olikos

muilla

onko ollut muilla minkäänlaisia tuntemuksia/oireita että tulisi ennen aikanen synnytys? nyt rv.34

4

1083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurelie

mulla oli todella kipeitä supistuksia jo viikolla 30, tuntui kuin alapää olis revenny...välillä en saattanu kävellä ku lyhyitä matkoja ku supisti niin kipeästi. neuvolassa vaan sanottiin kokoajan että ne on harjoitussupistuksia... poika sýntyi viikolla 36

• lai-ne

moi! mulla oli sama juttu, tosin muistan että kunnolla tosi kipeät supistukset alkoi viikolla 32. neuvolaan eivät ottaneet siltikään enkä saanut lääkäriä vaikka pyysin kolme eri kertaa. odotin toista lastani joten tiesin mikä ero on harjoitussupistuksella ja näillä kipeillä joita mulla oli ollut aiemmin vain kun synnytin ensimmäistäni.

soitin kaksi kertaa naistenklinikalle ja pyysin päästä näytille (kummallakin kerralla oli yö) mutta sanoivat että odota sitä neuvolalääkäriä joka olisi ollut viikolla 36 2. no lapsivedet sitten meni 35 5 ja lapsi oli maailmassa 36 0.

eli kyllä itse koko ajan tiesin että kaikki ei ole normaalisti jos seisomaan jouduin sohvalta nousemaan kun supistus oli niin kipeä että paikallaan en voinut olla.

jälkikäteen olen kertonut neuvolassa että olen pettynyt että minua ei otettu todesta tämän ennenaikaisen synnytyksen huolen suhteen. neuvolatäti sanoi vaan että kun heillä ei ole aikoja antaa jokaiselle joka valittaa että on kipeitä supistuksia. onneksi neuvolatäti vaihtui aika pian lapsen syntymän jälkeen.

on muuten todella paikkakuntakohtaista millaista hoitoa saa. raskauteni oli muutenkin ollut vaikea (mm. vuotava eteisistukka) ja silti kaikki seuranta lopetettiin heti kun istukka siirtyi pois kohdunsuunpäältä vaikka supistukset vaivasivats jo silloin. pyysin että seurantaa jatkettaisiin raskauden loppuun asti sillä ongelmia oli niin monia. ei ole resursseja sanoi lääkäri siellä minulle. käski kääntyä neuvolalääkärin puoleen (jolle en siis sitten aikaa pyynnöistä huolimatta saanut).

• nina-80

Tiesin että poika tulee ja että se syntyy rv35. Sanoin siittä lääkärille, ku mulla olis ollu rv36 lääkäri aika....että tuskin tulen ku saattaa syntyä jo rv35.

Eli siis mulla oli tuntemuksia siittä asiasta ja tuntemuksia koko raskauden ajan että tulee poika...hän ei kuitenkaan ollut terve...synnynnäinen palleatyrä ja sen seurauksena krooninen keuhkovika...eli 6,5kk:tta.

• atenaiti

Poika syntyi rv 34 3. Mä olin viel päivällä kaupungilla eikä tuntunut mitään. Mua ei ollut supistellut yhtään aikaisemmin. Sitten illalla alkoi lapsivettä tihkua (tosin en sitä sillon tajunnut). Aamulla ennen kahdeksaa sairaalaan ja poika syntyi puol kymmeneltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      146
      4705
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      204
      3940
    3. 211
      3157
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      109
      3019
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      71
      2823
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      123
      1673
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      9
      1605
    8. Mikä on kaivattusi toinen nimi

🙈
      Ikävä
      60
      1306
    9. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1156
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      144
      1121
    Aihe