Olen tämmöinen aloitteleva wicca... voisittekos te ''kokeneemmat'' vähän valistaa minua pientä typerystä näistä asioista...
Ensinnäkin se alttari: miten se rakennetaan? oon kuullu jotain et kunhan on joku tasanen pinta ja sitten pitää olla kynttilöitä... ja et alttarin pitäis olla hämärässä tilassa. kelpaako metsä? vaikka ei siellä kovin hämärää oo...
Sitten: oon lukenu jotain ympyrän luomisesta.. voitteko kertoo siitä jotain? en oikein hoksannut kun kävin lukemassa netissä 'varjojen kirjan' sivuilla kyseeisestä asiasta...
Ja vielä: voitteko kertoa voimaeläimistänne ja astraali matkoista?
Niin, ja tietääkö joku mikä on atsteekkien horoskooppi 03.10.1992 syntyneellä?
kiitos.
Alttarista...
7
1557
Vastaukset
- Vokkie
ketjun aloittajan kysymyksiin lisäten...
Eikös voimaeläimet ja astraalimatkat ole lähinnä henkiuskovien tai shamaanien puuhia? Vai kuuluuko nämäkin perus wiccaan?
Atsteekkien horoskoopista saanee paljon tietoa tuolta horoskoopit palstalta :-)
-Vokkie-- Kristallikuu
Voimaeläimet ja astraalimatkat EIVÄT KUULU varsinaisesti wiccaan.
- Kristallikuu
Alttari voi olla MIKÄ TAHANSA tasainen alusta (vaikkapa lattia jos muuta ei keksi). Kynttilät ovat täysin vapaaehtoinen asia (luultavasti on sellaisiakin wiccoja joilla ei ole mitään välineitä, ei edes kynttilöitä). Jos huvittaa niin ole vaikka hämärässä, ei sillä ole mitään väliä.
Tässä on minun tapani luoda ympyrä: Ensin pukeudun kaapuuni ja istun alas keskittymään. Kun olen mielestäni nostattanut tarpeeksi voimaa nousen ylös ja alan kiertää myötäpäivään ympyrän reunoja pitkin kutsuen elementtejä ja jumaluuksia. Sen jälkeen visualisoin energiapallon ympärilläni ja sitten teen sen mitä alun perin aioin tehdäkin (loitsu, rituaali yms.). Monien wiccojen mielestä tapani purkaa ympyrä voi olla vähän liian yksinkertainen. Minä nostan vastaanottavan käteni (oikea, vasenkätisillä vasen) ja imen energiapallon sisääni.- Kristallikuu
Sekoitin viestissäni vastaanottavan ja lähettävän käden. Vastaanottava käsi on vasen ja lähettävä oikea (vasenkätisillä päinvastoin.
- tutkiva mieli
Kristallikuu kirjoitti:
Sekoitin viestissäni vastaanottavan ja lähettävän käden. Vastaanottava käsi on vasen ja lähettävä oikea (vasenkätisillä päinvastoin.
"Sekoitin viestissäni vastaanottavan ja lähettävän käden. Vastaanottava käsi on vasen ja lähettävä oikea (vasenkätisillä päinvastoin"
Ei välttämättä näin vasenkätisillä. Riippuu mihin on tottunut. Monet vasenkätiset ovat myös elämän menossa ja tekemisissä kuten myös magiassa "molempi käsisiä" eli voivat opetella helpommin käyttämään kumpaakin kättä askareisiin.
- lilylioneye
Metallican seinälipun lattialle, siinä on mun alttarini. Vastaväitteitä ei ole kuulunut, joten hyvin on kelvannut. Mä en tajua miks wiccat keskittyy enemmän vermeillä hienosteluun kun itse asioiden kokemiseen ja tuntemiseen.
- on...
kultaa. Itse en ainakaan hienostele vermeillä, neiti niccillä hienostelija. Mielestäni monet muut uskonnot hienostelevat enemmän, etsin alttarini luonnosta ja teen itse. Ei mitään syytä kilpailla, kun ei ole ketään, kenen alttariin verrata :)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389