rotat aivastelee

vilis

aivasteeleko kenenkään muun rotta? mulla on kaksi noin puolentoista vuoden ikäistä rottaa ja ne on oikeestaan koko elämänsä aivastellu, se ei tunnu haittavaan niitä,mutta voiko siitä olla haittaa?olen kokeillu montaa eri puruakin mutta aivastelu jatkuu,oli puru mikä vaan.

5

3000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moze

Miten usein ne aivastelevat?

Minun rottani ainakin aivastelee silloin tällöin sen jälkeen kun on pessyt itseään. Koska sitä ei tapahdu kovin usein, ajattelen että se on normaalia.

• vilis

ei ne nyt kauheen usein, välillä saattaa tulla sellasia "kohtauksia" jolloin aivastelee kauan aikaa,mutta harvemmin niitä. ja mulla ne kyllä kans pesemisen yhtedessä aivastelee.. onko sitten joku tarkoituksellinen tapa.. muutama kuukausi sitte toinen rotista piti tosi pahaa ääntä kuulosti oikeestaan vähän possulta,mutta seki meni ohi ajan kuluessa että tuskin sekään mitään vakavaa oli, toivottavasti.. jos kuitenkin jollekkin on aivastelusta tullut jotain niin kertokaa!

• SerjicalStrike
        vilis kirjoitti:

ei ne nyt kauheen usein, välillä saattaa tulla sellasia "kohtauksia" jolloin aivastelee kauan aikaa,mutta harvemmin niitä. ja mulla ne kyllä kans pesemisen yhtedessä aivastelee.. onko sitten joku tarkoituksellinen tapa.. muutama kuukausi sitte toinen rotista piti tosi pahaa ääntä kuulosti oikeestaan vähän possulta,mutta seki meni ohi ajan kuluessa että tuskin sekään mitään vakavaa oli, toivottavasti.. jos kuitenkin jollekkin on aivastelusta tullut jotain niin kertokaa!

Jos rotta pitää tuollaista "possuääntä", niin välittömästi aika eläinlääkärille! Saattaa olla Myco, joka on yleisesti rotilla esiintyvä, vakava hegitystiesairaus. Runsas aivastelu ja nenänvuoto myös merkkejä mycosta.

• Anonyymi

Mulla sama juttu! Sain pari päivää sitten 2 Tyttö rottaa ja toinen niistä aivastelee paljon (yleensä illalla 20-22 aikaan? Samalla vähän niinkuin vinkuu ja aivastelee. Häkin päällä on pyyhkeitä joten vetoa ei pääse ja en käytä purua vaan muuta kuiviketta

• Anonyymi

Munkin rotat aivastelee ja tekee tosi harvoin yleensä illalla sitä possuääntä mutta mä oon alkanut säästää rahaa eläinlääkäriin ja mun rotat ovat siis 5kk joten jos näillä olis se myco nii ne kyl tekis varmaa useamminkin sitä possuääntä ku ei oo tullu jo kerran sellane ääni kummaltakin mutta olen todella helpottunut jos jollain muunkin rotta aivastelee ja yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      188
      3701
    2. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      2984
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      27
      2852
    4. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      4
      2764
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      21
      2755
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      65
      2733
    7. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      218
      2150
    8. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      87
      2046
    9. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1978
    10. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      8
      1821
    Aihe