rotat aivastelee

vilis

aivasteeleko kenenkään muun rotta? mulla on kaksi noin puolentoista vuoden ikäistä rottaa ja ne on oikeestaan koko elämänsä aivastellu, se ei tunnu haittavaan niitä,mutta voiko siitä olla haittaa?olen kokeillu montaa eri puruakin mutta aivastelu jatkuu,oli puru mikä vaan.

5

1653

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moze

Miten usein ne aivastelevat?

Minun rottani ainakin aivastelee silloin tällöin sen jälkeen kun on pessyt itseään. Koska sitä ei tapahdu kovin usein, ajattelen että se on normaalia.

• vilis

ei ne nyt kauheen usein, välillä saattaa tulla sellasia "kohtauksia" jolloin aivastelee kauan aikaa,mutta harvemmin niitä. ja mulla ne kyllä kans pesemisen yhtedessä aivastelee.. onko sitten joku tarkoituksellinen tapa.. muutama kuukausi sitte toinen rotista piti tosi pahaa ääntä kuulosti oikeestaan vähän possulta,mutta seki meni ohi ajan kuluessa että tuskin sekään mitään vakavaa oli, toivottavasti.. jos kuitenkin jollekkin on aivastelusta tullut jotain niin kertokaa!

• SerjicalStrike
        vilis kirjoitti:

ei ne nyt kauheen usein, välillä saattaa tulla sellasia "kohtauksia" jolloin aivastelee kauan aikaa,mutta harvemmin niitä. ja mulla ne kyllä kans pesemisen yhtedessä aivastelee.. onko sitten joku tarkoituksellinen tapa.. muutama kuukausi sitte toinen rotista piti tosi pahaa ääntä kuulosti oikeestaan vähän possulta,mutta seki meni ohi ajan kuluessa että tuskin sekään mitään vakavaa oli, toivottavasti.. jos kuitenkin jollekkin on aivastelusta tullut jotain niin kertokaa!

Jos rotta pitää tuollaista "possuääntä", niin välittömästi aika eläinlääkärille! Saattaa olla Myco, joka on yleisesti rotilla esiintyvä, vakava hegitystiesairaus. Runsas aivastelu ja nenänvuoto myös merkkejä mycosta.

• Anonyymi

Mulla sama juttu! Sain pari päivää sitten 2 Tyttö rottaa ja toinen niistä aivastelee paljon (yleensä illalla 20-22 aikaan? Samalla vähän niinkuin vinkuu ja aivastelee. Häkin päällä on pyyhkeitä joten vetoa ei pääse ja en käytä purua vaan muuta kuiviketta

• Anonyymi

Munkin rotat aivastelee ja tekee tosi harvoin yleensä illalla sitä possuääntä mutta mä oon alkanut säästää rahaa eläinlääkäriin ja mun rotat ovat siis 5kk joten jos näillä olis se myco nii ne kyl tekis varmaa useamminkin sitä possuääntä ku ei oo tullu jo kerran sellane ääni kummaltakin mutta olen todella helpottunut jos jollain muunkin rotta aivastelee ja yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinteistökuningattarelle satelee nyt tuomioita oikein urakalla

https://www.is.fi/viihde/art-2000008926919.html TELEVISIOSTA kiinteistövälittäjänä tunnetuksi tullut Kaisa Liski sai yhden vuoden ja kahden kuukaude
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      3836
    2. Suomi on allekirjoittanut NATO:n liittymissopimuksen

Tätä hetkeä on odotettu: Nato-maat allekirjoittivat tiistaina aamupäivällä Suomen ja Ruotsin liittymispöytäkirjat. ”Yhdessä olemme vahvempia”, Haavi
      NATO
      322
      1609
    3. Kuka uskoo Martinan ja lippis jonnen tulevaisuuteen

Toinen asuu Tanskassa 2 muksun kanssa, toinen Suomessa 2 muksun kanssa. Jos vuodessa näkevät muutaman kerran ja pistävät lakanat sekaisin, niin en kyl
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      968
    4. Pommi-isku Lapua prideen!

Kirjastossa räjähti pommi trans-keskustelun aikaan. Onneksi ketään ei kuollut tai edes kai loukkaantunut. Mitä tuollaisen terroristin päässä on oik
      Lapua
      95
      853
    5. Mitä mun pitäisi tehdä

että saisin tietää onko sulla yhtään tunteita minuun? On niin nolo lähestyä, jos oot vaikka onnellisesti naimisissa tai suhteessa.. tai jos en ole mie
      Ikävä
      76
      809
    6. Miten reagoisit?

Noita pyllybikinialoituksia on tullut parikin kappaletta ja pyllyistä tuli mieleeni seuraavaa. Olen nyt pari kertaa ollut seuraavanlaisessa tilantees
      Sinkut
      179
      754
    7. Eikö sua mies oikeasti yhtään haittaa

jos pakkaan tavarani ja katoan jonnekin kauas sinulta? Mua haittaisi tuhannesti jos sä niin tekisit.
      Ikävä
      104
      721
    8. Onko sulla muru

uudet kesähiukset? 😍
      Ikävä
      39
      705
    9. En ole ollut sinulle uskollinen

mutta tuskin sellaista odotitkaan? Tilanne kun on mitä on, ellemme muuta sitä...
      Ikävä
      79
      693
    10. Rakastan sua mies

Saanko laittaa sulle viestiä vaikka perjantaina jollain tekosyyllä?
      Ikävä
      63
      630
    Aihe