Liian Laiha(ko)

Stubber

En itse henk.koht tunne rotua TANSKANDOGI,mutta nyt naapuriimme muutti sellainen..oikeen mukava ja rauhallinen koira,mutta ihmettelen että onkohan se vähän liian laiha.
Kylkiluut paistaa ja "peffan" päältä,selän puolella myös luut törröttävät.

Kuuluuko rotuun olla näin laiha vai miten on..minusta tuo koira on jotenki säälittävä!

Vastatkaa fiksummat,ja pitäiskö puuttua vai antaa olla??

nim: koiran parasta ajatellen

12

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakaan kuulu

      olla noin laiha! kysyppä minkä ikäinen koira on kyseessä ja onko terve? ihan noin niinkuin ohimennen jäät ihastelemaan isoa koiraa.
      kuinka koiraa muuten pidetään? ehdottomasti ilmoitus eläinsuojeluyhdistykselle tai doggi rescuelle jos epäilet koiran olevan huonoissa käsissä!

      • mä vaan

        Sanoisin että teet juuri noin mitä edellinen kirjoitti. Jos et tee, sä et välitä. Sääli koiraa. Pahasti kuulostaa olevan aliravittu yksilö!


    • aloittaja

      Kiitos,kun rohkasitte minua.
      Taidan ensin kysellä koiran ikää ja muuta,ja sen jälkeen katson tarvitseeko ottaa yhteyttä eteen päin.

      Koiran on niin heraasen tuntuinen mutta muo niin säälittää se ku on niin äly laiha!!!

      • koirilla

        usein tietyssä vaiheessa syömättömyyttä ja moni dogin omistaja joutuu asian kanssa kamppailemaan. Ja massaakin aletaan kerätä vasta tuon 1,5 vuoden jälkeen. Mutta selkäranka ja kylkiluut eivät tietenkään saa paistaa. Nuorilla koirilla kylkiluiden kuuluu ns. häämöttää.
        Kannattaa ilmanmuuta käväistä omistajan juttusilla. Tuo koiran ikä kiinnostaisi saada tietää.


    • Jos..

      tämä kyseinen koira onkin tullut naapuriinne rescue-koirana..? Jos kerta koira on juuri muuttanut naapuriinne, ja on huonoista oloista lähtöisin... Ehkäpä naapurinne yrittävät antaa koiralle paremman kodin, kuin mistä on tullut. Ei kannattaisi ehkä heti soimata, mutta ei tietenkään kannata jättää selvittämättä asiaa!

      • koiran

        tulisi ollakkin pentuna "sutjakka" niin ei kasvuvaiheessa ottaisi jalkoihin.Ja ennemmin laihan poleinen kuin pullero.Tiedän itsekkin yhden dogin joka on ihan säälittävän laiha mutta se saa niin paljon ruokaa kuin syö.On vajaa 2v ja ruokaa tarjoillaan 3 kertaa/ päivä kupit pois kun ei enää syö.Omistaja ei vaan voi asialle mitään..ei voi väkisin syöttää.


    • laiheliini

      Meillä siis kohta kaksi vuotias musta doggi tyttö jonka säkä nyt n.85cm mutta painaa vain reilu 50kg. Kyllä näkyy selkäranka ja kylkiluut. Koira on kaikelle allerginen, allergia ilmenee korvatulehduksina, kutinana ja karvanlähtönä jos saa väärää ruokaa. Nyt kaikkien kuivamuonakokeilujen jälkeen ollaan löydetty Olympia niminen ruoka, jota yksi farmaseutti/eläinhoitaja suositteli kun hain taas korviin kuuria koiralle,ja se ruoka todella sopii, mutta massa tulee hitaasti. olen syöttänyt myös lihaa raakana ja kuivana, naudan mahaa mitä vaan. Mutta tuloksena ripuli ja kamala raapiminen. Tyttö on kyllä energinen ja eloisa mikä kuulemma eläinlääkärin mielestä riittää kertomaan ettei sillä ole mitään hätää, mutta kuitenkin kannattaisi miettiä muutaman kerran ennenkö huomauttelee toisten koirista tai tekee mitään ilmoituksia varsinkaan jos ei itse ole kasvattanut tanskandoginpennusta massiivista aikuistakoiraa. Kyllä mua ainakin harmittaa jos joku päivittelee koirani laihuuttaa ja kertoo kuinka "mun tutulla on niin paljon isompi ja komeampi koira"kun kuitenkin kaiken oon tehny että se kasvais ja olis terve. En minäkään sano kadulla kellekään vastaantulijalle että, "kylläpä osaat olla ruma ja lihava", vaikka me doggi-ihmiset vi***maisia ollaankin...=)

      • vaikea lihottaa

        Juuri niin, kuin kävi jo muutaman edellisen viestistä selville:
        Vaikka naapurisi doggi on "säälittävän laiha", ennen kuin rupeat "toimenpiteisiin", haastattele häntä.

        Dogeissa on paljon niitä, jotka ovat äärimmäisen nirsoja, ja siis vaikeita lihottaa.
        Myös oma naapurini kamppailee tämän asian kanssa, eikä tulisi mieleenikään kirjoitella siitä näille palstoille,tahi rescueen.

        Mutta jos ilmenee myös joitain MUITA seikkoja, joka puoltaisi koiran huonoa vointia/pitoa, siitä pitää tietenkin ottaa yhteyttä eteenpäin.

        Maalaisjärki taas siis käyttöön,ennen kuin aletaan huudella!


    • Tanja2004

      on kanssa tälläinen laiheliini. Sani tuli n3kk sitten meille 3vuotiaana ja olen sitä syöttänyt ja syöttänyt..
      saa 3krt pvässä ruuan, franksin energiaa, sportmixin energiaa ja hy-rationia..niitä menee pvässä n.2,5l ja lisäksi joka toinen päivä puuroa,makaroonia,j.lihaa,kanaa ja tonnikalaa 5l kattilan koirille(kotona myös 2pientä) mikä menee 2pvässä sekä kermaviiliä tai raejuustoa sotken ruuan joukkoon että dogille maistuu paremmin..lihasia luita on koko ajan edessä.. mutta eipä tuo neiti hirveetä vauhtia liho. ja kaikilta tulee kommenttia että etkö sä syötä sitä koiraa..:(
      mutta onneksi tiedän itse että sani on lihonut ja ruokaa saa. :) päivä päivältä parempaan suuntaan. :)

      tämäkin koira voi olla kodinvaihtaja joka on stressaantunut ja entisessä kodissa vähällä ruualla ollut.. kysele omistajalta ihan suoraan.

    • mullakin

      ollut useampi doggi ja yks narttu oli kyllä niin huono syömään ettei mikään! "Hävetti" sen kanssa kulkea, kun ajatteli, että kaikki miettii ettei se saa ruokaa:) Oli kyllä aikamoista koittaa sitä saada lihomaan ja komeaan kuntoon, lihakset kyllä oli ja muuten hyväkuntoisen näköinen, mutta laiha kuin mikä.

      Tällä hetkellä mulla on uros joka taas ei muuta tekisi kuin söisi ja aivan mitä vain. Ja on kyllä komeassa lihassa.

      Jos menee muuten jutulle niin luulen, että asia ratkeaa sillä.Tai minä olisin ainakin heti kertonut, että onpa huono syömään tämä meidän koira=)

      • SannaP

        Meillä narttu oli tuskaisen kranttu n. 1,5 vuotiaaksi asti. Ei huolinut edes pullaa jos ei ollut voita ja juustoa päällä. Välillä kun tuli "kasvupyrähdyksiä", niin oli juuri tuollainen edellämainitun hävettävänlaiha. Mutta kyllä se ruokahalu sieltä sitten tuli ja sai massaa kerättyä ja leikkauksen jälkeen on kaikki ruoka syöty mitä eteensä löytää ;)

        Eihän koiraa voi pakolla ruokkia.

        Mutta suosittelen minäkin juttelemaan ensin naapurin kanssa, että onko koiralla kaikki ok. Parempi tutkia ennekiun hutkii.


    • Minätekisin

      koirasta eläinsuojeluvalvojalle.Ei kukaan koiran omistaja myönnä että pitää koiraa huonosti.

      ("Terve! Tulin juttelemaan kun toi sun koira näyttää aika helvetin laihalta.." "- Moi naapuri! Joo,mulla ei ole rahaa ostaa tälle ruokaa kun pitää käydä baareissa ja emmä jaksa tätä lenkillekkään aina viedä..")

      Anna asiantuntijoiden arvioida koiran kunto ja hoidon taso.Koira ei voi itse pyytää apua.
      Anna eläinsuojeluvalvojan tarkistaa tilanne.Jo pelkkä tarkastuskäynti voi auttaa.Valvoja auttaa,opastaa ja neuvoo.Eikä pure ketään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11017
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      143
      2078
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1387
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1010
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      848
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      747
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      699
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe