Tyttövauvan alapään puhdistus

tyttövauva

Olen lukenut jostain, että tyttövauvalta ei saisi puhdistaa häpyhuulten välistä valkovuotoa pois, se jotenkin suojaa. Mutta pakkohan sieltä on pumpulin ja rasvan avulla poistaa kakkaakin, kun sitä menee, ja eikös tollanen valkovuototöhnäkin ole aika epähygieenistä ja voi alkaa haisemaan. Miten te muut puhdistatte? Kai pienten häpyhuulten välistä täytyy myös jotenkin saada likaa pois?

10

2512

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti2006

itse olen sieltä varovasti puhdistuspyyhkeillä(hajusteettomilla)ottanut kakan pois jos sitä pesun jälkeen on vielä jäänyt mutta muuten meillä on riittänyt ihan vesipesu aamuin ja illoin ja nyt helteillä useamminkin ettei märkä vaippa haudo..uskoisin että se lika minkä on tarkoitus lähteäkin niin lähtee juuri sillä vesipesulla...mutta se valkoinen töhnä todellakin suojaa eikä sitä saa hangata pois...

• vai tiedoksi

että kerran hätätilanteessa käytin itse noita vauvojen hajustamattomia puhdistuspyyhkeitä alapään puhdistukseen ja kirveli like hell! kuin olisi bensan perään tulta heitetty!
        Eli ehkä kandee käyttää pumpuli ja vettä...

• .........
        vai tiedoksi kirjoitti:

että kerran hätätilanteessa käytin itse noita vauvojen hajustamattomia puhdistuspyyhkeitä alapään puhdistukseen ja kirveli like hell! kuin olisi bensan perään tulta heitetty!

ei ne minua ainakaan kirvele?!

• äiti 10/2005
        ......... kirjoitti:

ei ne minua ainakaan kirvele?!

ei muakaan oo ikinä kirvellyt.

• äiti2006
        vai tiedoksi kirjoitti:

juu ei mullakaan ole kyllä koskaan kirvellyt nämä vauvan puhdistuspyyhkeet..sitä vartenhan ne ovat että niillä vauvan pyllyä pyyhitään...sen uskon että hajustetut saattavat ärsyttää ja kirvelläkin...ja en minä nyt ota sillä pyyhkeellä kuin ihan sen näkyvän kakan siitä,,muuten kyllä lähtee ihan vedelläkin..on varmasti ihan hyvä keino myös tuo pumpuli ja vesi tai perusvoide...keinonsa kullakin...:)

• tyttöjen äiti

Eli kokemusta on tyttölapsista,eikä tosiaan saa pyyhkiä valkovuotoa pois,se tosiaan suojaa.
      Eihän se edes vauvalla haise.Eli pyyhitään vain se kakka tai pissa.

• aloittaja

mutta kai sen valkovuodon saa poistaa isojen ja pienten häpyhuulten välisestä uurteesta, mitä se siellä suojaa???

• katja-83
        aloittaja kirjoitti:

mutta kai sen valkovuodon saa poistaa isojen ja pienten häpyhuulten välisestä uurteesta, mitä se siellä suojaa???

no miksi ihmeessä se pitää sieltä mennä poistamaan?! jos sinne nyt sattuu kakkaa menemään, putsaa ne pois mutta ei sitä muuten tarvitse mennä ronkkimaan.

• käteen

taas! Vedellä pestään aamuin illoin ja puhdistuspyyhkeellä vaipanvaihdon yhteydessä. Ei pidä mennä liikaa sörkkimään.

• Anonyymi

Mites sun oma perse onko sitä pesty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      207
      2069
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1227
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      183
      1122
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. 71
      803
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      30
      678
    Aihe