olikos

muilla

onko ollut muilla minkäänlaisia tuntemuksia/oireita että tulisi ennen aikanen synnytys? nyt rv.34

4

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurelie

      mulla oli todella kipeitä supistuksia jo viikolla 30, tuntui kuin alapää olis revenny...välillä en saattanu kävellä ku lyhyitä matkoja ku supisti niin kipeästi. neuvolassa vaan sanottiin kokoajan että ne on harjoitussupistuksia... poika sýntyi viikolla 36

      • lai-ne

        moi! mulla oli sama juttu, tosin muistan että kunnolla tosi kipeät supistukset alkoi viikolla 32. neuvolaan eivät ottaneet siltikään enkä saanut lääkäriä vaikka pyysin kolme eri kertaa. odotin toista lastani joten tiesin mikä ero on harjoitussupistuksella ja näillä kipeillä joita mulla oli ollut aiemmin vain kun synnytin ensimmäistäni.

        soitin kaksi kertaa naistenklinikalle ja pyysin päästä näytille (kummallakin kerralla oli yö) mutta sanoivat että odota sitä neuvolalääkäriä joka olisi ollut viikolla 36 2. no lapsivedet sitten meni 35 5 ja lapsi oli maailmassa 36 0.

        eli kyllä itse koko ajan tiesin että kaikki ei ole normaalisti jos seisomaan jouduin sohvalta nousemaan kun supistus oli niin kipeä että paikallaan en voinut olla.

        jälkikäteen olen kertonut neuvolassa että olen pettynyt että minua ei otettu todesta tämän ennenaikaisen synnytyksen huolen suhteen. neuvolatäti sanoi vaan että kun heillä ei ole aikoja antaa jokaiselle joka valittaa että on kipeitä supistuksia. onneksi neuvolatäti vaihtui aika pian lapsen syntymän jälkeen.

        on muuten todella paikkakuntakohtaista millaista hoitoa saa. raskauteni oli muutenkin ollut vaikea (mm. vuotava eteisistukka) ja silti kaikki seuranta lopetettiin heti kun istukka siirtyi pois kohdunsuunpäältä vaikka supistukset vaivasivats jo silloin. pyysin että seurantaa jatkettaisiin raskauden loppuun asti sillä ongelmia oli niin monia. ei ole resursseja sanoi lääkäri siellä minulle. käski kääntyä neuvolalääkärin puoleen (jolle en siis sitten aikaa pyynnöistä huolimatta saanut).


    • nina-80

      Tiesin että poika tulee ja että se syntyy rv35. Sanoin siittä lääkärille, ku mulla olis ollu rv36 lääkäri aika....että tuskin tulen ku saattaa syntyä jo rv35.

      Eli siis mulla oli tuntemuksia siittä asiasta ja tuntemuksia koko raskauden ajan että tulee poika...hän ei kuitenkaan ollut terve...synnynnäinen palleatyrä ja sen seurauksena krooninen keuhkovika...eli 6,5kk:tta.

    • atenaiti

      Poika syntyi rv 34 3. Mä olin viel päivällä kaupungilla eikä tuntunut mitään. Mua ei ollut supistellut yhtään aikaisemmin. Sitten illalla alkoi lapsivettä tihkua (tosin en sitä sillon tajunnut). Aamulla ennen kahdeksaa sairaalaan ja poika syntyi puol kymmeneltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe