen viihtynyt. Varsinkin kesalla tama on viihtyisa, vaikka ulkoisesti ei niin kaunis kuin jotkin muut Kanadan kaupungit. Joten kun muutat tanne ala anna ensi vaikutelman lannistaa, tahan kaupungiin lampenee pikkuhiljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe