Missä?milloin?millä tarvikkeilla?millaisessa?
vastakna tähän! :/
Missä hamsteri voi juosta vapaana?
5
734
Vastaukset
- sini91
Nojooo....
Itse minä "juoksutan" hamsuani silloin kun se herää eli noin kello 21-23.
Yleensä päästän sen sänkyyni,mutta olen kehitellyt sille myös ns.aitauksen missä se voi juosta... Ei hamsu hirveästi kyllä juokse,laiska kun on! ;D - Nimetön
Ulkona pihalla hamsua ei todellakaan saa juoksuttaa, eikä muutenkaan ulos viedä.
Sängyllä ja pöydälläkään ei saisi mielellään juoksuttaa. Paras paikka on huone, jossa ei ole muita kotieläimiä (esim kissa, koira) tai koloja joista pääsisi vaarallisiin paikkoihin. Jos hamsu jyrsii kovasti myös sähköjohdot pitää ottaa pois. Eli vapaana huoneessa voi juoksuttaa kunhan se on turvallinen, ja hamsua vahtii. Huoneeseen on hamsun jaloitellessa hyvä laittaa virikkeitä sen häkistä, esim kiipeilysilta, ja ruokakuppi ja oma mökki jonne hamsu halutessaan pääsee. Missä?
- Huoneessa, jossa ei ole koloja, lattiaan asti ulottuvia kankaita (verhot, sängyn pääliset yms.) ja johtoja. Nämä kaikki voi kuitenkin "poistaa": kolot voi täyttää, kankaat voi nostaa ylös ja johdot voi vetää seinästä ja nostaa ylös. Huoneen olisi hyvä olla rajattu, sillä koko asunnossa juoksentelevaa hamsteri on vaikea vahtia. Oven sulkeminen on paras vaihtoehto. Jos sitä ei ole, niin saman asian ajaa jokin sermi, jota pitkin hamsteri ei pääse kiipeämään tai jonka yli se ei pääse hyppäämään.
- Jos ei ole mahdollisuutta pitää hamsteria vapaana missään huoneessa, myös vessa on hyvä. Sielläkään ei saa olla koloja tms., ja kaikki vaaralliset paikat pitää suojata (ettei hamsteri jää esim. putkien väliin jumiin).
milloin?
- Kun hamsteri on itse haluamassa vapaaksi. Silloin se pyörii häkin/terraarion luukulla, puree pinnoja ja yrittää kiipeillä ulos. Jos hamsteri on laiska luonne, voi sen päästää vapaaksi, kun se on hereillä. Hamsteria ei saa siis missään tapauksessa herättää, vaan sen pitää antaa itse herätä.
millä tarvikkeilla?
- Huoneeseen ei tarvitse välttämättä mitään virikkeitä, sillä erikoisen paikan tutkiminen on hamsterista jo riittävän jännittävää. Vessassa taas on yleensä niin vähän tavaraa tutkittavana, että sinne kannattaa laittaa esimerkiksi pieniä pahvilaatikoita, putkia ja muita leluja, joita hamsterille on ostettu tai tehty. Myös pienet ruokapiilot viihdyttävät hamsteria.
millaisessa?
- Valvotussa ja turvallisessa tilassa. Kannattaa vaikka istua lattialla, kun hamsteri on vapaana.- juuri omansa menettänyt
...sai aina olla vapaana yhdessä huoneessa. Sillä oli häkin luukku aina auki, ja se sai mennä ja tulla miten lystäsi. Ei ollut ikinä mitään ongelmia/vaaratekijöitä. Sillä oli pesiä ja puuhanurkkauksia ympäri huonetta, joten sain siirrettyä sen mielenkiinnon pois johdoista ym. vaaroista. Eli johdot piiloon, ovet/ikkunat kiinni jne. Toisin sanoen juuri sitä samaa, mitä muutkin on neuvoneet. Tervettä järkeä käyttäen=)
- hshkskyhk
Jos kyseessä on kääppäri niin voit tehdä huoneesi lattialle esim. videoista aitauksen ja labyrinttejä. Voi toki syyriksellekkin tehdä mut se pääsee aika hyvin pois sieltä-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619484Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492990Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja412759- 572601
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1982018- 1001916
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251863Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501409Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231