tupakka.

Ninni-93

Moikka!

Olen seskalla.Eräällä välitunnilla koulumme suosituimmalla pojalla oli tupakkaa taskussa.
Siis ihan sellanen tavallinen aski, ja sellainen peltinen purkki.

Ei hän sitä minulle näyttänyt,vaan kaverilleen.Kai mun pitäis kertoo jollekki opettajalle,mutta sitten ei siitä mitään hyvää mulle tulis.Joka välitunti hän polttaa ainakin 1 tupakan koulumme nurkilla.Eli koulupäivän aikana noin 5-10 tupakkaa.Hän on tietääkseni kasilla, eli vissiin 14.


Se peltinen ihme purkki liiltavasti on nuuskaa,koska se näyttää sellaiselta tummalta jauholta.
Eihän tää nyt mua haittaa,polttakoon jos tahtoo,mutta ihan pojan parasta ajattelen.
Mitä mieltä te olette, kannattaisko jollekkin kertoa??

16

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanon minä

      No jo on outo koulu jos vain yks henkilö polttelee välitunnein. Silloin ku olin seiskan puolivälissä melkein kaikilla luokaltamme oli aski aina mukana. Se on vain sellanen nuoriso juttu, ns. "cooliutta". Jos kaveri ymmärtää omaa parastaan se kyllä lopettaa. Mutta se ei kyllä taida olla sun asias.. Ethän oo edes sen luokalla tai tunne koko tyyppiä!!

    • göörl93

      itekki oon seiskalla ja yli puolet mun luokkalaisista jätkistä polttaa joka välitunti.. mut eipäs se mua haittaa.. kyl ne sit kivasti haiseeki tunnilla, mut eipä oo kukaa opettajista mitää sanonu.. ja kyl jotku likatki polttaa. mut en mä niist viitti mitää kertoo.. polttakoot iha rauhas..

    • poika 89

      mä en kyll ymmärrä sunlaisii ihmisii joiden pitää muitten asioihin olla puuttumas.must sä teet väärin jos meet jollee opettajalle asiasta kertomaan koska se on sen pojan asia jos se tahtoo polttaa eikä se asia must kuulu sulle.saat
      vaan kaipuripukin maineen jos meet kertomaan ja ongelmia jos joku saa tietää että se olit sinä joka asiasta opettajille kerto.toiseks mitä hyötyy siit olis et sä kertoisit jolle opettajalle?.

      • No kai tiedät.

        Mitä hyötyä siitä olisi, jos en kertoisi.Sitäpaitsi,tupakka on kielletty ale 18 vuotiailta,että poika on kohta vaikeuksissa.Ja en nyt oman MAINEENI takia sitä tee.Ihan huvikseni^^Saahan poikskin vähänjärkeä kaaliinsa,kun saa tietää,että hänen vanhempansa tietävät^^


      • ölsjdfkl
        No kai tiedät. kirjoitti:

        Mitä hyötyä siitä olisi, jos en kertoisi.Sitäpaitsi,tupakka on kielletty ale 18 vuotiailta,että poika on kohta vaikeuksissa.Ja en nyt oman MAINEENI takia sitä tee.Ihan huvikseni^^Saahan poikskin vähänjärkeä kaaliinsa,kun saa tietää,että hänen vanhempansa tietävät^^

        ooks sä ihan tyhmä? Ei se äijä siit järkiinny vaikka jotai sanoisit! ei oo sun asias! ja saaks sä jotai kiksei tommosest homonaamailust!!!! Toi on niin vammasta! Sä et tajuu ku oot kuiteski ite joku ääliö mut oottappa vaa ku tosta vähä vanhenet niin kyllä varmasti tuut jotai vähemmän kilttii tekee ja kelaa sit siin vaihees et joku tollo menee kantelee... Luota nyt vanhempaa ihmisee älä mee sanoo! Saat vaa huonon maineen ja SE EI EES OO SUN BISNES!


    • ölsjdfkl

      jos dikkaa olla vasikka, inisiä, maikkojen perseen nuoleskelia ja tyhmä ja aiheuttaa turhaa harmia ja kaataa pojan päälle paskaa niskaan ihan turhaa koska tuskinpa lopettaa vaikka kantelisitki nii sitte kanttii sanoo...

    • anu 123

      MINUSTA VOISIT PUHUA KOULUSSA ESIM HENKILÖN KANSSA JOKA ON VALITTU NUORTEN JA OPETTAJIEN VÄLISEKSI YHDYSHENKILÖKSI. ASIA ON LUOTTAMUKSELLISTA ETKÄ JOUDU SILLOIN HUONOON VALOON.

      TUTTAVANI TYTÄR ON ALKANUT POLTTAMAAN KEVÄÄN AIKANA. HÄN ON 13 V. HÄN VARASTAA RAHAA YSTÄVILTÄÄN, SUKULAISILTAAN, ÄIDILTÄÄN YM. HÄNELLÄ ON KAVEREITA JOTKA OSTAVAT TUPAKKAA. TYTÄR ON KOULUPINNARI, VALEHTELIJA JA PUKEUTUU SEKSIKKÄÄSTI. ELI MURROSIÄSSÄ YKSI PAHE JOHTAA AINA TOISEEN JOS SIIHEN EI AJOISSA PUUTUTA. PAHINTA ON SUOJELLA TÄLLAISTA TYYPPIÄ.

    • >Paleface<

      Se poika tuskin lopettaa tupakoimista vaikka kertoisit kelle tahansa. Polttamisen lopettaminen lähtee itsestä, ei kenestäkään muusta. On pojan oma asia haluaako vetää sitä myrkkyä sisäänsä vai ei, kyllä se vielä oppii joskus jos on oppiakseen. Vielä vähemmän se varmasti on lopettamassa kun sitä yritetään väkisin saada lopettamaan.

      Omalla koulullani on nuita polttajia niin seiskoissa ja kaseissa kuin yseissäkin. Ja niitä on paljon, opettajat kyllä tietävät, mutta eivät puutu asiaan koska on ymmärretty, ettei sillä ole mitään vaikutusta.

    • tämmöne

      johan sä ittekkin sanoit että sua se ei haittaa mitenkään... Joten miks vaivautua? ja jos oot seiskalla ja meet sanoo... :) Kaadat ittelles vaan paskaa niskaas...

    • Nimetön

      no kyl meijänki koulus moni polttaa ja varmaan opettajatkin tietää ketkä kaikki polttaa ja ei siit tääl tuu oikein muuta kun jälkkää ja soitta kotiin varmaan

    • ..................

      juttuja. Vaikka ilmoittaisit asiasta opettajalle, niin korkeintaan hän varmaan vain jaarittelisi sitä miten tupakka ei sovi nuorille... Opettajat ovat aika aseettomia näissä oppilaiden tupakoinnissa ja he voivat käsittääkseni vain ilmoitella siitä kotiin (jos tupakoija on kovinkin nuori, ylä-asteella enään harvemmin). Mielestäni kaikkien ylä ja ala-aste koulujen alueilla tupakan poltto on kiellettyä, joten tupakoitsijat menevät koulun rajojen ulkopuolelle ---> mikä usein taas on kiellettyä ilman lupaa koulupäivän aikana.
      Ainakin meidän ylä-asteella annetaan tupakoitsijoiden käydä semmosella "tupakkanurkalla", joka on aika välitunti alueen vieressä. Eihän ne maikat sille tupakoinnille oikeen mitään voi. Niiden tupakoitsijoiden on välillä vaan pakko päästä sinne röökille ja ei ne maikat niitä sisäänkään voi lukita....Käsittääkseni ala-asteellaisten tupakointiin suhtaudutaan kielteisemmin.

      • yläastelainen

        juuri tänää viimeks opettaja sano et ku pidetää joskus kaksoistuntei, eli kaks tuntii pidetään ythee ilma mitää välituntia, nii se sano et joidenki on pakko päästä röökille siin välis, nii ne sit pääsee.. Et kyl meidänki koulus se asia tiedetään, mut ei opettajat sille mitään voi, ku se on kerran tapa, joka on "pakko" tehdä..


    • -mimmi

      Ei helvetti ku repesi! :´´´D
      ajattelit oikeen opettajalle kertoa tuollaisesta asiasta? x) Meillä varmaa puoli koulua käy tupakalla ruokavälkällä.. ja so..?
      On mulle tullu kotii lappuja että käyny tupakalla mutta mitä välii kun vanhemmat ei välitä siitä?
      Aika monella sama juttu niin mitä iloa kertoa opettajalle ja kaveri saa vaan lapun kotio? Ja jos opettaja sattuu kertomaat että SINÄ kerroit niin vihat saat vaan monelta päälle.
      Jos sulla ei muuta tekemistä ole kuin kyttäillä kuka käy tupakalla niin: Hanki elämä! Niitä saa tiimarista tosi halvala ;D

    • Anonyymi

      Ruokasavut aterian jälkeen on sellainen tapa.

      • Anonyymi

        Tupakointi on terveydelle haitallista ja lyhentää ikää. mm Lori poltti paljon tupakkaa ja kuoli jo 77v. Ne jotka ei polta elää yli 10v pidempään lähelle 90v


    • Anonyymi

      Nivala hulluus,hampaat pesu paikka kohdistus paska haisee maija.nivala joka valkosipuli perässä helma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe