Onko kukaan työharjoittelussa välivuoden aikana (lukion jälkeen)?
Voiko harjoittelemaan päästä teoriassa mihin vaan? Kertokaa kokemuksia tai jos muuten tiedätte, esim. mihin voi hakea, miten ja millaista oli? Kiitos vastaajille.
Työharjoittelu
2
699
Vastaukset
- Nirna
pidän toista välivuotta, en tosin mielelläni. Aiemmin olin kouluavustajana, työ oli kahvinkeittoa, liikuntatunneilla auttelua ja askartelujen alustamista kopiointia.
Nyt olen avustamassa eläinlääkäriä.
Etenkin kunnat ottavat avosylin ilmaiset harjoittelijat vastaan, koskei heille tarvitse maksaa mitään, työmarkkinatukea lukuunottamatta. Ja kunnei ole ammatillista koulutusta, ei tarvitse maksaa edes 8 euron "bonusta". - bra bra
Itse olin puoli vuotta työharjoittelussa paikallisella radioasemalla, koska media-alan opinnot kiinnostavat. En voi muuta kertoa, kuin positiivisia kokemuksia. Työt eivät todellakaan olleet siivousta tai mappien järjestelyjä, vaan oikeasti pääsin haastattelemaan ja toimittamaan juttuja. Loppuvaiheessa olin kuin kuka tahansa työntekijä.
Oppiminen tapahtui käytännön kautta, joten tunnen saaneeni vuodesta enemmän irti kuin oisin voinut kuvitellakaan.
Työharjoittelu avasi silmäni siinä määrin, että todellakin tämä on se ala, jossa haluan tulevaisuudessa vaikuttaa.
Muistelen luultavasti 6kk työharjoittelua ilolla koko lopun elämääni! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019