Taru Sormusten herrasta -kiertoja?

joulumatkaaja

Olisiko kellään tietoa Uudessa Seelannissa järjestettävistä kiertomatkoista Taru Sormusten herrasta -leffojen kuvauspaikoille? Kaikki nettisivut yms tervetulleita, samoin kokemukset erillisten lentojen ja tuollaisten pakettimatkojen yhdistämisestä.

11

3362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Queenstown

      On siellä paljon muutakin nähtävää ja koettavaa. Marraskuussa 2004 oli hotellissa vielä tämän filmausporukan avainhenkilöiden nimet ovenpielissä jäljellä.

    • Kissus

      Tuo elokuva on kuvattu aivan ympäri uutta-seelantia. Osa paikoista sijaitsee pohjoissaarella (mm. Rautapihan puutarha on Aucklandin kasvitieteellinen puutarha), Putoukset taas Taupossa jne...Osa kohteista sijaitsee taas ympäri eteläsaaria. Ehkäpä juuri Wellingtonin sekä Queenstownin ympäristössä on eniten kuvauspaikkoja joissa turistit käy.
      Itse olen lähdössä "seelantiin" tammikuussa 2007 ja aion kierrellä mm. noita kuvauspaikkoja. En kuitenkaan suostu maksamaan niiden näkemisestä ko. tyyppisille turistifirmoille koska samoihin paikkoihin pääsee omatoimisesti lähes ilmaiseksi kunhan vaan viitsii selvittää missä mikin kohde sijaitsee.
      Esimerkki: Eräs firma Wellingtonissa mainostaa päivän kiertoajelua hintaan 295€/hlö (juu, luit oikein = ryöstöhinta) ja se sisältää vain opastuksen, kyydit ja kaupan päälle saa silikoniset suippokorvat...nuo tahdon :)!! Nuo käyntikohteet ovat kaikki Wellingtonin alueella tai sen lähituntumassa niin, että jokainen vähänkään viitseliäs pääsee niihin paikallisliikenteen busseilla ja hintaa kertyy vain muutamia dollareita. Toinen firma Queenstownissa myy 2 päivän matkaa (sis. helikopterilennon "Yksinäisen vuoren"= Mount Cook yllä) hintaan 1600€/hlö. Tietenkin noista saa maksaa jos vain haluaa mutta miksi maksaisi? Paikoista sa hyvin tietoa kun lukee ko. firmojen esitteitä. Miksi siis maksaa kierroksesta älyttömiä kun saman voi tehdä itse vain 1% siitä hinnasta mitä nuo firmat tuosta lystistä nappaa.

      • joulumatkaaja

        Varmaan pitäisi harkita omatoimimatkailua tuon perusteella. Ollaan vaan molemmat melko tottumattomia reissaajia ja vaikka kieltä puhutaan ja perusfiksuja muka ollaan pelkään että jossain vaiheessa nousee seinä vastaan siinä mitä uskalletaan. Opiskelijabudjetilla ei toisaalta juuri olisi varaa ylimääräisiin maksuihin eli siinä mielessä tuo joukkoliikenteellä kulkeminen paikasta toiseen olisi järkevää.


      • Kissus
        joulumatkaaja kirjoitti:

        Varmaan pitäisi harkita omatoimimatkailua tuon perusteella. Ollaan vaan molemmat melko tottumattomia reissaajia ja vaikka kieltä puhutaan ja perusfiksuja muka ollaan pelkään että jossain vaiheessa nousee seinä vastaan siinä mitä uskalletaan. Opiskelijabudjetilla ei toisaalta juuri olisi varaa ylimääräisiin maksuihin eli siinä mielessä tuo joukkoliikenteellä kulkeminen paikasta toiseen olisi järkevää.

        Kyllä te pärjäätte siellä aivan varmasti jos kerran puhutte "enklantia". Uusi-seelantilaiset kun ovat tunnettuja ystävällisyydestä. Auttamisen halu turisteja kohtaan on suuri, joten noita paikkoja ja sitä miten niihin kätevimmin pääsee kannattaa tiedustella vaikka yöpaikan respasta tms. sekä muilta paikallisilta. Varsinkin Wellingtonin alueella osa paikoista on aivan kaupunkialueella mutta Queenstownissa pääosin kaupunkia ympäröivillä vuorilla ja järvillä/joilla. Niissä saattaisi olla helppo käväistä kun vuokraisi vaikka auton päiväksi. Siinä ajassa ehtii käydä monessa kohteessa ja vuokra ei kuitenkaan päivää kohden ole niin suuri etteikö sen voisi maksaa kun maksaa ne paikallisbussiliputkin.
        Siitä tulikin mieleeni: Minulla on sellainen käsitys, että ainakin Wellingtonissa olisi ostettavissa sellaisia päivän bussilippuja sopuhintaan. Sitä teidän kannattaa siis myös kysyä sillä nuo päiväliput ovat aina tosi edullisia jos tekee päivän aikana enempi kuin 3 bussimatkaa.


      • Kissus
        joulumatkaaja kirjoitti:

        Varmaan pitäisi harkita omatoimimatkailua tuon perusteella. Ollaan vaan molemmat melko tottumattomia reissaajia ja vaikka kieltä puhutaan ja perusfiksuja muka ollaan pelkään että jossain vaiheessa nousee seinä vastaan siinä mitä uskalletaan. Opiskelijabudjetilla ei toisaalta juuri olisi varaa ylimääräisiin maksuihin eli siinä mielessä tuo joukkoliikenteellä kulkeminen paikasta toiseen olisi järkevää.

        Laitan sinulle tähän vielä muutaman linkin joita itse käytin ahkeraan kun varasin matkaan liittyviä toimintoja( majoitus, liikkuminen yms.). Nämä ovat kyllä jo täällä sivuilla eräässä toisessa ketjussa mutta varmuuden vuoksi laitan ne vielä tähän. Noiden sivut latautuu hitaasti mutta kannattaa odotella ja tutkailla:
        Tuolta löytyy halpoja hotelleja ja hostelleja, autovuokraamoja, laivalippufirmoja, matkatoimistoja, karttoja, yms. tarpeellista:
        http://www.mynzholiday.com/newzealand/

        Laivaliput Wellingonista Pictoniin saa kätevästi täältä (ja palvelu pelaa tällä firmalla kiitettävästi!):
        http://www.experiencenz.com/new-zealand-ferry.cfm#inter islander


      • joulumatkaaja
        Kissus kirjoitti:

        Laitan sinulle tähän vielä muutaman linkin joita itse käytin ahkeraan kun varasin matkaan liittyviä toimintoja( majoitus, liikkuminen yms.). Nämä ovat kyllä jo täällä sivuilla eräässä toisessa ketjussa mutta varmuuden vuoksi laitan ne vielä tähän. Noiden sivut latautuu hitaasti mutta kannattaa odotella ja tutkailla:
        Tuolta löytyy halpoja hotelleja ja hostelleja, autovuokraamoja, laivalippufirmoja, matkatoimistoja, karttoja, yms. tarpeellista:
        http://www.mynzholiday.com/newzealand/

        Laivaliput Wellingonista Pictoniin saa kätevästi täältä (ja palvelu pelaa tällä firmalla kiitettävästi!):
        http://www.experiencenz.com/new-zealand-ferry.cfm#inter islander

        Kiitos linkeistä, eiköhän me näillä päästä alkuun :) Hyvää matkaa!


      • Kissus
        joulumatkaaja kirjoitti:

        Kiitos linkeistä, eiköhän me näillä päästä alkuun :) Hyvää matkaa!

        Koska mitä todennäköisimmin ehditte palata suomeen ennen kuin me matkaan lähdetään (13.1.) niin olisi HYVIN KIITOLLINEN jos viitsisit tehdä matkasta ja parhaista käyntikohteista yms. pienen yhteenvedon tänne sivuille.
        Odotan sitä jo nyt innolla :)


      • joulumatkaaja
        Kissus kirjoitti:

        Koska mitä todennäköisimmin ehditte palata suomeen ennen kuin me matkaan lähdetään (13.1.) niin olisi HYVIN KIITOLLINEN jos viitsisit tehdä matkasta ja parhaista käyntikohteista yms. pienen yhteenvedon tänne sivuille.
        Odotan sitä jo nyt innolla :)

        Me ei vielä paluupäivää olla ihan päätetty mutta molempien koulut alkaa 15.1 ja sitä edeltävänä viikonloppuna tullaan eli tiukille menee :) Mutta toki kerron jos ehdimme sieltä palaamaan ennen tuota 13.1


    • tehdä näin

      Vuokraatte asuntoauton (tai sellasen pienemmän ja halvemman sleepervan:in jossa voi majoittua) ja ostatte uudesta seelannista kirjan, jossa on listattuna kuvauspaikat ja eikun maata kiertämään! :)
      Ei tosiaan kannata pakettimatkoja ottaa! Ja oman kokemuksen mukaan nukkua pystyy vaikka parkkiksella, ei ainakaan itse saatu ikinä sakkoja ;)

      • vuosi sitten

        Ite käytiin hobittilassa joka oli niin kaunis paikka
        nähdä, vaikka siellä ei olisi mitään kuvattu, hinta oli 25 euroo

        Sitten oltiin wellingtonissa päivän kiertoajelulla jossa riitti kuvauspaikkoja kyllästymiseen asti ja maksoi 50 euroo,

        Sitten niitä tosiaan löytyy joka kolkasta ja ihan helppo on itse päästä niihin käymään. Maasta saa ostettua hyviä opaskirjoja karttoineen.

        Hauskaa matkaa!


      • :OO
        vuosi sitten kirjoitti:

        Ite käytiin hobittilassa joka oli niin kaunis paikka
        nähdä, vaikka siellä ei olisi mitään kuvattu, hinta oli 25 euroo

        Sitten oltiin wellingtonissa päivän kiertoajelulla jossa riitti kuvauspaikkoja kyllästymiseen asti ja maksoi 50 euroo,

        Sitten niitä tosiaan löytyy joka kolkasta ja ihan helppo on itse päästä niihin käymään. Maasta saa ostettua hyviä opaskirjoja karttoineen.

        Hauskaa matkaa!

        oon tosi tietämätön näistä asioista, mutta missäpäin sijaitsee Kontu?
        Sinne haluaisin todella todella mennä 8>>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2239
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      227
      2005
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1572
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1541
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1311
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1281
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1177
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      66
      1068
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe