Pihit vanhemmat..

Rutsfiina

Siis mua ärsyttää tää asia..

Olen 13v tyttö ja ainut lapsi perheessä. Mua on alkanut jo todellakin ottaa päähän, kun kaikki mitä haluan tai tekisi mieli, on mun pakko ostaa itse. Nytkin kun tarvitsisi uutta kirjoituspöytää, niin mun täytyy säästää siihen itse rahaa ja ostaa se sitten. Vaatteet, no niihin sentäs saan rahat omalta tililtä, jos äiti antaa siihen luvan.

Siis että on rasittavaa! Sanoin äidille, että miksi ette voi maksaa edes puolia siitä pöydästä, niin tämä vastaa: Säästä ihan ite rahas pöytääs ja mene kaupasta ostamaan!

Siis kun ihmiset ei voi AINOALLE tyttärelleen ostaa ees koulupöytää! Se on ihan sama mitä niiltä pyytää niin ei, kyllä kaikkeen muuhun, mikä ei vahingossakaan liity muhun, niin riittää rahaa >:| Puhelimenkin olen joutunut itse ostamaan, laskut ne sentäs maksaa..

Varmaan kohta joudun maksamaan vanhemmille bensa rahaa, että ne kyytii mun jonnekkin *huokaus*

Mitä mun pitäis tehdä?
Mites teillä?

16

2503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shaiya

      En osaa oikein sanoa mitä pitäis tehä...mun mielestä sun vanhempas pitäis kyl maksaa se pöytä tai ees puolet...Saatko ees viikkorahaa?Jos et niin mistä saat ne rahat?Sun pitää vain puhua ne ympäri...
      Meillä on niin et äiti kyl maksaa vaatteet jne.Mut kyl mää itsekkin ostan omat tavarani.Saan viikkorahaa 5€ ku teen töitä.
      No tuosta ei varmaan ollu mitään apua...

    • ................

      Siis eihän tuollainen voi olla totta? Kyllä ymmärtäsin jos vanhemmat ei osta koko ajan lapsille karkkia, sipsejä, cd-levyjä, tietokonepelejä ja uusia kännyköitä, mutta kyllä nyt sentään huonekalut pitäs kustantaa. Enpä oo ikinä törmänny tilanteeseen jossa lapsen pitäs ite ostaa joku pöytä.

      Johan sinä saat sen verran lapsilisää että vanhempien on se maksettava. Sanot niille suorat sanat.

    • Ihminen

      Kyllähän mäkin jouduin ostaa tv-tason, 2 dvd-pylvästä, dvd-soittimen, tietokonepöydän ja ison tuulettimen ihan omalla rahalla joten älä valita ja mee postiin töihin ens vuonna! Ei raha puussa kasva pitäshän sun ikäsen tietää se.

      • Rutsfiina

        Minäpä olenkin 13v ja miten luulet että pääsen töihin MINNEKKÄÄN!? Viikkorahana "saan" 10€, siitäkin aihe kyseisellä palstalla..


      • Ihminen
        Rutsfiina kirjoitti:

        Minäpä olenkin 13v ja miten luulet että pääsen töihin MINNEKKÄÄN!? Viikkorahana "saan" 10€, siitäkin aihe kyseisellä palstalla..

        Siinä lukee ensivuonna ja pääset postiin töihin ENSIVUONNA! Miks muuten sun pitäs ostaa vaatteita, eikö ne vanhat kelpaa vai onko ne mennyt muodista.


      • suuksi
        Ihminen kirjoitti:

        Siinä lukee ensivuonna ja pääset postiin töihin ENSIVUONNA! Miks muuten sun pitäs ostaa vaatteita, eikö ne vanhat kelpaa vai onko ne mennyt muodista.

        rustfiina(sori jos nicki menee väärin) joutuu itse ostamaan koulupöytänsä, vanhempien se kuuluu ostaa tuossa iässä. sinä höpötät miten joudut ostamaan tv-pöydän, dvd kaiuttimet ja mitä muuta olikaan, nuo ovat tarpeettomia tavaroita eivätkä pakollisia ihmisille, joten ymmärrän jos sinut pistetään maksamaan ne,koska et tarvitse niitä mihinkään... itselläni on mankka ja se riittää mulle... koulupöytä ei ole liikaa vaadittu....


      • *päå*
        suuksi kirjoitti:

        rustfiina(sori jos nicki menee väärin) joutuu itse ostamaan koulupöytänsä, vanhempien se kuuluu ostaa tuossa iässä. sinä höpötät miten joudut ostamaan tv-pöydän, dvd kaiuttimet ja mitä muuta olikaan, nuo ovat tarpeettomia tavaroita eivätkä pakollisia ihmisille, joten ymmärrän jos sinut pistetään maksamaan ne,koska et tarvitse niitä mihinkään... itselläni on mankka ja se riittää mulle... koulupöytä ei ole liikaa vaadittu....

        Ymmärrän tilantee jos se on tämän kaltainen että sinulla on jo kirjoituspöytä. Mutta tuo kirjoituspöytä ei ole hieno tai käytännöllinen ja haluat siksi uuden.

        Sitä en ymmärrä miten vanhempasi eivät osta sinulle koulupöytää jos sinulla ei ole lainkaan paikkaa missä tehdä läksyjä.

        miten asia on?
        ihmisten mielipiteet voi muuttua täysin kun tietää kaikki asiaan vaikuttavat asiat. tästä on hyvin hankala sanoa ovatko vanhempasi outoja vai realistisia.


      • Rutsfiina
        *päå* kirjoitti:

        Ymmärrän tilantee jos se on tämän kaltainen että sinulla on jo kirjoituspöytä. Mutta tuo kirjoituspöytä ei ole hieno tai käytännöllinen ja haluat siksi uuden.

        Sitä en ymmärrä miten vanhempasi eivät osta sinulle koulupöytää jos sinulla ei ole lainkaan paikkaa missä tehdä läksyjä.

        miten asia on?
        ihmisten mielipiteet voi muuttua täysin kun tietää kaikki asiaan vaikuttavat asiat. tästä on hyvin hankala sanoa ovatko vanhempasi outoja vai realistisia.

        Se on:

        1. 30v vanha, huono kuntoinen
        2. Liian pieni, ei tavaratilaa kunnollista, koska:
        3. Isoimpien laatikkojen ovista puuttuu avaimet, ovet lukossa.
        4. Äitikin vihaa sitä

        Ja mun täytyy tehdä läksyt olohuoneessa tai keittiössä..


      • Anonyymi

        Postiin töihin??? Joo onnea matkaan oon ollu postissa töissä kaikki jotka oli mun jälkeen (20 kpl) antoivat periksi yhden tai parin tai kolmen päivän jälkeen mä olin niin kauan kunnes mutt sanottiin irti i päivää HUOMI!!! 7 päivää c'mon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postiin töihin??? Joo onnea matkaan oon ollu postissa töissä kaikki jotka oli mun jälkeen (20 kpl) antoivat periksi yhden tai parin tai kolmen päivän jälkeen mä olin niin kauan kunnes mutt sanottiin irti i päivää HUOMI!!! 7 päivää c'mon

        Postilla ei nykyisin kovin hyvin mene. Muutama päivä sitten tuli kaksipuolinen mainos postiluukusta, missä Posti haki työntekijöitä. Aika toivottomalta tuntuu, jos täytyy alkaa työntekijöitä mainoksilla kalastelemaan.


    • voi kuule

      mä olen melkein joka ainoan huonekalun/tavaran yms joutunu itse kustantamaan pienestä asti. Rakentelin sit ite aikani kuluksi huonekaluja (kaappeja, hyllyjä...) jos jotain tarvitsin. Ja kirppareilta löytyy halvalla hyväkuntoisia ja muutenkin hyviä huonekaluja, itse olen kuukausi sitten muuttanu omaan kämppään ja kaikki huonekalut on itse tehtyjä tai kirppikseltä ostettuja. Esim tää mun tietsikkataso makso 15 euroa.. Ei paha hinta, ainakaan minusta.

    • näin...

      Meillä vanhemmat maksaa sen, mitä tarvitsen. harrastukseeni liittyviä varusteita ostetaan aika puoliksi. Olen kallis lapsi(17v. kohta 18v.) ja vanhemmat tällä hetkellä velkaa meikäläiselle vähän reilu 1600€. emme ole rikkaita. Tulemme toimeen. Tämä tilitys tapahtuu parin päivän kuluttua. Kuitit ovat kaiken A ja O sekä rehelliset perustelut.
      On mielestäni kohtuutonta, mikäli lapsi joutuu kaiken itse maksamaan. Keskutelisin tilanteesta vanhempien kanssa ja käyttäytyisin kuin ikäiseni.

      • faabion

        lähetä MML:ään s postia tai soita en tiedä numeroo tai s osotetta ku en oo ikinä niitä tarvinnu XD eti googlesta


      • Anonyymi

        Jos on lapsi ja saa viikkorahaa niin ne viikorahat pitäis käyttää hauskoihin juttuijin joku juttu peli puhelin yms joka lapsi haluaa eikä semmoisiin hyödyllisiin juttuihin sitten kun aikuinen ja kun saa töitä niin voi aittaa laskuissa ja sillee


    • 13v.

      Kyllä minäkin joudun vaatteet ym. itse maksamaan, mutta isommat asiat, kuten esim. uudet videot me maksoimme puoliksi.
      Kännykän voisin ruinata isältä, ukko kun lahjoo miut rahalla kun se aika ei mulle riitä. :P

      Mutta yritä pärjätä, ja säästellä rahaa.

    • Anonyymi

      Ikävä kuulla, että joudut ostamaan perustarpeesi omilla rahoilla. Voit kuitenkin vielä kysyä pienä rahallista avustusta vanhemmiltasi. Jos jokin askarruttaa, voit ottaa vielä sähköpostitse yhteyttä [email protected]. Terveisin Sari Korkeakoski Vantaan psykiatrisista terveyspalveluista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe