epäromanttisin ikinä..

banaani

..olin odottanut kosintaa jo pitkään..maalaillut mielessäni sitä kuinka mies tuo kukkia, polvistuu, kosii, minä vastaan myöntävästi ja lopuksi kyyneleet valuvat poskilleni..no..tapahtui vihdoin..mies oli kännissä, ravintolassa, pyysi luokseen, polvistui, kosi..minä vastasin että "joo, jos kysyt ton multa selvinpän"..seuraavana päivänä mies krapuloissaan makasi sohvalla ja kysyi "no, mites kun mä eilen kysyin ni..." noh, kysyin pariin otteeseen onko tosissaan ja olihan hän..siinä sitten halattiin ja rakasteltiin..mutta ei kukkia, ei sormusta valmiina, ei kynttilöitä, ei kyyneliä..vaan krapulainen mies sohvalla...olenko katsonut liikaa kauniita ja rohkeita ja yliromantisoinut kaiken vai meneekö se muillakin näin:/

101

53713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsonut

      liikaa kauniita ja rohkeita.

      yksi syy, miksi suomalainen mies ei uskalla kosia, on juuri se, että morsiammet asettavat kosinalle liian suuret kriteerit. kaiken pitäisi olla niin spesiaalia ja romattista ja "juuri meidän näköistä" = morsiamen näköistä, aivan kuten hääjuhlankin. tsii... ei suomalainen mies (tuskin muun maalainenkaan) halua sellaista. sitä tuppaa nykyään se tärkein unohtumaa, se kahden ihmisen ikuinen liitto, joka kosintaa ja vihkimistä seuraa.

      • ^

        liikaa kauniita ja rohkeita.

        yksi syy, miksi suomalainen mies ei uskalla kosia, on juuri se, että morsiammet asettavat kosinalle liian suuret kriteerit. kaiken pitäisi olla niin spesiaalia ja romattista ja "juuri meidän näköistä" = morsiamen näköistä, aivan kuten hääjuhlankin. tsii... ei suomalainen mies (tuskin muun maalainenkaan) halua sellaista. sitä tuppaa nykyään se tärkein unohtumaa, se kahden ihmisen ikuinen liitto, joka kosintaa ja vihkimistä seuraa.


      • 123123123

        No huhhuh.

        Vaikkei ruusupuskia tai kynttilöitä jaksaisikaan hommata, niin voisi omaa kultaansa sen verran kunnioittaa ettei kosinnan aikana örveltäisi kännisenä tai makoile sohvalla krapuloissaan.

        Ihan kahdenkeskeinen hetki, molemmat selvinpäin. Se riittää, eikä tämän eteen kovin paljoa vaivaa tarvitse nähdä.


    • Charles

      Näin se menee. Mielikuvituksessasi elät jotain ruusuntuoksuista elämää, jossa tapahtuu kivoja asioita joka päivä. Todellisuus sen rinnalla on aika pliisua, vai mitä. Kun mies tekee jotain mukavaa, se ei koskaan riitä, koska miehen olisi pitänyt tehdä jotain vielä mukavampaa.

      • kaunareita

        Ei kai kosinnan pidä mennä ihan haaveiden tai Kauniitten ja Rohkeiden mukaan, mutta kai nyt pikkaisen voisi vaivaa nähdä eikä ainakaan kosia juovuksissa tai krapulassa sohvalla maaten. Mies ei varsinaisesti ees kosinut uudestaan vaan viittasi kosintaan joka tapahtui juovuksissa, että mikäs se vastaus ois?


      • sitten
        kaunareita kirjoitti:

        Ei kai kosinnan pidä mennä ihan haaveiden tai Kauniitten ja Rohkeiden mukaan, mutta kai nyt pikkaisen voisi vaivaa nähdä eikä ainakaan kosia juovuksissa tai krapulassa sohvalla maaten. Mies ei varsinaisesti ees kosinut uudestaan vaan viittasi kosintaan joka tapahtui juovuksissa, että mikäs se vastaus ois?

        täällä kyselet mielipiteitä, kun vastaukset ei miellytä. Vaadit liikoja. Täälläkin vaadit, että muut ovat samaa mieltä kanssasi.
        Mies haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi, ja sitoutua sinuun. Mutta se ei näytä riittävän sinulle.


      • liian romanttista

        Kukkia saa kukkakaupasta, ja jokainen fiksu mies älyää olla selvinpäin kosiessa.

        Kauheaa, lähtisin heti pois jos minua kosisi sohvalla makaava, haiseva krapulainen äijänköriläs.


      • p.v.
        sitten kirjoitti:

        täällä kyselet mielipiteitä, kun vastaukset ei miellytä. Vaadit liikoja. Täälläkin vaadit, että muut ovat samaa mieltä kanssasi.
        Mies haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi, ja sitoutua sinuun. Mutta se ei näytä riittävän sinulle.

        kannattaako tota ottaa? Jos noinkin tärkeää asiaa ei pysty hoitamaan selvänä, ei kande, parempia kavereita tilalle!!!


      • kitina
        liian romanttista kirjoitti:

        Kukkia saa kukkakaupasta, ja jokainen fiksu mies älyää olla selvinpäin kosiessa.

        Kauheaa, lähtisin heti pois jos minua kosisi sohvalla makaava, haiseva krapulainen äijänköriläs.

        itse en ikimaailmassa vastaisi myöntävästi
        humalaisen tai rapulaisen miehen kosintaan..
        entäs kun se "varsinainen arki" koittaa - muuten aika pian --onko se elämä sitten pelkkää pullon kallistelua, jos ei edes kosiessa selvinpäin, puhumattakaan kukista tai muusta.......
        mietihän asiaa uudelleen !!!!!!!!!!


      • klate
        liian romanttista kirjoitti:

        Kukkia saa kukkakaupasta, ja jokainen fiksu mies älyää olla selvinpäin kosiessa.

        Kauheaa, lähtisin heti pois jos minua kosisi sohvalla makaava, haiseva krapulainen äijänköriläs.

        en kyllä katselisi tuollaista
        humalassa kosii ja sitten vielä krapulassa jatkaa
        jos ei selvinpäin ole taitoa keskustella
        tärkeistä asioista, niin ei sitä osaa
        sittenkään kun arki jatkuu.


    • ,.,.,.,.

      En tiiä miten muilla menee, itseäni ei ole kosittu, mutta luulis, että ei joku kukkien ostaminen nyt niin järin kuluttavaa olis. Sormusta en itte välttämät haluais valmiiks, voi olla et haluisin itte valita oman näkösen. Mut kyllä kukkia vois olla, ja jotain pikkusen spesiaalimpaa, vaik joku kiva paikka, talviaamuna näköalapaikalla tai luistelemassa tai jossai, emmä tiiä, sellases paikas, et jälkeenpäin aina ku näkee sen paikan ni hymyilyttää ja muistaa sen. Oma sohva ja krapulainen mies ei ehkä oo niin hehkee muisto.

    • SO DEAD...

      Halooo?
      Mun ukko ois soooouu dead tommoisen esityksen jälkeen - korjaan ei olis/tulis mun ukkoo. Mutta muapa kosittiinkin kaukan kotisohvalta, yllätysreissu ulkomaille, hulppee 4 tähden hotelli mauritiuksella, hiekkarantaa, turkoosia vettä, kynttiläillallinen autiolla rannalla. Ja kyllä - suomalainen mies asialla. No kaikilla ei voi käydä yhtä hyvä tuuri, mutta hehkeetä loppuelämää teille vaan, toivottavasti seksi sentään oli muistelemisen arvoista... miten sen sanois: Elämä on. Mulla on tasoa.

      • Axbeebi

        Itse en , kerran eronneena, odota enää mitään avopuolisoltani. En ole edes varma tarviiko naimisiin mennä, ainakaan jos ei ole lapsia.
        Mutta siitä kosinnasta.
        Totta toki olisi hienoa, jos kosintahetki olis jotain spesiaalia, tai edes vähän normaalimpaa kuin tuon aloittajan tapauksessa :)
        Nykyajan ihmiset on, myös minä, liian materialistisia ja se perusasia unohtuu usein tuossa kosinnassakin - eikö se ole tärkeintä ja hienointa että toinen edes kosii?


      • Sisu-haukku

        Sulla olis tasoa, et hehkuttaisi sitä täällä. Ehkä sen neljän tähden hotellin hinnalla jotkut saa jotani paermpaa, kuten oikeasti tyydyttävän parisuhteen. Mut hyvää jatkoa, kyllä varmaan löydät vielä jonkun =)


      • mtk

        No mua kosittiin kauppareissulla, kotiinpäin menossa. Se tuntui ihanalta, vaikka ei ollutkaan mitään krumeluuria ympärillä. (Mutta mies selvin päin kylläkin.) Vastasin silloin kyllä ja vielä ollaan saman katon alla, oltu jo yli 30 vuotta. Ja täytyy sanoa, että aina vaan paranee.
        On neljä lasta ja kolme lastenlasta.
        Ehkä kaikki johtui siitä, että ei ollut viinalla asiaa kosimisessa.


      • Tä? SO DEAD...

        KYLLÄPÄ SULLA TUO ITSE KEHU HAISEE !!!

        JA, SE HAISEE PAHALLE !!!


      • Kukkuu
        Tä? SO DEAD... kirjoitti:

        KYLLÄPÄ SULLA TUO ITSE KEHU HAISEE !!!

        JA, SE HAISEE PAHALLE !!!

        mahtavaa, että jollakin on ollut ikimuistoinen kosinta. Sitä muistoa on hyvä vaalia ja muistella suhteen sudenkuopissa. Kyllä sillä kosintatavalla on väliä. Tottahan sitä odottaa, että tuleva puoliso arvostaa elämänkumppaniaan. Vai?


      • EROTA
        Kukkuu kirjoitti:

        mahtavaa, että jollakin on ollut ikimuistoinen kosinta. Sitä muistoa on hyvä vaalia ja muistella suhteen sudenkuopissa. Kyllä sillä kosintatavalla on väliä. Tottahan sitä odottaa, että tuleva puoliso arvostaa elämänkumppaniaan. Vai?

        PROVOA? ;)


      • onnea on kyl muillaki!!!

        pilkkaat ja ivaat aloittajan miehen kosintaa... luulisin et sunkaan elämäsi ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista koko ajan!!! luulet ehkä olevasi joku euroopan omistaja ku noin kerskut!!! Muitakin on kosittu vaik kuin romanttisis paikois!!! ei ainoastaan sinua!!!!!!!!


    • rrr

      ei taida liitossanne kauheesti romantiikka kukoistaa, enkä tarkoita tällä sitä että elämä olis koko ajan yhtä ruusuilla tanssimista muillakaan,mutta jos nyt mies ei edes joskus ja varsinkaan kosiessa tajua hellitellä naistaan niin ei hyvin mee. olis nyt ollu ees selvinpäin ja kosinu vaikka sohvalla koti-iltaa viettäessä niin sekin ois jo ollu 1000 kertaa parempi, eikä ois sunkaan varmaan tarttenu sen jälkeen täälä kosintaa tilittää. mutta iteppähän oot miehes valinnu.toivottavasti silti saat liitostanne ees jotain irti.

    • gorgeous george

      tekisin paljon enemmänkin kuin tuon kaiken vanhanajan jutun, mutta niille naisille taas ketkä sen saisivat, ei se kelpaa :)

    • David M.

      Miehiä löytyy toisenlaisiakin. Jos katsot että känninen raflassa esitetty kosinta riittää niin siitä vaan. Tuskinpa mies tuosta paljon romanttisemmaksi muutenkaan enää heittäytyy. Tulevaisuutesi vaikuttaa synkältä jos tyydyt tuollaiseen.

    • DUUUUU

      Naiset ovat niin höpöjä, höpöjä!
      Yleensä ei kannattaisi alkaa haaveilemaan mistään sillä todellisuus vetää turpaan :)
      Naiset haaveilevat kaikki elämänsä tähtihetket etukäteen ja sitten se todellisuus onkin jotain muuta! Itse tarkoitushan siinä menee ohi :D

      Eläkää enemmän ja haaveilkaa vähemmän arvon ladyt!

      Terkuin, nainen joka on huomannut asioita ;)

    • Alayana

      Kyllähän jokaisen miehen pitäisi tietää että kosinta on tärkeä juttu naiselle tai suurimmalle osalle (ainakin sinulle oli/on) ja jos mies tätä naista rakastaa ja haluaa olla naimisissa koko loppuelämänsä niin pitäisi siihen kosintaankin jaksaa panostaa todellakin enemmän. Itse olisin tossa tilanteessa sanonu et älä unta nää ja ei muuta ku soronoo... halua parempaa. Olisi EDES seuraavana päivänä kysynyt kunnolla että muistatko rakas kun eilen kysyin sua vaimokseni niin kysyn nyt uudestaan ja plaa plaa.......mutta kun ei. Jotkut miehet ei vaan tajuu miten naisia kuuluu kohdella.

      • vaimotar

        Ja jotkut naiset ei ymmärrä, että avioliitto on kahden ihmisen sitoumus elää yhdessä elämä, eikä vain toisen lapsuuden prinsessaunelmien täyttämistä..


      • tipriina
        vaimotar kirjoitti:

        Ja jotkut naiset ei ymmärrä, että avioliitto on kahden ihmisen sitoumus elää yhdessä elämä, eikä vain toisen lapsuuden prinsessaunelmien täyttämistä..

        Ällöistä ruusunterälehdistä ja yms. rekvisiitasta olisin todennäköisesti saanut hervottoman naurukohtauksen...onneksi mieheni tuntee minut ja kosi torikahvilassa arkipäivänä ihan koruttomasti (siis ei edes kihlasormuksia kummallekaan), mutta rakkautta niin paljon että sieluun sattuu...


      • Alayana
        tipriina kirjoitti:

        Ällöistä ruusunterälehdistä ja yms. rekvisiitasta olisin todennäköisesti saanut hervottoman naurukohtauksen...onneksi mieheni tuntee minut ja kosi torikahvilassa arkipäivänä ihan koruttomasti (siis ei edes kihlasormuksia kummallekaan), mutta rakkautta niin paljon että sieluun sattuu...

        Jokaisella on kait oikeus mielipiteeseen, kunnioitan teidän korutonta kosintaa, se varmasti sopii teille! onnea! mutta kunnioittakaa tekin muiden mielipiteitä niin kuin haluatte omianne kunnioitettavan.


    • Just joo

      Minä, mies ja baari. Mies kännissä kesken hitaan. *Tuletko kihlakumppanikseni?*?????????? Hyi saatana! Ikävä kyllä suostuin mutta onneksi emme ole enään yhdessä!

      • Inhaa

        Joopa joo, hyvä että se mies on jo mennyttä elämää!


    • Sisu-haukku

      Tottakai sitä pettyy, onhan romanttinen kosinta eräs niistä asioista, joita nainen suunnittelee jo ennenkuin on sopivaa ehdotustakaan ;)

      Asiaa ei yhtään auta se, että ennen kosintaa olet jo ehtinyt näkemään sievoisen määrän toinen toistaan romanttisempia kosintoja.

      Niin tai näin, unelmat ja todellisuus eivät aina kohtaa, kun vanhalta viinalta haiseva mies koittaa kaivella eilisiä "romantiikan rippeitä", sanoakseen ne selvinpäin, niin, se on siis se kosinta jota olet elämäsi odottanut. Ei ihme, että petyit.

      Meillä kävi viitisen vuotta sitten niin, että mies ei oikein saanut sitä sanaista arkkuaan auki kuin huppelissa. Kerroin hänelle kuitenkin, että haluaisin jutella näin vakavasta asiasta selvinpäin. Pitkään aikaan ei mitään kuulunut, kunnes sitten eräänä päivänä ajoi meidät Kaksekerran kirkon pihalle ja kosi. Se päivä oli 11.7.01.. Että kyllä se ujompikin mies saattaa yllättää, kun ei heti suostu huppelihorinoihin..

      Ja siitä romantiikasta, kyllä se taitaa olla vähän sellainen telkkarin luoma juttu se romanttinen kosinta. Onhan niitäkin miehiä, jotka ovat sirotelleet terälehtiä jokapuolelle ja kyyhkyset lentää taustalla, mutta ne on aika harvinaisia, kyllä tässä suurin osa on kuitenkin valinnut miehekseen sen pekka-perusmallin. Älä siis nosta sitä liian korkealle, mieti ennemmin että mies haluaa juuri sinun kanssa naimisiin! Onnea!

    • Timantti2

      Voi sua raukkaa...tolleen kosittu...
      Mulla oli unelmien päivä 20.06..Mun poikaystävä vei mut suomenlinnaan aivan ihanalle kalliolle missä saatiin olla ihan rauhassa..Oli mansikoita ja kermavaahtoa, ja viel pullo vaaleanpunasta shampajaa..sitte kulta polvistu ja näytti mielettömän upeeta sormusta..siinä on rivissä 5 timanttia (yht.60 karattia)! Mä olin onnesta sekasin, upeinta mitä on koskaan tapahtunu..
      Nyt suunnitellaan häitä.

      • Tellu61

        lämmittää tämä sun kirjoitukses kysyjän mieltä...kiva että sulla on ollut kivaa...Toisaalta kertooko miehestäkin jotain jos krapulassa vasta saa hökästyä tollasen kysymyksen ilman romantiikan häivää...oisko arvostuksen puute, vai muuten vaan yksinkertainen...


      • ???

        karaattia?


      • samppakaljaa

        Vai että vaaleanpunaista samppanjaa..ja sormus jossa 60 karaattia timantteja:)


      • hii
        samppakaljaa kirjoitti:

        Vai että vaaleanpunaista samppanjaa..ja sormus jossa 60 karaattia timantteja:)

        Minäkin suostuisin tuollaiseen kosintaan vaikka heteromies olenkin ;)


      • Matti22.

        mahdollista..


      • Brooke

        It's BEAUTIFUL! Yes, yes, I will marry you!


    • baari illan jälkeen..

      seuraavana aamuna, oltiin juhlistamassa synttäreitäni ja mies häipyis aamulla asioille. takasin tullessaan hänellä oli sormusrasia ja hän aukas rasian ja kysyi tuutko vaimokseni. Vastasin kyllä.

      itse olisin odottanut ehkä hiukan spesiaalia... mutta pääasia että saatiin kummiskin häät vietettyä ja arki rullaa....

    • "kipusisko"

      Aika tympeeltä tuo kuulostaa..
      Mutta lohdutuksesks sinulle kerron, että meilläkin mies on nyt "kosinut" kolme kertaa. =/
      Aina humalassa. Seuraavana aamuna ei kait muista mitään, kun ei asiasta puhuta sen enempää selvinpäin. Ensimmäisellä kerralla "kosinta" tapahtui kamun häiden jälkeen sohvalla ja silloin suostuin, mutta sain aika kolauksen, kun mitään ei tapahtunut..(?) Minun olisi varmaan pitänyt mennä itse ostamaan sormus.. =D
      Seuraava olikin ennen joulua ja taas humalassa. Nyt tajusin kysyä, että koskahan tälläinen sitten oikeasti tapahtuisi. Kävisi kuulemma vaikka heti aamulla..
      Noh viimeisimmälle kerralle oli varattu shampanjaa ja hyvää ruokaa mökillä. Olin kuulemma niin vaikea kosittava, kun ei voi edes sormusta etukäteen osta??..pidän hyvin yksinkertaisista ja kauniista.. =) Kyllä minun osaltani saa kosinnat jäädä tähän tämän miehen osalta, kun ei kolmannellakaan suostumisella tapahdu yhtään mitään. Olisivat edes selvinpäin, mutta ei niin ei. Adios tällekkin!!

      • Charles

        "Kyllä minun osaltani saa kosinnat jäädä tähän tämän miehen osalta, kun ei kolmannellakaan suostumisella tapahdu yhtään mitään."

        Sinustako kihlaus ei ole tapahtuma sinällään? Mitähän siinä oikein pitäisi sitten tapahtua?


      • "kipusisko"
        Charles kirjoitti:

        "Kyllä minun osaltani saa kosinnat jäädä tähän tämän miehen osalta, kun ei kolmannellakaan suostumisella tapahdu yhtään mitään."

        Sinustako kihlaus ei ole tapahtuma sinällään? Mitähän siinä oikein pitäisi sitten tapahtua?

        Niin kerro sinä mitä pitäisi tapahtua? Ei ole kutsua sormusostoksille kuulunut tai mitään pienintäkään vihjettä siitä milloin ja miten kaikki sitten tapahtuisi..(viimeisimmästä kosinnasta kulunut jo 3kk)Jollei tiedä kokoa on minusta ihan kohteliasta kosinnan jälkeen mennä vaikka yhdessä sinne kultaliikkeeseen. Noh olen aikas väsynyt tähän touhuun, joten en viitsi sinullekkaan ratakiskoa vääntää =D
        Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..miksi?


      • Charles
        "kipusisko" kirjoitti:

        Niin kerro sinä mitä pitäisi tapahtua? Ei ole kutsua sormusostoksille kuulunut tai mitään pienintäkään vihjettä siitä milloin ja miten kaikki sitten tapahtuisi..(viimeisimmästä kosinnasta kulunut jo 3kk)Jollei tiedä kokoa on minusta ihan kohteliasta kosinnan jälkeen mennä vaikka yhdessä sinne kultaliikkeeseen. Noh olen aikas väsynyt tähän touhuun, joten en viitsi sinullekkaan ratakiskoa vääntää =D
        Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..miksi?

        "Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?"

        Mies kysyi sinua naimisiin kanssaan. Sinä vastasit myöntävästi. Tuolla hetkellä kihlauduitte. Jos juttusi pitää paikkansa, sinut on kihlattu (oma termisi) jo kolme kertaa. Sormusten osto, kahvittelu tai mitä sitten keksitkään ovat vain rekvisiittaa itse asian ympärillä.

        Miehesi kosi sinua ja sinä vastasit myöntävästi. Sillä hetkellä kihlauduitte, eli olette kihloissa. Ilmeisesti sormukset eivät ole miehellesi tärkeitä, joten jos niitä haluat, ehdota niitä itse. Vaikuttaa siltä, että mies on heittänyt pallon sinulle. Hän teki aloitteen kosimalla. Jos haluat piakkoin naimisiin, ehdota hääpäivää.


      • seuraavaksi
        "kipusisko" kirjoitti:

        Niin kerro sinä mitä pitäisi tapahtua? Ei ole kutsua sormusostoksille kuulunut tai mitään pienintäkään vihjettä siitä milloin ja miten kaikki sitten tapahtuisi..(viimeisimmästä kosinnasta kulunut jo 3kk)Jollei tiedä kokoa on minusta ihan kohteliasta kosinnan jälkeen mennä vaikka yhdessä sinne kultaliikkeeseen. Noh olen aikas väsynyt tähän touhuun, joten en viitsi sinullekkaan ratakiskoa vääntää =D
        Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..miksi?

        Minusta on tapahtunut ja aika paljonkin eli mies kosi ja sinä suostuit! Onneksi olkoon olette kihloissa! Tiedän muutaman jotka ovat olleet kihloissa ilman sormuksia ja päätyneet naimisiinkin. Kihlaus on sopimus ja lupaus avioliiton solmimisesta. Ja te olette sopineet siitä jo kolme kertaa! Moni kyllä pitää sitä sormusten vaihtoa kihlauksena. Vaikka sormukset ovat vain ulkoisena merkkinä siitä, että olette menneet kihloihin. Eivät siis pakolliset.

        Ja sormuksiin kaiverretaan useimmiten se kihlauspäivä=kosintapäivä. Mutta... jos ajattelet, että kun mies ei ole sormuksista eikä häistä mitään puhunut, että hän on tullut toisiin ajatuksiin niin kysy häneltä siitä?

        Kysy, että niin aiotaanko men hankkia sormukset meidän kihlauksen merkiksi, että minä ainakin haluaisin ja pitäisikö meidän alkaa miettimään sitä hääpäivääkin.

        Ehkä se mieskin on sitten vähän hukassa, että mitäs nyt. Kun et ole puhunut mitään sormuksista etkä häistä. Ja aina varmuudeksi kosii uudestaan. Ihan hiljaiseloako teillä on sillä rintamalla ollut jo 3 kk?


      • "kipusisko"
        seuraavaksi kirjoitti:

        Minusta on tapahtunut ja aika paljonkin eli mies kosi ja sinä suostuit! Onneksi olkoon olette kihloissa! Tiedän muutaman jotka ovat olleet kihloissa ilman sormuksia ja päätyneet naimisiinkin. Kihlaus on sopimus ja lupaus avioliiton solmimisesta. Ja te olette sopineet siitä jo kolme kertaa! Moni kyllä pitää sitä sormusten vaihtoa kihlauksena. Vaikka sormukset ovat vain ulkoisena merkkinä siitä, että olette menneet kihloihin. Eivät siis pakolliset.

        Ja sormuksiin kaiverretaan useimmiten se kihlauspäivä=kosintapäivä. Mutta... jos ajattelet, että kun mies ei ole sormuksista eikä häistä mitään puhunut, että hän on tullut toisiin ajatuksiin niin kysy häneltä siitä?

        Kysy, että niin aiotaanko men hankkia sormukset meidän kihlauksen merkiksi, että minä ainakin haluaisin ja pitäisikö meidän alkaa miettimään sitä hääpäivääkin.

        Ehkä se mieskin on sitten vähän hukassa, että mitäs nyt. Kun et ole puhunut mitään sormuksista etkä häistä. Ja aina varmuudeksi kosii uudestaan. Ihan hiljaiseloako teillä on sillä rintamalla ollut jo 3 kk?

        Noh joo mä en osaa pitää tätä kihlauksena, kun ei ole sormuksia. Mut miks sitä pitää kysyä 3 kertaa? Me ollaan seurustelu pitkään ja ollaan ihan aikuisia, et mitään teinihömppää tää ei ole. Juttu onki siinä, että asutaan eri kaupungeissa ja ei olla suunniteltu yhteistä asumista tms. Häitä en ala suunnitella. En halua sellaista hömppää. Kun olen pärjännyt lapsineni tähänkin asti ilman papin aamenia! =))..ja ilman miestä..
        Kivaa, kun olette vastanneet mullekkin!! ;)


      • vanhempi naikkonen
        "kipusisko" kirjoitti:

        Noh joo mä en osaa pitää tätä kihlauksena, kun ei ole sormuksia. Mut miks sitä pitää kysyä 3 kertaa? Me ollaan seurustelu pitkään ja ollaan ihan aikuisia, et mitään teinihömppää tää ei ole. Juttu onki siinä, että asutaan eri kaupungeissa ja ei olla suunniteltu yhteistä asumista tms. Häitä en ala suunnitella. En halua sellaista hömppää. Kun olen pärjännyt lapsineni tähänkin asti ilman papin aamenia! =))..ja ilman miestä..
        Kivaa, kun olette vastanneet mullekkin!! ;)

        Minun mielestä mies haluaisi muuttaa yhteen ja pallo on sinulla nyt. Ajattele, ei mies voi mennä ehdottamaan että muutetaan yhteen jos sinulla on lapsiakin. HIenovarainen mies todella. Nyt on pallo sinulla. EHkä mies ostaa sormukset kun muutatte yhteen. Minusta kihloissa oleminen ja asuminen silti eri paikoissa on vähän typerää.

        Oletko valmis muuttamaan yhteen miehen kanssa? Jos et niin miksi suostuit kosintaan, jos taas olet valmis miksi et ehdota yhteenmuuttoa????


      • Mies40
        "kipusisko" kirjoitti:

        Niin kerro sinä mitä pitäisi tapahtua? Ei ole kutsua sormusostoksille kuulunut tai mitään pienintäkään vihjettä siitä milloin ja miten kaikki sitten tapahtuisi..(viimeisimmästä kosinnasta kulunut jo 3kk)Jollei tiedä kokoa on minusta ihan kohteliasta kosinnan jälkeen mennä vaikka yhdessä sinne kultaliikkeeseen. Noh olen aikas väsynyt tähän touhuun, joten en viitsi sinullekkaan ratakiskoa vääntää =D
        Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..miksi?

        Ei voi olla totta... mieshän on ihan tupauuno jurmo. Miksi edes enää olette yhdessä? Ei muuta kuin kierrätykseen tuollainen. Varmasti on olemassa miehiä jotka osaavat ilmaista tahtonsa paremmin jos niin arvostavat ja sinua kunnioittavat!


      • nyt sitten
        Charles kirjoitti:

        "Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?"

        Mies kysyi sinua naimisiin kanssaan. Sinä vastasit myöntävästi. Tuolla hetkellä kihlauduitte. Jos juttusi pitää paikkansa, sinut on kihlattu (oma termisi) jo kolme kertaa. Sormusten osto, kahvittelu tai mitä sitten keksitkään ovat vain rekvisiittaa itse asian ympärillä.

        Miehesi kosi sinua ja sinä vastasit myöntävästi. Sillä hetkellä kihlauduitte, eli olette kihloissa. Ilmeisesti sormukset eivät ole miehellesi tärkeitä, joten jos niitä haluat, ehdota niitä itse. Vaikuttaa siltä, että mies on heittänyt pallon sinulle. Hän teki aloitteen kosimalla. Jos haluat piakkoin naimisiin, ehdota hääpäivää.

        lupaus vai ei?
        :D


      • Ei voi ymmärtää
        "kipusisko" kirjoitti:

        Noh joo mä en osaa pitää tätä kihlauksena, kun ei ole sormuksia. Mut miks sitä pitää kysyä 3 kertaa? Me ollaan seurustelu pitkään ja ollaan ihan aikuisia, et mitään teinihömppää tää ei ole. Juttu onki siinä, että asutaan eri kaupungeissa ja ei olla suunniteltu yhteistä asumista tms. Häitä en ala suunnitella. En halua sellaista hömppää. Kun olen pärjännyt lapsineni tähänkin asti ilman papin aamenia! =))..ja ilman miestä..
        Kivaa, kun olette vastanneet mullekkin!! ;)

        miksi menit kihloihin jos et halua mennä naimisiin? Nyt minua kiinnostaa tietää minkäikäinen olet, et kuulosta kovinkaan aikuiselta... Sorry.


      • jos et halua naimisiin?
        "kipusisko" kirjoitti:

        Noh joo mä en osaa pitää tätä kihlauksena, kun ei ole sormuksia. Mut miks sitä pitää kysyä 3 kertaa? Me ollaan seurustelu pitkään ja ollaan ihan aikuisia, et mitään teinihömppää tää ei ole. Juttu onki siinä, että asutaan eri kaupungeissa ja ei olla suunniteltu yhteistä asumista tms. Häitä en ala suunnitella. En halua sellaista hömppää. Kun olen pärjännyt lapsineni tähänkin asti ilman papin aamenia! =))..ja ilman miestä..
        Kivaa, kun olette vastanneet mullekkin!! ;)

        Miten mies kosi? Pyysikö vaimokseen? Jos pyysi niin muistitko sanoa suostuessasi, että et aio mennä naimisiin etkä tulla vaimoksi? Tai miksi silloin edes suostua...

        Kumma jos pärjäät ilman papin aamenta ja jopa miestä, mutta et ilman sormusta! Se vasta hömppää mun mielestä on! Ja voihan sitä mennä pienimuotoisesti naimisiin eikä järjestää mitään "prinsessajuhlia".


      • "kipusisko"
        jos et halua naimisiin? kirjoitti:

        Miten mies kosi? Pyysikö vaimokseen? Jos pyysi niin muistitko sanoa suostuessasi, että et aio mennä naimisiin etkä tulla vaimoksi? Tai miksi silloin edes suostua...

        Kumma jos pärjäät ilman papin aamenta ja jopa miestä, mutta et ilman sormusta! Se vasta hömppää mun mielestä on! Ja voihan sitä mennä pienimuotoisesti naimisiin eikä järjestää mitään "prinsessajuhlia".

        ..koko viestiketju niin tiedät mitä tarkoitin. Keratuksena vielä, että mies kosi kysymällä "menetkö minun kanssani kihlohin?" Hän ei siis kysynyt minua suoraan vaimokseen. Ihan sama mitä kysyy, mutta olisi ihan kivaa, että mies muistaisi kysymänsä myöskin aamulla ja jopa toteuttaisi aikomuksensa.
        Siis olen luvannut kihlautua hänen kanssaa, mutta en tajunnut kysyä milloin tämä mahdollisesti tapahtuu. Asian ydin oli siinä, että mies on kysellyt jo asiaa kolmesti ja olen vastannut myöntävästi aina. Kuitenkaan mitään ei tapahdu ja hän "unohtaa" koko asian. Siispä miksi minäkään enään vaivautuisin, jos miehellä ei ole selkärankaa kysyä asiaa suoraan, selvinpäin ja olla asiansa takana?? Jopa toteuttaa aikeensa.
        En ole odottanut kosintaa tai haaveile "prinsessa häistä", mutta miksi miehen on edes kysyttävä asiaa jollei meinaa koskaan toteuttaa aikeitaan?
        ...ja sinulle..olen kyllä jo ihan aikuinen. Lue koko ketju ennen, kuin kirjoittelet typeriä kommenttejasi... =)


      • kirjoittava vastaa
        "kipusisko" kirjoitti:

        ..koko viestiketju niin tiedät mitä tarkoitin. Keratuksena vielä, että mies kosi kysymällä "menetkö minun kanssani kihlohin?" Hän ei siis kysynyt minua suoraan vaimokseen. Ihan sama mitä kysyy, mutta olisi ihan kivaa, että mies muistaisi kysymänsä myöskin aamulla ja jopa toteuttaisi aikomuksensa.
        Siis olen luvannut kihlautua hänen kanssaa, mutta en tajunnut kysyä milloin tämä mahdollisesti tapahtuu. Asian ydin oli siinä, että mies on kysellyt jo asiaa kolmesti ja olen vastannut myöntävästi aina. Kuitenkaan mitään ei tapahdu ja hän "unohtaa" koko asian. Siispä miksi minäkään enään vaivautuisin, jos miehellä ei ole selkärankaa kysyä asiaa suoraan, selvinpäin ja olla asiansa takana?? Jopa toteuttaa aikeensa.
        En ole odottanut kosintaa tai haaveile "prinsessa häistä", mutta miksi miehen on edes kysyttävä asiaa jollei meinaa koskaan toteuttaa aikeitaan?
        ...ja sinulle..olen kyllä jo ihan aikuinen. Lue koko ketju ennen, kuin kirjoittelet typeriä kommenttejasi... =)

        Joo sorry vaan, että tainnut tosiaan lukea koko ketjua enkä huomannut kohtaa missä kerroit miten mies kysymyksen esitti. (nyt luin kaikki nimimerkkisi kirjoitukset ja en näköjään ole vain laiska vaan myös sokea...) En vain pidä kysymystä menetkö kanssani kihloihin kosintana ja tein johtopäätökseni (että mies pyysi vaimoksi) vain tuosta kuin mainittiin, että mies KOSI. Esim. kohdassa ”Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..” Mutta se oli vain oma ajatukseni.

        Sitten ymmärrän miksi sormus on sinulle niin tärkeä.


      • kirjoittava vastaa
        kirjoittava vastaa kirjoitti:

        Joo sorry vaan, että tainnut tosiaan lukea koko ketjua enkä huomannut kohtaa missä kerroit miten mies kysymyksen esitti. (nyt luin kaikki nimimerkkisi kirjoitukset ja en näköjään ole vain laiska vaan myös sokea...) En vain pidä kysymystä menetkö kanssani kihloihin kosintana ja tein johtopäätökseni (että mies pyysi vaimoksi) vain tuosta kuin mainittiin, että mies KOSI. Esim. kohdassa ”Siispä miksi mies ylipäätään kosii jollei ole aikomustakaan kihlata tai mennä naimisiin?..” Mutta se oli vain oma ajatukseni.

        Sitten ymmärrän miksi sormus on sinulle niin tärkeä.

        Ei tuo vastauksesi näköjään ollutkaan minulle (en kirjoittanut mitään, että et olisi aikuinen vaan näköjään joku muu kirjoitti. Olisi pitänyt keksiä joku nimimerkki itselleni). Mutta en kyllä minäkään lukenut varmaan koko viestiketjua.

        Kirjoitin aiemmin siis otsikolla ja "nimimerkillä":
        Miksi suostuit,
        Kirjoittanut: jos et halua naimisiin?


    • naisparka vaan

      Mieheni kosi minua istuessaan vessanpöntöllä ja tavaraa junnatessaan. Ei ollut kovin romanttista tuokaan.

      • j0p0

        no ohhoh. toi on jo karuu!


    • ------------------------

      Minua mieheni ei varsinaisesti kosinut.
      Aloimme puhua naimsiinmenosta ja siitä mitä asiasta ajattelimme.
      Kun olimme yhtä mieltä että haluamme olla yhdessä hamaan hautaan asti ja että rakastamme toisiamme aivan mielettömästi, päätimme että aletaan katsella tulevaisuutta häitä ajatellen.
      Kihlasormukset mentiin ostamaan yhdessä.
      Ja sitten kun häät olivat ajankohtaiset vei mieheni minut kultasepänliikkeeseen valitsemaan sormusta jonka pujottaa sormeeni maistraatissa.

      Joskus nuorempana kuvittelin mielessäni miten tuleva mieheni kosii minua yhtäkkiä ex tempore, mutta aikuisena huomasin että en olekaan sellainen ihminen joka haluaa kosinnan tulevan täytenä yllätyksenä.
      Olin ja olen edelleen iloinen ja onnellinen että puhuimme asiasta yhdessä ja vakavasti ja sitten päätimme että naimisiin mennään.

      Olemme kohta olleet 4vuotta naimisissa.
      Rakastan miestäni niin paljon ja hän on paras ystäväni ja tärkein ihminen minulle koko maailmassa.

      Tässäpä tämä meidän tapaus koskien kosintaa.

      Aurinkoista syksyä!

      • sofku

        Meillä myös meni asia samalla lailla...

        Tämä kesä ollaan oltu erillään, ihan vain töiden vuoksi ja kun sitten pitkän erossa olo ajan jälkeen nähtiin niin juteltiin yhdessä olosta ja rakkaudestamme. Molemmat huomasimme että meidän vain kuuluu olla yhdessä, nyt ja ikuisesti.

        Seuraavana päivänä yhdessä menimme kultasepänliikkeeseen ja ostimme sormukset.

        Nyt kihloissa, kylläkin vasta reilu kuukausi, mutta muuten yhdessä jo kohta neljä vuotta.

        Rakastamme toisiamme ja tämä oli meille oikea tapa. En nyt mitään ällöromantiikkaa olisi kaivannutkaan. Mitä semmoisella edes tekee ? Monesti olen vielä sen huomannut, että nämä kosinnat päättyvät johonkin muuhun kuin onnelliseen loppuun. Joten yhteinäinen päätös kahden aikuisen välillä on tässä monesti parempi kuin ruusun täytteinen vaaleanpunainen unelma...


      • morsmaikku-79
        sofku kirjoitti:

        Meillä myös meni asia samalla lailla...

        Tämä kesä ollaan oltu erillään, ihan vain töiden vuoksi ja kun sitten pitkän erossa olo ajan jälkeen nähtiin niin juteltiin yhdessä olosta ja rakkaudestamme. Molemmat huomasimme että meidän vain kuuluu olla yhdessä, nyt ja ikuisesti.

        Seuraavana päivänä yhdessä menimme kultasepänliikkeeseen ja ostimme sormukset.

        Nyt kihloissa, kylläkin vasta reilu kuukausi, mutta muuten yhdessä jo kohta neljä vuotta.

        Rakastamme toisiamme ja tämä oli meille oikea tapa. En nyt mitään ällöromantiikkaa olisi kaivannutkaan. Mitä semmoisella edes tekee ? Monesti olen vielä sen huomannut, että nämä kosinnat päättyvät johonkin muuhun kuin onnelliseen loppuun. Joten yhteinäinen päätös kahden aikuisen välillä on tässä monesti parempi kuin ruusun täytteinen vaaleanpunainen unelma...

        olimme tanssimassa, jota harrastimme jo silloin yhdessä. Orkesteri lähti tauolle, istuimme kahvilla puhvetin puolella, siippani kysäisi ihan sivumennen, että haluaisinko jakaa yhdessä elämää hänen kanssaan, siinä se oli ilman turhia jonninjoutavia kliseitä. Nelisen kuukautta myöhemmin vaihdoimme sormukset, tässä sitä yhteistä taivalta on kuljettu yli 27 vuotta.


    • Yksi mikrosiru

      Kännissä olevat eivät ole oikeustoimikelpoisia. Kanattaa miettiä toisenkin kerran, ettei itketä sitten ero keskusteluissa.

    • voi tyttö hyvä

      älä odota miehiltä liikaa----sanotaan sitä saa mitä tilaa.-----niin minäkin odotin-- kosintaa ja odotin vielä 40v hääpäivänä ja silloin vasta odotinkin--sitä kosintaa.kohta täyttyy 50v hääpäivä --enään en odota ---tai odotan. mutta en usko sellaista huomiota saavani---avioliittoon mentiin kun sukulaiset niin tahtoi!
      juuri ja juuri olen kestänyt! ei ole lyöty eikä liikaa juotu tasaisen tappavaa arkea kyllä on ollut.kirjoita jos tulee ajatuksia ??????

      • Keeku

        Ei kannata odottaa, kun olette jo naimisissa! Teidän pitäisi ensiksi erota ennen kuin voitte mennä toisen kerran naimisiin. Miksi mies kysyisi sinua vaimokseen, kun olet jo hänen vaimonsa?


    • sarasiru

      minä kosin karkaus vuonna jolloi nainen saa kosia.Oli kylmä vastaus , mutta päihtyneenä on sanonut kosivansa tänä vuonna.SYY SIIHEN MUN MIELESTÄ ON MIKS MIEHET EIVÄT USKALLA: KUN KiHLAUS ON LUPAUS AVIOLIITOLLE ;JOIHIN EIVÄT HALUA.

      • Kuulostit

        mielestäni vähän ristiriitaiselta tai ehkä en ymmärtänyt.
        Siis jos "selviät" ilman papin aamenta niin miksi haluaisitkaan olla kihloissa, joka tarkoittaa lupausta avioliitosta? Miksi vastasit myöntävästi jos et halua/aio naimisiin kuitenkaan? Vai tarkoititko, että kyseisen miehen kohdalla saa odottaminen riittää ja suhde loppuu tai ainakin naimisiinmenoaikeet kuopataan teidän osalta?

        Kyllähän kihloissa voi olla ilman sormuksia, mutta minä olen kanssasi samaa mieltä -täytyyhän se itse tietää, että onko oikeasti kihloissa vai onko se ollut vain puhetta. Eikä tuollainen kolmesti sopiminen vaikuta siltä, että olisitte miehesi mielestä kihloissa. Vähempikin turhauttaisi ja tuntuisi oudolta, jopa pahalta.

        Oma kultani vihjaili kihlauksesta ja kyseli sormuksen kokoa aiemmin, joten osasin odottaa kosintaa ja aloinkin odottaa ja miettiä sitä. Seisoimme talvipakkasessa ulkona baari-illan jälkeen kun hän kysyi suostuisinko hänen kanssaan kihloihin ja sovittiin, että mennään katsomaan sormuksia seuraavana päivänä. Aamulla puhuimme asiasta heti emmekä malttaneet odottaa, että saisimme sormukset.

        Mieleiset sormukset löytyivät, mutta jouduimme odottamaan seuraavaan päivään koska oikeata kokoa ei ollut heti saatavilla -sekin odotus oli tuskaa :). Juhlistimme kihlaustamme menemällä hyville pihveille ja jälkiruualle. Sen jälkeen ryntäsimme sukulaisten luokse kertomaan kihlauksesta ikionnellisina.

        Itse kosinta ei siis ollut romanttisin mahdollinen, mutta sen tunteen muistamme molemmat vielä monta vuotta jälkeenpäinkin -kylmä pakkanen lakkasi tuntumasta nahoissa ja lämpö valtasi mielen ja sydämen ja se tuntui koko ruumiissa, tuijotimme toisiamme rakastuneina ja onnellisina ja olemme sitä vielä tänään.

        Emme ole vielä naimisissa, mutta joku päivä tulemme olemaan -tedämme sen molemmat. Koska? Sillä ei ole väliä -vain rakkaus ja hyvä olo hänen kanssaan merkitsevät. Aiomme mennä naimisiin vain rakkautemme vuoksi -emme juhlien tai sukulaisten takia. En halua häiden järjestelystä aiheutuvaa stressiä ja riitoja -ainakaan jos naimisiinmenon merkitys unohtuu siinä samalla.

        Miehesi useat kosinnat kuulostavat pelleilyltä ja ettei hän suhtaudu asiaan tosissaan. On toki mahdollista, että hän tarvitsee rohkaisua ja pelkää kieltävää vastausta, mutta aika outoa jos ei muista tai puhu jälkikäteen mitään vaikka olet vastannut myöntävästi. Kuitenkin jos teillä on asiat hyvin ja haluatte olla yhdessä niin ei kannata asian antaa liikaa häiritä -eihän se arkea mihinkään muuta.


      • "kipusisko"
        Kuulostit kirjoitti:

        mielestäni vähän ristiriitaiselta tai ehkä en ymmärtänyt.
        Siis jos "selviät" ilman papin aamenta niin miksi haluaisitkaan olla kihloissa, joka tarkoittaa lupausta avioliitosta? Miksi vastasit myöntävästi jos et halua/aio naimisiin kuitenkaan? Vai tarkoititko, että kyseisen miehen kohdalla saa odottaminen riittää ja suhde loppuu tai ainakin naimisiinmenoaikeet kuopataan teidän osalta?

        Kyllähän kihloissa voi olla ilman sormuksia, mutta minä olen kanssasi samaa mieltä -täytyyhän se itse tietää, että onko oikeasti kihloissa vai onko se ollut vain puhetta. Eikä tuollainen kolmesti sopiminen vaikuta siltä, että olisitte miehesi mielestä kihloissa. Vähempikin turhauttaisi ja tuntuisi oudolta, jopa pahalta.

        Oma kultani vihjaili kihlauksesta ja kyseli sormuksen kokoa aiemmin, joten osasin odottaa kosintaa ja aloinkin odottaa ja miettiä sitä. Seisoimme talvipakkasessa ulkona baari-illan jälkeen kun hän kysyi suostuisinko hänen kanssaan kihloihin ja sovittiin, että mennään katsomaan sormuksia seuraavana päivänä. Aamulla puhuimme asiasta heti emmekä malttaneet odottaa, että saisimme sormukset.

        Mieleiset sormukset löytyivät, mutta jouduimme odottamaan seuraavaan päivään koska oikeata kokoa ei ollut heti saatavilla -sekin odotus oli tuskaa :). Juhlistimme kihlaustamme menemällä hyville pihveille ja jälkiruualle. Sen jälkeen ryntäsimme sukulaisten luokse kertomaan kihlauksesta ikionnellisina.

        Itse kosinta ei siis ollut romanttisin mahdollinen, mutta sen tunteen muistamme molemmat vielä monta vuotta jälkeenpäinkin -kylmä pakkanen lakkasi tuntumasta nahoissa ja lämpö valtasi mielen ja sydämen ja se tuntui koko ruumiissa, tuijotimme toisiamme rakastuneina ja onnellisina ja olemme sitä vielä tänään.

        Emme ole vielä naimisissa, mutta joku päivä tulemme olemaan -tedämme sen molemmat. Koska? Sillä ei ole väliä -vain rakkaus ja hyvä olo hänen kanssaan merkitsevät. Aiomme mennä naimisiin vain rakkautemme vuoksi -emme juhlien tai sukulaisten takia. En halua häiden järjestelystä aiheutuvaa stressiä ja riitoja -ainakaan jos naimisiinmenon merkitys unohtuu siinä samalla.

        Miehesi useat kosinnat kuulostavat pelleilyltä ja ettei hän suhtaudu asiaan tosissaan. On toki mahdollista, että hän tarvitsee rohkaisua ja pelkää kieltävää vastausta, mutta aika outoa jos ei muista tai puhu jälkikäteen mitään vaikka olet vastannut myöntävästi. Kuitenkin jos teillä on asiat hyvin ja haluatte olla yhdessä niin ei kannata asian antaa liikaa häiritä -eihän se arkea mihinkään muuta.

        Aivan, kuin itse jo totesit. Olisin ollut valmis, mutta kolmesti kännissä alkaa tuntua pelleilyltä ja ivalta minua kohtaan. Jos tälläisestä asiasta ei pysty puhumaan selvänä mitä se sitten merkitsee?
        En halua mieheksi pelleä vaan ihan tavallisen miehen. En ole koskaan ollut kihloissa ja olen niin "kaavoihin kangistunut", että minulle se merkitsee avioliitto lupausta. Tälläinen loukkaava käytös saa minut kuoppaamaan aikeeni ja jatkan elämääni sinkkuna. Huomasit kai, että välilämme on matkaa ja emme näe, kuin 3-4krt.kuukaudessa. Jollei sormuksia ole ei kukaan voi tietää, että minulla olisi mies.
        Millaisia tunteita olisi sinulla ollut, jos miehesi ei olisi seuraavana päivänä lähtenyt ostamaan sormuksia kanssasi? Ei olis sanonut halaistua sanaa koko asiasta.. Kerroin ensimmäisen kerran jälkeen asiasta ystävälleni ja nyt kadun, että puhin koko kihlauksesta, kun mitään ei tapahdu. Lisätään vielä, että olen pitänyt sormusta oikeassa kädessä ja ehkä siitä voisi sormuksen kokoa päätellä, jollei kehtaa kysyä suoraan.
        Ei se arkea muuta mitenkään, kun elän silti omassa asunnossani ja hän arkisin niin kaukana...


      • Keeku
        "kipusisko" kirjoitti:

        Aivan, kuin itse jo totesit. Olisin ollut valmis, mutta kolmesti kännissä alkaa tuntua pelleilyltä ja ivalta minua kohtaan. Jos tälläisestä asiasta ei pysty puhumaan selvänä mitä se sitten merkitsee?
        En halua mieheksi pelleä vaan ihan tavallisen miehen. En ole koskaan ollut kihloissa ja olen niin "kaavoihin kangistunut", että minulle se merkitsee avioliitto lupausta. Tälläinen loukkaava käytös saa minut kuoppaamaan aikeeni ja jatkan elämääni sinkkuna. Huomasit kai, että välilämme on matkaa ja emme näe, kuin 3-4krt.kuukaudessa. Jollei sormuksia ole ei kukaan voi tietää, että minulla olisi mies.
        Millaisia tunteita olisi sinulla ollut, jos miehesi ei olisi seuraavana päivänä lähtenyt ostamaan sormuksia kanssasi? Ei olis sanonut halaistua sanaa koko asiasta.. Kerroin ensimmäisen kerran jälkeen asiasta ystävälleni ja nyt kadun, että puhin koko kihlauksesta, kun mitään ei tapahdu. Lisätään vielä, että olen pitänyt sormusta oikeassa kädessä ja ehkä siitä voisi sormuksen kokoa päätellä, jollei kehtaa kysyä suoraan.
        Ei se arkea muuta mitenkään, kun elän silti omassa asunnossani ja hän arkisin niin kaukana...

        "Jollei sormuksia ole ei kukaan voi tietää, että minulla olisi mies."

        Miksi pitäisi tietää? Ja ainahan voit kertoa? Tai laita joku sormus vasempaan nimettömään niin sehän on sillä selvä. Jos se vaan sitä merkitsee.

        Vai ymmärsinkö nyt väärin... Varmaan.


    • onnea arjen keskellä

      banaanin mies ei ehkä kosinut kaikkein parhaimmalla hetkellä/tavalla...sen sijaan, enemmän mua ärsyttää nää bimbot täällä jotka kehuskelee timanttisormuksilla ja mauritiuksilla:)

      Onko ihmiset oikeesti näin pinallisia nykyään? Näyttää siltä, että on pääasia et elämä näyttää ja kuullostaa hyvältä muiden silmissä...sillä sisällöllä ei sitten olekkaan niin merkitystä.
      Mutta ehkä nää on sitten just näitä tapauksia, jotka parin vuoden päästä eroaa kun ei ole tajunnut keskittyä oleellisiin asioihin.

      Mulle se oli kaikenkaikkiaan tärkeä päivä kun mua kosittiin, mutta ei minkään puitteiden takia vaan sen vuoksi mitä kummatkin toisilleen lupas. Se rakkaus ja kaikki romantiikka on meidän arjessa läsnä joka päivä, ei jonain yhtenä siirappisena hetkenä:)

    • se ole hyvä

      että edes kosii. Nykyään tuntuu ettei sitä sentään nyt naimisiin, V riittää.

    • ooo...

      katsonut liikaa, se on vaan perus suomalainen mies!

    • aikas ihmellisesti kosittu en ole ikinä vielä ite ketään kosinut mutta edessä se on varmaan on... attelin kyllä tehä senn jollain toisella tavalla kuin krapulassa.. sormus musta täytyy ainakin olla ennenkuin voi kosia muusta en tiedä...

    • kuka keksi avo- /avioliiton?

      Kihlat ja avioliitto on mielestäni ihmisen keksimä keino hallita toista ihmistä. Jos todella rakastatte ja haluatte elämänne elää yhdessä, ei siinä tarvita kihlasormuksia saati papin aamenta. Yhdessäolo on kahden kauppa ja perustuu ihmisen vapaaseen tahtoon. Se että pitäisi olla sormus merkkinä varattuna olemisesta, on vain oman heikon itsetunnon pönkitystä. Mitä helkattia se joillekin ulkopuolisille kuuluu oletko varattu vai et? Eikö se ihmisen itsensä pidä tietää? Vai unohtuuko kumppani ja tulee tehtyä tuhmia ilman sormusta? Jos näin on, kannattaa harkita josko pysyisikin villinä ja vapaana... Kihlajaisten ja häiden lisäksi on olemassa muitakin aiheita järjestää juhlat. Eikö siinäkin olisi tarpeeksi aihetta juhlaan, että yksinkertaisesti vaan haluaa kutsua läheiset ihmiset koolle pitämään hauskaa. Tai vaikka veisaamaan virsiä jos siltä tuntuu.

      • kihlattu

        kyllä se kihlaus ja naimisiinmenokin perustuu ihan vapaaseen tahtoon. Minä haluan ihan omasta halustani sitoutua sekä henkisesti että virallisesti, ihmisten silmissä kumppaniini.


    • misskandal

      itseäni kosittiin myös humalassa. kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla sanoin kyllä, mutta aamulla mies oli sitä mieltä ettei ole vielä valmis. Toisella kerralla kosinta tapahtui taas humalassa. Tällä kertaa sanoin että vain ja ainoastaan jos olet tosissasi. Seuraavana päivänä menimme valitsemaan sormukset yhdessä ja kihloissa ollaan oltu jo parisen vuotta.
      En silti ajattele että kosinta olisi mennyt jotenkin "väärin". En kanna kaunaa siitä että se tapahtui humalassa. Mieheni taas kantaa kaunaa, on useasti sanonnut ettei kosinta ollut minun osaltani maailman ihanin. Minulle henkkohtaisesti on vain tärkeää se, että olemme yhdessä ja rakastamme toisiamme.

    • jeps.

      ...ehkäpä tuo ei ollut se kaikkein ruusuisin kosinta minkä olen ikinä kuullut.
      Mutta jos totta puhutaan, ainakin tuo kosinnan jälkeinen kuulostaa jo paljon paremmalle yhteisen taipaleen alulle. ;)

      Ehkä ei kannata niinkään takertua tuohon miehen olotilaan, jotkut ihmiset kun ovat vain niin ujoja etteivät oikein osaa tuoda normaaliolossa tunteitaan julki. Ehkä miehesi oli oli innostunut ottamaan muutaman liikaa juuri ajatellessaan että "nyt tai ei koskaan".

      Olisi parempi miettiä, oletko itse aivan varma noista kihloista ja kaatuvatko ne nyt tosiaan vähän penkin alle menneeseen rituaaliin, vai oletko todella sitoutunut viettämään toisen ihmisen kanssa koko ikäsi. Jos nimittäin toteat, että tunteesi rakastasi kohtaan ovat suuremmalla painolla vaa'assa, kannattaa vain opetella katsomaan koko asia huumorilla.
      Teillä on koko ikänne aikaa tehdä yhdessä ihania ja romanttisia muistoja vanhainkotiin muisteltavaksi, miksi siis jäädä tätä murehtimaan.

      Ja jätä ne Kauniit ja Rohkeat jatkossa sikseen. Jos elämässä kaikki olisi kuin saippusarjassa me kaikki olisimme ristisiittoisia ja luultavasti vakavasti sairaita. :P

    • Mermaid75

      Mut vietiin gourmet-ravintolaan syömään ja sen jälkeen kosittiin tähtitaivaan alla...

      • tytsy33

        Meillä tapahtui Egyptissä aamu auringon alla keskellä kävelykatua. Mies polvistui ja teki sen perinteiseen tyyliin.


    • liian koukussa

      mäkin olen haaveillut niin kauan jo kihlauksesta, koska ollaan seurusteltu ikuisuus. Mutta aina kun luulee että tänään se tapahtuu niin ei.
      Mustakin tuntuu, että on vissiin oikeesti lopetettava toi saippuasarjojen katsominen, koska elää sellaisessa pumpulissa niiden jälkeen ja muutenkin meillä naisilla on erilainen käsitys tällaisista asioista niin vielä niiden katsomisen jälkeen odotetaan sormusta shampanjalasista yms. Mutta totuus on että jurot suomalaismiehet eivät ajattele, eivät tajua, eivätkä ymmärrä! Mut hei sun mies on kuitenkin varmaan miettinyt asiaa, eikä sit ollut sitä rohkeutta ennenkuin sen muutaman kaljan jälkeen.
      Siskot, nyt pois sieltä kulissimaailmasta ja katse tähän oikeaan maailmaan!
      (yritetään ainakin tän päivän kauniiden ja rohkeiden jälkeen)

      • jamba

        Mä kosin karkauspäivänä ja vastaus myöntävä!! Meni muutama kuukausi ja mies kysyi yllättäen (huoltoaseman kahviossa) jokos ne sormukset tarttes ostaa. Siitä sitten suoraan sormus kaupoille. En odottanut mitään romattista kosintaa, eli en pettynyt tyyliin. Häät (vierailu maistraatissa) olis tarkotus viettää ennen seuraavaa karkauspäivää.


      • ikuisuuden pituus

        Seurustelua on takana 25 vuotta ja avoliittoakin jo 23 kesää. Nyt vasta sinetöidään yhdessäolo muodollisella sopimuksella, niin tulee parisuhde oikein rekisröityä.


    • Vastaaja....

      Sait tulppaanin mukuloineen ja omenaisen olon. Mies tekee mitä vain saadakseen.....jopa kosii :)

    • kuin kuvittelet

      Kaikilla naisilla on jotain ihme kuvitelmia että miehen pitäs kosia yltiöromanttisesti ja sitten naisen pitäis itkeä.. Miksi? En mä ainakaan itkenyt ja olisin hävennyt silmät päästäni jos olisin itkenyt :).

      Ja liika romantiikka olis saanu mut ehkä vaan vaivautumaan..

      Ehkä sun mies on vaan ujo - ja rakastat sitä niin eikös se kosinta kuitenkin ole aina kosinta! Onnea! Milloin häät?

      Mun miehen kosinta oli kyllä täys yllätys... (vaikka ollaan nyt oltu n 5 v yhdessä) Ne oli ne ekat sanat mitkä se sano kun tuli iltavuorosta myöhään kotiin... Ja ruusun sain vasta kun vastasin myöntävästi.. heh. Ihan hauska muisto jäi vaikka olinkin itse ihan sikaväsyneenä kotona möhöttämässä tukka pystyssä. Auts.

    • kunniaan

      Olen aikuinen nainen ja tuli kirjoituksestasi mieleen ettei minua ole kosittu koskaan??? Outo havahtua tähän. Olen ollut kerran kihloissa ja naimisissa eikä ex-mieheni mitenkään erityisesti kosinut. Vauva oli tulossa ja mentiin ostamaan halvimmat rinkulat mitä löydettiin lähi-kulta-kaupasta. Tosin onnistuin löytämään kauniit sellaiset (valkokultaröpelö keskellä ja reunoilla keltakultaus), niistä pidin. Hääpäiväksi otettiin ensimmäinen vapaa lauantai. Isäni osti morsiuskimppuni ja tädin tuoma vaaleanpunainen käytetty jenkkipuku sai toimia hääpukunani koska olin raskaana, äitini motkotti etten saa olla valkoisissa, syntiä tehnyt nainen. Noops, nyt olen asustellut avokkeeni kanssa muutaman ajan ja tuo sanoi että "jos joku kysyy niin ollaan sitte kihloissa" johtuen varmaankin jotenkin varallisuuteen ja sen jakoon liittyvistä asioista. Mies on kyllä muuten ollut romanttinen ja huomaavainen, seurustelumme alkutaipaleella ainakin.
      Mikähän näitä meidän miehiä vaivaa? Kyllä kosinta on naiselle suuri asia ja se miten sen toimittaa vielä suurempi. Mies voisi ajatella että vaikka "suuri kosinta" vaivaa vähän vaatisikin niin tarina kulkeutuu eteenpäin lapsenlapsenlapsillekin.. jos se on onnistunut, jotta sen eteen kannattaa nähdä vaivaa ja silloin myös ainakin avioliiton alku on pitkälle hunajalla maustettu ja sokerilla kuorrutettu. Naiset rakastavat (useimmat) romantiikkaa ja huomionosoituksia. Minäkin odotan sitä ainokaista kosintaa, elämäni suurelta mieheltä eikä sen myöntäminen ole edes vaikeaa :) Naiselle on tärkeää näyttää sitoutumisensa suhteessa ulkomaailmaan.
      PS. Onneksi sentään on niitäkin jotka äkkäävät kosia ajatuksella

      • naisia liikaa

        Kolme kertaa eronneena sanon vain, että romantiikasta puhuvat naiset ovat harvinaisia. Tähän astiset naiset ovat puhuneet vain perunakilon hinnasta ja vaateostoksista. Nyt kun olen vapaa mies, pärjään mainiosti pappa-tunturi-mopon sisäkumista värkkäämälläni "tekonaisella".


    • vähän

      Siis ehkä olet katsellut vähän liikaa, mutta ei se mitään. Kyllä ne kauniissa ja rohkeissa shamppanjaa lipittävät, mutta televisiossa siitä ei tule humalaan.

      Miehelläsi on voinut olla hyvä aikomus, polvistuihan se sentään kosimaan. Ei välttämättä kosiessaan tajunnut olevansa sinun mielestäsi liian humalassa. Ja muisti sentään asian seuraavana päivänä! Jos ette vielä ole käyneet hankkimassa sormuksia, niin ota itse puheeksi. Ja jos haluat kynttiläillallisen, niin ehdota sitäkin.

      Tästä keskustelusta olet varmaan huomannut, että naisillakin on hyvin erilaiset odotukset kosinnasta. Ei mies välttämättä arvaa, kuuluuko oma kulta romantiikka- vai realismi-koulukuntaan.

      Jos ajattelee asiaa miehen kannalta, on hänelle saattanut olla pettymys, että et puhjennutkaan ilon kyyneliin hänen kosittuaan vaan huomautit humalatilasta. Henkilökohtaisesti toki ymmärrän ja hyväksyn vastauksesi.

      Toivottavasti löydätte romantiikan ja arjen välisen tasapainon niin, että molempien on hyvä olla!

    • ¤MARIIA¤

      Hyi! Älä luule, että mies siitä miksikään muuttuu, jos jo tuossa vaiheessa kännikala. juoppoa ukkoa en sinuna huolis.

      • Jotain hyvää

        Rapulassa on hyvä stondis.Hyvän päälle ymmärtävät sen kokee.


      • *TIIA-*

        Hyi,hyi!!Mistäs tiedät ettei nainen ole pahempi juoppo ja pakottanut vielä väkivalla miehen kosimaan?? Ei sen miehen ehkä olisi kannattanut sitä naista 15vuotta vongata!!Nyt sen toive nääs toteutui kun aikasemmin ei saanut baari-ruusuansa!!


    • Sirpe

      toivotan onnea :)
      jos alkutaival alkaa
      noin niin mitenkähän se sitten menee
      kun tulee vastoinkäymisiä ja arkista elämää. Kukahan lapset silloin hoitaa ?

      • sinivilkku

        ovat menneeet pahasti sekaisin tässä ketjussa.
        Vaikka kaveri nyt sattuikin olemaan juovukkeessa kosiessaan, ei se vielä hänestä alkoholistia tee.

        >>Kukahan lapset silloin hoitaa


    • Katti Kattelus

      Täytyy olla todella heikko omanarvontunto, että hyväksyy moista käytöstä. Kääräise mokoma haiseva vätys patjan sisään ja kärrää ongelmajätelaitokseen. Tai hanki seuraksesi kissa, se on varmasti romanttisempi ja sitäpaitsi siitä jää vähemmän karvaa sohvaan.

    • kuitenkin

      Hei,

      minua kosittiin juhannuksena ja mieheni oli myös humalassa.Ihan normaali alkoholin käyttötilanne kuten joku ravintolailtakin. Ei kukkia yms. Vaan toki mieheni jo ennestään tunsin enkä silloin vasta tutustunut. Meillä on hyvä olla. Kaksi kesää myöhemmin meidät vihittiin ja edelleen on tosi hyvä olla yhdessä. Oleellista on se, että tunnetko kaverisi, ei se oliko selvin päin ja kukat ojennusvalmiina.

    • Turha sitä on etsiä glamouria ameriikan malliin. Ja varsinkin kun ne suhteet kaatuu yleensä. Naiset, lopettakaa se pilvilinnoissa asuminen. Elämä on täällä koleassa pohjolassa, krapulaisen miehen luona.
      -Ne jotka tästä loukkaantuu, ovat sen ansainneet-

    • Tytti

      Minua entinen poikaystäväni (paino sanalla entinen) kosi kantapubissa muiden kavereiden läsnäollessa. Kosinta kuului näin: Mitäs meinaat siitä, jos mentäis naimisiin, röyh?

      En tiedä johtuiko moukkamaisesta tavasta kosia, vai ihan yksinkeratisesti siitä, että toinen kulutti aikaa kys. pubissa enemmän kuin kotonaan. Joka tapauksessa, pakkasin laukkuni kuukausi kosinnasta.

      Sittemmin löysin miehen, joka kosi minua järkkäämänsä Espanjan reisuun aikana paikallisen pikkukylän rantapoukamassa kera sormuksen ja shamppanjan. Nyt olemme olleet naimisissa puoli vuotta, enkä ole koskaan ollut näin onnellinen. Entiset tavat ja kaverit vaihtuivat aivat toisiin. Enkä ole kahteen vuoteen astunut jalallakaan mihinkään kantakuppila-tasoiseen paikkaan. Niin sitä voi aurinko paistaa risukasaankin.

    • tomboy

      sanoi mitä kukakin sanoi, mun mielipide on se että ei tarvii olla mikään ikuinen romantikko haaveilija halutakseen kauniin kosinnan joka säilyy muistoissa aina. Onhan se se ensimmäinen askel yhteiselle (koko) loppuelämälle!! Kyllä siinä pitää olla jotain erikoista että sille ajatukselle lämpenee 100% heti eikä tarvi epäröidä!
      Itse en koskaan halua naimisiin mutta jos joku joskus kosisi, pitäisi sen ainakin olla jossain muualla kuin kotona ja sieltä leipälävestä olis kiva kuulla muutakin kuin krapulaista örinää!

    • ole pääasia

      Kieltämättä se ei ollut kovin romanttinen kosinta. Mäkin olisin ollut vähän pettynyt. Mutta oli kosinta kuitenkin! Mitä jso meis ei koskaan kosisi? Ja mieti miestä muutoin, onko hänestä kunnon aviomieheksi? Jos on niin älä välitä vaikka kosinta oli mitä oli. Voit saada todella romanttisenkin kosinnan, mutta ei se avioliitto ja mies välttämättä silti ole napakymppi!

      • tomboy

        Eikös yleensä tosi rakastuneena tahdo tehdä höpö höpö juttuja, yllättää toista mukavalla tavalla jne.?
        Jos kosinta onnistuu vain kännissä (kun selvänä se kuulostaa jo liiankin lopulliselta ja menee pupu pöksyyn) eikä sen eteen ole tehty YHTIKÄS mitään niin herä kysymys että kuinka rakastunut se mies onkaan?


    • Pikkuvaimo

      Minä ihmettelin ihan samaa: jos mies on humalassa kosiessaan, niin hän on saman tien alkoholisti. Eihän se nyt näin mene.

      Monille miehille on varsin vaikeaa puhua avoimesti tunteistaan tai edes yhteisestä tulevaisuudesta. Ihmiset on erilaisia.

      Minun mies ei ollut humalassa kosiessaan, mutta sen jälkeen juotiin kyllä ystävien kanssa. Kosinta ei ollut yllätys, sillä oltiin puhuttu lapsista, avioliitosta, kihlauksesta ja tulevaisuudesta jo monta kuukautta, ja muutama päivä aikaisemmin oltiin vain jotenkin päätetty että 1.7 se on se päivä kun sormukset vaihdetaan. Saunan pukuhuoneessa se sitten pujotti sen mun sormeen ja kysyi että, tulenko hänen vaimokseen, vastasin kyllä.

      Siis ei meilläkään mitään yltiöpäistä romantiikka, mutta en minä sitä olisi halunnutkaan kun kumpikaan ei olla mitään yliromanttisia.

      Ja me haluttiin sormukset merkiksi siitä lupauksesta jonka olemme toisillemme antaneet.

      • "kipusisko"

        Näin se menee..Pikkuvaimo on minusta nyt kolahtanut asian ytimeen =)

        "Ja me haluttiin sormukset merkiksi siitä lupauksesta jonka olemme toisillemme antaneet."


    • ihana idea

      nykyinen aviomieheni keksi varsin omaperäisen kosinta-tavan. Olimme kylpylähotellissa, minulla tentti takana, ja olimme juuri tuleet syömästä kun hän ehdottaa että tekisi minulle ikioman geokätkön juuri sillä hetkellä. Olin väsynyt, tentti ei ollut helposta päästä, ja lisäksi kello oli tulossa kymmenen illalla. Yritin kieltäytyä, mutta lopulta sanoin että okei, haen vain lisää vaatetta päälle, kun ei ollut esim. pipoa päässä. No, minä menin käymään huoneessa ja mies kipaisi hotellin taakse. TUllessani olus mieheni antoi gps:n käteeni ja sanoi että kompanssiin oli merkitty piste, ja seuraisin vain kompassin neulaa. NO, hetken etsinnän jälkeen löytyi hotellin takana olevan kuusen alta sormusrasia. Mies otti sen minulta, jahka olimme päässeet lumipenkasta pois, polvistui eteeni ja kosi.

      Olimme puhuneet kihloista, ja aavistelin että mies ehkä kosisi sillä reissulla, mutta varma en ollut. OLimme pari viikkoa aikaisemmin valinneet sormukset, sain kihlasormukseksi mieheni edesmenneen mummon vihkisormuksen, jolla on 30 vuoden onnellinen avioliitto takanaan. Sormus käytettiin kultasepän kautta puhdistettavana ja mieheni haki sen kosintaa edeltävänä perjantaina. Perheillemme emme olleet puhuneet juuri mitään, mitä nyt mieheni vanhemmat tiesivät sormusten valinnasta, kun lupa mummon sormuksen saamiseen piti kysyä anopiltani.

      Mutta olen iloinen että mieheni keksi hiukan erikoisemman tavan kosia, ja sekin oli kuulemma päähänpisto, kun löysi gps:n laukusta jonne se oli jäänyt joltain muulta reissulta. Eipä äkkiseltään tule toista samanlaista vastaan :)

    • titou

      No vaikka arkielämä on ihan kivaa ja arkeahan parisuhde suurilta osin on, niin olisi kuitenkin ihan kiva että kosinta vähän eroaisi normi arjesta. Saman tien voisi sanoa että mennään vaan naimisiin verkkarit päällä tukka sekaisin, arkipäivähän se vaan on. Kyllä parisuhteessa kerkeää elämään arkea yhdessä, siksikin olisi kiva saada vähän luksusta ja elämää arkeen esim. juhlistaa synttärit ja vuosipäivät romanttisesti. Eihän romanttiseen kosintaan vaadita muuta kuin vähän viitseliäisyyttä, kynttilät eivät ole mikään luksus ja kukkia saa ihan kaupasta. Myöskin rakkaan voisi viedä johonkin erityiseen paikkaan esim. ensitreffien paikkaan ja kauniiseen luontoon.

      Meillä ainakin avoliitossa on romantiikkaa ja hellyyttä ihan arjen keskellä. Mies kertoo että rakastaa melkein päivittäin, laittaa hyvää ruokaa ja pitää hyvänä. Ensimmäisenä vuosipäivänä mies vei ihanaan ravintolaan ja sain valtavan ruusukimpun. Jos kosinta on edessä (kuten se varmaankin onkin) niin odotan että hetki olisi vähän erityisempi, jota sitten on ihana muistella häävalmistelujen aikana ja pitkälle vanhuuten. Having said that, rakastan miestä niin hirveästi että antaisin anteeksi tökerön kosinnan kunhan saisimme olla yhdessä, mutta luotan mieheen sen verran että hän varmasti tekisi kosinnasta erityisen hetken meille molemmille. Huom mies ei suomalainen vaan korkeasti koulutettu, romanttinen ja älykäs (ja komea!) ulkomaalainen.

      • 87809809

        No, mun mies on ihan suomalainen, koulutettu, romanttinen, komea ja älykäs :) Minäkään en hetkeäkään epäile sitä, etteikö hän osaisi ja ennen kaikkea haluaisi, tehdä kosinnasta erityisen, ihanan, romanttisen. Muutenkin se, että naiset stressaa joko miehen kosimattomuutta tai vääränlaista kosintaa, tuntuu oudolta. Ettekö luota siihen, että miehenne tulee haluamaan kanssanne naimisiin ja kosii, ja toisaalta siihen, että häntä kiinnostaa riittävästi tehdä hetkestä sinulle mieluinen? Toiseksi olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä. että elämässä on ihan tarpeeks sitä arkea. Meillä arkeen saadaan pieniä juhlahetkiä silloin tällöin hankkimalla skumppaa ja mansikoita, laitetaan parempaa päälle ja mennään vaikka teatteriin, tehdään kotona juhla-ateria, toinen tuo toiselle yllärinä suklaata tai kukkia. Nämä asiat tosiaan piristää ja tuo suhteeseen sitä jännitettä. Voihan noita elämän tähtihetkiä toki siinä tiskien lomassakin viettää, ja tunnetilahan se tärkein on, mutta en nyt liikaa lähtisi aliarvioimaan myöskään näitä elämän pieniä (tai oikeastaan suuria) iloja :)


    • mies olen

      Jos mies ei näe vaivaa kosintaan niin ei siitä avioliitostakaan hyvä tule.

    • Donna55

      Paras kun kosii itse, niin saa mieleisensä kosinnan. Niin minä tein, ja sain vieläpä (yllätyksekseni) myöntävän vastauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe