VW 2.4 diesel kone

Kami_lizard

Kertokaapa kokemuksianne tuosta VW:n TDi aikakautta edeltäneestä 2.4 dieselkoneesta.
Kestääkö hyvin? Mitä pitää varoa?
Suunnitelmissa olis 2.4 D koneella oleva 200 tkm ajettu Multivani....

16

9382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulo*-*

      Kannattaa kiertää kaukaa, vaikka ilmaiseksi saisikin. Omakohtaisia kokemuksia on vaparista ja turbosta. Molemmat levisivät useasti ja nyt nurkissa pyörii lohkoja, kansia ja vaikka mitä vw roinaa. Jakohihna pudotti mm. muutaman kerran hampaat ja jälki on aina melko kallista. Pitkä kansi halkeilee helposti ja murtumia on varsinkin turbollisessa mallissa. Tiedän jo kokemuksesta että et tätä usko ja muutama vw-intoilija tulee tyrmäämään arvosteluni, joten kokeile itse. Mutta muista sitten että eräs ainakin varoitti.

      • Jamppa1

        Sulo! Taas vauhdissa... Niin ja jos joku ei vielä tiennyt, Sulo on VW-fobiasta kärsivä neurootikko. Jos sulolla olisi jotain käsitystä asiasta, hän tietäisi että 5-syl 2.4 on kaikki vapareita. Jotkut vaan tykkää nöyryyttää itseään.


    • vw transporter

      sedällä mittaris pikkusen yli300000 ollu uudesta lähtien, vuosimalli on ehkä jotain 94

      työpaikalla 100000km vm-98, eivät oo valittaneet mittän kone ongelmaa

      kumpikin auto pelkkiä 2.4DSL ,joten turboista en tiedä

    • omitsa

      Mulla on ajettuna 325000 km. hyvin toimii ja vikoja ei koneen puolella ole ollu koskaan. Öljyä ei kuluta tippaakaan.

    • kuin patarauta

      eli vain jotkut sulot ja muut urpot saa sen hajalle, kun ei huolla ja vaihda öljyjä

      hyvin huollettuna tosi vankka peli

    • Jamppa1

      on lähinnä ikuista. Vesipumppua, hehkuja ja joskus alipainepumppuja menee. Käynnistyksenestossa(jos on) on joskus probleemeja ollut myös. Konetta siis on vaikeampi saada rikki, katso autosta tarkasti vaihteiston toiminta, ohjausvaihteen tiiviys, sekä takajouset tuppaa katkeilemaan.

    • Sulo*-*

      Katso vastaantulevia autoja. Löytyykö mistään enää ko. moottoria. Olisi varmaan kiva omistaa moottori jolla kukaan muu ei enää ajele.

      • Jamppa1

      • Sulo*-*
        Jamppa1 kirjoitti:

        on kuollut sukupuuttoon. Pelkästään nettiautosta löytyy 154 VW:n 2.4 dieseliä, myös yli 600 tkm ajettuja:

        http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=13017208&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=13017208@tb=tmp_find_agent

        Nautitko itsesi nöyryyttämisestä?

        Muita moottoreita näkyykin olevan n. 44000 kpl.
        Niistä volkkarin savuttajaa ainoastaan 0,35%.
        Sukupuuttoon kuoleminen on jo ihan nurkan takana-:)


      • Anonyymi

        -97 T4 2,4D ja juuri hain leiman (2022), hitsattavaa, alapallo ja raidetangonpää.


    • kokemusta on!

      Isoisän veljellä oli 2.4d transu vm99 kansi halkes 2kertaa jo takuu aikana... vauhtipyörä halkes... ja kaikkee muuta vikaa... nyt on seissy pihalla 5vuotta koska ei käynnisty vaikka kuinka ollaan yritetty korjata ja katoo kilometrejä 250000km...

    • Tässä asiaa

      Terve. Itselläni 1994 vm auto, tarkemmin swift capri, joka tehty tehdastekoisesti transporterin päälle. Km määrä nyt 259 000 km.
      Viat: takajousia katkeilee, maksavat 130 eur kpl, saa vain pörhöltä tms maahantuojalta. Seuraavat tilaan vallilan takomosta, jki. Niillä takuu.
      Alipainepumppu, joka antaa voiman jarruille, hajosi 150 000 km njrkilla. Tunnistaa kun alkaa kalittaa löysättäessä kaasu. Uusi maksaa n. 300 eur.
      90 000 km / 5 vuod2n välein vaihda varmuudeksi hammashihna polttoainepumppuhihna vesipumppu kiristinrulla jne. Hinta töineen päivinee n. 250 eur, kunjan et vie autoa vw liikkeeseen vaan sellaiseen joka osaa tehd sen kohtuuhintaan. Tuo hinta sisältää myös osat, jotka voit itse ostaa esim motonetistä. Osta kunnon hihnat, parhaat, niissä älä säästä.

      Kannentiiviste menee vanhaksi ja minulla alkoi vuotaa 220000 km kohdalla. Ei auta kuin aukaista kone ja vaihtaa se, ajoissa. Asian huomaa kun vettä alkaa kulumaan. Minulla meni paineet sekaisin ja pukkasi nesteet ulos, mutta aavistin asian ja mktään ei rikkoutunut. Kuitenkin korjaus maksoi yli 1000 euroa, ja 11 tuntia laskutettiin työstä a 65 eur tunti. Uudet pultit piti ostaa, kansi tarkistaa suoruuden osalta ja oikaista, laittaa tiiviste ja kasata. Mutta minkäs teit, ja ad hinta oli aika suolainen ainakin minun mielestäni. Kuntoon tuli.

      Muutoin kone toimii, vaan on laiskanlainen. Voit hieman virittää isontamalla syöttöä, mutta kulutus nousee. Minulla kuluttaa n. 13 litraa/100 km, mutta autoni on 3 metriä korkea, painaa noin 3000 kg ja on aina ns. täydessä painossa. Normaali pakettiautoversio kuluttanee 7 ltr / satasella, ja on ollut ehkä suosituin ennen näitä japanin malleja , hiace jne malleja.

      Kori alkaa ruostumaan oven alta olevasta saumakohdasta, mutta kun sen tietää niin asian voi suojata kemikaaleilla ja maalilla. Omani on siisti, jolla ri tietenkään ole kolluutettu kovin huonoilla teillä. Se on siis matkailuauto, mutta tuo 2,4 d etuvetoinen alusta.

      Ei ole kiireisen auto, turbo olisi napakampi, mutta tuo kone ol ollut volvossa, audissa muutamista kertoakseni. Oikein pidettynä vie kuljettajan "elinkaaren läpi" jos sitä edes vähän viitsii huolehtia.

      Ai niin, on lämmin kuin mikä, ja omaani lisäksi äänieristin. Ovien sivut auki ja liimaa äänimattoa sinne, samoin konepellin alle ja matkustamoon kojelaudan alle jne. Hiljenee aivan mahdottomasti.

      Uuden pakoputkiston hommasin motonetista, maksoin 110 euroa ja pistin itse paikoille. Se oli sentäs yli 4 metriä pitkä.

      Tässä sitä pientä asiaa oli.

    • Anonyymi

      Maksimi kulutus mitä saatu aikaan 27l satasella lämä tiskissä rpm. ei alle 6 lasketa... niin että kestäähän nuo vaikka mitä. Korotettu tappi kaasupolkimen alla estää VAGinan terveystarkastajan katsastuskonttorilla seksuaalisen hyväksikäytön, ei pääse kuin pikkaisen kielellä lipaisemaan ... rpm. n. 5600 ja ilmastonmuutosarvot 0.1, eli maailma pelastuu.
      Vaan konttorilta lähdettäessä se kortsu sieltä vaan katoaa, ja aah niin se poljin taas lattiaan lämähtää ja orgasmit taas hyrräää niin hyrrääää!

    • Anonyymi

      VAGina joka oikeasti hyrrää tosi ylös ... suorastaan kehrää tuo vapaasti hengittävä.
      Tosin kukaan ei halua kuulla miten ylös se oikeasti hyyrrääääää! Monikaan bensakone ei nääs rpämmiä ota samalla tavalla.

    • Anonyymi

      1999 T4 transportteri. 2.4L vapaastihengittävällä diesel moottorilla. Uudesta asti ollut ja kilometrejä mittarissa 1 210 000 km. Öljynvaihto aina 10tkm välein. Ei edes kuluta öljyä.

      Vaihdelaatikko kytkimet vaihdettu 2krt ja laatikko oljyt 100tkm välein.

      Vesipumppu mennyt kahdesti, laturi alkuperäinen. Ohjaus tehostimen pumppu pitäisi uusia, toimii mutta ehkä 50% teholla :)

      Massattu uutena Techtyl . Ainoa näkyvä ruoste kuljettajan oven kahvassa ulkopuolella. Ja tietenkin kiveniskeymäy keulassa vähän ruostuneet

    • Anonyymi

      Meillä 450tkm ajettu 2.4D vapari. Kerran kansi rempattu jossain 350tkm kohdalla ja matka jatkuu. Ei kuluta öljyä ja itse moottori toimii edelleen ongelmitta. Enemmän ongelmia elektroniikan kuten hehkutuksen puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe