Turkin poliisi epäilee turkkilaisia varkauksista

Suomi24toimitus

Alanyan Blue Heaven hotellissa tapahtuneista varkauksista epäilleen turkkilaisia hotelliin majoittuneita vieraita, kertoo Verkkouutiset.

Uskotko, että tapaus saadaan vielä selvitettyä?

Lue uutinen:
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=95756

31

6131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pigmentti

No viimein tuli edes joku vastaus. Tämä oli kyllä arvattavissa että ovat hotelliasukkeja. Eiköhän poliisi vielä tekijät kiinni saa, mutta varastettuja tavaroita ei varmaankaan löydy.

• Gıcık

Jos olis samalainen tapaus suomessa olisiko tavarat löydyny.. suomessa on 5 miljona asukkaita ja kaiken näköstä varkaus ryöstö juttua ja suomen verrattuna turkissa asu n 75 miljona asukkaita Turkkisa ei ole mitän sosiali turva mutta verrattuna suomen varkaus suomen verrattunna varmaan puolet katso peilin ennen kun kirjoitat turkista tai turkkilaisista

• hotellissa

Paitsi että näissä suomalaisten matkanjärjestäjien käyttämissä hotelleissa ei IKINÄ asu yhtäkään turkkilaista matkailijaa....

• Kedi
        hotellissa kirjoitti:

Paitsi että näissä suomalaisten matkanjärjestäjien käyttämissä hotelleissa ei IKINÄ asu yhtäkään turkkilaista matkailijaa....

Paitsi että kyllä asuu!!

Tulimme juuri matkalta ja meidän hotellissa asui useita turkkilaisia. Varsinkin tänä kesänä on niin ollut, koska ulkomaalaisia on ollut tavallista vähemmän, niin hotellit ovat myyneet edullisia lomapaketteja turkkilaisille täyttääkseen paikat.
        Ja se on mukava, sillä on ollut todella kiva tutustua turkkilaisiin "turisteihin"!

• turkkilaisia
        Kedi kirjoitti:

Paitsi että kyllä asuu!!

Tulimme juuri matkalta ja meidän hotellissa asui useita turkkilaisia. Varsinkin tänä kesänä on niin ollut, koska ulkomaalaisia on ollut tavallista vähemmän, niin hotellit ovat myyneet edullisia lomapaketteja turkkilaisille täyttääkseen paikat.
        Ja se on mukava, sillä on ollut todella kiva tutustua turkkilaisiin "turisteihin"!

Viime kesänä Deturin hotellissa ja tänä kesänä Aurinkomatkojen hotellissa ASUI Turkkilaisia.
        Tottakai hotelli vuokraa tyhjiä huoneita/huoneistoja kenelle vaan jos siellä on tilaa.
        Ei kai kukaan järkevä hotellinomistaja pidä tyhjiä huoneita jos tulijoita on,bisnes kärsii.
        Kannattaa tosin tarkkaan miettiä kenelle vuokraa,perheet ovat varma valinta,joku iso turkkilainen poikaporukka saattaisi kyllä hieman epäilyttää...

• mie vaan
        hotellissa kirjoitti:

Tulimme juuri Finnmatkojen järjestämältä Siden matkalta ja hotellissamme oli lähes puolet turkkilaisia lomailijoita. Muissakin hotelleissa paikallisia lomailijoita oli todella paljon.

• ennustajalle :)

Hetko, soitanpa ennustajalle ja kysyn: saadaanko tämä mieliä kuohuttavan törkeä ja mahtavat taloudelliset vahingot aihettanut shokkitapaus selvitettyä?

• nimetön...............

Niin no en ihmettele sitäkään mahdollisuutta.Olin itse Bavyerassa kuukauden tänä kesänä ja ihmettelin suuresti sitä et yöportsari päästi paikallisia Suomalaisten "tyttöjen"huoneisiin keskellä yötä.Kiva herätä siihen harvasen yö että ensin puhelin soi naapurissa ja sit hirvee jyskytys oveen hetken päästä.Onko se sallittua et päästetään paikallisia yövierailulle?Uskon että ei hotellin johtaja edes ole tietoinen kaikista asioista mitä tapahtuu yöaikaan siellä.Viime vuonna kun olin Tjäreborgin hotellissa Alanyassa niin ei edes mun oma tytär päässyt muuta kuin altaalle vierailemaan(oli sentään samaa perhettä vaan eri hotellista)Täälleen muissa hotelleissa.Miksi Aurinkomatkat "sallii" sen????

• mietipä

vähän mitä itse kirjoitit? Sanoit, että hotellin johto tuskin edes tietää, mitä siellä Bavyerassa öisin touhutaan. Mistä helekutista ne Aurinkomatkoilla sen sitten tietäis? Sun kannattais varmaan ihan itse ilmoittaa asiasta Aurinkomatkojen paikallisoppaalle ja sit vielä antaa palautetta suoraan matkatoimistoon.

• avaa

rakkauden portit eli suomalaiset "tytöt" heittävät n. 10 ekeä portimolle ja eiku moccaa mekkoon taas.

• Alanyassa
        mietipä kirjoitti:

vähän mitä itse kirjoitit? Sanoit, että hotellin johto tuskin edes tietää, mitä siellä Bavyerassa öisin touhutaan. Mistä helekutista ne Aurinkomatkoilla sen sitten tietäis? Sun kannattais varmaan ihan itse ilmoittaa asiasta Aurinkomatkojen paikallisoppaalle ja sit vielä antaa palautetta suoraan matkatoimistoon.

Viime kesänä olimme Alanyassa Aurinkomatkojen huoneistohotellissa ja samassa hotellissa majoittui Turkkilaisia.

• No niinpä. Taidat kuulua näihin Tjäreborgin kannattajiin, joilla ei ole varaa maksaa matkastaan kunnon hintaa. Itse olen 2 kertaa ollut tällä Jätekori-matkalla ja se riittää. Nimittäin molemmilla kerroilla Bulgariassa on hotellihuoneeni ryöstetty ilman murtojälkiä. Molemmilla kerroilla hotellissa on parveillut epämääräitä paikallista porukkaa. Samaa en ole kokenut Aurinkomatkojen hoteilleissa missään. Olen sentään matkustellut paljon. Viittaisi kyllä ikävällä tavalla, että näissä tapauksissa on henkilökunta mukana juonessa. Valitettavasti, koska tämä tietää turistimäärän laskua ja Turkki elää turismista. Herättää kyllä kysymyksen, miksi säilyttää arvotavaraa hotellihuoneessa? Tallelokero ei paljon maksa!! Itselläni "huonesiivouksen" aikana ei ollut mitään arvokasta huoneessa, joten eivät rosvot päässeet juhlimaan. Eipä tässä muuta kuin lokakuussa vaihteeksi lähilomalle-Turkkiin-. Muutama kalja jää juomatta, koska epäluuloisena ihmisenä otan tälläkin kertaa tallelokeron!!

• nimetön..........

Tjäreborgin matkalla olen vaan ollut kerran,yleensä matkustan mielummin Finnmatkoilla.Elikkä miten se menikään,onko varaa tai ei?No joka tapauksessa olen 20 kertaa ollut Turkissa.Suosittelen kyllä silti Club Sidaria niille joilla kiinnostaa tutustua entiseen Tjäreborgin hotelliin,nykyisin Finnmatkat.P.s varautukaa vaan siihen että hinta ihan eri luokkaa kuin Aurinkomatkoilla........Turkey here I come silti.

• nimetön..........
        nimetön.......... kirjoitti:

Tjäreborgin matkalla olen vaan ollut kerran,yleensä matkustan mielummin Finnmatkoilla.Elikkä miten se menikään,onko varaa tai ei?No joka tapauksessa olen 20 kertaa ollut Turkissa.Suosittelen kyllä silti Club Sidaria niille joilla kiinnostaa tutustua entiseen Tjäreborgin hotelliin,nykyisin Finnmatkat.P.s varautukaa vaan siihen että hinta ihan eri luokkaa kuin Aurinkomatkoilla........Turkey here I come silti.

unohdin sanoa että paras huoneistohotelli Alanyassa meidän mielestä on edelleen Margarita app.Ja se onkin Finnmatkat.Suosittelen

• HuuHaata

Ai Tjäreborg köyhien matkanjärjeäjä? Mikäs Detur ja Nazar sitten ovat? Itse olen ainakin Tjäreborgin matkoista pitänyt ja eikä hinta todellakaan ole ollut halpa...Ja kieltämättä parhaimmalta paikalta Alanyasta olen hotellin löytänyt... Ja viimeksi kun olin siellä muutama viikko sitten niin hotelli oli melkein täynnä turkkilaisa turisteja ympäri eurooppaa sekä myös Turkista... Ja yhdellä reissulla yksi tyttö sai viedä miehen omaan huoneeseensa yöksi. Ja itselläni on joka reissulla käynyt suomalaisia sekä muita pohjoismaalaisia ystäviäni huoneessani ja kukaan ei ole koskaan sanonut mitään. Itse pidän enemmän rennosta meiningistä hotellissa kuin turhan päiväisestä nipottamisesta, miksi ei saisi viedä omia ystäviään huoneeseensa, omat tavaranihan siellä ovat vaarassa kadota jos en luota ystäviini!!!

• HuuHaata kirjoitti:

Ai Tjäreborg köyhien matkanjärjeäjä? Mikäs Detur ja Nazar sitten ovat? Itse olen ainakin Tjäreborgin matkoista pitänyt ja eikä hinta todellakaan ole ollut halpa...Ja kieltämättä parhaimmalta paikalta Alanyasta olen hotellin löytänyt... Ja viimeksi kun olin siellä muutama viikko sitten niin hotelli oli melkein täynnä turkkilaisa turisteja ympäri eurooppaa sekä myös Turkista... Ja yhdellä reissulla yksi tyttö sai viedä miehen omaan huoneeseensa yöksi. Ja itselläni on joka reissulla käynyt suomalaisia sekä muita pohjoismaalaisia ystäviäni huoneessani ja kukaan ei ole koskaan sanonut mitään. Itse pidän enemmän rennosta meiningistä hotellissa kuin turhan päiväisestä nipottamisesta, miksi ei saisi viedä omia ystäviään huoneeseensa, omat tavaranihan siellä ovat vaarassa kadota jos en luota ystäviini!!!

vieraat voi viedä huoneeseensa (omalla vastuulla). Ei muillakaan matkanjärjestäjillä nipoteta turhaan. Enpä osaa sanoa Deturista tai Nazaarista, kun en ole käyttänyt ja tuskinpa tulen käyttämäänkään. Olen muista saanut huonoja kokemuksia, ainoastaan Aurinkomatkoihin olen ollut jokseenkin tyytyväinen. Ehkä minulla ei ole riittävästi kokemusta, kun matkustan vain 4 kertaa vuodessa. Tähän sänontaasi; tyttö sai viedä paikallisen huoneeseensa. Eipä hän varmaan olisi valittanut, jos olisi tavaroita hävinnyt. En vie Suomessakaan tuntematonta kotiini. Ja valitettavasti en ole nipottaja, vaan vieläpä hieman iloluonteinenkin.

• Tittanitta
        ttta kirjoitti:

vieraat voi viedä huoneeseensa (omalla vastuulla). Ei muillakaan matkanjärjestäjillä nipoteta turhaan. Enpä osaa sanoa Deturista tai Nazaarista, kun en ole käyttänyt ja tuskinpa tulen käyttämäänkään. Olen muista saanut huonoja kokemuksia, ainoastaan Aurinkomatkoihin olen ollut jokseenkin tyytyväinen. Ehkä minulla ei ole riittävästi kokemusta, kun matkustan vain 4 kertaa vuodessa. Tähän sänontaasi; tyttö sai viedä paikallisen huoneeseensa. Eipä hän varmaan olisi valittanut, jos olisi tavaroita hävinnyt. En vie Suomessakaan tuntematonta kotiini. Ja valitettavasti en ole nipottaja, vaan vieläpä hieman iloluonteinenkin.

Eipäs saakaan viedä vieraita (tai edes omia serkkujaan) huoneeseen ihan noin vain. Kansainvälisesti kielletty, myös Suomessa. Tavaroiden mahdollisesta häviämisestä syytettäisiin ilman muuta siivoojaa tai muuta henkilökuntaa. Näin on selvitetty, kun olen asiaa kysynyt. Mistään pikkumaisuudesta ei siis ole kyse. Hotellin johtaja on VASTUUSSA kaikesta, mitä hotellissa tapahtuu, myös muista vieraista kuin hurvittelijoista.

Ei kylllä muakaan hivelisi ajatus, että hotla olis tänynnä paikallisia gigoloita joka huoneessa. Vaikka olisihan se niille kiva vaihtoehto viettää yönsä jonkun turistinaisen jalkovälissä kuin yhteismajoituksessa eikä tarvii panna bordelliin vähiä rahojaan.

Jos haluaa samaan punkkaan paikallisen kanssa, on tapana mennä johonkin muuhun hotelliin ja maksaa siitä ilosta. Tosin jossain hotelleissa on vuokrattu omasta hotlasta toinen huone, päättäköön sitten kumpaa käyttävät. Ja pojan täytyy AINA näyttää henkkarit, jonka tiedot merkitään hotellikorttiin.

Kyse ei ole matkanjärjestäjän säännöistä vaan kansainvälisistä hotellisäännöistä. Luulisi 4 kerran vuosivauhdilla jotain oppineen. ;)

• nimetön......
        Tittanitta kirjoitti:

Eipäs saakaan viedä vieraita (tai edes omia serkkujaan) huoneeseen ihan noin vain. Kansainvälisesti kielletty, myös Suomessa. Tavaroiden mahdollisesta häviämisestä syytettäisiin ilman muuta siivoojaa tai muuta henkilökuntaa. Näin on selvitetty, kun olen asiaa kysynyt. Mistään pikkumaisuudesta ei siis ole kyse. Hotellin johtaja on VASTUUSSA kaikesta, mitä hotellissa tapahtuu, myös muista vieraista kuin hurvittelijoista.

Ei kylllä muakaan hivelisi ajatus, että hotla olis tänynnä paikallisia gigoloita joka huoneessa. Vaikka olisihan se niille kiva vaihtoehto viettää yönsä jonkun turistinaisen jalkovälissä kuin yhteismajoituksessa eikä tarvii panna bordelliin vähiä rahojaan.

Jos haluaa samaan punkkaan paikallisen kanssa, on tapana mennä johonkin muuhun hotelliin ja maksaa siitä ilosta. Tosin jossain hotelleissa on vuokrattu omasta hotlasta toinen huone, päättäköön sitten kumpaa käyttävät. Ja pojan täytyy AINA näyttää henkkarit, jonka tiedot merkitään hotellikorttiin.

Kyse ei ole matkanjärjestäjän säännöistä vaan kansainvälisistä hotellisäännöistä. Luulisi 4 kerran vuosivauhdilla jotain oppineen. ;)

näin on että on jonkinlainen sääntö siinä asiassa,huoneeseen ei saa "vieraita"viedä.

• Saapas
        Tittanitta kirjoitti:

Jokaisella hotellilla on oma käytäntönsä ja kylläpä niitä kavereita on saanut tulla huoneeseen ottamaan muutaman paukun ennen bilettämään lähtöä. Keneltäkään ei ole kysytty papereita eikä muutakaan, tosin ne vieraat eivät ole olleet turkkilaisia...

• vieraat
        Saapas kirjoitti:

Jokaisella hotellilla on oma käytäntönsä ja kylläpä niitä kavereita on saanut tulla huoneeseen ottamaan muutaman paukun ennen bilettämään lähtöä. Keneltäkään ei ole kysytty papereita eikä muutakaan, tosin ne vieraat eivät ole olleet turkkilaisia...

No mitäs sit kirjotat, kun puhut eri asiasta? Joka hotellilla pitäs olla sama käytäntö. Ja paikallisistahan täs oli siis kyse eikä sun suomalaisista bilekavereistas.

• blue heaven

Toi tallelokero neuvo on hyvä, mutta esim. Ble Heavenissa ei tallelokeron avaimet oikein vakuuttanu. Itellä yksi avain ja hotellilla toinen. En ole mikään lukkoseppä, mutta eipä taitaisi olla tuollaisia avaimia kovin vaikea kopioida.
        Jos nimittäin henkilökunta oli mukana juonessa, niin miksipäs heillä ei olis kopiota asiakkaalle annettavasta avaimesta.

Tietysti vois olla hieman vaikea väittää sen jälkeen ettei ole huomannut mitään, jos vastaanottovirkailijasta metrin päässä olevat lokerot olis tyhjennetty kaikista arvotavaroista kenenkään huomaamatta... :)

• blue heaven kirjoitti:

Toi tallelokero neuvo on hyvä, mutta esim. Ble Heavenissa ei tallelokeron avaimet oikein vakuuttanu. Itellä yksi avain ja hotellilla toinen. En ole mikään lukkoseppä, mutta eipä taitaisi olla tuollaisia avaimia kovin vaikea kopioida.
        Jos nimittäin henkilökunta oli mukana juonessa, niin miksipäs heillä ei olis kopiota asiakkaalle annettavasta avaimesta.

Tietysti vois olla hieman vaikea väittää sen jälkeen ettei ole huomannut mitään, jos vastaanottovirkailijasta metrin päässä olevat lokerot olis tyhjennetty kaikista arvotavaroista kenenkään huomaamatta... :)

on vastuussa tallelokeroista, myös vakuuttamattomista.

• hotellit
        HuuHaata kirjoitti:

Olen ollut Alanyassa sekä Tjäreborgin, Finnmatkojen, että Aurinkomatkojen hotelleissa useampaan kertaan. Aurinkomatkojen hotellit ovat kaikkein surkeimpia. ainakin huoneistohotellit. Tjäreborgilla on ollut kaikkein paras palvelu ja tasokkaimmat hotellit.

• nimetön.............
        hotellit kirjoitti:

Olen ollut Alanyassa sekä Tjäreborgin, Finnmatkojen, että Aurinkomatkojen hotelleissa useampaan kertaan. Aurinkomatkojen hotellit ovat kaikkein surkeimpia. ainakin huoneistohotellit. Tjäreborgilla on ollut kaikkein paras palvelu ja tasokkaimmat hotellit.

sekä Tjäreborgilla että Finnmatkoilla parhaat hotellit.Miten se menikään "halpamatkat"?Ei kylläkään vaan kyllä passaa maksaakin että tietää mitä saa.Eiks vaan?Ja henkilökuntakin ihan eri luokkaa,tietävät "paikkansa"eivätkä rupea vaarantamaan työpaikkaansa jonkun turistin takia.Monissa jopa sama henkilökunta samaa vuosi vuoden jälkeen,se jo todistaa sen että kuka on luotettava ja ei.Hauskaa lomaa taas niille jotka vielä syksyllä sinne menvät.............:)

• Jaa jaa

Die Kühe asialle!

• Aino Kassinen

Tähänkin pätee selvänäkijä Aino Kassisen vakio vastaus palstallaan jota piti aikoinaan Apu- lehdessä. Kun ihmiset kyselivät kadonneiden arvotavaroiden perään Ainon vastaus oli "Musta mies vienyt, ei tule takaisin."

• yönvartija

Eikö heille tullut mieleen että turisteilta varastaminen tulee - todella kalliiksi - menetettyinä öinä hotellille !

• Näin se vaan on.

Tuo varkausjuttu on todella ikävä asia Turkin ja varsinkin Alanyan turismin kannalta. Minäkin tiedän jo kaksi pariskuntaa, joiden piti mennä Alanyaan, mutta vaihtoivat tuon tapauksen vuoksi Kreetaan.
        Ikävä tosiasia vaan on, että kaikki turkkilaiset eivät osaa varastaessaan ajatella asioiden seurauksia Turkin matkailun ja talouden kannalta. Nämä kyseiset henkilöt ovat niitä joilla usko rehelliseen työhön on mennyt. Elämä Turkissa on paljon kovempaa kuin esim. meillä Suomessa ja inhimillinen mahdollisuus erehtyä kaidalta tieltä on suurempi kuin meillä Suomessa. Siihen verrattuna näitä tapauksia on yllättävän vähän Turkin matkakohteissa ja ymmärrettävää on että näitä tapahtuu juuri Alanyassa, sillä se on paljon suurempi kaupunki kuin Marmaris. Marmariksessahan tällaisia tapauksia ei juuri ole.
        Toivotaan kuitenkin Turkkilaisten vuoksi, että he saavat nämä harvatkin pitkäkyntiset kuriin, jotta he saisivat enemmän turisteja lähtemään taas Turkkiin tulevaisuudessa. Toisaalta nämä tapaukset ja lievä terrorin uhka ovat aiheuttaneet sen positiivisen asian, että Turkkiin pääsee nyt todella halvalla. Asioilla on aina puolensa:))

• roskaa
        Näin se vaan on. kirjoitti:

Tuo varkausjuttu on todella ikävä asia Turkin ja varsinkin Alanyan turismin kannalta. Minäkin tiedän jo kaksi pariskuntaa, joiden piti mennä Alanyaan, mutta vaihtoivat tuon tapauksen vuoksi Kreetaan.
        Ikävä tosiasia vaan on, että kaikki turkkilaiset eivät osaa varastaessaan ajatella asioiden seurauksia Turkin matkailun ja talouden kannalta. Nämä kyseiset henkilöt ovat niitä joilla usko rehelliseen työhön on mennyt. Elämä Turkissa on paljon kovempaa kuin esim. meillä Suomessa ja inhimillinen mahdollisuus erehtyä kaidalta tieltä on suurempi kuin meillä Suomessa. Siihen verrattuna näitä tapauksia on yllättävän vähän Turkin matkakohteissa ja ymmärrettävää on että näitä tapahtuu juuri Alanyassa, sillä se on paljon suurempi kaupunki kuin Marmaris. Marmariksessahan tällaisia tapauksia ei juuri ole.
        Toivotaan kuitenkin Turkkilaisten vuoksi, että he saavat nämä harvatkin pitkäkyntiset kuriin, jotta he saisivat enemmän turisteja lähtemään taas Turkkiin tulevaisuudessa. Toisaalta nämä tapaukset ja lievä terrorin uhka ovat aiheuttaneet sen positiivisen asian, että Turkkiin pääsee nyt todella halvalla. Asioilla on aina puolensa:))

"Elämä Turkissa on paljon kovempaa kuin esim. meillä Suomessa ja inhimillinen mahdollisuus erehtyä kaidalta tieltä on suurempi kuin meillä Suomessa."

Tialnne ei koskaan tee varasta. Se on luonteesta (ja kansanluonteesta) kiinni.

• Näin se vaan on.
        roskaa kirjoitti:

"Elämä Turkissa on paljon kovempaa kuin esim. meillä Suomessa ja inhimillinen mahdollisuus erehtyä kaidalta tieltä on suurempi kuin meillä Suomessa."

Tialnne ei koskaan tee varasta. Se on luonteesta (ja kansanluonteesta) kiinni.

Onneksi Turkkilaiset ovat perusluonteeltaan erittäin rehellisiä, joten tällaiset ikävät varkausjutut ovat sen vuoksi erittäin harvinaisia. Turkissahan varkaus on paljon suurempi rikoskin kuin Suomessa ja rikollisia ei kohdella samoin sillkihansikkain kuin Suomessa.
        Valitettava tosiasiahan on, että Suomeen muuttaneet Turkkilaiset eivät ole keskimäärin sitä samaa rehellistä kansanjoukkoa kuin turkilaiset yleensä, vaan heissä on mukana paljon sitä väkeä, jotka luulevat, että hyvinvointi on Suomessa ns. itsestäänselvyys. Heillä on valitettava väärinkäsitys siitä, että kaikille suomalaisille kuuluu auto ja asunto itsestäänselvyytenä. He eivät välttämättä ymmärrä sitä, että jokainen suomalainen joutuu tekemään työtä paljon sen eteen mitä on saavuttanut. Onhan todella väärin, että maahanmuuttajat saavat helposti hyvän elintason autoineen ja asuntoineen. Vai mitä muut ovat mieltä??

• Idiootti
        Näin se vaan on. kirjoitti:

Onneksi Turkkilaiset ovat perusluonteeltaan erittäin rehellisiä, joten tällaiset ikävät varkausjutut ovat sen vuoksi erittäin harvinaisia. Turkissahan varkaus on paljon suurempi rikoskin kuin Suomessa ja rikollisia ei kohdella samoin sillkihansikkain kuin Suomessa.
        Valitettava tosiasiahan on, että Suomeen muuttaneet Turkkilaiset eivät ole keskimäärin sitä samaa rehellistä kansanjoukkoa kuin turkilaiset yleensä, vaan heissä on mukana paljon sitä väkeä, jotka luulevat, että hyvinvointi on Suomessa ns. itsestäänselvyys. Heillä on valitettava väärinkäsitys siitä, että kaikille suomalaisille kuuluu auto ja asunto itsestäänselvyytenä. He eivät välttämättä ymmärrä sitä, että jokainen suomalainen joutuu tekemään työtä paljon sen eteen mitä on saavuttanut. Onhan todella väärin, että maahanmuuttajat saavat helposti hyvän elintason autoineen ja asuntoineen. Vai mitä muut ovat mieltä??

Jos matkalle lähtiessä ei ymmärrä edes tallelokeroa ottaa, ei kyllä voi kuin itseään syyttää. Varsinkin kun joka hiivatin hotelliaulassa lukee kissankokoisin kirjaimin ohjeita asiasta.
        Jos on niin hölmö, että säilyttää passeja ja rahoja huoneessa, ei kannata kaljarahojensa perään itkeskellä.
        (Viime reissulla bussissa istui takani nainen, joka suureen ääneen valisti, kuinka kamala maa Viro on, kun matkan aikana häneltä vietiin auto, jonka hanskalokerossa hän säilytti koko perheen passeja ja matkakassaa.) Hei come on...

Itse olen matkustanut Tjäreborgilla, Deturilla sekä Fritidsresorilla (Tui), ja huonoin palvelu oli viimeksi mainitulla. Bussissa ei ollut ruotsinkielistä opasta, vaan tanskalainen pimu, jota edes ruotsalaiset eivät ymmärtäneet (minusta puhumattakaan), ja joka kieltäytyi puhumasta englantia...
        Seuraavaksi huonoin palvelu oli Deturilla, jonka opas jo alkumatkalla muutti mieltään bussin pysähtymisjärjestyksestä kolmesti (yritä siinä sitten järjestää itsellesi jatkokuljetuksia), ja paluuaikataulu ei pitänyt lähellekään paikkaansa (minusta on paskamaista seisottaa ihmisiä keskellä yötä odottamassa bussia, joka on 1,5 h myöhässä, eivätkä edes oppaat raahaudu paikalle informoimaan asiasta).
        Ainoa, josta minulla ei ole minkäänlaista valittamista, on Tjäreborg, jolla matkustan ensi lauantaina toista kertaa.

Sitäpaitsi, kuten jokainen tonttu varmasti maalaisjärjellä ymmärtää, matkan hinta on takuuvarmasti suhteessa laatuun. Eli jos ostaa viime hetken lähdön alle kahdella sadalla, luvassa on tuskin viiden tähden paratiisia.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      201
      4487
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      47
      2102
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      69
      1786
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1393
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1367
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      989
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      953
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      919
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      716
    Aihe