Oletteko juurikaan nähneet kesämökin vuosivuokria printatussa tai nettiteksteissä? Pv/vkl/vko/kk ym. sesonkihintoja löytyy, mutta pidempiaikaisia ei. Tarvitsisin muutamaa vertailuhintaa. Vanha, vaatimaton mökki Uudellamaalla, hyvän järven rannassa. Kiitos!
Vuosivuokra
16
7571
Vastaukset
- senna
Vertailuvuokra voi tietysti olla mistä päin hyvänsä Suomesta. Vertailussa on sitten vaan huomioitava, että pääkaupunkiseutua lähestyttäessä vuokrat nousevat.
- halapaa...
-alakaa lähentellee kolome ja puol tonnii
vuodessa ja jos sähköt löyttyy nih hintahan
vuan noussee.. jotta tämmöttii 150 km helesingistä
pienen järven rannalla.. - sopimusasioita
Hei,
Eipä näitä vuosivuokralla olevia mökkejä taida paljon olla, itselläni on ollut sama mökki jo vuosia alle 100 km Espoosta. Vuokrahan riippuu aika paljon myös varustelusta ja kunnosta, rannan suunnasta ym. Summat eivät ole yleensä näkyvissä, vaan ne sovitaan keskenään. Jos pyyntö on liikaa niin katsoja tinkii tai katoaa. Työkaveri oli juuri sunnuntaina katsomassa vinkistäni paria mökkiä, jotka tietty itse katsoin ensin. Ei sopinut minulle eikä ilmeisesti kaverillekaan.
Minua kiinnostaisi kyllä nykyistä tilavampi mökki 100 km säteellä. On siis 16 vuoden kokemus vuokramökeistä, 1 v ensimmäisessä ja 15v toisessa eli nykyisessä. Lähetätkö lisätietoja mökistäsi meilitse: [email protected]- senna
Väärinymmärrys (varmaan huonon esitykseni takia). En ole vuokraamassa mökkiämme, vaan tarvitsisin tietoa mökkiedun määrittämistä varten. Millaista vuokraa sinä olet maksanut omastasi?
Vuokrasimme itsekin jokunen kesä sitten mökin yli 300km Hesasta. Aika pieni ja vaatimaton perusmökki. Vuokra oli 3000e/vuosi ja siitä enempi puolet piti suorittaa pimeänä. Siksiköhän vuokria ei laiteta esille? - sopimusasioita
senna kirjoitti:
Väärinymmärrys (varmaan huonon esitykseni takia). En ole vuokraamassa mökkiämme, vaan tarvitsisin tietoa mökkiedun määrittämistä varten. Millaista vuokraa sinä olet maksanut omastasi?
Vuokrasimme itsekin jokunen kesä sitten mökin yli 300km Hesasta. Aika pieni ja vaatimaton perusmökki. Vuokra oli 3000e/vuosi ja siitä enempi puolet piti suorittaa pimeänä. Siksiköhän vuokria ei laiteta esille?Varmaankin se on osasyy. Toisaalta summa voi vähän riippua siitä, paljonko vuokranantaja uskoisi saavansa juuri tuolta katsojalta, ajaako se paikalle mersulla vai sanoisinko varovasti vähän halvemmalla autolla, ettei kukaan loukkaannu;)
Maksan nykyisestä melko vaatimattomasta saunamökistä alle 3000/v varmaankin pitkän vuokrasuhteen ansiosta. Ranta itään lähellä (10m), takkatupa ja keittiö/makuusyvennys sekä tietysti sauna, n. 27 m2 lautamökki, yli 30v vanha. Kantovesi järvestä, ei kaivoa, ulkohuussi ja isohko kuisti.
Puut sisältyvät vuokraan, samoin soutuvene. Sähkö erikseen. Käytän myös talvella.
Vastaavanlainen vähän isompi mökki lähistöllä, erillinen makuuhuone ja ranta länteen, vuokrapyyntö 4500/v. Polttopuut eivät sisälly vuokraan. - senna
sopimusasioita kirjoitti:
Varmaankin se on osasyy. Toisaalta summa voi vähän riippua siitä, paljonko vuokranantaja uskoisi saavansa juuri tuolta katsojalta, ajaako se paikalle mersulla vai sanoisinko varovasti vähän halvemmalla autolla, ettei kukaan loukkaannu;)
Maksan nykyisestä melko vaatimattomasta saunamökistä alle 3000/v varmaankin pitkän vuokrasuhteen ansiosta. Ranta itään lähellä (10m), takkatupa ja keittiö/makuusyvennys sekä tietysti sauna, n. 27 m2 lautamökki, yli 30v vanha. Kantovesi järvestä, ei kaivoa, ulkohuussi ja isohko kuisti.
Puut sisältyvät vuokraan, samoin soutuvene. Sähkö erikseen. Käytän myös talvella.
Vastaavanlainen vähän isompi mökki lähistöllä, erillinen makuuhuone ja ranta länteen, vuokrapyyntö 4500/v. Polttopuut eivät sisälly vuokraan.Meidän mökki asettunee sitten tuohon välille. Oma arvioni on 3600e (hirsinen saunamökki 35m2 40v. kantovesi. Omaa rantaa on peräti 40 metriä, mutta harvoinpa sitä rannan suuntaisesti uidaan ;-). Sitä paitsi ranta on vähän huonoon ilmansuuntaan, koilliseen.
- Tarkoittaa
senna kirjoitti:
Meidän mökki asettunee sitten tuohon välille. Oma arvioni on 3600e (hirsinen saunamökki 35m2 40v. kantovesi. Omaa rantaa on peräti 40 metriä, mutta harvoinpa sitä rannan suuntaisesti uidaan ;-). Sitä paitsi ranta on vähän huonoon ilmansuuntaan, koilliseen.
Etäisyyttä rantaan eikä rantaviivan pituutta.
- senna
Tarkoittaa kirjoitti:
Etäisyyttä rantaan eikä rantaviivan pituutta.
kuistin kulmalta 8 metriä (1960-luvulla voitiin tehdä näinkin). Rantaviivaa 40m.
- senna
senna kirjoitti:
kuistin kulmalta 8 metriä (1960-luvulla voitiin tehdä näinkin). Rantaviivaa 40m.
Lohduttaako yhtään, kun kerron että kulku- tai rakentamiskelpoinen rantakaistale on puolta kapeampi kuin leveä. Kolmen metrin päässä mökin takanurkasta on menemätön kallioseinämä, joka myös varjostaa mökkiä ja rantaa. Rantahan oli koilliseen, jolloin aurinkoa on luvassa muutenkin vain ihan aamusta ja (vaivoin) loppuillasta.
- sopimusasioita
senna kirjoitti:
Samaa luokkaa meillä, kuistin koko kun on 2m x 6m, rantaviivaa jotain 50m. Tosin toi etäisyys rannasta tuppaa kasvamaan, koska ranta on matalaa ja hianot ilmat haihduttaneet vettä.
- etelärannikko
sopimusasioita kirjoitti:
Samaa luokkaa meillä, kuistin koko kun on 2m x 6m, rantaviivaa jotain 50m. Tosin toi etäisyys rannasta tuppaa kasvamaan, koska ranta on matalaa ja hianot ilmat haihduttaneet vettä.
Meilla on ollut muutaman vuoden pieni (1h jossa pieni makuunurkkaus), pimeähkö mökki merenrannalla lossimatkan päässä. Kantovesi, ulkohuusi, pieni sauna. Itse tehty kaikenlaista mökkiin mm vedetty sähköt,rakennettu 2 laituria, portaita. uudet saunanlauteet, uusi kiuas. Sähkö maksettu itse, samoin kaikki kalusteet kodinkoneita myöten itse hankittu. Sijainti aivan ihana, mutta mökki ei.Vuokra 3000 vuosi. Onpa ollut kiva kuulla hiukan mitä muut maksavat. Tiedän, että olemme hulluja, kun olemme itse sijoittaneet varoja vuokramökkiin, koska joku päivä voimme joutua pois.
- Pionipimu
Haluan vuokrata 20 - 60 m2 mökin meren rannikolta, saaresta tai järven likeltä.
Alle 100km Hgistä.
Vuosivuokralla.
Olen savuton.- MinnaGrö
Hei! Minulla olisi antaa vuokralle vuosisopimuksella siisti ja
viihtyisä 45 m2 mökki saunalla, sekä pieni
aittarakennus Siuntion Nummijärveltä
yhteisrannalla, matkaa rantaan n. 200 metriä.
Katso lisätietoja ja kuvat etuovi.com
kohdenumerolla 6924679 (mökki myös myynnissä).
Vuosivuokra 4000 euroa. Vuokralaisella ei saa olla
maksuhäiriömerkintöjä. Mökki ollut myös
talvikäytössä. Yhteydenotot 0504662228/Minna.
- MinnaGrö
Hei! Minulla olisi antaa vuokralle vuosisopimuksella siisti ja
viihtyisä 45 m2 mökki saunalla, sekä pieni
aittarakennus Siuntion Nummijärveltä
yhteisrannalla, matkaa rantaan n. 200 metriä.
Katso lisätietoja ja kuvat etuovi.com
kohdenumerolla 6924679 (mökki myös myynnissä).
Vuosivuokra 4000 euroa. Vuokralaisella ei saa olla
maksuhäiriömerkintöjä. Mökki ollut myös
talvikäytössä. Yhteydenotot 0504662228/Minna.- Kolhoosiranta
Helvetin kallis kolhoosirantatorppa.
- mökkiävailla
Hei, yritin hakea tuota mökkiäsi kohdenumerolla mutta en löytänyt.
Onko mökki jo myyty? Jos ei, niin olisin kiinnostunut saamaan mökistä vähän lisätietoja ja kuvia.
Olemme hakemassa vuokramökkiä läheltä pk-seutua ainakin kesäksi 2012 (jos talviasuttava, niin pidemmäksikin aikaa). Tärkeintä olisi veden läheisyys, hyvät yhteydet ja sähkö juotava vesi (kaivosta tai vesijohdosta).
Kiitos vastauksesta jo etukäteen
s.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553763- 322179
- 402074
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401542Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251482- 791443
- 1381172
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221133Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115