Onhan noita myyntitöitä nähty. Puhelinmyyjät myyvät hetken lehtiä ja sen jälkeen eroavat, koska tienasivat kuukaudessa 2 euroa ja olivat nääntyä nälkään.
Opiskeluaikana moni kaveri möi puhelinliittymiä. Parina kuukautena tienasivat sen verran, että saivat ostettua halvan gigantin tietokoneentapaisen, muutaman kuukauden jälkeen menivät erittäin kitupalkkaiseen ansiotyöhön, jotta pystyvät itsensä elättämään, opintolainaakin piti ottaa.
Ainoa, joka oli riskittä ja hyötyi, oli heidän opiskelijoita hyväksikäyttävä työnantajansa.
Minäpä palkkaan samantien myyjiä, kiinnostaako ketään? Se joka myy reikäiset sukkani sänkyni alta 5 miljardin kappalehintaan, saa 20% provikan, ei pohjia. Kiinnostaako? Vaikka saisi vain yhden sukan myytyä koko vuoden aikana, tienaa miljardin. Alkakaa vain etsiä ostajia.
Kauppa kannattaa, myyntityö ei.
Myyntityö?
25
1912
Vastaukset
- kukonkoivun kukko
...Kiinnostaa kiviäkin.
Mutta mitäköhän näistä olet itse myynyt? Mainitsemiesi "kavereiden" sijaan, häh.
Myyntityö ei ole mitään pas*ahousujen hommaa. Ei tuolla millään tahdon voimalla pärjää.
"Se on helppoa rahaa ja hommaa" kuten "kaverisikin" kantapään kautta on saanut kokea.
Ainut asia missä olen kanssasi samaa mieltä on että työnantaja on hyväksi käyttäjä. Kuuntele Steen1:n biisi: Varasta pomolta;)
Viimeisestä tekonokkelasta lauseestasi sen verran että olet kai miettinyt ja ajatellut että kaikki olemassa oleva materia ympärilläsi (aivan kaikki!!!) on jonkun myymää ja jonkun ostamaa. NIIN JUURI, "kauppa ei tosiaankaan kannata";)...Ei ainakaan niiden kohdalla jotka sitä ei yksinkertaisesti osaa ja hallitse.
Terveisiä sinulle sinne lähettämöön, pusi pusi.- Rehellisessä työssä käyvä
Tällä hetkellä kaikki ympärilläni oleva materia on itse ostamaani, kukaan ei ole sitä myynyt (kaupitellut). Tätä tietokonetta myöten. Jokaisen tavarani olen itse mennyt liikkeestä ihan itse valitsemaan ja myyjä olisi oikeastaan voitu korvata koneella. Hänen tarvitsi vain ottaa minulta rahat. Siihen pystyisi opetettu apinakin banaanipalkalla.
Varsinaiset myyjät taas ovat rasittavia, ovelta-ovelle ja puhelinmyyjät. Ja tolloja. Yksi esittelee itsensä puhelimessa minulle ja kun kysyn, että "edustatko jotain yritystä?" vastaus kuuluu "Ei.. olen Seura-lehdestä". Hah hah.
Myyntityötä en ole koskaan tehnyt. Nyt olen työssä, johon ei päästetä ihan ketä vain. On sellaisia pätevyysvaatimuksia, joista myyntityöntekijät eivät luullakseni ole koskaan kuulleetkaan. Sitähän tekevät opiskelijatkin. Pääasiassa opiskelijat ja pitkäaikaistyöttömät niihin hommiin hakeutuvatkin, kun helpolla pääsee. - kukonkoivun kukko
Rehellisessä työssä käyvä kirjoitti:
Tällä hetkellä kaikki ympärilläni oleva materia on itse ostamaani, kukaan ei ole sitä myynyt (kaupitellut). Tätä tietokonetta myöten. Jokaisen tavarani olen itse mennyt liikkeestä ihan itse valitsemaan ja myyjä olisi oikeastaan voitu korvata koneella. Hänen tarvitsi vain ottaa minulta rahat. Siihen pystyisi opetettu apinakin banaanipalkalla.
Varsinaiset myyjät taas ovat rasittavia, ovelta-ovelle ja puhelinmyyjät. Ja tolloja. Yksi esittelee itsensä puhelimessa minulle ja kun kysyn, että "edustatko jotain yritystä?" vastaus kuuluu "Ei.. olen Seura-lehdestä". Hah hah.
Myyntityötä en ole koskaan tehnyt. Nyt olen työssä, johon ei päästetä ihan ketä vain. On sellaisia pätevyysvaatimuksia, joista myyntityöntekijät eivät luullakseni ole koskaan kuulleetkaan. Sitähän tekevät opiskelijatkin. Pääasiassa opiskelijat ja pitkäaikaistyöttömät niihin hommiin hakeutuvatkin, kun helpolla pääsee.Juuuuuri näin!
Ja paras oli oikeesti tää: "myyjä olisi oikeastaan voitu korvata koneella", heh ja hepsankeikkaa:D - Rehellisessä työssä käyvä
kukonkoivun kukko kirjoitti:
Juuuuuri näin!
Ja paras oli oikeesti tää: "myyjä olisi oikeastaan voitu korvata koneella", heh ja hepsankeikkaa:DMainioita perusteluita. Tiivistettynä pusi pusi ja hepsankeikkaa.
Just for you:
http://www.kerrolisaa.com/kuvat/ugay.jpg
- On se melkoinen...
Totuus kaikesta myyntityöstä.
Mutta katsos kun ennenkuin esim. se sun tietokone on kaupan hyllylle päätynyt, on joutunut monikin ihminen tekemään B To B myyntityötä =)< on jouduttu tekemään kauppaa niin komponenteista tai niihin liittyvistä valmistusprosesseista ja toimitusehdoista yms. Näin yleensä joka paikassa.
Myyjää nyt ei vaan voi korvata millään, siksi hyville myyjille on aina töitä. Ittekin opiskelin "hienoon" ammattiin jolla töitäkin tein monta vuotta. Mutta mitä järkeä kun voin tienata kuukaudessa yli tuplat siihen nähden mitä siellä.
Yleisesti myyntityöhön liittyen vielä: Sitä on tehty vuosisatoja, ja edelleen se on kaupankäynti joka kannattaa. Vai ovatkohan kaikki olleet väärässä kune eivät ole tuota viisauttasi hoksanneet.
P.S. Jos suhtaudut myyjiin "myyjä olisi voitu korvata koneella" -asenteella, olet hölmönä maksannut todennäköisesti koneestasi liikaa. Myyjältä olisi voinut tingata hiukan hintaa alaspäinkin. Yleensä se toimii. Tinkaapa koneen kanssa =)- Rehellisessä työssä käyvä
Joo, ihan erikseen on sitten suuren luokan myyntineuvottelijat, joiden kontolla on saada esim. tehtaan tuotanto kaupaksi ja markkinoida ja kasvattaa myyntireviiriään. Se onkin jo kovan luokan bisnestä, eikä paskahousujen hommaa. Mutta sellaista myyntityötä ei olla tyrkyttämässä ja edistämässä, siihen vaaditaan jo pätevyys ja vuosien työkokemus. Ei opiskelijaa tai pitkäaikaistyötöntä.
Puhuin lähinnä puhelinmyjistä, liittymien myyjistä jne. Olen edelleen sitä mieltä, että ei kannata, tunnen monta ihmistä, jotka ovat myyneet liittymiä, en yhtään, jolle siitä olisi ura urjennut.
Ja melko turha sanoa, että "He olivat surkeita, heistä ei ollut myyjiksi" tms. Ennen kuin alkaa sellaisia laukomaan, sopii koittaa myydä sukkiani 5 mrd. eurolla sängyn alta.
PS. Myyjiä on jo osittain korvattu koneilla. Oletkos kuullut limsa-automaateista? - On se melkoinen...
Joo, ihan erikseen on sitten suuren luokan myyntineuvottelijat, joiden kontolla on saada esim. tehtaan tuotanto kaupaksi ja markkinoida ja kasvattaa myyntireviiriään. Se onkin jo kovan luokan bisnestä, eikä paskahousujen hommaa. Mutta sellaista myyntityötä ei olla tyrkyttämässä ja edistämässä, siihen vaaditaan jo pätevyys ja vuosien työkokemus. Ei opiskelijaa tai pitkäaikaistyötöntä.
Puhuin lähinnä puhelinmyjistä, liittymien myyjistä jne. Olen edelleen sitä mieltä, että ei kannata, tunnen monta ihmistä, jotka ovat myyneet liittymiä, en yhtään, jolle siitä olisi ura urjennut.
Ja melko turha sanoa, että "He olivat surkeita, heistä ei ollut myyjiksi" tms. Ennen kuin alkaa sellaisia laukomaan, sopii koittaa myydä sukkiani 5 mrd. eurolla sängyn alta.
PS. Myyjiä on jo osittain korvattu koneilla. Oletkos kuullut limsa-automaateista?No joo, itse tein kokopäiväisenä puhelinmyyntiä yht. 3 vuotta, ensin lehtiä ja sitten mainostilaa.
Ja jälkeenpäin olen kuullut että menestyminen juuri puhelinmyyntityössä oli ratkaisevassa asemassa kun nykyiseen duunipaikkaani pääsin.
Limsa-automaatit ovat korvanneet rahastajan / kassaneidin. Jonkun vaan on pitänyt se limsa-automaatti myydä siihen paikkaan missä se kököttää (niiden pitäminenkään kun ei ole ilmaista) - myyjäxxx
PS. Myyjiä on jo osittain korvattu koneilla. Oletkos kuullut limsa-automaateista?Ne todelliset myyjät ovat sellaisia älykkäitä ja osaavia kavereita, jotka osaavat kertoa sinulle juuri sen oleellisen ja sulle tärkeän asian tuotteesta -ja ehdottaa kauppaa. Ei se myynti ole sen kummoisempaa.
Eli vitun vaativaa hommaa. - Rehellisessä työssä käyvä
On se melkoinen... kirjoitti:
No joo, itse tein kokopäiväisenä puhelinmyyntiä yht. 3 vuotta, ensin lehtiä ja sitten mainostilaa.
Ja jälkeenpäin olen kuullut että menestyminen juuri puhelinmyyntityössä oli ratkaisevassa asemassa kun nykyiseen duunipaikkaani pääsin.
Limsa-automaatit ovat korvanneet rahastajan / kassaneidin. Jonkun vaan on pitänyt se limsa-automaatti myydä siihen paikkaan missä se kököttää (niiden pitäminenkään kun ei ole ilmaista)Tietääkseni limsa-automaatteja harvemmin myydään, ne tuodaan pyynnöstä paikalle. Paikan omistaja ei joudu maksamaan mitään limsa-automaatin tuomisesta, ylläpitämisestä eikä huoltamaan eikä täyttämään, limsafirman miehet tuovat lisää limukkaa ja ottavat rahat säiliöstä matkaansa.
"No joo, itse tein kokopäiväisenä puhelinmyyntiä yht. 3 vuotta, ensin lehtiä ja sitten mainostilaa."
Puhelinmyyntiä? Lehtiä? Lähestulkoon rikollista, minusta nähden rinnastettavissa kotirauhan rikkomiseen. Ja nykyään soitellaan kännyköihin, ties kuinka monta autokolaria sekin on aiheuttanut. En ole koskaan ostanut mitään puhelinmyynnistä. Mutta harva myyjä ymmärtää "ei kiitos"-sanaa. Se pitää sanoa äänekkäästi ja töykeästi, ennen kuin se ymmärretään. Mieletön hinku kuluttaa kännykänakkuani. Ja lähes jokainen myyjä kuvittelee moisen rasittavuuden olevan mukamas merkki peräänantamattomuudesta. Mankua osaa 5-vuotias pikkukakarakin.
Useimmat myyjät eivät myöskään näe tässä mitään moraalista ongelmaa. "Itsekin on leipä on ansaittava, se työllistää ja tekee tuottoa firmalle ja koko yhteiskunnan käyttöön". Samaa kaiketi sanoi Hitlerin pakkotyöleirien johtajat.
Voi kuulostaa rankalta, mutta en ole kuullut kenenkään tuttavistanikaan ilahtuneen puhelinmyyjän soitosta. Useimmat huokaisevat kärsivästi ja jotkut saavat maailmanluokan hepulin moisesta puhelinterrorista.
Kaipa myyntityöhön pyrittäessä kokemus puhelinmyynnistäkin katsotaan enemmän eduksi kuin mitenkään myyntiin liittymätön työ. En tosin usko, että 3 vuoden puhelinmyyjänä toimiminen mihinkään mielettömään uraputkeen ponnahduslautana toimi. Ekonomin paperit olisivat vakuuttaneet varmaan enemmän. Mielestäni olen nähnyt hyvin pienien firmojen tavalliselta myynti"päälliköltä"kin vaadittavan vähintään 5 vuoden kokemusta ja korkeaa koulutusta. Vaikka kyseessä on vain hienolla tittelillä varustettu 3 miehen tiiminvetäjän alipalkattu rasittava työ.
Tosin, onhan se tietysti melkoinen sulka hatussa, että on tehnyt puhelinmyyntiä 3 vuotta päätöikseen eikä vieläkään ole kuollut aliravitsemukseen. - Rehellisessä työssä käyvä
myyjäxxx kirjoitti:
Ne todelliset myyjät ovat sellaisia älykkäitä ja osaavia kavereita, jotka osaavat kertoa sinulle juuri sen oleellisen ja sulle tärkeän asian tuotteesta -ja ehdottaa kauppaa. Ei se myynti ole sen kummoisempaa.
Eli vitun vaativaa hommaa.Tulipa mieleeni tapaus, kun olin parturissa ja sinne tuli jokin edustaja myymään jotain antiallergeenisiä hiustenkuivaajia "mullistavalla" pölysuodattimella.
Kuuntelin itsekin mielenkiinnolla, kun edustaja esitteli tuotetta. Tietenkin aloin tenttaamaan esittelijää. Hiustenkuivaaja on yksinkertainen laite, mutta sitä erikoisominaisuutta, pölysuodatusta, tiedustelin tarkemmin.
Huomasin speksistä, että suodatin suodattaa 5 mikrometrin kokoisia pölyhiukkasia. Mikro oli merkitty SI-järjestelmän mukaisella kreikkalaisella aakkosella (myy, muistuttaa pientä u-kirjainta). Esittelijä sanoi, ettei tiedä mitä moinen merkki tarkoittaa. Sanoin, että se on mikro elikkä miljoonasosa. 5 mikrometriä on 1*10 potenssiin -6 metriä.
Ennen kuin ehdin sanoa sen olevan sama kuin 5 tuhannesosamillimetriä, esittelijä nosti kädet pystyyn ja naurahti "liian korkeata matematiikkaa minulle". Miljoonasosa. Jakolasku ja merkinnässä käytetään kertolaskua ja potenssilaskua. Nuo opetetaan ylä-asteella, eivät ole korkeata matematiikkaa.
Kysyin vielä, että minkähän kokoisia ne haitalliset pölyhiukkaset sitten yleensä ovat? (Tiesin kyllä, että keuhkoihin jää jopa 1 mikrometrin kokoisia). Edustaja katseli esitettänsä. Vastaus oli, että "Eipä täällä näytä lukevan".
Eli eipä se myyjien "älykkyys ja osaavuus" aina yllä edes peruskoulutasolle. Tämäkin oli yli 10 vuotta kyllä ollut edustajana. Lisäksi tuntui olevan lähestulkoon ylpeä, ettei edes peruskoulun matematiikka ollut hallussa, eikä SI-järjestelmän merkinnät, jotka nyt jokaisen lukutaitoisen tulisi tietää ja eikä ollut perehtynyt edes esiteltävän tuotteen olennaisimpaan asiaan. Ei osannut sanoa muuta, kuin että "Näissä on tosi hyvät suodattimet". - myyjäxxx
Tulipa mieleeni tapaus, kun olin parturissa ja sinne tuli jokin edustaja myymään jotain antiallergeenisiä hiustenkuivaajia "mullistavalla" pölysuodattimella.
Kuuntelin itsekin mielenkiinnolla, kun edustaja esitteli tuotetta. Tietenkin aloin tenttaamaan esittelijää. Hiustenkuivaaja on yksinkertainen laite, mutta sitä erikoisominaisuutta, pölysuodatusta, tiedustelin tarkemmin.
Huomasin speksistä, että suodatin suodattaa 5 mikrometrin kokoisia pölyhiukkasia. Mikro oli merkitty SI-järjestelmän mukaisella kreikkalaisella aakkosella (myy, muistuttaa pientä u-kirjainta). Esittelijä sanoi, ettei tiedä mitä moinen merkki tarkoittaa. Sanoin, että se on mikro elikkä miljoonasosa. 5 mikrometriä on 1*10 potenssiin -6 metriä.
Ennen kuin ehdin sanoa sen olevan sama kuin 5 tuhannesosamillimetriä, esittelijä nosti kädet pystyyn ja naurahti "liian korkeata matematiikkaa minulle". Miljoonasosa. Jakolasku ja merkinnässä käytetään kertolaskua ja potenssilaskua. Nuo opetetaan ylä-asteella, eivät ole korkeata matematiikkaa.
Kysyin vielä, että minkähän kokoisia ne haitalliset pölyhiukkaset sitten yleensä ovat? (Tiesin kyllä, että keuhkoihin jää jopa 1 mikrometrin kokoisia). Edustaja katseli esitettänsä. Vastaus oli, että "Eipä täällä näytä lukevan".
Eli eipä se myyjien "älykkyys ja osaavuus" aina yllä edes peruskoulutasolle. Tämäkin oli yli 10 vuotta kyllä ollut edustajana. Lisäksi tuntui olevan lähestulkoon ylpeä, ettei edes peruskoulun matematiikka ollut hallussa, eikä SI-järjestelmän merkinnät, jotka nyt jokaisen lukutaitoisen tulisi tietää ja eikä ollut perehtynyt edes esiteltävän tuotteen olennaisimpaan asiaan. Ei osannut sanoa muuta, kuin että "Näissä on tosi hyvät suodattimet".No sen voin sanoa, että se myyntityö, jota minä teen tapahtuu hyvin pitkälle kehittyneiden lääkkeiden parissa, joten älä tule selittämään minulle mitään paskaa jostain parturikokemuksista.
Ja tekemistäsi johtopäätöksistä niiden perusteella.
Sinä et tule koskaan olemaan päättävässä asemassa, joten et tule tekemäänkään koskaan sellaisia ostopäätöksiä, joista todelliset myyjät olisivat kiinnostuneita.
Mutta älä liikaa nyrpistele niille nuorille kavereille, jotka tulevat sinulle jotain myymään. Osasta tulee aina ajan kanssa todella tärkeitä kavereita, jotka muistavat sinun tyyppisesi tapaukset. - Rehellisessä työssä käyvä
myyjäxxx kirjoitti:
No sen voin sanoa, että se myyntityö, jota minä teen tapahtuu hyvin pitkälle kehittyneiden lääkkeiden parissa, joten älä tule selittämään minulle mitään paskaa jostain parturikokemuksista.
Ja tekemistäsi johtopäätöksistä niiden perusteella.
Sinä et tule koskaan olemaan päättävässä asemassa, joten et tule tekemäänkään koskaan sellaisia ostopäätöksiä, joista todelliset myyjät olisivat kiinnostuneita.
Mutta älä liikaa nyrpistele niille nuorille kavereille, jotka tulevat sinulle jotain myymään. Osasta tulee aina ajan kanssa todella tärkeitä kavereita, jotka muistavat sinun tyyppisesi tapaukset.Parturikokemus oli vain henkilökohtaisesti koettu esimerkki.
"Sinä et tule koskaan olemaan päättävässä asemassa, joten et tule tekemäänkään koskaan sellaisia ostopäätöksiä, joista todelliset myyjät olisivat kiinnostuneita."
Missä ihmeen "päättävässä asemassa"? En ole politiikassa, en. Onko pipo pikkuisen kireällä?
Työpaikalla oman osastoni uushankinnat valitsen yksinomaan minä. Hyväksytän ne johtokunnalla kuten kaikkien muidenkin osastojen esimiehet, mutta se on yleensä pelkkä muodollisuus, joten teoriassa en kyllä päätöstä tee itse. Ja ainakin minun osastollani duunareillakin on lupa käydä ostamassa firman piikkiin tukkuliikkeistä pienet ostokset, esim. työkalut ja komponentit. Ei heidän tarvitse tulla erillistä lupaa siihen hakemaan.
"Osasta tulee aina ajan kanssa todella tärkeitä kavereita, jotka muistavat sinun tyyppisesi tapaukset."
Ai, että puheliterroristit ovat tulevia mahtimiehiä, joihin minun pitäisi suhtautua jotenkin pelonsekaisella kunnioituksella? Miellytä ja kumarra, tai hän rankaisee? Hahhhahahaaa... ei herranjumala... eheheheeehe...apua...hehheh....kuolen nauruun..hahhahaha... voi vitun läskit saatana... mikä olikaan yleinen hätänumero... hahhahaa. - myyjäxxx
Parturikokemus oli vain henkilökohtaisesti koettu esimerkki.
"Sinä et tule koskaan olemaan päättävässä asemassa, joten et tule tekemäänkään koskaan sellaisia ostopäätöksiä, joista todelliset myyjät olisivat kiinnostuneita."
Missä ihmeen "päättävässä asemassa"? En ole politiikassa, en. Onko pipo pikkuisen kireällä?
Työpaikalla oman osastoni uushankinnat valitsen yksinomaan minä. Hyväksytän ne johtokunnalla kuten kaikkien muidenkin osastojen esimiehet, mutta se on yleensä pelkkä muodollisuus, joten teoriassa en kyllä päätöstä tee itse. Ja ainakin minun osastollani duunareillakin on lupa käydä ostamassa firman piikkiin tukkuliikkeistä pienet ostokset, esim. työkalut ja komponentit. Ei heidän tarvitse tulla erillistä lupaa siihen hakemaan.
"Osasta tulee aina ajan kanssa todella tärkeitä kavereita, jotka muistavat sinun tyyppisesi tapaukset."
Ai, että puheliterroristit ovat tulevia mahtimiehiä, joihin minun pitäisi suhtautua jotenkin pelonsekaisella kunnioituksella? Miellytä ja kumarra, tai hän rankaisee? Hahhhahahaaa... ei herranjumala... eheheheeehe...apua...hehheh....kuolen nauruun..hahhahaha... voi vitun läskit saatana... mikä olikaan yleinen hätänumero... hahhahaa."Ai, että puheliterroristit ovat tulevia mahtimiehiä, joihin minun pitäisi suhtautua jotenkin pelonsekaisella kunnioituksella? Miellytä ja kumarra, tai hän rankaisee? Hahhhahahaaa... ei herranjumala... eheheheeehe...apua...hehheh....kuolen nauruun..hahhahaha... voi vitun läskit saatana... mikä olikaan yleinen hätänumero... hahhahaa. "
Mistä sait päähäsi että kaikki puhelinmyyjät olisivat "tulevia mahtimiehiä"? Arkhimedeen valaan ei tainnut kuulua lupausta pysyä totuudessa..
Ja jos sua ne läskisi vaivaavat jo naurun teeskentelyssä netissä (sad) niin neuvoisin menemään vaikka osoitteeseen www.pakkotoisto.com ja aloittamaan lueskelun.
Hyväksyisit, että et tiedä mitään myynnistä. Ja että sinulla on vain vääristynyt kuva alasta, joka johtuu huonoista kokemuksista.
Moni myyntialasta kiinnostunut voi hakea kokemusta puhelinmyynnistä. Yleensä ne tyypit, jotka pärjäävät puhelinmyynnissä( hankkivat sitä kautta opiskelurahansa ja ovat siis samalla lukeneet itselleen kaupallisen korkeakoulututkinnon) ovat erittäin haluttuja työntekijöitä vamistuttuaan. Ja osaavia eli etenemistä tapahtuu. - on se melkonen
Tietääkseni limsa-automaatteja harvemmin myydään, ne tuodaan pyynnöstä paikalle. Paikan omistaja ei joudu maksamaan mitään limsa-automaatin tuomisesta, ylläpitämisestä eikä huoltamaan eikä täyttämään, limsafirman miehet tuovat lisää limukkaa ja ottavat rahat säiliöstä matkaansa.
"No joo, itse tein kokopäiväisenä puhelinmyyntiä yht. 3 vuotta, ensin lehtiä ja sitten mainostilaa."
Puhelinmyyntiä? Lehtiä? Lähestulkoon rikollista, minusta nähden rinnastettavissa kotirauhan rikkomiseen. Ja nykyään soitellaan kännyköihin, ties kuinka monta autokolaria sekin on aiheuttanut. En ole koskaan ostanut mitään puhelinmyynnistä. Mutta harva myyjä ymmärtää "ei kiitos"-sanaa. Se pitää sanoa äänekkäästi ja töykeästi, ennen kuin se ymmärretään. Mieletön hinku kuluttaa kännykänakkuani. Ja lähes jokainen myyjä kuvittelee moisen rasittavuuden olevan mukamas merkki peräänantamattomuudesta. Mankua osaa 5-vuotias pikkukakarakin.
Useimmat myyjät eivät myöskään näe tässä mitään moraalista ongelmaa. "Itsekin on leipä on ansaittava, se työllistää ja tekee tuottoa firmalle ja koko yhteiskunnan käyttöön". Samaa kaiketi sanoi Hitlerin pakkotyöleirien johtajat.
Voi kuulostaa rankalta, mutta en ole kuullut kenenkään tuttavistanikaan ilahtuneen puhelinmyyjän soitosta. Useimmat huokaisevat kärsivästi ja jotkut saavat maailmanluokan hepulin moisesta puhelinterrorista.
Kaipa myyntityöhön pyrittäessä kokemus puhelinmyynnistäkin katsotaan enemmän eduksi kuin mitenkään myyntiin liittymätön työ. En tosin usko, että 3 vuoden puhelinmyyjänä toimiminen mihinkään mielettömään uraputkeen ponnahduslautana toimi. Ekonomin paperit olisivat vakuuttaneet varmaan enemmän. Mielestäni olen nähnyt hyvin pienien firmojen tavalliselta myynti"päälliköltä"kin vaadittavan vähintään 5 vuoden kokemusta ja korkeaa koulutusta. Vaikka kyseessä on vain hienolla tittelillä varustettu 3 miehen tiiminvetäjän alipalkattu rasittava työ.
Tosin, onhan se tietysti melkoinen sulka hatussa, että on tehnyt puhelinmyyntiä 3 vuotta päätöikseen eikä vieläkään ole kuollut aliravitsemukseen."Tosin, onhan se tietysti melkoinen sulka hatussa, että on tehnyt puhelinmyyntiä 3 vuotta päätöikseen eikä vieläkään ole kuollut aliravitsemukseen."
Niinpä. En varmasti olisi työtä tehnyt ellen olisi sillä elänyt. HUOM! Elänyt, en nipin napin pärjännyt. Tosiasia kuitenkin on että aika moni myyjä tienaa varsin mukavasti, vaikka olisi "vain" ammatillisen koulutuksen saanut. Ekonomin yms. paperit eivät todellaakaan ole tae myynnin johtotehtäviin pääsemisestä. Tuttavissani on useita joiden kokemus ja näytöt käytännön myymisestä on korvannut korkean koulutuksen. Kun firmaa kuitenkin vain kiinnostaa se, että se menestyy. Lue: saa rahaa.
Jos olet työpaikassa, jolla on asiakkaita, sinunkin työpanoksesi on joku jollain tavalla myynyt. Ja mikä sinulle pahinta: Ehkä jopa puhelimessa. - Rehellisessä työssä käyvä
myyjäxxx kirjoitti:
"Ai, että puheliterroristit ovat tulevia mahtimiehiä, joihin minun pitäisi suhtautua jotenkin pelonsekaisella kunnioituksella? Miellytä ja kumarra, tai hän rankaisee? Hahhhahahaaa... ei herranjumala... eheheheeehe...apua...hehheh....kuolen nauruun..hahhahaha... voi vitun läskit saatana... mikä olikaan yleinen hätänumero... hahhahaa. "
Mistä sait päähäsi että kaikki puhelinmyyjät olisivat "tulevia mahtimiehiä"? Arkhimedeen valaan ei tainnut kuulua lupausta pysyä totuudessa..
Ja jos sua ne läskisi vaivaavat jo naurun teeskentelyssä netissä (sad) niin neuvoisin menemään vaikka osoitteeseen www.pakkotoisto.com ja aloittamaan lueskelun.
Hyväksyisit, että et tiedä mitään myynnistä. Ja että sinulla on vain vääristynyt kuva alasta, joka johtuu huonoista kokemuksista.
Moni myyntialasta kiinnostunut voi hakea kokemusta puhelinmyynnistä. Yleensä ne tyypit, jotka pärjäävät puhelinmyynnissä( hankkivat sitä kautta opiskelurahansa ja ovat siis samalla lukeneet itselleen kaupallisen korkeakoulututkinnon) ovat erittäin haluttuja työntekijöitä vamistuttuaan. Ja osaavia eli etenemistä tapahtuu."Mistä sait päähäsi että kaikki puhelinmyyjät olisivat tulevia mahtimiehiä"
Sinun antamastasi uhkailuntyyppisestä selonteosta.
"ovat erittäin haluttuja työntekijöitä vamistuttuaan. Ja osaavia eli etenemistä tapahtuu."
Nyt olen siitä vakuuttunut. Ehdotankin seuraavassa kokouksessa, että palkkaamme moisen henkilön firmaan... esiintymään joko pikkujouluihin tai firman uuden lisäsiiven harjannostajaisiin.
"Korkeakoulutettu" myyntimies on erittäin haluttu sinne heittämään sketsiä. Siinä nauraa johtoporras ja työntekijätkin, kun myyjä esittää itsetehostustemppujaan. "Kyllä minä olen merkittävä mies ja myyjän homma on älyllisesti tosi vaativaa" =D - myyjäxxx
"Mistä sait päähäsi että kaikki puhelinmyyjät olisivat tulevia mahtimiehiä"
Sinun antamastasi uhkailuntyyppisestä selonteosta.
"ovat erittäin haluttuja työntekijöitä vamistuttuaan. Ja osaavia eli etenemistä tapahtuu."
Nyt olen siitä vakuuttunut. Ehdotankin seuraavassa kokouksessa, että palkkaamme moisen henkilön firmaan... esiintymään joko pikkujouluihin tai firman uuden lisäsiiven harjannostajaisiin.
"Korkeakoulutettu" myyntimies on erittäin haluttu sinne heittämään sketsiä. Siinä nauraa johtoporras ja työntekijätkin, kun myyjä esittää itsetehostustemppujaan. "Kyllä minä olen merkittävä mies ja myyjän homma on älyllisesti tosi vaativaa" =DEt edelleenkään ole oppinut ymmärtämään lukemaasi. Säälittävä pikku-insinööri.. Tai todennäköisesti olet vielä koulussa oleva lapsi.
Se on teidänkin isin firmassa niin että se myynti vaan kiinnostaa siellä johtoportaassa aika helvetin paljon.
ps. Se johtoporras on se paikka minne isi kielsi sinua menemästä. Siellä teet mielipiteilläsi vain itsestäsi nolon pikku-insinöörin.
Hyvää loppu elämää. (painu vittuun)
- myyjä itsekkin
On syytä muistaa että voi sitä muutakin myydä kun liittymiä.Myyntityön arvostus on mitä on alalle kun pääsee niin helposti.No miksi? Koska myyntipäälliköt ym jotka palkkaavat väkeä firmaan uskovat että jokaisessa ihmisessä voi olla ainesta huippumyyjäksi.
Itse olen aikoinani lähtenyt turvallisesta päivätyöstä mainostilaa myymään..siitä on nyt 6 vuotta.Tällä hetkellä toimin tukkumyynnissä sähköalalla,ja myös tuotekouluttajana ketjuasiakkaille.Koulutushommat kuulostaa hirveen hienoilta,mutta jätän ne tämän vuoden lopussa,koska myyntityö on paljon mielenkiintoisempaa ja haastavampaa - halu vastustaa
myyntityötä yleisesti vain periaatteen vuoksi. Menit sotkemaan edustajan työtä parturin asiakkaana ja hait vain virheitä, et etuja tuotteesta. Tuliko hyvä olo olla oikein Suomalainen?
Ei hyvän myyjän tehtävä ole listata asiakkaalle teknistä selostetta, vaan kertoa päähyödyt. Harvaa kiinnostaa pikkuseikat.
Kannattaa muistaa, että hyvässä kaupanteossa yleensä voittaa sekä ostaja, että myyjä.
Et voi tietää jostain uudesta tuotteesta, tai ominaisuudesta, ellei myyjä sitä kerro. Ja jos joku puhelinmyyjä soittaa sinulle ja kertoo vaikka säästöstä, jonka voisit saada jonkin tuotteen avulla, mitä vikaa siinä on?
Ei kannata periaatteessa vastustaa jotain hommaa. Sätitäänkö tarjoilijoitakin, kun ne kantaa viinaa pöytään koko ajan ja juottaa jengin ihan känniin ja sitten jengi tekee ihan hulluja, joku kuoleekin välillä.- Myyntityötä tekevä
Hyvin vastattu. Jännä tapa ihmisillä nauttia siitäe ttä saa jonkun toisen nolatuksi, kuten tässäkin tapauksessa jossa asiakas on sekaantunut kampaamon/parturin varustehankintaan. Luultavasti kampaamon omistaja tietää koulutuksensa vuoksi asioista, ja ostopäätöksen tehtyään tietää tuotetta käytettyään, oliko ostos hyvä vai huono. Myyjön tehtävä on todellakin amrkkinoida tuote, ja luulen että jos itse sikkailleni alkaisin esim muovin sisältämiä ainesosia luetteloimaan, kukaan ei jaksaisi edes kuunnella. Evvk-jos tuote on toimiva ja siinä on sopiva idea käyttäjälle joka siksi sen ostaa, ovat molemmat tyytyväisiä.Palveluntarjoaja sekä asiakas.
Miksiköhän tätä palstaa lukevat ne jotka eivät tee myyntityötä, mutta ajattelevat tietävänsä siitä kaiken. Negatiivisen palautteen antaminen on joskus niin tuiki tärkeää:)
Tosin pitää kai myöntää, että onhan sitä monenlaisia myyjiäkin-jolloin negaation antaminen voi olla joskus täysin aiheellistakin.Jokainen puhukoon omasta puolestaan.
Tsemppiä kunnon kauppamiehet ja naiset-rehelliset ja työlleen omistautuneet.
Tsemppiä myös asiakkaille, tuleville-meneville-ja oleville:)
Nähdään demoissa. - Rehellisessä työssä käyvä
Edustajan työtä? Menin sotkemaan edustajan linssiin viilaamista, tekniikasta mitään tietämättömällä parturilla on oikeus tietää totuus ja insinöörinä ja Arkhimedeen valaa noudattavana minulla on suorastaan velvollisuus tuoda totuus julki.
Hiustenkuivaaja on hyvin yksinkertainen laite. Kotelossa on virtakatkaisija, yksi propelliin yhdistetty halpa sähkömoottori ja yksi lämpövastus, johon johdetaan sähköä. Ainoa tapa, millä tämä kuivaaja erosi tavanomaisesta, oli sen hiukkassuodatus, joka oli tasoltaan keskinkertainen. Toisin kuin edustaja väitti. Vai nytkö jo valehtelu ja totuuden vääristelykin on hyvän myyjän merkki?
Mitä tulee noihin ihmettelyihin, että mitä teen myyntityöpalstalla, voin sanoa, että käyn myöskin pseudotieteellisillä palstoilla (homeopatia, henkiparannus, astrologia ym.) varoittamasta ihmisiä roskapuheista, samaten uskovaisten palstalla oikaisemassa valheita, erityisesti evoluutiota koskevia.
Tarjoilija ei tule kotiini painostamaan minua juomaan viinaa. Tarjoilija ei ulkoillessani tule tyrkyttämään viinaa, että otapa siitä tuikku murheeseen. - Myyntityötä tekevä
Myyntityötä tekevä kirjoitti:
Hyvin vastattu. Jännä tapa ihmisillä nauttia siitäe ttä saa jonkun toisen nolatuksi, kuten tässäkin tapauksessa jossa asiakas on sekaantunut kampaamon/parturin varustehankintaan. Luultavasti kampaamon omistaja tietää koulutuksensa vuoksi asioista, ja ostopäätöksen tehtyään tietää tuotetta käytettyään, oliko ostos hyvä vai huono. Myyjön tehtävä on todellakin amrkkinoida tuote, ja luulen että jos itse sikkailleni alkaisin esim muovin sisältämiä ainesosia luetteloimaan, kukaan ei jaksaisi edes kuunnella. Evvk-jos tuote on toimiva ja siinä on sopiva idea käyttäjälle joka siksi sen ostaa, ovat molemmat tyytyväisiä.Palveluntarjoaja sekä asiakas.
Miksiköhän tätä palstaa lukevat ne jotka eivät tee myyntityötä, mutta ajattelevat tietävänsä siitä kaiken. Negatiivisen palautteen antaminen on joskus niin tuiki tärkeää:)
Tosin pitää kai myöntää, että onhan sitä monenlaisia myyjiäkin-jolloin negaation antaminen voi olla joskus täysin aiheellistakin.Jokainen puhukoon omasta puolestaan.
Tsemppiä kunnon kauppamiehet ja naiset-rehelliset ja työlleen omistautuneet.
Tsemppiä myös asiakkaille, tuleville-meneville-ja oleville:)
Nähdään demoissa.Tosiaan edellisessä viestissä mainitsin että kaikki myyjät tekevät omilla tavoillaan, enkä voi puolustaa epärehellisyyttä.Mutta se että sekoaa joka asiaan vaikka ei asia mitenkään kyseiselle taholle kuulu, on mielestäni väärin. Myyjähän ei todellakaan myynyt sinulle sitä tuotetta, vaan asiakkaalleen.
Luulen että maailmassa on paljon epäkohtia, vääryyksiä ja erimielisyyksiä. Jos jokaiseen ulkopuolisena takertuu on siinä jo tekemistä elämäntehtäväksi asti.Jonkunhan sekin maialmanparantaminen on tosiaan tehtävä.
Ole ihminen ihmiselle...(tommy tabermania siteerakseni)
Tämäkin keskustelu osaltani päättyy tähän.Olen kantani esittänyt alalla olevana rehellisenä myyjänä.Enkä suinkaan myy hiustenkuivaajia...vaan jotain ihan muuta.Mukavaa syksyä sinulle:) - on se melkonen
Edustajan työtä? Menin sotkemaan edustajan linssiin viilaamista, tekniikasta mitään tietämättömällä parturilla on oikeus tietää totuus ja insinöörinä ja Arkhimedeen valaa noudattavana minulla on suorastaan velvollisuus tuoda totuus julki.
Hiustenkuivaaja on hyvin yksinkertainen laite. Kotelossa on virtakatkaisija, yksi propelliin yhdistetty halpa sähkömoottori ja yksi lämpövastus, johon johdetaan sähköä. Ainoa tapa, millä tämä kuivaaja erosi tavanomaisesta, oli sen hiukkassuodatus, joka oli tasoltaan keskinkertainen. Toisin kuin edustaja väitti. Vai nytkö jo valehtelu ja totuuden vääristelykin on hyvän myyjän merkki?
Mitä tulee noihin ihmettelyihin, että mitä teen myyntityöpalstalla, voin sanoa, että käyn myöskin pseudotieteellisillä palstoilla (homeopatia, henkiparannus, astrologia ym.) varoittamasta ihmisiä roskapuheista, samaten uskovaisten palstalla oikaisemassa valheita, erityisesti evoluutiota koskevia.
Tarjoilija ei tule kotiini painostamaan minua juomaan viinaa. Tarjoilija ei ulkoillessani tule tyrkyttämään viinaa, että otapa siitä tuikku murheeseen.työskentele esimiesasemassa.
Tuo koivuhalon kokoinen miinus otsassasi on pilannut varmasti monen työyhteisösi jäsenen työpäivän. Mikäs sen mukavampaa. Siitähän nautitkin varmasti, kuten parturiesimerkissäsi myyntiedustajan työn häiritsemisestä.
Toivotan sinulle aurinkoista syksyä. Tuolla asenteella vaikeutat kuitenkin omaa elämääsi paljon enemmän kuin minun tai muiden myyntialalla olevien. Ainakin minä olen ylpeä siitä mitä teen, koska tiedän tekeväni sen hyvin.
Aiheen käsittely osaltani on päättynyt. - bää
on se melkonen kirjoitti:
työskentele esimiesasemassa.
Tuo koivuhalon kokoinen miinus otsassasi on pilannut varmasti monen työyhteisösi jäsenen työpäivän. Mikäs sen mukavampaa. Siitähän nautitkin varmasti, kuten parturiesimerkissäsi myyntiedustajan työn häiritsemisestä.
Toivotan sinulle aurinkoista syksyä. Tuolla asenteella vaikeutat kuitenkin omaa elämääsi paljon enemmän kuin minun tai muiden myyntialalla olevien. Ainakin minä olen ylpeä siitä mitä teen, koska tiedän tekeväni sen hyvin.
Aiheen käsittely osaltani on päättynyt.Kuule kultaiseni putiputimusmus Rehellistä työtä tekevä, millä lailla myyjät uhkaavat elämääsi? (Jokuhan siinä on oltava takana, ei terveen ihmisen mieltä noin kovasti hetkauta toisen ihmisen elääkseen tekemä työ :) Haluatko kertoa meille huolistasi?) Okok, uhkahan se on jos tuntematon ihminen lähestyy. Mutta että aseena sanat, mieti nyt vähän :) Pahin mitä voit menettää on se, että itseriittoiset ajatuksesi keskeytyvät. Puoleksi minuutiksi, jos haluat kohteliaasti kieltäytyä... Kyllä se sinun napasi sen aikaa pärjää omillaan ilman sen kummempaa tuijottelua.
Uskaltaisinpa väittää, että lähes kaikilla asialleen omistautuneilla, toisin sanoen osaavilla myyjillä on palkallaan hankittu kunnollinen puhelin, siis se henkilökohtainen. Ja sellaisissa kunnon matkapuhelimissa ei kesto ole joka kerralla siitä minuutista kiinni, jonka aikana voi kohteliaasti sanoa "Kiitos ei, olen kiinnostunut pelkästään omasta elämästäni". Pystyisitkö ostamaan uuden akun puhelimeesi? Myyjä neuvoo sinulle edullisimman vaihtoehdon, jos haluat. Useimmat ihmiset eivät myöskään töräytä kolaria samantien kun puhelin soi - ja hands free yleensä auttaa aika paljon liikenteeseen keskittymisessä puhelun aikana. Oletko kuullut hands freestä? Matkapuhelinliikkeen myyjä opastaa varmasti tässäkin asiassa.
Olen huolissani sinun terveydestäsi. Haluatko että soitan sinulle?
Haluaisitko maksaa veroissasi oman osuutesi minun työttömyysturvastani, asumis- ja toimeentulotuestani jos jättäytyisin myyjän työstä kokonaan etten sattuisi suistamaan sinua henkisiltä raiteiltasi? Ehkä palkatusta työstä tuille putoaminen saisi aikaan masennuksen, haluaisitko auttaa sairaspäivärahassa? Työkyvyttömyyseläkkeessä jos pahaksi menisi? Minulla on myös pari kollegaa tässä maassa... Kyllähän se paljon tietysti rahoistasi nappaisi - mutta ajatteles, kukaan ei enää kauppaisi sinulle mitään ja mielenterveytesi ei olisi enää niin uhattuna joka suunnasta :) - kukonkoivun kukko
bää kirjoitti:
Kuule kultaiseni putiputimusmus Rehellistä työtä tekevä, millä lailla myyjät uhkaavat elämääsi? (Jokuhan siinä on oltava takana, ei terveen ihmisen mieltä noin kovasti hetkauta toisen ihmisen elääkseen tekemä työ :) Haluatko kertoa meille huolistasi?) Okok, uhkahan se on jos tuntematon ihminen lähestyy. Mutta että aseena sanat, mieti nyt vähän :) Pahin mitä voit menettää on se, että itseriittoiset ajatuksesi keskeytyvät. Puoleksi minuutiksi, jos haluat kohteliaasti kieltäytyä... Kyllä se sinun napasi sen aikaa pärjää omillaan ilman sen kummempaa tuijottelua.
Uskaltaisinpa väittää, että lähes kaikilla asialleen omistautuneilla, toisin sanoen osaavilla myyjillä on palkallaan hankittu kunnollinen puhelin, siis se henkilökohtainen. Ja sellaisissa kunnon matkapuhelimissa ei kesto ole joka kerralla siitä minuutista kiinni, jonka aikana voi kohteliaasti sanoa "Kiitos ei, olen kiinnostunut pelkästään omasta elämästäni". Pystyisitkö ostamaan uuden akun puhelimeesi? Myyjä neuvoo sinulle edullisimman vaihtoehdon, jos haluat. Useimmat ihmiset eivät myöskään töräytä kolaria samantien kun puhelin soi - ja hands free yleensä auttaa aika paljon liikenteeseen keskittymisessä puhelun aikana. Oletko kuullut hands freestä? Matkapuhelinliikkeen myyjä opastaa varmasti tässäkin asiassa.
Olen huolissani sinun terveydestäsi. Haluatko että soitan sinulle?
Haluaisitko maksaa veroissasi oman osuutesi minun työttömyysturvastani, asumis- ja toimeentulotuestani jos jättäytyisin myyjän työstä kokonaan etten sattuisi suistamaan sinua henkisiltä raiteiltasi? Ehkä palkatusta työstä tuille putoaminen saisi aikaan masennuksen, haluaisitko auttaa sairaspäivärahassa? Työkyvyttömyyseläkkeessä jos pahaksi menisi? Minulla on myös pari kollegaa tässä maassa... Kyllähän se paljon tietysti rahoistasi nappaisi - mutta ajatteles, kukaan ei enää kauppaisi sinulle mitään ja mielenterveytesi ei olisi enää niin uhattuna joka suunnasta :)Jokainen myyntityötä tehnyt on tavannut tämän "rehellisessä työssä käyvän".
Tämä kirjoittelee ne tulikiven katkuiset palautteet ja täyttää palautetta verkkosivuilla, vain ja ainoastaan omaksi ilokseen.
Tästä asiakkaasta kerrotaan kolleekoille ja nauretaan.
Tämä asiakas on myös niitä harvoja jotka naurattaa myös alalla työskentelemättömiä kavereita vapaalla.
Tämä asiakas sopeutuu huonosti mihin tahansa työyhteisöön ja paikka sekä asema yhteiskunnassakin on hyvin kyseenalainen. - bää
kukonkoivun kukko kirjoitti:
Jokainen myyntityötä tehnyt on tavannut tämän "rehellisessä työssä käyvän".
Tämä kirjoittelee ne tulikiven katkuiset palautteet ja täyttää palautetta verkkosivuilla, vain ja ainoastaan omaksi ilokseen.
Tästä asiakkaasta kerrotaan kolleekoille ja nauretaan.
Tämä asiakas on myös niitä harvoja jotka naurattaa myös alalla työskentelemättömiä kavereita vapaalla.
Tämä asiakas sopeutuu huonosti mihin tahansa työyhteisöön ja paikka sekä asema yhteiskunnassakin on hyvin kyseenalainen.No se on totta, kukko. Jatkais vielä vähän, mulla oli hauskaa lukea noita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793