Kysely: Lempipelinne?

Kyselyä

Omani on tietysti wanha kunnon runkku eli Runequest!

22

3415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea valita,

      mutta sanottakoon nyt Rolemaster (KERP-maailmassa).. Jos annan sille 100 pistettä, niin AD&D:lle antaisin 95, RuneQuestille 91, ja D&D:n viimeisille säännöille 84 pistettä. Siinä muutama suosikkini.

    • Vokkie

      En ota tällä kantaa sääntö systeemiin tai sen toimivuuteen. Kysehän oli pelistä.

      1. Call of Cthulhu (kauhua Lovecraftin jalanjäljissä)
      2. ANKH / Roudan maa (muinaista suomea)
      3. Innomine (enkelit ja demonit)

      -Vokkie-

    • eikä erityisessä

      Paremmuusjärjestyksessä

      1. Runequest, omilla kokonaan uusitulla taikuussäännöillä
      2. Cyberpunk 2020
      3. Call of Cthulhu

    • 1. Roolimestari (tai KERP)

      2. Warhammer Fantasy Roleplay

      3. Ars Magica

      Jostain syystä kaikki ovat fantasiapelejä, ehkä en vielä ole tavannut hyvää nykyaikaan tai tulevaisuuteen sijoittuvaa peliä. Neljännen paikan listassa kyllä saisi All Flesh Must Be Eaten, aivan verranto zombieroolipeli.

    • Pelimies-77

      Pelisysteemeistä ykkösenä on ollut aina GURPS, pelimaailmasta riippumatta.

      Oma lemppari pelimaailmoista on jostain syystä niinkin perusfantasiamiljöö kuin Forgotten Realms. Sitä on tullut pelattua sekä pöytäropena että PC-puolella "aika paljon".

      Jos pitäisi kuitenkin yksi mainita jossa on systeemi ja pelimiljöö samoissa kansissa, Call of Cthulhu veisi siinä kohti voiton.

      Äääh tämä on liian vaikea kysymys :D

    • Kyo-kun

      1. D&D 3rd edition
      2. Cyberpunk 2020

    • juanez

      Pelisysteemit

      - Cyberpunk 2nd edition (pienillä modauksilla)
      - Warhammer RPG 2nd edit
      - BESM
      - RuneQuest/Stormbringer/Call of Ctulhu (modatuilla magiasäännöillä)

      Pelimaailmat

      - Planescape
      - Cyberpunk 2020
      - MechWarrior
      - Paranoia
      - Fallout 2

    • kyselyä

      minkä ikäisiä edelliset vastaajat ovat?

      • olen

        29v.


      • minä taas

        olen 34, jo 14v roolipelausta :-)

        ja ne pelit olis, ei järjestyksessä
        (tässä 4 suosikkiani)

        a) Harn master

        B) GURPS (suosikit lähinnä: WW2 ja Wild West)

        C) Call of Cthulhu

        D) MERP


        Ja sitten tämä monen suosikki,
        A&DD/ DD tipahtaa sinne häntäpäähän.


      • vastasin

        nimimerkillä "vaikea valita", olen 28. Röpötykset aloitin 80-luvun puolella D&D, AD&D ja C64 Golden Box - pelien hekumassa. Vaikkei sitä kysyttykään.


      • Ropelaaja

        33 mittarissa.

        Suosikkeja, hmm

        MERP, Gurps, Harn, Sengoku
        ja tietysti Boothill olishan noita muitakin...
        (Paranoia on ihan ok,
        ainakin erilainen kuin muut)

        pelit aloittelin -88 joten muutama vuosi on tullut
        pelattua ja vedettyä.
        Oliskohan Pool of Radiance, Curse of Azure Bonds,
        ja muilla kultalaatikko sarjan peleillä ollut osuutta harrastuksen aloittaminseen? ;-)

        Taitaa toi DD olla nuorempien suosiossa,
        ja Harn taas vähän vanhempien, vai?


      • Vokkie

        Nimimerkillä Vokkie kirjoitteleva täyttää 5.9. yhden gigasekunnin. elikkäs 31:sen ehtoopuolella.

        -Vokkie-


      • melkeinnelkyt

      • zonkki

    • Koni79

      1.TWILIGHT 2000
      2.CYBERPUNK
      3KÄKLY (CALL OF CTHULHU)
      Meidän peli porukka kun soveltaa noita sääntöjä tarinan kerronta on tärkeetä...

    • Omista yksi suosikkini on vanha kunnon KERP, eli Keski-Maa. Mekaniikka oli aika kankea, mutta hyvillä skenuilla ja pelaajilla Tolkienin tarumaailma todellakin alkoi elää.

      Cyberpunk 2020 oli myös suuri vaikuttaja. Silloin 12-kesäisenä ajatus ihmisen ja koneen yhdistämisestä oli kiehtova ja se on yhä sitä. Tietysti perspektiiviä on tullut lisää, mutta peli on yhö vahva.

      RQ myös oli vahva pääasiassa juuri pelissä itsessä olevan laajuuden takia. Uskonto todellakin oli vahvana mukana ja absoluuttisen pahan puuttuminen ei minua haitannut.

      • Korgoth

        Ainut mitä minä pelaan on wahammer fantasy battle.Aivan mahtava peli. Ja olen 16v.


    • nunchaku-overlord

      on Warlock velhojen valtataistelu. En nyt tiedä onko se varsinainen pöytäroolipeli, mutta minä sanon sen olevan. Toisin se on ainoa pöytäroolipeli jota olen pelannut.

    • The Rat

      Maailma on oma, aina.
      Systeemin tulee olla nopea ja pelaajia rajoittamaton.

      GURPS on ehkä ykkönen, rankasti modatuilla taikasäännöillä (kiitos, Ars Magica).

      Toisaalta olen kokeillut sellaistakin versiota jossa käytössä oli vain yksi D20 ja pj sävelsi tarinaa heittoa mukaillen. Ihan hyvin sekin toimi (hahmoista vain suullinen kuvaus käytössä). Ei ehkä soveltuisi kovin pitkään kampanjaan, mutta lyhyessä pelikokeilussa ihan omiaan.

      • Luna.-.Sofia

        Ikä: 21
        Olen Pelannut 7-8 vuotiaasta asti.. Mutta nuista pelien nimistä mikään ei kerro minulle mitään... Pelinjohtajamme vetää kaiken omasta päästään.. Mitä sitten haluammekaan pelata. Enimmäkseen anime ja playstation pohjaisia. Emme käytä noppia tai mitään muitakaan juttuja.. Hahmot piirrämme ja selitämme miten mikin juttu menee.. Juoni menee täysin pj:n päässä...

        Käytämme ainoastaan noppia Estiassa, Pelinjohtajan ideoimasta maailmasta. Olisi tietty kiva joskus koittaa noita pelejä. Mitä nyt tuolla mainitsitte.


    • Niistä pelimaailmoista joita on tullut pelattua, niin AD&D Forgotten Realms on ollut eniten käytössä.

      Mutta nykyjään kiinnostus vetäisi tuonne Vampire: The Masquerade maailman puoleen. Harmittavasti peliporukka puuttuu ja netin välityksellä ei ole oikein sama juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe