Täydellinen kattoremontti

Kattosyksy

Asumme 40-luvun omakotitalossa ja tarkoitus olisi talvella tai kevät-talvella teettä täydellinen kattoremontti. Meillä ei osaaminen riitä siihen, että itse alkaisimme tekemään remonttia. Olemme lähettäneet tarjouspyynnöt mm. ruukille ja prima-remontille. Tarjouksia emme ole vielä saaneet.

Joten kysynkin täältä kokemuksia kattoremonteista ja vähän hintoja, jos osaisitte kertoa tai neuvoa. Kattoon täytyisi mm. uusia kattotuolit ja laittaa sadevesijärjestelmä. Katon materiaaliksi olemme ajatelleet konesaumattua peltikattoa. Vanhakin katto on peltinen.

Osaisiko joku vielä kertoa, että nostaako kovinkin paljon hintaa, jos teettäisimme yläkertaan sellaisen korotuksen kattoon, johon saisi laitettua ikkunan.

Kiitos etukäteen vastaajille.

16

10194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoleja

      uusia, siinähän menee puolitaloa uusiksi ja luvatkin pitäis hakea?? Jos on vähän lahoa niin timpuri voi vahvistaa vähän lankulla.

    • hzacitruuna

      Itse olen pohtinut aivan samaa ja myös otin yhteyttä Ruukkiin, muutaman päivän sisään tuli soitto ja paikalla kävi edustaja toteamassa tilanteen mielestäni aivan asiantuntevasti.
      Myös tapauksessani tulisi muutama kattotuoli lisää ja uusi vesikatto myös nousisi muutamia kymmeniä senttejä korkeammalle.
      Sain tarjouksen joka kattaa melkeimpä aivan kaiken paitsi vanhan katon poisvientiä - uusi kate, räystäät, rännit, piippujen pellit jne jne. Hintaa kyllä tulee mutta itse en ala ko. hommaa myöskään tekemään.
      Lähinaapurini on tehnyt itse kattoremonttia nyt kesäkuun alusta alkaen ja käsittääkseni vielä uupuu räystäät ja rännit ja joitain lautoja ja peltejä, eikä tuolle työlle ole takuuta.
      Max. 2 vkoa menisi "avaimet käteen" periaatteella kertoi Ruukin edustaja.

      • atevi

        Mitä tulee maksamaan karkeasti neliö tuollainan remontti, osais tehdä laskelmia onko itsellä varaa tuollaiseen remonttiin.


      • hzacitruuna
        atevi kirjoitti:

        Mitä tulee maksamaan karkeasti neliö tuollainan remontti, osais tehdä laskelmia onko itsellä varaa tuollaiseen remonttiin.

        Tarjottuun pakettiin kohdallani kuuluisi siis katteet n.220 neliötä, kattotuoleja, räystäitä, rännejä, lumiesteitä, tikkaita, piipun pellityksiä, asennustyö ja myös takuut katteesta että työstä jne. Muistaakseni katteella väri jne takuita 20-25v ja asennuksella 2v:n takuu. Hinnassa liikutaan tuolla
        16-18.000 €:n vaiheilla. Lisähintaa tulee vanhan purkamisesta ellei pura itse, kuten myös vanhan katteen poisviennistä.
        Omalla kohdallani tarjous vaikuttaa hyvältä, nykyinen 40-luvulla asennettu konesaumattu on huutavasti maalauksen tarpeessa - ensin pesu, ruosteet pois, ruosteenestomaalaus ym. ja lopuksi kattomaali päälle. Vaivaa ja hommaa, kustannukset ehkä kohtuulliset mutta lisää tulee kun todellakin pitää katolle mennä - pesu pitäisi suorittaa paineella, melko hankalaa ilman henkilönostinta, lisäksi talo L:n mallinen kahdella vanhalla sisäänkäynnillä eli käytännössä neljä harjakattoa. Eikä tuo konesaumattu varsinkaan mitenkään mukava maalattava ole juuri saumojen vuoksi.
        Lisäksi olen ajatellut kattoa myös siten että kun en ole alan ammattilainen, on ehkä parempi jättää asennus niille ketkä sen osaavat eikä omalle asennukselleni ole takuuta.
        Mikäli nyt remontin teetän, oman elämäni aikana minun ei tarvitse katosta murehtia, ei edes maalaamista tule niin paljon pohdittua, jota muutoin saisin tehdä määräajoin ja aina yhtä hankalasti.
        Vielä kun pohdin katon tärkeyttä taloani ajatellen, en todellakaan halua että vesikaton kohdalla pitäisi "viritellä" asioita tai mennä muuten vain sieltä missä aita on matalin, puhumme kuitenkin tärkeästä kohdasta talossa. Fuskauksella en omasta mielestäni tee muuta kuin lisäriskejä tulevaisuuteen. Vesikaton rempan yhteydessä kannattaa myös pohtia onko mahdollisuutta/ajatuksia rakentaa yläkertaan tulevaisuudessa?
        Itse olen tullut tulokseen että vaikka osa rempan tehneistä tai sitä suunnittelevista on oman työn kannalla juuri hinnan vuoksi, en oikein sille puolelle kallistu.
        Mikäli suhteen pankkiin on kunnossa, tuskin tuo rahoituskaan ongelma on, ellei nyt tuhottomasti nosta kiinteistön arvoa, ainakin pienentää riskejä ja lisäremontteja paljon, varsinkin vanhoissa taloissa.
        Ota ihmeessä tarjouksista selvää ja pohdi eri vaihtoehtoja, myös itse asentamista, ennenkuin teet ratkaisuja.


      • atevi
        hzacitruuna kirjoitti:

        Tarjottuun pakettiin kohdallani kuuluisi siis katteet n.220 neliötä, kattotuoleja, räystäitä, rännejä, lumiesteitä, tikkaita, piipun pellityksiä, asennustyö ja myös takuut katteesta että työstä jne. Muistaakseni katteella väri jne takuita 20-25v ja asennuksella 2v:n takuu. Hinnassa liikutaan tuolla
        16-18.000 €:n vaiheilla. Lisähintaa tulee vanhan purkamisesta ellei pura itse, kuten myös vanhan katteen poisviennistä.
        Omalla kohdallani tarjous vaikuttaa hyvältä, nykyinen 40-luvulla asennettu konesaumattu on huutavasti maalauksen tarpeessa - ensin pesu, ruosteet pois, ruosteenestomaalaus ym. ja lopuksi kattomaali päälle. Vaivaa ja hommaa, kustannukset ehkä kohtuulliset mutta lisää tulee kun todellakin pitää katolle mennä - pesu pitäisi suorittaa paineella, melko hankalaa ilman henkilönostinta, lisäksi talo L:n mallinen kahdella vanhalla sisäänkäynnillä eli käytännössä neljä harjakattoa. Eikä tuo konesaumattu varsinkaan mitenkään mukava maalattava ole juuri saumojen vuoksi.
        Lisäksi olen ajatellut kattoa myös siten että kun en ole alan ammattilainen, on ehkä parempi jättää asennus niille ketkä sen osaavat eikä omalle asennukselleni ole takuuta.
        Mikäli nyt remontin teetän, oman elämäni aikana minun ei tarvitse katosta murehtia, ei edes maalaamista tule niin paljon pohdittua, jota muutoin saisin tehdä määräajoin ja aina yhtä hankalasti.
        Vielä kun pohdin katon tärkeyttä taloani ajatellen, en todellakaan halua että vesikaton kohdalla pitäisi "viritellä" asioita tai mennä muuten vain sieltä missä aita on matalin, puhumme kuitenkin tärkeästä kohdasta talossa. Fuskauksella en omasta mielestäni tee muuta kuin lisäriskejä tulevaisuuteen. Vesikaton rempan yhteydessä kannattaa myös pohtia onko mahdollisuutta/ajatuksia rakentaa yläkertaan tulevaisuudessa?
        Itse olen tullut tulokseen että vaikka osa rempan tehneistä tai sitä suunnittelevista on oman työn kannalla juuri hinnan vuoksi, en oikein sille puolelle kallistu.
        Mikäli suhteen pankkiin on kunnossa, tuskin tuo rahoituskaan ongelma on, ellei nyt tuhottomasti nosta kiinteistön arvoa, ainakin pienentää riskejä ja lisäremontteja paljon, varsinkin vanhoissa taloissa.
        Ota ihmeessä tarjouksista selvää ja pohdi eri vaihtoehtoja, myös itse asentamista, ennenkuin teet ratkaisuja.

        Kiitoksia asiallisesta vastauksesta tästä oli paljon apua mietitään. KIITOKSIA !!!!


      • hzacitruuna
        atevi kirjoitti:

        Kiitoksia asiallisesta vastauksesta tästä oli paljon apua mietitään. KIITOKSIA !!!!

        Ole hyvä vaan !
        Toivottavasti oli apua. Mukava kyllä saada palautetta kiitosten muodossa.
        Mikäli aivan lähiaikoina päädyt remonttiasiassa ratkaisuun niin laitappa infoa mitä ja miksi ?
        Itse nyt tältä syksyltä siirsin remontin ainakin ensi kevääseen, tosin aina vaan vahvemmin tuntuu "oikealta" tavalta tuo "avaimet käteen" periaate.

        hyviä jatkoja !


    • tiilikatto

      Minäkin ensin suunnittelin talooni peltikattoa mutta sitten satuin pyytämään tarjouksen tiilikatosta ja tilasinkin sellaisen ja nyt olen tosi tyytyväinen. Katto makso siinä vajaat 50 ekee neliö. Varsinainen työ vei pari päivää ja kolmantena päivänä kaverit siivos jälkensä ja se oli siinä. Pikku rekkulasta soitin ja itse herra työmaapäällikkö kävi korjaamassa seuraavalla viikolla. Pyydä tarjouksia useammalta, mutta älä ota ainakaan halvinta, niissä on yleesä jokin kuoppa.
      Katon teki muuten Tiilikattomestarit

    • tkc

      Mikäli haluat nukkua yösi rauhassa coolcandy.fi

    • RUUKILLAVIROLAISIA!

      Älkää vaan ottako ruukilta kattoremonttia!!Käyttävät pelkästään pohjois-suomessa(kin) VIROLAISIA!!polokevat hintoja halpatyövoimalla. Loppuu ainaki oulun alueella pelleily!

    • ldkib

      Ruukilta kuitenkin tullut tähän mennessä halvin tarjous. mulla aivan sama tekeekö sen somali virolainen vai suomalainen pää asia on, että katto tulee ja järki hintaan, suomalaiset kattomiehet hinnoittelevat itsensä ulos. mm materiaalit meidän kattoon maksaa n 8 tuhatta euroa mutta ruukin jälkeen halvin tarjous on ollut 18 tuhatta 10 tonni 3-4 päivän työstä. jos itse saisin koneiltani samanlaista hintaa niin ei tarvis lainata pankista ikinä rahaa

      • Nou mani nou hani...

        Missäs päin valtakuntaa on Ruukki tehny halvimman tarjouksen?
        Täällä susirajalla on "Ruukki mestarit" hinnotellu ittesä pelistä pois aikoja sitten.
        Jos avaimet käteen hinta 100 eur./m2 ja ylikin, on kohtuullista niin sitte on kaikki muutkin hinnat mitä kyseinen lafka pyytää varmaan ok!?
        Mut onneksi on muitaki vaihtoehtoja, eikä vain urakkahinnoittelu avaimet käteen/ rahat mäkeen meininki.


    • idkib

      neliö hinta johon sisältyy kaikki materiaali, työ siivoukset yms on 78€ kemissä

    • omot76

      Oma kokemus on virolaisista hyvä..tekevät todella hyvää jälkeä, eivät valita mistään kun taas suomalaiset kaljamahat sähläämässä siellä katolla!

      • kattosaumaaja

        Virosta löytyy kyllä yhtähyviä tekijöitä kuin suomesta. Kiinnittäsin huomiota löytyykö tekijöiltä kyseisen yhtiön työntekijän pakollinen verokortti. Sillä varmistaa ettei työtä ole myyty virolaisille tai toiminimille.


    • Tome

      No joo, oon kyllä samaa mieltä et virolaisista löytyy ihan yhtä hyviä työmiehiä kun suomalaisistakin. Mut ne on usein aika alipalkattuja eikä niillä oo hirveetä motivaatiota miettiä et tuleeko 5 vuoden päästä ongelmia vai ei. Sen takii Suomalaiset tekijät on varmempi valinta kun niillä on maine jota pitää vaalia.
      Meille teki kattoremontin semmonen firma kun Netrak ja oli kyllä hyvä valinta,sellanen keskihintanen mut homma meni kyllä hienosti ja työmiehistä oikein hehku sellanen ammatiylpeys et uskon 100% et homma tuli tehtyä hyvin muunkin kun näkyvän osalta. Esimerkiks ihan ite tulivat sanomaan et piipun vieressä olevassa kattojuoksussa oli lahoo ja laittovat siihen sit uuden juoksun eivätkä ees laskuttanu siitä ylimäärästä =)

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ NYT VAIN MENKÖ IHMISET OSTAMAAN ECO KATTOREMONTTIA MITÄ JÄRKISANEERAUS JA MUUT MYY JO JÄRKI SEN KERTOO ,ETTÄ JOS PUU KATTOPELTI JA ALUSKATE ON SAMASSA PAKETISSA NIIN MITEN SE PÄÄSEE TUULETTUMAAN.
      JÄRKISANEEURAUS AJAUTUU KONKURSSIIN VIELÄ NIITTEN ASENTAMISTA ECO REMONTEISTA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe