Valmistun yliopistosta parin vuoden sisällä ja oman alan työkokemusta ei ole päivääkään. Tämä ahdistaa minua suunnattomasti ja pelkään koko ajan miten minun käy valmistuttuani.
Nyt rupesin sitten ajattelemaan jos saisin itselleni hommattua (osa-aikaisen) palkattoman harjoittelupaikan vaikka ensi kevääksi kun luentoja on silloin vähemmän kuin nyt syksyllä.
Tahtoisin kokemuksia muilta yliopisto-opiskelijoilta miten teihin on suhtauduttu jos olette hakeneet palkattomaan harjoitteluun. Oletteko saaneet jatkaa työtä harjoittelun jälkeen vaikka kesätöissä? Kuinka tavallista on edes että yo-opiskelijat ovat palkattomassa harjoittelussa? Minä ainakaan en tunne ketään joka olisi ollut ja siksi hieman "pelottaa" jos minulle työnantajataholta "nauretaan"...
Olen yhteiskuntatieteilijä ja ajattelin mahdollisesti hakea harjoittelupaikkaa kunnalta, te-keskuksesta tai maakuntaliitosta. Muita hyviä ideoita otan mielelläni vastaan :)
Haen tietysti myös palkallisia harjoittelupaikkoja ja kesä-/osa-aikatyötä, mutta raha ei nyt ole tärkein vaan se työkokemus...
Yo-opiskelija ja palkaton harjoittelu?
mari22
2
478
Vastaukset
- Nirna
Ainakin kunnat ottavat ilomielin kaiken, minkä ilmaiseksi saavat
- mjfsafwe
Eiköhän juuri esim. kunnat ota riemumielin ilmaisen harjoittelijan vastaan. Saisitko kenties laitokseltasi harjoittelutukea? En tiedä antavatko monet sellaista, jos harjoittelu ei kuulu pakollisena tutkintoon, mutta kannattaahan sitä aina kysyä. Myös muilta tahoilta (esim CIMO) kannattaa kysellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658