Hormoonikierukan poiston jälkeen

rasittaa

kauanko teillä on kestänyt, että kierto tullut normaaliksi. Itselläni eka väli oli 31pv sit 26pv ja nyt 18pv

12

20382

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle...

Miten laskit ensimmäisen kierron, hormonikierukan poiston jälkeisen vuodon ensimmäisestä päivästä, vai miten? Minulla vuoto alkoi heti poistosta seuraavana päivänä ja kesti noin viikon. En tiedä kuinka se 1.kierto lasketaan, itse laskin jotenkin kummallisesti (!) sen poiston jälkeisen vuodon viimeisestä päivästä. (Eivät kai ne vielä ensimmäiset varsinaiset kuukautiset ole, välittömästi kierukan poiston jälkeen, jotain tyhjennysvuotoa vain?) Sen laskun mukaan 1.kierto olisi ollut 28 vrk, toisen "tavan" mukaan 36 vrk. Sen jälkeen 2.kierto oli 36 vrk. Nyt odottelen kuukautisia, tänään olisi kierron 36.vrk. Ihmettelen kyllä suuresti että näin nopeasti tasaantuisivat, olen kuullut että hormonikierukan poiston jälkeen kestäisi vähintään 2-3 kk ennen kuin kierto tulisi säännölliseksi. Sitäkin kyllä tässä vähän ihmettelen, että jääköhän tuo 36 vrk jatkossakin kierroksi vai lyheneekö se jossain vaiheessa! Normaali kierto kun kai on 28-30 vrk...(?) Ennen kierukkaa kiertoni oli 28 vrk - onkohan hormonikierukka sotkenut sen jotenkin lopullisesti, vai palautuuko ennalleen. Rasittaa kyllä tämä!

• rasittaa

Otatin kierukan pois jatkuvan tiputtelin vuoksi, jota kesti 1 1/2v! Tiputtelu alkoi muutamaa päivää ennen ku otatin kierukan pois ja siitä aloitin laskemisen. Oli muutan tulehduskin joka huomattiin vasta samalla kun kierukka poistettiin....ties kuinka kauan oli ollut? :(

• se jolle vastasit
        rasittaa kirjoitti:

Otatin kierukan pois jatkuvan tiputtelin vuoksi, jota kesti 1 1/2v! Tiputtelu alkoi muutamaa päivää ennen ku otatin kierukan pois ja siitä aloitin laskemisen. Oli muutan tulehduskin joka huomattiin vasta samalla kun kierukka poistettiin....ties kuinka kauan oli ollut? :(

Mullakin tiputteli n. vuoden ajan, sen jälkeen helpotti. Olisikohan sulla ollut osasyynä ne tulehdukset siihen tiputteluun? Millainen tulehdus sulla oli? Mulla oli hormonikierukan aikana viimeisimmän vuoden ajan vähän väliä hiivatulehdus. Varmasti oli kierukan syytä osaltaan. Kierukka ehti olla mulla 4 v, sitten otatin pois, kun en enää halunnut pitää. Liikaa tuli sivuvaikutuksia. Tuliko sulle muitakin sivuvaikutuksia tiputtelun ja tulehdusten lisäksi?

• rasittaa
        se jolle vastasit kirjoitti:

Mullakin tiputteli n. vuoden ajan, sen jälkeen helpotti. Olisikohan sulla ollut osasyynä ne tulehdukset siihen tiputteluun? Millainen tulehdus sulla oli? Mulla oli hormonikierukan aikana viimeisimmän vuoden ajan vähän väliä hiivatulehdus. Varmasti oli kierukan syytä osaltaan. Kierukka ehti olla mulla 4 v, sitten otatin pois, kun en enää halunnut pitää. Liikaa tuli sivuvaikutuksia. Tuliko sulle muitakin sivuvaikutuksia tiputtelun ja tulehdusten lisäksi?

Oli varmasti syynä tulehdus siihen tiputteluun, koska ennen mulla oli sama kierukka, tosin sillä vanhalla nimellä ja sen kans ei ollu mitään ongelmia. Pidin sitä sen 5v. Tulehdus oli kohdussa ja huomattiin siten, että kun kierukka poistettiin niin sieltä tuli jotain ruosteen väristä :(. Oireita oli, et seksi haluja ei sit pätkääkään ja paino ei laskenut millään. Paino tippui 4kg poiston jälkeen. Millaisia oireita sinulla oli?

• se samainen
        rasittaa kirjoitti:

Oli varmasti syynä tulehdus siihen tiputteluun, koska ennen mulla oli sama kierukka, tosin sillä vanhalla nimellä ja sen kans ei ollu mitään ongelmia. Pidin sitä sen 5v. Tulehdus oli kohdussa ja huomattiin siten, että kun kierukka poistettiin niin sieltä tuli jotain ruosteen väristä :(. Oireita oli, et seksi haluja ei sit pätkääkään ja paino ei laskenut millään. Paino tippui 4kg poiston jälkeen. Millaisia oireita sinulla oli?

Mulla hormonikierukasta tuli haittavaikutuksina myös mielialavaihteluita, lähinnä masennusta. Kiukkuisuus tuli myöskin todella tutuksi. Vatsakipuja oli, kierukan tunsi jotenkin siellä vielä vuosienkin kuluttua laittamisesta. Välillä seksi ihan oksetti. Iho-ongelmia tuli ja hiustenlähtöä. Kuukautiset kyllä helpottuivat, varsinaisia kuukautiskipuja oli vain vähän, ja vuoto oli todella niukkaa, pärjäsin ihan pikkuhousunsuojilla ne 3 vrk, minkä menkat kesti. Ehkäisy oli tehokas, se täytyy myöntää. Mulla oli myös sillä Levonova-nimellä tuo kierukka. Nyt sitten näyttää siltä, että kuukautiskiertoni on tasaantunut tuohon 36 vrk (menkat alkoivat samana päivänä kun kirjoittelin tuota ekaa viestiäni, sitten kuitenkin). En tiedä pitäisikö käydä lääkäriltä kysymässä tuota kiertoasiaa, aika pitkältä tuntuu kyllä tuo kuukautiskierto nyt... Toisaalta menkatkin kestää suht pitkään, lähes 10 vrk. Saattaahan se olla että tilanne muuttuu tässä vähitellen, onhan kierukan poistosta vasta (?!) 4 kk.

• pikku-piia

Heippa. Multa poistettiin mirena-kierukka marraskuulla 2005. kierto oli poiston jälkeen aluksi 30 päivää, sitten 29 päivää ja nyt on ollut viimeiset neljä kuukautta 28 päivää. että tosi äkkiä tasaantui siihen mitä kierto oli ennen raskautta ja lapsen jälkeen eli 28-29 vrk. poistonkin jälkeen menkat on ollu tosi niukat, ei ollenkaan sellaiset kuin ennen kierukkaa... tsemppiä sulle, toivotaan että tasaantuis piankin!

• helpottaa kuukautisia

... myös poiston jälkeen ?

• ei helpotusta
        helpottaa kuukautisia kirjoitti:

... myös poiston jälkeen ?

mulla ollut 2 ja kummallakin kerralla palannut runsaina.

• poistettiin

maaliskuussa, eikä ole vieläkään menkkoja tullut sen jälkeen.
      miten kauan muilla on mennyt?, itsellä siis jo kohta 1/2 vuotta.
      Mitä haittaa siitä on jos menkat ei ala, kertokaa tyhmälle.!!

• ???

ainakin vaikuttaa, kun ymmärtääkseni munasolu ei silloin irtoa

• Vieras23

Multa poistetiin hormonikierukka perjantaina huuhtikuussa 2 päivää meni kun alkoi kuulautiset oli niukut se voi viel muutua mut katsotaa miten menäää kierukkan seuravana päivänä aloitin minipilerit

• Sekavaaa

Mulla oli mirena kierukka kaksi vuotta, josta loput puolivuotta oli vuodotonta aikaa.
      Kierukka poistettiin helmikuussa ja aloitin samalla zoely pillerit. "Tyhjennys" vuoto alkoi kaksi päivää kierukan poistosta ja kesti kolme viikkoa!! Se oli kamalaa. Valu ja holahtrli ihan solkenaan ja kivut oli ihan kun ois synnyttäny!

Sen jälkeen ei taas ole tullut vuodon vuotoa, edes zoely pillereiden lune pillerien aikaan... (Raskaana en ole).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1548
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1264
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe