Pesuallas ei vedä riittävästi(uusi asunto)

Kepsu

Onko normaalia/hyväksyttävää, että pesullas ei vedä riittävästi vettä vaan alkaa täyttyä heti.
Rakennuliikkeen mielestä on mutta ihmetyttää, onko tosiaan hyväksyttävä ja missähän voisi olla vika. Kun vettä ei enää laske altaaseen, allas kyllä tyhjenee melko nopeasti.

7

5209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuan2

Kyllä sen pitää vetää kunnolla. Muuten olet ennen pitkää vaikeuksissa sen viemärin tukkeutuessa kokonaan.

• mallissa vikaa

Minulla sama ongelma ollut jo 20 vuotta, mutta syytä en ole löytänyt, vaikka poistan vesilukon ja altaa pohjaan jää 10 cm putkenpätkä ei vesi poistu altaasta, ennen kuin vettä pyöräyttää kädellä, jotta syntyy pyörre vataan pohjaan.

• putkari2

Joskus olen törmännyt sen mallisiin altaisiin jotka eivät syystä tai toisesta vedä kunnolla. Aina ne on ollut "vähän hienompia" altaita.
      Syitä voi olla pohjan muoto (liian tasainen).
      Myös se voi vaikuttaa jos altaassa ei ole ylivuotoputkea (viemäröinti ei saa ilmaa).

Ihan tavallisissa altaissa esim. ido 85 tai 89 on aina löytynyt syy miksi vetää huonosti ja usein syy on se että hajulukosta lähtevä lattiaputki menee viemärissä liian syvälle ja osuu viemäriputken pohjaan. Jos altaalle tuleva viemäriputki ei ole pintavalussa niin se ei käytännössä ole mahdollista.

Syitä voi olla muitakin mutta jos rakennus/putkiliike ei niitä löydä niin usein se korjataan niin että säädetään hanasta tulemaan sen verran vettä mikä ehtii poistumaan viemäristä.
      Se on ihan virallinen konsti koska määräysten mukaan pesuallashanasta pitäisi tulla vettä 6 l/min. mutta ilman säätöä virtaus on tuplasti.

• kepsu

Kiitos asiallisista ja hyvistä vastauksista. Kyselen, onko yhtiössä muilla samaa ongelmaa,
      jolloin pääsen asiassa näillä neuvoilla eteenpäin.

• tiukkana

Meillä sama onglema tuli esiin, kun pesualtaan viemäriputken pää tiivistettiin uudestaan lattiavalussa olevaan viemäriin. Tässä altaassa on ylivuotoputki, mutta taitaa sitten olla tukossa tms. Heti alkoi vetää paremmin kun kumiin antoi vähän välystä.

• tiellä?

Teillä ei ilmeisestikään ole kyse siitä, että altaassa on kiinteä tulppa, jota säädetään hanan takaa? Jos se on sellainen, katso, ettei se ole liian alhaalla ja estä virtausta. Senhän saa nykäisemällä irti, jolloin "vapaan" virtauksen testaaminen on helppoa.

• tukossa

...ota auki ja puhdista. Siellä voi olla ihan mitä tahansa. Pitkät hiukset tukkivat hajulukon aika ajoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe