K-Rauta...

Kauppa vaihtui

...Suomenoja (Merituuli) on ...seestä.
Olin n. kolme viikkoa sitten katselemassa puukiuasta, ja löysinkin kivan mallin, johon oli teipillä kiinnitetty tarjouskyltti e199. Aikani katseltuani totesin, että vastaa hakemaani ja menin tiskille kyselemään varastotilannetta. Ystävällisen oloinen myyjä tuli katsomaan mistä mallista on kyse ja meni takaisin tiskin taakse saldoa tarkistamaan. Totesi ohimennen toiselle myyjälle (joka ilmeisesti oli ko. alueen vastaava) että 'myyt halvalla kiuasta'. Ensimmäisen myyjän toistettua lauseen toinen nousi tympiintyneen näköisenä ja meni katsomaan mistä on kysymys. Aikansa ihmeteltyään totesi myyjä, että tarjouslappu on kiinnitetty väärään kiukaaseen, oikeasti tarjouksessa on toinen, saman valmistajan samankokoinen mutta vesisäiliötön malli. Totesin, että en voinut asiaa tietää ja että käsitykseni mukaan kauppa on velvollinen myymään tuotteen sillä hinnalla joka siinä ilmoitetaan. Myyjä totesi, että kyseessähän on ihan eri malli (mallinimessä kahden kirjaimen ero, itse kiukaassa sitä ei lukenut vaan se olisi pitänyt esitteestä huomata) ja että 'en mä tota sulle voi tohon hintaan myydä'. Tässä vaiheessa käyräni oli jo sen verran korkealla, että katsoin parhaaksi poistua.
Seuraavana aamuna kirjoitin palautetta tapahtuneesta suoraan ko. liikkeen omien kotisivujen palauteosoitteeseen. Aikaa on nyt kulunut kolme viikkoa enkä ole vastausta saanut. Tämän viikon maanantaina kirjoitin palautetta tapahtuneesta ja myös ko. liikkeen vastaamattomuudesta suoraan Keskon palauteosoitteeseen. Eipä ole vastausta kuulunut.
Jos siis haluatte tylyä palvelua, väärää hintatietoa ja täydellistä piittaamattomuutta asiakkaasta ylihintaan*, suosittelen Suomenojan K-Rautaa!!! Itse en tuohon liikkeeseen enää jalallani astu.
*Jälkikäteen olen suorittanut vertailevaa tutkimusta ko. kiukaan ja muutaman muunkin tuotteen osalta ja todennut, että kilpailijat myyvät tavaraa yleisesti ottaen 5-20 % edullisemmin.

20

5818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No just

Siis toki kaupassa on satunut virhe, mutta mieti jos sä itse laittaisit johonkin tuotteeseen toisen tuotteen tarjouslapun kiinni, niin pitäiskö kaupan myydä ko. tuote sinulle sillä toisen tuotteen hinnalla? Noita tarjouslappuja voi kuka tahansa siirrellä kaupassa, ja kun lapussa on ollut tarkennettuna oikean lainen kiuas, mutta lappu ollut kiinni vääränlaisessa kiukaassa, niin kyse on enemmänkin virheestä.

Minäkin löysin kerran mersusta hintalapun ratista, jossa oli hinta 49,00 mk. Mersu oli aidosti hinnaltaan 490 000 mk, mutta pitäskö valittaa liikkeeseen, kun eivät myyneet 49 markalla mersua?

Pikkasen siis armoa inhimillisille virheille.

• Kauppa vaihtui

Virheitä sattuu. Sehän on selvä. Pointtini suurelta osin olikin se, että kaikki vitsit rautakaupoista ja niiden palvelusta taitavatkin olla totta. Ei pahoittelua, ei vastatarjousta, ei minkäänlaista yritystäkään saada asiakkaan verenpaine taas normaalille tasolle puhumattakaan että olisi onnistuttu myymään jotain ja saatu vielä asiakas poistumaan hyvillä mielin. Nyt ko. paikasta ja sen palvelusta jäi todella tökerö kuva.
        On totta, että asiakas voi itse siirtää hintalappuja, mutta siitä todennäköisesti jäisi jäljet teippiin, joka tässä tapauksessa oli 'alkuperäisen' näköinen. Tuollainen siirto sitäpaitsi täyttäisi petoksen määreet. Mainittakoon vielä, että tiski jolla nämä kaksi myyjäsankaria majailivat, oli suoran näköyhteyden päässä kiuasriviin.
        Olen itse kokeillut työssäni sekä ostajan että myyjän osaa ja päättänyt alkaa vaativaksi asiakkaaksi. Ei siten että etsimällä etsisin virheitä vaan siten, että pidän kiinni laillisista oikeuksistani. Suomalaiset keskimäärin antavat aivan liian vähän palautetta asiakkaana, ollaan vaan hiljaa ja jälkikäteen jupistaan kotona ja kirotaan paskaa palvelua. Asiallinen palaute hyödyttää myös kauppiasta, olettaen että tama aidosti haluaa parantaa palveluaan.
        Korostan vielä, että tässä tapauksessa ei kiukaassa itsessään ollut näkyvillä mallimerkintää, vaan tarjouslapun kuvaus vastasi hyvin myös tätä sisarmallia.

• Joopajoo
        Kauppa vaihtui kirjoitti:

Virheitä sattuu. Sehän on selvä. Pointtini suurelta osin olikin se, että kaikki vitsit rautakaupoista ja niiden palvelusta taitavatkin olla totta. Ei pahoittelua, ei vastatarjousta, ei minkäänlaista yritystäkään saada asiakkaan verenpaine taas normaalille tasolle puhumattakaan että olisi onnistuttu myymään jotain ja saatu vielä asiakas poistumaan hyvillä mielin. Nyt ko. paikasta ja sen palvelusta jäi todella tökerö kuva.
        On totta, että asiakas voi itse siirtää hintalappuja, mutta siitä todennäköisesti jäisi jäljet teippiin, joka tässä tapauksessa oli 'alkuperäisen' näköinen. Tuollainen siirto sitäpaitsi täyttäisi petoksen määreet. Mainittakoon vielä, että tiski jolla nämä kaksi myyjäsankaria majailivat, oli suoran näköyhteyden päässä kiuasriviin.
        Olen itse kokeillut työssäni sekä ostajan että myyjän osaa ja päättänyt alkaa vaativaksi asiakkaaksi. Ei siten että etsimällä etsisin virheitä vaan siten, että pidän kiinni laillisista oikeuksistani. Suomalaiset keskimäärin antavat aivan liian vähän palautetta asiakkaana, ollaan vaan hiljaa ja jälkikäteen jupistaan kotona ja kirotaan paskaa palvelua. Asiallinen palaute hyödyttää myös kauppiasta, olettaen että tama aidosti haluaa parantaa palveluaan.
        Korostan vielä, että tässä tapauksessa ei kiukaassa itsessään ollut näkyvillä mallimerkintää, vaan tarjouslapun kuvaus vastasi hyvin myös tätä sisarmallia.

Minäkin ihan mielelläni annan palautetta jos on oikeasti aihetta, mutta tuo on kyllä järjetöntä nysväämistä. Eli minun mielestäni sinä olet "väärässä". Tuossa et taatusti kärsinyt mitään vahinkoa, vaan teit itse kärpäsestä härkäsen.

• Rippeli

Olen aika pitkälle kanssasi samaa mieltä.

Mutta tapauksessasi lapussa oli kuitenkin mallimerkintä ja lappu oli kiinni väärässä tuotteessa.

Mitä jos kaupan tiiliseinän viereen on laitettu lavallinen tiiliä ja siihen tiiliseinään lappu, jossa lukee että "tiiliä 10c/kappale". Alatko kassalla vaatimaan että sinulle revitään ne tarjoustiilet siitä seinästä?

• JJJ

Olisit pyytänyt itse kauppiaan paikalle, ehkä asiallinen keskustelu hänen kanssaan, niin olisit
      saannut kiukaan tuohon hintaa.

• samaa mieltä

Tarkemmin en uskalla kertoa, ettei saada pian syytettä "herjauksesta", mutta niin pettyneitä ollaan k-raudan toimintaan, ettei mennä sinne ikinä. Suorastaan törkeää pomotoimintaa (eli ei auttanut pomon paikalle pyytäminen, päinvastoin).

• Kalle

2 kauppaa, toisessa palvellaan, toisessa ei.

• Kauppa vaihtui

... taustatuesta. Hetken jo aloin epäilemään, että kaikki olikin vain unta tai että olen v-mäinen tiukkapipo (mitä en mielestäni edelleenkään ole) mutta 'mukavaa' kuulla että muillakin on samansuuntaisia kokemuksia. Onneksi nyky-Suomessa on jo valinnanvaraa enemmän kuin yksi ketju.
        Vielä loppuun pieni vinkki esim. rakentajalle, joka ostaa suuremman määrän kuin tarjoussähköporan kerran kahdessa vuodessa: Jos on edes puoli päivää ylimääräistä aikaa uhrattavana ja paku tai iso peräkärry käytettävissä, kannattaa ajaa johonkin pääkaupunkiseudun ulkopuoliseen tarvikeliikkeeseen ja ostaa kaikki sillä hetkellä tarvittava kerralla (ja tinkiä). Hinnanvaihtelut samankin ketjun eri liikkeiden välillä saattavat olla huomattavia. Esimerkkinä eräs porasarja, jonka laukussa oli lisäksi sarja halpatyökaluja. K-Rauta 'Pääkaupunkiseudun' 'tarjoushinta' tuotteelle oli e39,95, K-Rauta 'Bönde' möi sitä hintaan e24,95..
        Yleisesti ottaen edullisimmaksi olen huomannut (K-Rauta vs. Passeli vs. Agri) Agri-marketin.
        Säästöt voivat olla todella huomattavia.

• rakentaja

... taustatuesta. Hetken jo aloin epäilemään, että kaikki olikin vain unta tai että olen v-mäinen tiukkapipo (mitä en mielestäni edelleenkään ole) mutta 'mukavaa' kuulla että muillakin on samansuuntaisia kokemuksia. Onneksi nyky-Suomessa on jo valinnanvaraa enemmän kuin yksi ketju.
        Vielä loppuun pieni vinkki esim. rakentajalle, joka ostaa suuremman määrän kuin tarjoussähköporan kerran kahdessa vuodessa: Jos on edes puoli päivää ylimääräistä aikaa uhrattavana ja paku tai iso peräkärry käytettävissä, kannattaa ajaa johonkin pääkaupunkiseudun ulkopuoliseen tarvikeliikkeeseen ja ostaa kaikki sillä hetkellä tarvittava kerralla (ja tinkiä). Hinnanvaihtelut samankin ketjun eri liikkeiden välillä saattavat olla huomattavia. Esimerkkinä eräs porasarja, jonka laukussa oli lisäksi sarja halpatyökaluja. K-Rauta 'Pääkaupunkiseudun' 'tarjoushinta' tuotteelle oli e39,95, K-Rauta 'Bönde' möi sitä hintaan e24,95..
        Yleisesti ottaen edullisimmaksi olen huomannut (K-Rauta vs. Passeli vs. Agri) Agri-marketin.
        Säästöt voivat olla todella huomattavia.

Tässä linkki toiselle keskustelupalstalle, jossa (yllätys yllätys) on myöskin keskusteltu K-rauta Merituulen loistavasta palvelusta (tai sen olemattomuudesta).

http://groups.google.com/[email protected]&rnum=1&prev=/groups?q=merituuli group:sfnet.keskustelu.rakentaminen&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=3D026659.A65CE969@sroy.fi&rnum=1

• ikuisuusprojekti

Yleisesti ottaen rautakauppojen palvelutaso on pahimmillaan aika perseestä. Valtavalla ulkovarastoalueella voi olla vaikka neljä äijää töissä, joista kolme on tauolla jossain, ja yksi (kesäharjoittelija) sahaa trukilla edes takaisin etsimässä tavaroita kuudelle asiakkaalle.
      Noh, toisessa kaupassa sitten palvelu on ystävällistä, mutta myytävänä vain ei-oota.
      Kolmannesta löytyy kaikkea, mutta 20% kalliimmalla. Ei ole helppoa rakentajalla...
      Toisinaan taas kaikissa kolmessa kaikki toimii kuin rasvattu,ja rahaa palaa vain siedettävästi.
      Mulla on paikallisessa k-raudassa "rakentajatili" jolla saa tavarasta noin 8-20% alennusta. Silti jotain (kuten esim juuri kiuas) on saatu halvemmalla naapurikaupasta.

• Rippeli

Rakentajatilin alennukset nyt on sellaisia, että ne saa yleensä muutenkin, jos vain pyytää ja monesti saa vaikka ei pyyäkkään. Paremman alennuksen saat samastakin kaupasta pyytämällä tarjouksen, kuin että tyydyt pelkään tilialennukseen.

Tulee kyllä itsekkin ostettua tavaraa pelkällä tilialennuksella, kun ei viitsi jonottaa myyjille parin lisäprosentin vuoksi.

Yleisesti ottaen rautakuppojen palvelu on varsien heikkoa, mutta liikessä on kyllä eroja. On melko turhauttavaa ensin odottaa puolituntia että pääsee myyjän juttusille. Seuraavaksi tietenkin todetaan että "juuri tätä" tuotetta ei pidetä varastossa, vaan se pitää tilata. Tuote luvataan usein viikon sisällä ja kun sitä käy kysymässä, niin se ei "yllättäe" ehtinyt tilaukseen tai kuljetukseeen ja tuleekin myöhemmin. Usein käy niinkin että tuote onkin loppunut myös keskuvarastosta tai maahantuojalta ja sitä pitäisikin odottaa kuukausi tai tulla kauppaan valitsemaan uusi tuote ja aloittaa siis koko rumba alusta.

• Rippeli

Joku (asiakas?) oli ehkä vaihtanut kyltin väärään kiukaaseen ja sattuuhan noita virheitä. Periaate on tietysti se että tuote pitää myydä sillä hinnalla mikä ilmoitetaan.

• Vanhempi suunnittelija

Naapuri löysi hyvän kasan laattoja taloonsa rautakaupasta hintalappu päällä. Ilmoitti sitten ostavansa kyseisen kasan, mikä ei ollutkaan sitten aivan selvä juttu.

Kasa olikin nimittäin seuraavalle päivälle tehty sisäänvetokasa (niin kauan kuin tavaraa riittää-kasa). Päälliköiden suostumuksella kasa sitten kuitenkin myytiin.

• Vanhempi suunnittelija

Niin hommaan liittyi tietenkin massiivinen ilmoituskampanja, joka siis meni pieleen kun ostaja osti kasan poies.

• Huijaus?
        Vanhempi suunnittelija kirjoitti:

Niin hommaan liittyi tietenkin massiivinen ilmoituskampanja, joka siis meni pieleen kun ostaja osti kasan poies.

Jos kertomasi liike siis ilmoitti lehdessä jostain tarjoustuotteesta, jota ei siis ollut lainkaan enään jäljellä ilmoituksen julkaisuhetkellä, niin tuohan on juuri sitä minkä laki kieltää. Eli asiakaan houkuttelu liikeeseen olemattomalla tuotteella.

• Jussi

Edellisiä viestejä lukiessa tuli mieleen oma kokemus 20v sitten rakentaessani ok-taloa.

Olin nuori suunnittelija siihen aikaan, ja olin hankkinut villat sopimalla kaupasta suoraan edustajan kanssa ja hän oli luvannut ns. suunnittelija-alennuksen. Laskutus paikallisen K-Raudan kautta.

Villat tuli työmaalle ja viikon päästä lasku. Laskussa oli kyllä rautakaupan kanssa sovittu rakentaja-alennus, mutta suunnittelija-alennusta ei löytynyt. Soitin kauppiaalle ja kysyin puuttuvaa alennusta. Sain ivallisen vastauksen .... eihän sellaisia suunnittelija-alennuksia edes ole olemassa. Noh, minä olen sitä mallia kuluttaja, etten kahta kertaa kysele samaa asiaa, vaan käytän jalkojani, eli siirryn toisen kaupan asiakkaaksi.

Rakensin taloni siitä eteenpäin Starckjohanin rautakaupan tuotteilla, myös suunnittelija-alennukset tunnettiin ja ne näkyivät aina laskulla erikseen.

Harmillista vaan, kun K-Rauta oli oman paikkakunnan yrittäjä ja Starkki lähikaupungista.

• Rumasti sanoja

.. "Jussi" sanoo: "Noh, minä olen sitä mallia kuluttaja, etten kahta kertaa kysele samaa asiaa, vaan käytän jalkojani, eli siirryn toisen kaupan asiakkaaksi.."

Noin menettelen minäkin. Ei kahta kertaa, - paitsi lapsille ja vaimolle ja koiralle ja ...

Niin - onko mahdollista vaihtaa Pukki parempaan?

:) Pukilla ja mustalaisella peloteltu.

PS. Japanissa saat palvelua. Ensi kokemus 35-vuoden takaa. Se oli käsittämätöntä.

• M

Tuntuu että Keskon kauppiasopistossa opetetaan kaikille kauppiaille (oli rautakauppias tai muu) samat kaupantekotaktiikat, ja ne ärsyttää minua suunnattomasti:
      - liikkeessä on runsas määrä nimikkeitä. Näistä vain osa on varastotuotteita, ja osa tilataan erikseen. Varastotuotteena on yleensä vain keskimääräiseen makuun ja lompakkoon sopivat tuotteet, eli ns. perusjunttivalikoima.
      - varastotuotteista pieni osa on sisäänheittotuotteita, ja niitä saa kohtuuhinnalla. Loput on selkeästi ylihinnoiteltuja
      - kauppias pyytää periaatteessa kaikesta "ahneen" hinnan, eli kauppa ei yritäkään olla kokonaishintatasoltaan edullinen, ainoastaan niin edullinen kuin kilpailu pakottaa. Ne tavarat joissa kilpailu ei pakota, ovat aina aivan ylihintaisia (toisin kuin muissa ketjuissa)

Eli periaatteessa K-kauppa olisi hyvä kauppa sellaiselle asiakkaalle, jolla on hyvin vaatimaton tai keskiverto maku, ja joka tykkää suunnitella kaikki ostoksensa jostain tarjousesitteistä eukäteen. Ja jos ostaa jotain muuta kuin tarjouksessa, niin pitäisi olla aina aikaa ja intoa tinkaamiseen.

Minä olen (rakennustarvikkeissa, ruoassa ja muussakin) vähän peruskamasta erikoisempaa hakeva, ja en kovin kustannustietoinen, mutta haluan luottaa siihen että mitä tahansa kärryyni laitankin, niin voin luottaa sen olevan järkevän hintaista jo kaupan toimesta. Niin koko K-kauppojen toimintatapa ei kerta kaikkiaan minun kaltaiselle kuluttajalle sovi. Ja uskoisin että minun kaltaiset kuluttajat vaan lisääntyvät, ei nykypäivän ihmisillä ole aikaa/halua metsästää joka ruuvityypistä tarjouksia etukäteen.

K-kauppojen kunniaksi täytyy myöntää, että siellä yleensä saa paremmin palvelua kuin muualla.

• spede

Yrittäkääpä soittaa Espoon Keskuksen K-rautaan. Siinähän istutte luuri kourassa tuomiopäivään asti. Kukaan ei vastaa. Koskaan.

• Anonyymi

Totta puhut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe