Olen ajatellut ostaa Fiesta van turbo dieselinä. Onko jonkulla kokemusta sen käytöstä. Suurimpia syitä on polttoaineen pieni kulutus 3,8l/100km -.
Miten autolla sujuisi esim lapin reissut? 2500 km reissuun tarvittaisiin polttoainetta n. 100 l - arvo n. 100€.
Uusi Fiesta van TDi
3
1309
Vastaukset
- isompi...
Entisenä Fiestan omistajana (vm.-04, 1,6 bensa) neuvoisin tuollaisille reissuille pykälää isompaa autoa: Fiestan kokoluokassa kun on melkein järjestäen kaikki autot tehty enemmän kaupunki- kuin maantieajoon. Tämä näkyy mm. sisälle kantautuvassa metelissä ja lyhyissä vaihteiden välityksissä.
- FocusII
Joo, ei se välttämättä ole oikea auto lapinreissuun. Etenkin jos pitkät reissut ovat yleisiä. Yksin ajettavaan työmatka- ja hyötyajoon tämä on kyllä varsin mainio kulkupeli. Diesel-/käyttövoimavero on "naurettava", koska se lasketaan pakettiautoksi ja veroksi taitaa tulla jotain 40€/vuosi. Tuon rahan saa takaisin jo todella pienellä ajomäärällä. Muutama tankillinen ja veroon menevä raha on "saatu takaisin"...
- nismomies
työmatka autoksi tuota olen ajatellut kanssa, päivässä tulee n.60km maantiellä ajoa.
mitenkäs onko kenelläkään kokemusta minkälainen arkku toi on talvella?
onko lisälämppäri pakollinen varusta?
tm 6/05 pitäis olla juttua autosta joten pitänee lähteä käymään kirjastossa joku päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197