kyynelkanavan leikkaus

patti

Olen pitkään (9 vko) sairastanut silmäkanavan tulehdusta ja nyt tulehdus on rauhoittunut sen verran, että voitiin tutkia lisää. Tuloksena oli, että kanava tulee leikata! On niin tukossa, että neste ei kulje. Mätäpatti on vieläkin olemassa ja nyt odotellaan mahd. kuukausia leikkaukseen. Toivottavasti ei tarvi aloittaa uutta antibioottikuuriputkea ennen leikkausta. Takana jo 8 vko:a antibioottia. Onko kenelläkään kokemuksia kyynelkanavan leikkauksesta?

5

8056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osku1337

Minulla oli joskus alle puolenvuoden ikäisenä tuo leikkaus edessä joten en sitä muista eikä sitä minulle ole kukaan kuvaillukkaan.
      Tuskin siitä mitään pahempaa vaaraa ainakaan ole, koska en tarvinnut laseja kahteentoista vuoteen.
      Mutta niinkun sanoin olin alle vuoden joten en tiedä paljoa itse leikkauksesta!

• lusina

Menen huomenna kyynelkanavan leikkaukseen,olen sairastanut tätä tautia 3,5 vuotta.Ensin tehtiin kahdesti kyynelkanava punktio,siitä ei ollut muuta apua kuin jatkuva silmätulehdus.
      Minua pelottaa ja jännittää aika lailla,mutta menen kuitenkin.
      Kerron sinulle leikkauksen jälkeen minkälainen toimenpide oli.palataan asiaan

• lusina

Kävin eilen kyynelkanavan leikkauksessa.Toimenpide kesti tunnin,en tuntenut minkäänlaista kipua koko aikana,kovia rusahduksia kuului,kun nenän sivulle tehtiin sormen mentävä reikä ja silmä kulmaan tehtiin pieni viilto.Puudutusaineet ovat erinomaiset,nenään työnnettiin puudute tupot,silmään puudute tipat ja lopuksi vielä nenän ulkopuolelle pistettiin 4 puudutuspiikkiä.
      Silloin ainoastaan oli kipua jonkin verran,kun puudutusaineen vaikutus lakkasi.

• kiitos tiedosta

hei, kiitos tiedoista, olen itse menossa samaan operaatioon huomenna.
        Tieto helpotti kun olen jo viikon jännittänyt

• Anonyymi00005

Olen menossa viikon kuluttua DCR-leikkaukseen. Minua pelottaa ja jännittää kovasti. Mutta päätin mennä, koska silmä vuotaa tauotta vettä eikä siihen muuta konstia ole löytynyt. Myöskin nukutus pelottaa koska vanhempana (75 v) nukutusaineet voivat heikentää muistia ja muutenkin mikä on lopputulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      323
      3765
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3530
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2220
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      107
      1597
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1508
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1262
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      917
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      850
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      723
    Aihe