Miten hakea halvin lento?

Ilman tiettyä päivämäärää

Siinä se lyhykäidyydessään olikin. Haluan siis halvimman lennon ja lähto ajalla ei ole niin väliä (reilun puolen vuoden sisään...) Paluu mulla olis sitten viikon tai kahden sisään lähdöstä. Olen löytänyt vain sellaisia hakukoneita joissa on laitettava tietty päivä milloin lähtee ja palaa. Tuollainen hakukone ei sovellu näin köyhälle lentäjälle : ) Helsinki-Guangzhou-Helsinki on kuulemani mukaan ollut noin 400 euroa halvimmillaan. Mutta se on ollutta ja mennyttä se... Pitää tietää tuleeko sellaista hintaa uudelleen ja milloin? Jos on hakemisesta tietoa jollain, mieluusti sen otan vastaan. Kiitos

12

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä päivämäärää...

      ...niin sitten sinun täytyy käydä eri lentoyhtiöiden varaussysteemissä kaikki päivämäärät läpi Kantonin lennoille. Ei ole olemassakaan sellaista hakukonetta johon ei tarvitsisi päivämääriä.
      Ei meillä kellään ole kristallipalloa, että tietäisimme milloin on halpoja päiviä.

      Lentolippujen hinnat perustuu mm. siihen, että koska matkustaa (korkea vai matalasesonki, viikolla vai viikonloppuna), kauan on perille (jotkut lentoyhtiöt edelleen noudattavat "perillä la-su välinen yö", mitä kautta matkustaa (välilaskun kautta saattaa olla halvempaa) jne.
      Esimerkiksi, viikonloppuisin on halvempaa matkustaa kuin viikolla jolloin on paljon liikematkustajia. Myös hyvin aikaiset aamut ja myöhäiset iltalennot ovat pääsääntöisesti halvempia. Lentojen hinnat kallistuvat myös sitä mukaan mitä täydempänä kone on. Jos ostat lipun sinä päivänä kun meinaat matkustaa, on melko varmaa, että liput maksavat maltaita (lentoyhtiön on helppo laittaa liput kalliiksi, koska viime hetken lähtijöitä löytyy aina - lähinnä työmatkalla olevia ihmisiä). Myös mitä täydemmäksi kone tulee, sitä kalliimpi lippu on, sillä yleensä koneet "ylibuukataan" eli myydään enemmän paikkoja kuin todellisuudessa on. Yleensä peruutuksia on aina, ja kalliin lipun maksaja mahtuu kyytiin, mutta jos käy niin, että kaikki ilmestyvät lennolle, niin kalliissa lipussa pitää olla katetta, että matkustaja reitetään toisella yhtiöllä.

      Itse olen sitä mieltä, että jos ei ole varaa maksaa esim. Kantonin lennosta 500e-600e, parempi jäädä kotiin. Miksi kaikkialle pitää mahdollisimman halvalla? Mahdatkohan tietää yhtään mitä kuluja siitä tulee, että yksi kone siirretään paikasta A paikkaan B? On paljon muitakin kuluja kuin kallis polttoaine...

      • Mega-Mirre

        Moi,

        oon Mirre, Mega-Mirre, ja sä oot mun idoli!


      • halvin on "paha" ...

        Mutta selityksiä löytyy... : ) Kun vanhenet ja ikää alkaa olla sen verran että kun vielä voi ja on mahdollisuus nähdä eläessään maailman erilaisuutta ja sen ihmeellisyyttä... Koko ikäsi olet tehnyt pienellä palkalla töitä yms. ymmärrät kyllä mitä tarkoitan. Ei liene liikaa pyydetty kysyä halvita lentoa. Sitä rahan menoa löytyy tuollaisella reissulla lisää pakostakin.
        Kiitos vastauksestasi kuitenkin, työskentelet ilmeisestikin lentoyhtiön palveluksessa?


      • onko tietoa?
        Mega-Mirre kirjoitti:

        Moi,

        oon Mirre, Mega-Mirre, ja sä oot mun idoli!

        Sulla tuosta hakukoneesta, joka hakee erikoistarjoukset. Niinkuin halvat kaupat houkuttelee ihmisiä (kaljan hinnalla) lentäen tulemaan ostoksille, maybe päivänvarjon samalla käynnillä ottavat : )


      • paha...
        halvin on "paha" ... kirjoitti:

        Mutta selityksiä löytyy... : ) Kun vanhenet ja ikää alkaa olla sen verran että kun vielä voi ja on mahdollisuus nähdä eläessään maailman erilaisuutta ja sen ihmeellisyyttä... Koko ikäsi olet tehnyt pienellä palkalla töitä yms. ymmärrät kyllä mitä tarkoitan. Ei liene liikaa pyydetty kysyä halvita lentoa. Sitä rahan menoa löytyy tuollaisella reissulla lisää pakostakin.
        Kiitos vastauksestasi kuitenkin, työskentelet ilmeisestikin lentoyhtiön palveluksessa?

        No eihän se nyt ole paha asia, se on itseasiassa hyvin olennasta suomalaisille, että kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla.
        Itse, kun näen ja koen lähes päivittäin sen koko ruljanssin mitä vaaditaan siihen, että se yksi kone saadaan paikasta A paikkaan B (oli se sitten Ryanair tai Finnair), niin jaksan vaan ihmitellä sitä, että ihmiset haluavat maksaa siitä kaikesta vain bussilipun hinnan (tämä siis ihan yleisesti). Lisäksi suomalaisille on vielä niin olennaista, että halvan lipun lisäksi he haluavat hirveästi palveluita eivätkä ymmärrä, että kaikkea ei voi saada.


        Kannattaa muuten katsoa pakettimatkoja, niissä on yleensä edullisempia hintoja. Myös kannattaa käyttää palveluja kuten ebookers, ja ylipäätäänsä matkatoimistoja. Heillä on yleensä neuvoteltu vähän paremmat hinnat, kuin se mitä saa suoraan lentoyhtiöstä.
        Lisäksi, jos 600e ei ole liian paha hinta, niin Finnairilla on kyllä paljon turisti-hintoja Kantoniin eri päivämäärille (veroineen 598e). Lisä vinkkinä vielä sen verran, että yleensä euroopan isoista kaupungeista saattaa saada huomattavasti halvempia lippuja, eli kannattaa pohtia vaihtoehtoa, että matkustaa esim. Ryanairilla Lontooseen, ja sieltä jollain toisella yhtiöllä eteenpäin.


      • jeesus
        paha... kirjoitti:

        No eihän se nyt ole paha asia, se on itseasiassa hyvin olennasta suomalaisille, että kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla.
        Itse, kun näen ja koen lähes päivittäin sen koko ruljanssin mitä vaaditaan siihen, että se yksi kone saadaan paikasta A paikkaan B (oli se sitten Ryanair tai Finnair), niin jaksan vaan ihmitellä sitä, että ihmiset haluavat maksaa siitä kaikesta vain bussilipun hinnan (tämä siis ihan yleisesti). Lisäksi suomalaisille on vielä niin olennaista, että halvan lipun lisäksi he haluavat hirveästi palveluita eivätkä ymmärrä, että kaikkea ei voi saada.


        Kannattaa muuten katsoa pakettimatkoja, niissä on yleensä edullisempia hintoja. Myös kannattaa käyttää palveluja kuten ebookers, ja ylipäätäänsä matkatoimistoja. Heillä on yleensä neuvoteltu vähän paremmat hinnat, kuin se mitä saa suoraan lentoyhtiöstä.
        Lisäksi, jos 600e ei ole liian paha hinta, niin Finnairilla on kyllä paljon turisti-hintoja Kantoniin eri päivämäärille (veroineen 598e). Lisä vinkkinä vielä sen verran, että yleensä euroopan isoista kaupungeista saattaa saada huomattavasti halvempia lippuja, eli kannattaa pohtia vaihtoehtoa, että matkustaa esim. Ryanairilla Lontooseen, ja sieltä jollain toisella yhtiöllä eteenpäin.

        Oletetaan, että kaikki maksaa, tiedäthän. Vaikka
        olen köyhä, en todellakaan aio jäädä kotiin
        itsumaan. Nyt täytyy löytää halpa lento, eikä on
        palvelun tarvitse olla mistään kotoisinkaan, koska
        esim. minunkin olisi vain tarkoitus päästä
        Vietnamiin.


    • ...

      Ovat taas lokakuussa ja siinä on todennäköisesti taas tarjolla Helsinki-Guangzhou-Helsinki lentoja hintaan 399e.

      • tiedon.

        Lokakuu tai vaikka myöhempikin olis tosi hyvä aika lentää, ilmat on viilenemään päin jo silloin Guangzhoussa. Nyt sinne tukehtuu ( 37 parhaillaan)... Sie sie : )


      • ...
        tiedon. kirjoitti:

        Lokakuu tai vaikka myöhempikin olis tosi hyvä aika lentää, ilmat on viilenemään päin jo silloin Guangzhoussa. Nyt sinne tukehtuu ( 37 parhaillaan)... Sie sie : )

        Hullut päivät järjestetään kaksi kertaa vuodessa, huhtikuussa ja lokakuussa. Tämä on ihan yleinen tieto.

        Talvella Kantoniin ei juurikan lähde turisteja minkä takia on hyvin todennäköistä että sinne saa nytkin 399e lippuja aivan kuten viime talvena (täksi kesäksi myytiin 445e:n lippuja).


    • pääsee
    • TonniTatu

      Vinkkejä kaivataan

    • Traveller2018

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe