Helsinki, Stockman, asiakkaat / reput / varastaminen

Turvalisuusongelmiako?

Mietin pitkään onko tämä oikea palsta mutta toivotaan että on. Ainakin palstan lukijat on todennäköisesti sitä mitä etsin.

Tänä vuonna olen neljästi törmännyt Stockmannilla siihen, että huomaan reppuni olevan osittain auki.

Ilmeisesti valvonta ei ulotu rullaportaisiin. Oletan että reppuni on avattu rullaportaista ja sieltä on yritetty varastaa esimerkiksi lompakko tms. Onneksi en säilytä lompakko repussa.

Siskoltani on kerran vastaavalla tavalla varastettu lompakko metron rullaportaissa. Siellä minulla ei ole ollut tuota ongelmaa.

Ihmettelen kovasti että eikö Stockmannilla ole minkään näköistä valvontaa vai onko heillä sisäinen diili että asiakkailta saa varastaa kun ei varasta liikkeeltä?

- Mietteliäs

15

3667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinu reppusi on sinun, eikä kaupan vastuulla pidä itse huoli siitä. Kannattaa harkita sellaisen laukun hankkimista, josta ei noin helposti varasteta. Kai sentään otat reppusi selästä bussissa tai ratikassa vai oletko niitä tyyppejä, joita ei vähänkään kiinnosta ketä sohii repullaan.

    • calle

      ekaluokkalaisten varuste.

      • piirin kauhu

        Joka päivä ku meen töihin mulla on reppu selässä.Ei se oo vaan ekaluokkalaisille.
        Mutta..käytän mä stringejäki vaik ne on naisten varuste..


    • hafhfs

      "Onneksi en säilytä lompakko repussa."

      Kuulostaa kielellisesti niin virolaiselta kaverilta.

    • asiakas

      Taitaa stokka olla vähän turvaton paikka.
      Yleensä paikoissa joissa on huonosti motivoitunut turvahenkilöstö tapahtuu tollasta.
      Rosvot tulee sinne koska siellä saa rauhassa touhuta,koska valvontaa ei ole.
      Joku sulle vastaski että pidä ite huolta kamoistas,mutta johan on aikoihin eletty,että rosvot saa rauhassa pyöriä..kertoo vartijoiden laiskuudesta että kaikkea sattuu.
      Vois olla paikallaan lähettää meiliä stokkan johtoportaaseen.

      • makkiks

        Luuletko tosiaan että vartijat alkavat siellä jokaisen reppuja kantavan tyypin perään kyttäämään? Niillä on kuule varmasti parempaakin tekemistä! Lähetä ihmeessä postia "stokkan johtoportaaseen." jos siltä tuntuu äläkä ruikuta siitä täällä!


      • selkeyttäjä
        makkiks kirjoitti:

        Luuletko tosiaan että vartijat alkavat siellä jokaisen reppuja kantavan tyypin perään kyttäämään? Niillä on kuule varmasti parempaakin tekemistä! Lähetä ihmeessä postia "stokkan johtoportaaseen." jos siltä tuntuu äläkä ruikuta siitä täällä!

        Vartijathan ovat paikalla,jotta yleinen rauha säilyisi jne.
        Jos varkaat mellastaa,niin mielestäni vartiointiliike on epäonnistunut.
        Ei ole tarvis kytätä joka ikistä reppuselkää hölmö.
        Vartijoilla on todellakin parempaa tekemistä se tiedetään..pitäähän jonkun hoitaa pullonpalautusautomaattia.
        Ilmeisesti on niin,että vartijat ovat paikalla jotta ostoskärryjen järjestys säilyy,sekä häiriöt poistetaan palautuskoneista.


      • makkiks
        selkeyttäjä kirjoitti:

        Vartijathan ovat paikalla,jotta yleinen rauha säilyisi jne.
        Jos varkaat mellastaa,niin mielestäni vartiointiliike on epäonnistunut.
        Ei ole tarvis kytätä joka ikistä reppuselkää hölmö.
        Vartijoilla on todellakin parempaa tekemistä se tiedetään..pitäähän jonkun hoitaa pullonpalautusautomaattia.
        Ilmeisesti on niin,että vartijat ovat paikalla jotta ostoskärryjen järjestys säilyy,sekä häiriöt poistetaan palautuskoneista.

        Viestiä lukiessani alkoi jo tuntumaan että hei joku sentään tajuaa jotain! Mutta siinä se lapsellisuus tulikin jo selville sieltä. Eipä taida paljoa herneen kokoisemmat aivot sulla olla


      • selkeyttäjä
        makkiks kirjoitti:

        Viestiä lukiessani alkoi jo tuntumaan että hei joku sentään tajuaa jotain! Mutta siinä se lapsellisuus tulikin jo selville sieltä. Eipä taida paljoa herneen kokoisemmat aivot sulla olla

        Jeps! Pääkopan pohjalla sellanen pikku mollukka pyörii.Kuulemma aivot.
        Mutta..ne toimii.
        Eihän mun tekstissä ollut mitään todellisuutta kummempaa.


      • helsingin keskustan

        stokkalla vartijoita vaan vahtimestareita, jotka toimivat jokamiehen oikeuksin eivätkä siis välttämättä omaa esim. vartijakorttia! Kun eivät ole ulkoistaneet turvapalveluja kuten muut stokmannit!!Eli ei ole siis mitään vartioimis liikettä keskustan stokkalla!


      • Kuullut
        helsingin keskustan kirjoitti:

        stokkalla vartijoita vaan vahtimestareita, jotka toimivat jokamiehen oikeuksin eivätkä siis välttämättä omaa esim. vartijakorttia! Kun eivät ole ulkoistaneet turvapalveluja kuten muut stokmannit!!Eli ei ole siis mitään vartioimis liikettä keskustan stokkalla!

        Olen kuullut, että jotkut naiset kääntävät Stokkalta vaatteita sekä kaikki meikkinsä ja halpikset käyttökorunsa eivätkä ole jääneet kiinni. Tai joku jäi joskus, mutta jatkaa nyt samaa rumbaa.


    • sfsf

      Falckin porukkaahan sillä on vahtimestaritehtävissä!

      "Vartijat työskentelevät muun muassa:
      teollisuuden ja yritystoiminnan paikallisvartiointitehtävissä
      piirivartioinnissa
      vahtimestaritehtävissä
      valvomotehtävissä
      järjestyksenpidon luonteisissa tehtävissä
      raha- ja arvokuljetuksissa
      metrovartioijina
      liikekeskusten aluevartiointitehtävissä"

      • lähtien Helsingin keskustan

        stokkalla on falck ollut vartioimisliikeenä! Muissa stockmanneissa kyllä hommat hoitaa falck! Eli elä tule huutelemaan jos et tiedä asioista! Eli vielä kerran HELSINGIN keskustan stokkalla on vahtimestareita/turvamiehiä, jotka toimii jokamiehenoikeuksin eikä omista välttämättä esim.vartijakorttia!!!!!!Eivät siis ole VARTIJOITA vahtimestari tehtävissä!


      • sdada
        lähtien Helsingin keskustan kirjoitti:

        stokkalla on falck ollut vartioimisliikeenä! Muissa stockmanneissa kyllä hommat hoitaa falck! Eli elä tule huutelemaan jos et tiedä asioista! Eli vielä kerran HELSINGIN keskustan stokkalla on vahtimestareita/turvamiehiä, jotka toimii jokamiehenoikeuksin eikä omista välttämättä esim.vartijakorttia!!!!!!Eivät siis ole VARTIJOITA vahtimestari tehtävissä!

        Ihan kun tällä palstalla muutin ihan tosissaan kirjoittelisivat. Tältä on menny jo maine!


      • kyllä
        sdada kirjoitti:

        Ihan kun tällä palstalla muutin ihan tosissaan kirjoittelisivat. Tältä on menny jo maine!

        totta ;)


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe