Olen ajatellut ostaa Fiesta van turbo dieselinä. Onko jonkulla kokemusta sen käytöstä. Suurimpia syitä on polttoaineen pieni kulutus 3,8l/100km -.
Miten autolla sujuisi esim lapin reissut? 2500 km reissuun tarvittaisiin polttoainetta n. 100 l - arvo n. 100€.
Uusi Fiesta van TDi
3
1451
Vastaukset 3
- isompi...
Entisenä Fiestan omistajana (vm.-04, 1,6 bensa) neuvoisin tuollaisille reissuille pykälää isompaa autoa: Fiestan kokoluokassa kun on melkein järjestäen kaikki autot tehty enemmän kaupunki- kuin maantieajoon. Tämä näkyy mm. sisälle kantautuvassa metelissä ja lyhyissä vaihteiden välityksissä.
- FocusII
Joo, ei se välttämättä ole oikea auto lapinreissuun. Etenkin jos pitkät reissut ovat yleisiä. Yksin ajettavaan työmatka- ja hyötyajoon tämä on kyllä varsin mainio kulkupeli. Diesel-/käyttövoimavero on "naurettava", koska se lasketaan pakettiautoksi ja veroksi taitaa tulla jotain 40€/vuosi. Tuon rahan saa takaisin jo todella pienellä ajomäärällä. Muutama tankillinen ja veroon menevä raha on "saatu takaisin"...
- nismomies
työmatka autoksi tuota olen ajatellut kanssa, päivässä tulee n.60km maantiellä ajoa.
mitenkäs onko kenelläkään kokemusta minkälainen arkku toi on talvella?
onko lisälämppäri pakollinen varusta?
tm 6/05 pitäis olla juttua autosta joten pitänee lähteä käymään kirjastossa joku päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7033133Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E721003- 42879
- 70805
- 88637
Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi43593Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit55592Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k28507- 44498
Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri
Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.83490