Helsinki, Stockman, asiakkaat / reput / varastaminen

Turvalisuusongelmiako?

Mietin pitkään onko tämä oikea palsta mutta toivotaan että on. Ainakin palstan lukijat on todennäköisesti sitä mitä etsin.

Tänä vuonna olen neljästi törmännyt Stockmannilla siihen, että huomaan reppuni olevan osittain auki.

Ilmeisesti valvonta ei ulotu rullaportaisiin. Oletan että reppuni on avattu rullaportaista ja sieltä on yritetty varastaa esimerkiksi lompakko tms. Onneksi en säilytä lompakko repussa.

Siskoltani on kerran vastaavalla tavalla varastettu lompakko metron rullaportaissa. Siellä minulla ei ole ollut tuota ongelmaa.

Ihmettelen kovasti että eikö Stockmannilla ole minkään näköistä valvontaa vai onko heillä sisäinen diili että asiakkailta saa varastaa kun ei varasta liikkeeltä?

- Mietteliäs

15

3641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinu reppusi on sinun, eikä kaupan vastuulla pidä itse huoli siitä. Kannattaa harkita sellaisen laukun hankkimista, josta ei noin helposti varasteta. Kai sentään otat reppusi selästä bussissa tai ratikassa vai oletko niitä tyyppejä, joita ei vähänkään kiinnosta ketä sohii repullaan.

• calle

ekaluokkalaisten varuste.

• piirin kauhu

Joka päivä ku meen töihin mulla on reppu selässä.Ei se oo vaan ekaluokkalaisille.
        Mutta..käytän mä stringejäki vaik ne on naisten varuste..

• hafhfs

"Onneksi en säilytä lompakko repussa."

Kuulostaa kielellisesti niin virolaiselta kaverilta.

• asiakas

Taitaa stokka olla vähän turvaton paikka.
      Yleensä paikoissa joissa on huonosti motivoitunut turvahenkilöstö tapahtuu tollasta.
      Rosvot tulee sinne koska siellä saa rauhassa touhuta,koska valvontaa ei ole.
      Joku sulle vastaski että pidä ite huolta kamoistas,mutta johan on aikoihin eletty,että rosvot saa rauhassa pyöriä..kertoo vartijoiden laiskuudesta että kaikkea sattuu.
      Vois olla paikallaan lähettää meiliä stokkan johtoportaaseen.

• makkiks

Luuletko tosiaan että vartijat alkavat siellä jokaisen reppuja kantavan tyypin perään kyttäämään? Niillä on kuule varmasti parempaakin tekemistä! Lähetä ihmeessä postia "stokkan johtoportaaseen." jos siltä tuntuu äläkä ruikuta siitä täällä!

• selkeyttäjä
        makkiks kirjoitti:

Luuletko tosiaan että vartijat alkavat siellä jokaisen reppuja kantavan tyypin perään kyttäämään? Niillä on kuule varmasti parempaakin tekemistä! Lähetä ihmeessä postia "stokkan johtoportaaseen." jos siltä tuntuu äläkä ruikuta siitä täällä!

Vartijathan ovat paikalla,jotta yleinen rauha säilyisi jne.
        Jos varkaat mellastaa,niin mielestäni vartiointiliike on epäonnistunut.
        Ei ole tarvis kytätä joka ikistä reppuselkää hölmö.
        Vartijoilla on todellakin parempaa tekemistä se tiedetään..pitäähän jonkun hoitaa pullonpalautusautomaattia.
        Ilmeisesti on niin,että vartijat ovat paikalla jotta ostoskärryjen järjestys säilyy,sekä häiriöt poistetaan palautuskoneista.

• makkiks
        selkeyttäjä kirjoitti:

Vartijathan ovat paikalla,jotta yleinen rauha säilyisi jne.
        Jos varkaat mellastaa,niin mielestäni vartiointiliike on epäonnistunut.
        Ei ole tarvis kytätä joka ikistä reppuselkää hölmö.
        Vartijoilla on todellakin parempaa tekemistä se tiedetään..pitäähän jonkun hoitaa pullonpalautusautomaattia.
        Ilmeisesti on niin,että vartijat ovat paikalla jotta ostoskärryjen järjestys säilyy,sekä häiriöt poistetaan palautuskoneista.

Viestiä lukiessani alkoi jo tuntumaan että hei joku sentään tajuaa jotain! Mutta siinä se lapsellisuus tulikin jo selville sieltä. Eipä taida paljoa herneen kokoisemmat aivot sulla olla

• selkeyttäjä
        makkiks kirjoitti:

Viestiä lukiessani alkoi jo tuntumaan että hei joku sentään tajuaa jotain! Mutta siinä se lapsellisuus tulikin jo selville sieltä. Eipä taida paljoa herneen kokoisemmat aivot sulla olla

Jeps! Pääkopan pohjalla sellanen pikku mollukka pyörii.Kuulemma aivot.
        Mutta..ne toimii.
        Eihän mun tekstissä ollut mitään todellisuutta kummempaa.

• helsingin keskustan

stokkalla vartijoita vaan vahtimestareita, jotka toimivat jokamiehen oikeuksin eivätkä siis välttämättä omaa esim. vartijakorttia! Kun eivät ole ulkoistaneet turvapalveluja kuten muut stokmannit!!Eli ei ole siis mitään vartioimis liikettä keskustan stokkalla!

• Kuullut
        helsingin keskustan kirjoitti:

stokkalla vartijoita vaan vahtimestareita, jotka toimivat jokamiehen oikeuksin eivätkä siis välttämättä omaa esim. vartijakorttia! Kun eivät ole ulkoistaneet turvapalveluja kuten muut stokmannit!!Eli ei ole siis mitään vartioimis liikettä keskustan stokkalla!

Olen kuullut, että jotkut naiset kääntävät Stokkalta vaatteita sekä kaikki meikkinsä ja halpikset käyttökorunsa eivätkä ole jääneet kiinni. Tai joku jäi joskus, mutta jatkaa nyt samaa rumbaa.

• sfsf

Falckin porukkaahan sillä on vahtimestaritehtävissä!

"Vartijat työskentelevät muun muassa:
      teollisuuden ja yritystoiminnan paikallisvartiointitehtävissä
      piirivartioinnissa
      vahtimestaritehtävissä
      valvomotehtävissä
      järjestyksenpidon luonteisissa tehtävissä
      raha- ja arvokuljetuksissa
      metrovartioijina
      liikekeskusten aluevartiointitehtävissä"

• lähtien Helsingin keskustan

stokkalla on falck ollut vartioimisliikeenä! Muissa stockmanneissa kyllä hommat hoitaa falck! Eli elä tule huutelemaan jos et tiedä asioista! Eli vielä kerran HELSINGIN keskustan stokkalla on vahtimestareita/turvamiehiä, jotka toimii jokamiehenoikeuksin eikä omista välttämättä esim.vartijakorttia!!!!!!Eivät siis ole VARTIJOITA vahtimestari tehtävissä!

• sdada
        lähtien Helsingin keskustan kirjoitti:

stokkalla on falck ollut vartioimisliikeenä! Muissa stockmanneissa kyllä hommat hoitaa falck! Eli elä tule huutelemaan jos et tiedä asioista! Eli vielä kerran HELSINGIN keskustan stokkalla on vahtimestareita/turvamiehiä, jotka toimii jokamiehenoikeuksin eikä omista välttämättä esim.vartijakorttia!!!!!!Eivät siis ole VARTIJOITA vahtimestari tehtävissä!

Ihan kun tällä palstalla muutin ihan tosissaan kirjoittelisivat. Tältä on menny jo maine!

• kyllä
        sdada kirjoitti:

Ihan kun tällä palstalla muutin ihan tosissaan kirjoittelisivat. Tältä on menny jo maine!

totta ;)

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      55
      6526
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4281
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2129
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      37
      1786
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1401
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1139
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1074
    8. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1067
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      998
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      969
    Aihe