hiihtolomaksi Åreen?

Ciel

Hei,

Suunnittelemme kahden perheen voimin hiihtoloma-automatkaa Åreen? Meitä on lautailijoita (teinit) ja laskettelijoita sekä suksettomia.. Onko paikka mukava.. Olisiko jakaa hyviä vinkkejä/ ideoita? Esim.paikallisista ravintoloista, hiihtolippujen hinnoista, muu hintataso... jne...??

Tällä hetkellä pohdimme mikä olisi nopein/edullisin tapa matkustaa naapuriin hiihtolomalla?? Olemme Länsi-Uudeltamaalta ja varsinais-Suomesta... Onko edullisia laivayhteyksiä Ruotsin puolelle "perinteisten" lisäksi?? Olen kuullut Finnlinkistä..onko kellään kokemuksia?

11

3360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähin alppi

      ja melkein kuin Itävallassa. Uusi komea kylpylä ja rinteet aivan mahtavia.
      Hintataso ihan ok kun kruunu euroon alamaisssa mutta kyllä rahaakin saa palamaan.
      Laivayhteys järkevin Turusta ja aika edullinen talvella.

    • tytti

      upea paikka. Itse olin siellä kesällä joten tekemistä ei meinannut riittää kahdelle viikolle, mutta talvella varmasti riittää. Ravintoloita ja kauppoja ei hirveästi ole, iltaisin oli vaikea enää löytää mitään mistä olisi saanut syötävää. Uúsi kylpylä, hotelli ja mökit ovat hienoja :)

      • Ciel

        Kiitos kokemuksistasi. Olen kuullut myös paljon hyvää Åresta.. Saa vaan nähdä onko paljon porukkaa silloin hiihtolomaviikolla...


      • ehkä menen, ehkä en
        Ciel kirjoitti:

        Kiitos kokemuksistasi. Olen kuullut myös paljon hyvää Åresta.. Saa vaan nähdä onko paljon porukkaa silloin hiihtolomaviikolla...

        Åressahan on ensi vuonna alppihiihdon MM-kisat 3.-18.2. Silloin siellä on varmasti paljon porukkaa. Hiihtolomaviikolla (kai kisojen lopusta eteenpäin) mahtuu jo paremmin itse harrastamaan.

        Kävin kesällä Norjasta tullessa ohimennen katsastamassa paikan. En ole aikaisemmin Åressa käynyt. Tuntui siltä että oli puoli kylää yhtä rakennustyömaata. Aika paljon tulee ilmeisesti uutta noita kisoja varten.


    • Jaska vaan

      Tere,

      ehdottomana miinuksena itse pidän sitä että rinteet ovat kovat ja jäiset paikoitellen. Ok, tämän ymmärtää että ovat joutuneet tykittämään jotkut paikat umpijäähän.
      Pahalla tuurilla myös yläasemat voivat olla suljettuina jos tuuli sattuu olemaan kova. No riittää sitä laskemista alempanakin.

      Itse käyn ko. paikassa noin viitisen kertaa talvessa laskemassa ja pääosin oikein positiivista. hieno on paikka pääpiirteittäin.

      jos aikaa riittää ja haluaa tehdä ekskurios Norja puolelle niin 300 kilsaa Åresta löytyy Oppdal. Oikein mukava paikka vaikkei laajuudessaan ja hissien määrässä/laadussa pärjääkkään. Rinteet kuitenkin aivan unelmat. Tykkiä ei käytellä vaan turvaudutaan luonnonlumeen jota riittää. korkeuserojen puolesta samaa luokkaa.

    • Jaska vaan

      eli hintatiedot.

      En pidä kauhean kalliina. Hissilippujen hinnat löytyy saitilta. Gulassisopat rinneravintolasta 50 kruunua. Leivän kera tietty. löytyy sit kalliimpaakin.

      Kylän ruokakaupoissa ei omasta mielestä hintataso mikään paha ole. Rafloista en osaa sanoa kun en ole käynyt.

      • Ciel

        Kiitos vaan tiedoista. Olen varannut jo laivaliput matkaa varten..... Finnlink mennessä Kapellskäriin ja Viikarit Tukholmasta takaisin päin. Onpa sulle kertynyt matkoja Åreen! Ihan rakkaudesta hiihtämiseen?? Kuljetko autolla vai lentäen?


      • Jaska vaan
        Ciel kirjoitti:

        Kiitos vaan tiedoista. Olen varannut jo laivaliput matkaa varten..... Finnlink mennessä Kapellskäriin ja Viikarit Tukholmasta takaisin päin. Onpa sulle kertynyt matkoja Åreen! Ihan rakkaudesta hiihtämiseen?? Kuljetko autolla vai lentäen?

        No, asustelen 130km päässä Åresta. Tulee käytyä Åressa ja sitten vaihtelun vuoksi muissa lähipaikoissa.

        Mukava ja hyvä paikka tuo Åre on. Löytyy monenlaista mahdollisuutta tuolta.


      • tanto
        Jaska vaan kirjoitti:

        No, asustelen 130km päässä Åresta. Tulee käytyä Åressa ja sitten vaihtelun vuoksi muissa lähipaikoissa.

        Mukava ja hyvä paikka tuo Åre on. Löytyy monenlaista mahdollisuutta tuolta.

        Hei! Paljonko on matkaa Östersundista rinteille Åreen? Entä montako kilometriä lentokentältä (Östersund) Östersundin keskustaan? Mietin vain onko vuokra-auto tarpeen vai ihan julkiset menopelit. Kiitos jos joku tietää.


      • Jaska vaan
        tanto kirjoitti:

        Hei! Paljonko on matkaa Östersundista rinteille Åreen? Entä montako kilometriä lentokentältä (Östersund) Östersundin keskustaan? Mietin vain onko vuokra-auto tarpeen vai ihan julkiset menopelit. Kiitos jos joku tietää.

        sanotaan 100km niin aika lähellä on. Muistelen että Östersundista on se 100km on mutta missä Östersundin kenttä sitten on niin en tiedä.


    • PPPelikaani

      Talvi 2011:
      Åre edelleen huippupaikka - kaikkea löytyy ja paljon. Pohjoismaiden monipuolisin paikka.

      Autolla oman kokemuksen mukaan esim. Hki-Turku (tai Naantali)-Tukholma (tai Kapellskär) sitten kohti Sundsvallia josta kohti Östersundia josta edelleen Åreen.

      Korkeahko hintataso mutta kuitenkin pärjää vertailussa Lapin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe