onko ollut muilla minkäänlaisia tuntemuksia/oireita että tulisi ennen aikanen synnytys? nyt rv.34
olikos
4
1044
Vastaukset
- Aurelie
mulla oli todella kipeitä supistuksia jo viikolla 30, tuntui kuin alapää olis revenny...välillä en saattanu kävellä ku lyhyitä matkoja ku supisti niin kipeästi. neuvolassa vaan sanottiin kokoajan että ne on harjoitussupistuksia... poika sýntyi viikolla 36
- lai-ne
moi! mulla oli sama juttu, tosin muistan että kunnolla tosi kipeät supistukset alkoi viikolla 32. neuvolaan eivät ottaneet siltikään enkä saanut lääkäriä vaikka pyysin kolme eri kertaa. odotin toista lastani joten tiesin mikä ero on harjoitussupistuksella ja näillä kipeillä joita mulla oli ollut aiemmin vain kun synnytin ensimmäistäni.
soitin kaksi kertaa naistenklinikalle ja pyysin päästä näytille (kummallakin kerralla oli yö) mutta sanoivat että odota sitä neuvolalääkäriä joka olisi ollut viikolla 36 2. no lapsivedet sitten meni 35 5 ja lapsi oli maailmassa 36 0.
eli kyllä itse koko ajan tiesin että kaikki ei ole normaalisti jos seisomaan jouduin sohvalta nousemaan kun supistus oli niin kipeä että paikallaan en voinut olla.
jälkikäteen olen kertonut neuvolassa että olen pettynyt että minua ei otettu todesta tämän ennenaikaisen synnytyksen huolen suhteen. neuvolatäti sanoi vaan että kun heillä ei ole aikoja antaa jokaiselle joka valittaa että on kipeitä supistuksia. onneksi neuvolatäti vaihtui aika pian lapsen syntymän jälkeen.
on muuten todella paikkakuntakohtaista millaista hoitoa saa. raskauteni oli muutenkin ollut vaikea (mm. vuotava eteisistukka) ja silti kaikki seuranta lopetettiin heti kun istukka siirtyi pois kohdunsuunpäältä vaikka supistukset vaivasivats jo silloin. pyysin että seurantaa jatkettaisiin raskauden loppuun asti sillä ongelmia oli niin monia. ei ole resursseja sanoi lääkäri siellä minulle. käski kääntyä neuvolalääkärin puoleen (jolle en siis sitten aikaa pyynnöistä huolimatta saanut).
- nina-80
Tiesin että poika tulee ja että se syntyy rv35. Sanoin siittä lääkärille, ku mulla olis ollu rv36 lääkäri aika....että tuskin tulen ku saattaa syntyä jo rv35.
Eli siis mulla oli tuntemuksia siittä asiasta ja tuntemuksia koko raskauden ajan että tulee poika...hän ei kuitenkaan ollut terve...synnynnäinen palleatyrä ja sen seurauksena krooninen keuhkovika...eli 6,5kk:tta. - atenaiti
Poika syntyi rv 34 3. Mä olin viel päivällä kaupungilla eikä tuntunut mitään. Mua ei ollut supistellut yhtään aikaisemmin. Sitten illalla alkoi lapsivettä tihkua (tosin en sitä sillon tajunnut). Aamulla ennen kahdeksaa sairaalaan ja poika syntyi puol kymmeneltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015