tervehdys!
olisin kysellyt josko jollain olisi tietoa keltarauhasen vajaatoiminnasta ja sen oireista!
apu olisi todella tarpeen, huolestuttaa enkä meinaa millään löytää tietoa esimerkiksi juuri näistä oireista!
ei ole tärpännyt, eikä miehessä vikaa, ja vasta viime päivinä olen alkanut miettiä tätä vaihtoehtoa..
keltarauhasen vajaatoiminta!
9
18562
Vastaukset
- aaamua
itse epäilen samaa. Juuh, tietoa on tosi heikosti. Ilmeisesti just toi luteaalivaiheen lyhyys ja tiputtelu/tuhru ennen menkkojen alkamista. Mulla nyt viikko oviksen jälkeen tuhruttelua, oottelen et josko menkat alkais. Sama viime kierrossa...
Meillä vasta 3 kk yritystä. Sitä vaan mietin, että hoitaako lääkäri, jos itse "varma" vaivastansa ja näin vähän yritystä takana??? Eikai ne voi sanoa et yritä nyt se vuosi täyteen ni katotaa sitte??
Kun jotain häikkää näyttää olevan... Mihin ottaa yhteyttä, perhesuunnittelu/neuvola, vai terveyskeskuslääkäriin???
T. Myös neuvoja kaipaava- siniti
meilläkin on yritystä ollu vasta parisen kk.
nyt olen vasta alkanut miettiä näitä oireita ja alkanut yhdistellä asioita.
minulle on tehty rintaleikkaus ja olen kuullut että niistä usein naisille tulee hormonaalisia häiriöitä, sitten kuulin eräältä tutulta jolla on kyseinen ongelma ollut että paino nousi rajusti lyhyessä ajassa ja aika nopeasti saatiin selville keltarauhasen vajaa toiminta.
ja tämä menee hyvin yks yhteen, koska vain vähän leikkauksen jälkeen paino nousi rajusti, eikä putoa vaikka kuinka terveelliset elämäntavat on.
ja eikä pikkuista tule.
varasin ajan tavalliselle gynelle kun lapsettomuus klinikoille on niin hurjat jonot ja juuri sen takia kun vasta niin vähän yritystä takana!
toivotaan että sieltä apua saisi, riippuu varmasti tosi paljon lääkäristä että miten ottaa vastaan mutta ei tässä enää paljon vaihtoehtoja ole kun kaikki muu on jo tutkittu!
ja kyllähän se varmasti auttaa kun osaa sanoa että tämä vaiva on melko varma! - paikassa?
siniti kirjoitti:
meilläkin on yritystä ollu vasta parisen kk.
nyt olen vasta alkanut miettiä näitä oireita ja alkanut yhdistellä asioita.
minulle on tehty rintaleikkaus ja olen kuullut että niistä usein naisille tulee hormonaalisia häiriöitä, sitten kuulin eräältä tutulta jolla on kyseinen ongelma ollut että paino nousi rajusti lyhyessä ajassa ja aika nopeasti saatiin selville keltarauhasen vajaa toiminta.
ja tämä menee hyvin yks yhteen, koska vain vähän leikkauksen jälkeen paino nousi rajusti, eikä putoa vaikka kuinka terveelliset elämäntavat on.
ja eikä pikkuista tule.
varasin ajan tavalliselle gynelle kun lapsettomuus klinikoille on niin hurjat jonot ja juuri sen takia kun vasta niin vähän yritystä takana!
toivotaan että sieltä apua saisi, riippuu varmasti tosi paljon lääkäristä että miten ottaa vastaan mutta ei tässä enää paljon vaihtoehtoja ole kun kaikki muu on jo tutkittu!
ja kyllähän se varmasti auttaa kun osaa sanoa että tämä vaiva on melko varma!Me jotka jo monta vuotta yritetty saada lapsia emme varmasti toivo että tulette lapsettomuus klinikalle jonoja pitkittämään... Niin ja ei varmaankaan tule raskaaksi kovin helposti jos muutaman kuukauden yrityksen jälkeen jo ovistikkuja tuijotetaan. nauttikaa lapsen teosta ja vuoden yrityksen jälkeen lääkäriin. On varmaakin joku palsta jossa on teillekin omat juttunne mutta tämä on oikeasti lapsettomuudesta kärsivien palsta.
- täällä ollaan
paikassa? kirjoitti:
Me jotka jo monta vuotta yritetty saada lapsia emme varmasti toivo että tulette lapsettomuus klinikalle jonoja pitkittämään... Niin ja ei varmaankaan tule raskaaksi kovin helposti jos muutaman kuukauden yrityksen jälkeen jo ovistikkuja tuijotetaan. nauttikaa lapsen teosta ja vuoden yrityksen jälkeen lääkäriin. On varmaakin joku palsta jossa on teillekin omat juttunne mutta tämä on oikeasti lapsettomuudesta kärsivien palsta.
ettei tarvitse "turhaan" klinikoiden jonoja pitkittää juuri kauan yrittäneiden vuoksi!
eli täällä se on ilmaista kysellä ja pyytää apua eikä se ole mitään esimerkiksi sinulta pois! - tessalii
täällä ollaan kirjoitti:
ettei tarvitse "turhaan" klinikoiden jonoja pitkittää juuri kauan yrittäneiden vuoksi!
eli täällä se on ilmaista kysellä ja pyytää apua eikä se ole mitään esimerkiksi sinulta pois!saittepa asiattoman vastauksen. Ilman muuta lääkärille jos kroppa ei tunnu toimivan normaalisti.
- katti
täällä ollaan kirjoitti:
eli täällä se on ilmaista kysellä ja pyytää apua eikä se ole mitään esimerkiksi sinulta pois!Minä suhtauduin huolettomasti toisen lapsen hankkimiseen, koska nuorena olin tullut kerran spontaanisti raskaaksi. Siksi suhtauduin huolettomasti toisen lapsen tekoon. Mutta vuosia kului ja mitään ei tapahtunut. Kunnes kuukautiset jäivät kokonaan pois ja minulla todettiin pco. Ja ikääkin oli jo kertynyt paljon. Jos olisin tajunnut tilanteeni jo aikaisemmin kuin vasta nyt iäkkäänä jolloin aikaa on enää vähän.Hoidot kuitenkin jatkuvat
On mielestäni parempi mennä liian aikaisin hoitoon kuin liian myöhään
- HK26
Määrättiin Lugesteron, joka on keltarauhashormoonin toimintaa tukeva lääke..tai miten se nyt hienosti sanotaan. Itselläni "oireena" menkat tosi tosi niukat n.1 pv kp24. Rupesin miettimään ton painon nousua...itselläni noussut kyllä paino ja nyt laskenut yhtäkkiä lugejen alotuksen jälkeen 3½kiloa..onko kellään tietoa mahd. vaikutuksesta? Lapsettomuutta takana 3 v.
- "anneli"
Mulla on keltarauhasen vajaatoiminta ja oireena on, että vuotoa ei tule ilman primolutia.Syön lääkettä kierron 15-24 päivinä. Niin ja toiveena toinen lapsi ollut viisi vuotta..Kolmatta ivf.ää odottelen alkavaksi ensi kuussa.
- primolutilla
ja terolutilla jotain eroa? jos on ,ni mitä? Itsellä menkat ei tule ilman teroja,eikä kyl vauvaa voi paljo odotella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879