siis kysyn nyt teiltä että onko mahdollista että koira voi kuolla siis vaan että on joutunut shokkitilaan? jos ihmisten shokkitilaa ei hoideta voi siis ihminen kuolla siihen. sydän "vaan" pysähtyy. tämä asia vaivaa minua jatkuvasti. El. vakuutteli että koiralla oli sisäisiä vammoja ja mitään ei ollut tehtävissä enään. mutta mistä sen voi tietää?
koiran sydänäänet oli heikot, mutta voisiko se johtua siitä shokista? koirassa ei ollut mitään näkyviä vammoja. verta ei tullut mistään kertokaa mitä te tekisitte? en saa sielun rauhaa ennen kuin jotenkin saan asiaan selvyyttä.
olisi tietty pitänyt vaatia se ruumiinavaus, mutta kun itsekkin on shokkitilassa niin ei sitä ymmärrä. El. olisi pitänyt siitä kysyä. itse en tajunnut edes ajatella.
voiko koira kuolla shokkiin?
10
2337
Vastaukset
lukemieni juttujen perusteella voi,koitahan googlettaa lisää aiheesta,itse muistaakseni löysin jokusen tapauksen.
- majorica1961
ehkä joskus teen. nyt olen kysellyt teiltä muilta ja jaksan lukea. mutta tämä on niin vaikea asia että kun alan sitä selvittämään niin menee siihen itkun puolelle. en jaksa kenenkään kannssa siitä jutella, mutta näin netin kautta käy. mutta jos tietoa löytyy niin kirjoittakaa. kiitos sinulle Dava.
- jos...
majorica1961 kirjoitti:
ehkä joskus teen. nyt olen kysellyt teiltä muilta ja jaksan lukea. mutta tämä on niin vaikea asia että kun alan sitä selvittämään niin menee siihen itkun puolelle. en jaksa kenenkään kannssa siitä jutella, mutta näin netin kautta käy. mutta jos tietoa löytyy niin kirjoittakaa. kiitos sinulle Dava.
sulla on koira kuollut,otan osaa mutta kysyn kuitenkin että onko nyt siis kyse pikku-Tysonista vai onko sun jollekin koiralle nyt sattunut jotain kamalaa.
- FAU
kuolla ja kuoleekin, jos shokki on paha ja sitä ei hoideta/pystytä hoitamaan.
Yleensähän paha shokkitila syntyy nestehukasta, tai runsaasta verenvuodosta joka usein on sisäistä ja sitä ei heti huomata.
Sitten on erikseen anafylaktinen shokki, jonka voi saada esim. käärmeen puremasta, tai herkemmät ampiaisestakin, jotkut ovat saaneet myös rokotuksista. Sekin on hoitamatta hengenvaarallinen tila koiralle.- FAU
Sikra kirjoitti:
Minä olen saanut shokkitilan selkäydinpuudutuksesta leikkauspöydällä, onneksi oli apu lähellä.
mullekin on noita selkäydinpuudutuksia tuupittu muutamaan kertaan, mut onneks ei oo sentään shokkia tullu.
FAU kirjoitti:
mullekin on noita selkäydinpuudutuksia tuupittu muutamaan kertaan, mut onneks ei oo sentään shokkia tullu.
Juu mäkin niitä selkäydinpuudutuksia kerkisin kolmekertaa saamaan, sitte sen shokin jälkeen kiellettiin kokonaan, ei kuulema sovikkaan mulle.
Mieluummin kyllä nukunkin noiden leikkausten ajan.
anteeksi tuliko sinun koirallesi shokkitila ja menehtyi siihen? Otan osaa vaikka ei nämä sanat paljoa lohduttane, mutta tiedän tunteen kun kaverista joutuu luopumaan ykskaks.
(Meillä yhteydet on temppuilleet lähes koko viikon jotta en saa edes meilejä luettua kun sulkee jo itsensä :( ...)En tosiaan juuri ymmärrä shokkitilasta, mutta kyllä koira voi shokkiin kuolla, näin olen ymmärtänyt. Esim. jos koira kuolee käärmeenpureman takia, niin yleensä se kuolee nimenomaan shokkiin, ei oikeastaan itse siihen puremaan.
Mutta... No, toivon että surusta huolimatta saisit sielunrauhan! Kai eläinlääkäri tutki, kai hän tiesi mikä tilanne on. Eivät ne sisäiset vammat tosiaankaan aina päälle näy, näinhän se on ihmistenkin kohdalla. Kun eräs tuttu pikkupoika jäi pyörällä kahden auton väliin ja kuoli vammoihin, ei hänessä päälle päin näkynyt minkäänlaisia ruhjeita, ei mitään. Minäkin näin sairaalassa otetun kuvan, hän oli vielä hengissä mutta ei olisi milloinkaan enää herännyt - mutta näytti vain nukkuvan, ei mitään ulkopuolisia merkkejä.
Ei mikään muu kuitenkaan auta kuin aika, ja toivon että pystyt pian lopettamaan "JOS"-ajattelun... Suru ei varmaan kokonaan poistu, vaikka se muuttaa ajan kanssa muotoaan, mutta saisit nyt kuitenkin rauhan sydämeesi.- Kertoisitko
Mitä koiralle oli tapahtunut? Kertoisitko hieman taustoja, niin vois ottaa kantaa? Siis oliko shokki psyykkinen vai kliininen?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693