Pidätkö synttäreistä?
Ovatko muiden syntymäpäivät mieluisampia kuin itse järjestämäsi?
Monetko olet järjestänyt itsellesi?
Minä pidän tosi paljon, on hauskaa nähdä iso joukko koolla, kaikki laulut ja kynttiläinpuhaltamiset yms. rituaalit.
Olen iloinen, että joku viitsii järjestää.
Kyllä olen itsekin järjestänyt tosi monia.
Syntymäpäivät
30
1235
Vastaukset
- niin omille
kuin appi-sellaisille, kova on homma, mutta palkitsee, siitä olen samaa mieltä.
- juhlimaton
Miksi syntymä- tai nimipäiviä juhlitaan?
Tuskin kenelläkään on hirveästi omaa ansiota syntymäänsä.
Vanhempien juhlinnan ymmärrän mutta ko. henkilön kohdalla en!
Samoin nimipäivät.
Jollain koodijärjestelmäälähän meidät täytyy tunnistaa. Sotu on siinä suhteessa parempi kuin nimi.
Kuinkas moni juhlii sotuaan?
Voihan kemuja järjestää muutenkin kuin "pakonomaisesti" synntäreidensä vuoksi!- ja jotkut
ei ikinä.
40-vuotisjuhlien järjestämisessä. Koska ensimmäisissä juhlissa oli hauskaa, lupasin järjestää seuraavana vuonna uusinnan. Ehdin järjestää kymmenet 40-vuotisjuhlat ennen luultavasti suurimmiksi jääviä syntymäpäiväkutsujani. 60-vuotispäivänäni olen uhannut jäädä odottelemaan valmista. Saapa nähdä miten käy, maltanko jättää asian toisten huoleksi. Onneksi on vielä aikaa muuttaa suunnitelmia. ;)
Mielestäni mikä tahansa syy sopii juhlien järjestämisen aiheeksi, eikä elämässä ole koskaan liikaa juhlahetkiä. ;)- Juhlin ennen
parin TOSI ystävän seurassa kuin järjestän juhlat kaveruutta teeskenteleville sukulaisille jotka vain tulevat ilmaiseksi ryyppäämään!
- pöpökakku
tuntuu siltä ainakin flunssa-aikaan että olis parempi kun ei puhallettas kynttilöitä kakun päältä.
- järjestää itselle kutsut
Kuulisin mielelläni neuvoja ja vinkkejä kutsujen järjestämisestä ja juhlien vietosta.
1. siivoa koti, puhdista kaapit ja puunaa lattiat (niinhän naiset usein tekevät ennen juhlia)
2. valmista hyvää ruokaa ja leivo kakku
3. temperoi viini
4. kata pöytä kauniisti unohtamatta kukkia, kynttilöitä ja lautasliinoja
5. käy rentouttavassa kylvyssä, pukeudu lempiasuusi
6. valitse miellyttävää taustamusiikkia
7. sulje puhelin
8. sytytä kynttilä ja asetu pöytään
9. nautiskele hartaasti, unohda huolet ja velvollisuudet
Jos otat ystävän mukaan juhliisi, voit pyytää häntä auttamaan valmisteluissa.
Viestisi sai minut ajattelemaan, että tosiaan itselleenkin voisi järjestää joskus juhlahetken. Omaa reseptiäni voisin noudattaa itsekin - paitsi siivouksen osalta. ;))- voisi
optimisti-orvokki kirjoitti:
1. siivoa koti, puhdista kaapit ja puunaa lattiat (niinhän naiset usein tekevät ennen juhlia)
3. temperoi viini
7. sulje puhelin
Viestisi sai minut ajattelemaan, että tosiaan itselleenkin voisi järjestää joskus juhlahetken. Omaa reseptiäni voisin noudattaa itsekin - paitsi siivouksen osalta. ;))siivota?
voisi kirjoitti:
siivota?
aloittavat suursiivouksella juhlavalmistelut. Itse en sitä ymmärrä, enkä ole kuullut kenenkään miehen niin tekevän. Tarkoitin lauseen leikkimieliseksi ja kummalle tahansa sukupuolelle sopivaksi. ;))
- hemuliini
aloittavat suursiivouksella juhlavalmistelut. Itse en sitä ymmärrä, enkä ole kuullut kenenkään miehen niin tekevän. Tarkoitin lauseen leikkimieliseksi ja kummalle tahansa sukupuolelle sopivaksi. ;))
Tapaat kaupungilla pari tuttua,ostatte kaljakeissin ja grillattavaa tai vaikka kinkkua ja perunasalaattia,hyvää musaa on kotona,takuulla hauskempaa kuin kauan suunnitellut ja valmistellut "juhlat"
- järjestää itselle kutsut
3. temperoi viini
7. sulje puhelin
Viestisi sai minut ajattelemaan, että tosiaan itselleenkin voisi järjestää joskus juhlahetken. Omaa reseptiäni voisin noudattaa itsekin - paitsi siivouksen osalta. ;))Tätä en ehkä ihan hakenut, mutta jos oikein miettii niin sananvalintani johdattaa helposti "tälle tielle". Ehdotuksesi oli mieltäni kiehtova (paitsi siivous)
hemuliini kirjoitti:
Tapaat kaupungilla pari tuttua,ostatte kaljakeissin ja grillattavaa tai vaikka kinkkua ja perunasalaattia,hyvää musaa on kotona,takuulla hauskempaa kuin kauan suunnitellut ja valmistellut "juhlat"
Varmaan kyllä hauskoja ovat.
*Illalla hilpeänä kaljaa,
aamulla kalpeana hiljaa.*- niinkö sinulle
satu kirjoitti:
Varmaan kyllä hauskoja ovat.
*Illalla hilpeänä kaljaa,
aamulla kalpeana hiljaa.*aina käy?
- danieela
hemuliini kirjoitti:
itse saanut joskus mahtavat ja mieleen painuvat synttäri juhlat kun oma poika sillon n.18 soitti ja pyysi käymään "paikallisessa" oli muka joku ongelma.kun menin niin siellä oli suuri porukka tuttuja ja he lauloivat onnittelu laulun ja sain kukkapaketin.tulimme meille ja kun olen talvella syntynyt niin sytytimme jätkän kynttilän ja grillasimme makkaraa."puolet" kerrostalon asukkaista myös mukana.ikinä en unohda.
- kyllä huolettaa
hemuliini kirjoitti:
Ei taida olla minun heiniäni tuo. Juuri tuollaisella dieetillä hankki sappikivet.
- ;;;;;;
kyllä huolettaa kirjoitti:
Ei taida olla minun heiniäni tuo. Juuri tuollaisella dieetillä hankki sappikivet.
,,,,,,,
- hemuliini
kyllä huolettaa kirjoitti:
Riippuu siitä MITÄ ja KUINKA paljon juo ja syö;D
- kaljakeissi...vaikka
hemuliini kirjoitti:
vaikka
miten
vähän näitä syöt, lihot, ja rasva%si nousee.
Hyvä musa oli ainoa hyvä valinta. - hemuliini
kaljakeissi...vaikka kirjoitti:
vaikka
miten
Hyvä musa oli ainoa hyvä valinta.Perunasalaatiakin on eri laatuisia,samoin rasvatonta kinkkua:DDD
Ja oluttahan ei tarvitse juoda sitä koko korillista kerrallaan YKSIN kuten ehkä tapasi;D - hemuliini
kaljakeissi...vaikka kirjoitti:
vaikka
miten
Hyvä musa oli ainoa hyvä valinta.Vihanneksiakin voi grillata;D
- :::
hemuliini kirjoitti:
Perunasalaatiakin on eri laatuisia,samoin rasvatonta kinkkua:DDD
Ja oluttahan ei tarvitse juoda sitä koko korillista kerrallaan YKSIN kuten ehkä tapasi;DMut kun näin nyt profiilisi ja huomasin, että olet MIES, ymmärrän paremmin valintasi, ihan hyvät ovat.
- Loistava.polku
kaikenlaisia kissanristiäisiä. En mene ellei ole ihan pakko.
- juhlia
Kun saan kutsun häihin tai syntymäpäiville, hypin ilosta ilmaan. Itse myös järjestän, mutta en kyllä alota laatikoitteni siivouksella, vaikka eihän se pahitteeksi koskaan olisi.
OptimistiOrvokille kiitokset muuten hyvästä listasta! - Puunilainen
juhlia kirjoitti:
Kun saan kutsun häihin tai syntymäpäiville, hypin ilosta ilmaan. Itse myös järjestän, mutta en kyllä alota laatikoitteni siivouksella, vaikka eihän se pahitteeksi koskaan olisi.
OptimistiOrvokille kiitokset muuten hyvästä listasta!Vanha ystäväni kuoli liikenneonnettomuudessa. Olin valmistautunut tavanomaisiin hautajaisiin, mutta eivät ne olekaan: Ystäväni kuului "piireihin", kaupungin kermaan.
Hautajaisseremoniasta on tullut ohjelma. Se on niin monimutkainen ja kummallinen, että tekisi mieli olla kokonaan menemättä. - Mitä se vainajaa hyödyttää, jos on kaiken maailman kunniakujia, omalaatuisia kukkaseremonioita ja muita merkillisyyksiä? (Mahtaakohan sellaisen seremonian suunnittelija muistaa pyytää pappia mukaan kirkkoon?) Tuntuu, ettei suremiselle jää ollenkaan tilaa. Minä suren hänen kuolemaansa. Hän oli hieno ihminen.
Menen tietysti ystäväni hautajaisiin, mutta saan nyt sitten kaiken aikaa pelätä mokaavani niiden fiinien ihmisten edessä. Tai mitä väliä sillä loppujen lopuksi on? Olenhan jo nyt vulgääri heidän silmissään. ;)
Sitävastoin iloista ja miellyttävää on oman suvun, tavallisten ihmisten keskinäinen juhlinta:
Oman suvun tilaisuudet, synttärit, häät, ristiäiset ym. ovat aiva eri asia. Tapaa sukuaan. Kaikki ovat iloisia ja hyvällä tuulella. Juttelua, kestitystä, vapautunutta ilmapiiriä. Mielellään niissä käy, ja mielellään niitä järjestää itsekin. Puunilainen kirjoitti:
Vanha ystäväni kuoli liikenneonnettomuudessa. Olin valmistautunut tavanomaisiin hautajaisiin, mutta eivät ne olekaan: Ystäväni kuului "piireihin", kaupungin kermaan.
Hautajaisseremoniasta on tullut ohjelma. Se on niin monimutkainen ja kummallinen, että tekisi mieli olla kokonaan menemättä. - Mitä se vainajaa hyödyttää, jos on kaiken maailman kunniakujia, omalaatuisia kukkaseremonioita ja muita merkillisyyksiä? (Mahtaakohan sellaisen seremonian suunnittelija muistaa pyytää pappia mukaan kirkkoon?) Tuntuu, ettei suremiselle jää ollenkaan tilaa. Minä suren hänen kuolemaansa. Hän oli hieno ihminen.
Menen tietysti ystäväni hautajaisiin, mutta saan nyt sitten kaiken aikaa pelätä mokaavani niiden fiinien ihmisten edessä. Tai mitä väliä sillä loppujen lopuksi on? Olenhan jo nyt vulgääri heidän silmissään. ;)
Sitävastoin iloista ja miellyttävää on oman suvun, tavallisten ihmisten keskinäinen juhlinta:
Oman suvun tilaisuudet, synttärit, häät, ristiäiset ym. ovat aiva eri asia. Tapaa sukuaan. Kaikki ovat iloisia ja hyvällä tuulella. Juttelua, kestitystä, vapautunutta ilmapiiriä. Mielellään niissä käy, ja mielellään niitä järjestää itsekin.vainajalle on ihmisille ja yhteisöille tärkeä asia. Siihen voi liittyä erilaisia rituaaleja ja tapoja. Itse yritän kunnioittaa myös itselleni ennestään vieraita tapoja ja olla tarkoituksella sotkematta kuvioita.
Ehdotan, ettet turhaan pelkäisi "mokaavasi niiden fiinien ihmisten edessä". Vainaja on tilaisuuden pääosassa, joten tuskin kukaan erityisemmin kiinnittää huomiota sinun käyttäytymiseesi. Sinulla on oikeus hoitaa oma viimeinen tervehdyksesi vainajalle niin kuin itse haluat. Usein hautajaisissa suuri suru voi estää ihmisiä lausumasta ääneen omaa tervehdystään vainajalle tms. Jokainen varmaan kunnioittaa toisen surua ja haluaa mieluummin tukea ja jakaa sen kuin ryhtyä arvostelemaan.- kärsimykset
19.09. poikamme kirkkohäät.
Pariskunta on asunut yhdessä yhdeksän vuotta,
maksaneet yhteistä asuntoaan seitsemän vuotta ja nyt kirkkohäät, noin 80 henkilöä.
Sulhanen eronnut kirkosta jo vuosia sitten.
Varsinainen vihkiminen maistraatissa 02.09.
Pappi sijoitettiin vielä minun viereeni.
Keskustelu institutioista lopetti jatkorupattelun lyhyeen.
Revontulet olivat häiden parasta antia! Puunilainen kirjoitti:
Vanha ystäväni kuoli liikenneonnettomuudessa. Olin valmistautunut tavanomaisiin hautajaisiin, mutta eivät ne olekaan: Ystäväni kuului "piireihin", kaupungin kermaan.
Oman suvun tilaisuudet, synttärit, häät, ristiäiset ym. ovat aiva eri asia. Tapaa sukuaan. Kaikki ovat iloisia ja hyvällä tuulella. Juttelua, kestitystä, vapautunutta ilmapiiriä. Mielellään niissä käy, ja mielellään niitä järjestää itsekin.toi mieleeni vanhan sukulaiseni hautajaiset kauan sitten. Olin juuri päässyt ylioppilaaksi, ja kun vainaja oli melkein satavuotias ja pitkään sairastanut, en osannut surra hänen lähtöään. Enkä ollut ainoa, vaan Hesasta tulleet serkkuni, suunnilleen samanikäiset, jotkut vähän vanhempia juttelivat kanssani ryhmänä puutarhassa. Eräs heistä kertoi ASLA-stipendiaatti-kokemuksiaan jenkeistä niin hauskasti, että nauru raikui, sitä emme huomanneet itse ollenkaan. Mutta sitten näimme ikkunassa parin tädin ilmeet, jotka saivat meidät vakavoitumaan. Ilmeestä voi lukea: "...sentään hautajaisissa!" Ja oikeassa tietenkin olivatkin.
- Hautajaisissahan
satu kirjoitti:
toi mieleeni vanhan sukulaiseni hautajaiset kauan sitten. Olin juuri päässyt ylioppilaaksi, ja kun vainaja oli melkein satavuotias ja pitkään sairastanut, en osannut surra hänen lähtöään. Enkä ollut ainoa, vaan Hesasta tulleet serkkuni, suunnilleen samanikäiset, jotkut vähän vanhempia juttelivat kanssani ryhmänä puutarhassa. Eräs heistä kertoi ASLA-stipendiaatti-kokemuksiaan jenkeistä niin hauskasti, että nauru raikui, sitä emme huomanneet itse ollenkaan. Mutta sitten näimme ikkunassa parin tädin ilmeet, jotka saivat meidät vakavoitumaan. Ilmeestä voi lukea: "...sentään hautajaisissa!" Ja oikeassa tietenkin olivatkin.
muistellaan vainajaa,sekä hauskat,hassut ja valoisatkin muistot ovat salittuja!
Hautajaisissahan kirjoitti:
muistellaan vainajaa,sekä hauskat,hassut ja valoisatkin muistot ovat salittuja!
mutta
kauan sitten suru ja mustat vaatteet kuuluivat hautajaisasuun aivan ehdottomina.
Nykyisinhän kaikki on hiukan lieventynyt.
Nuo ASLA-stipendiaatin muistelmat eivät sitäpaitsi koskeneet vainajaa.
Kaikenlaista sitä ihmisen muisti säilyttää! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1273745Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362444Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442088Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701031Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5979- 45881
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63856En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on31845- 43770
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies97762