meillä on 6vuotias lapsi,ja välillä tuntuu että huutamalla saa kaikki sanoa että se uskoo jotain.onko se hyvä jos joutuu aina huutamaan?esim. nukkumaankaan ei tahdo mennä kun viivyttelisi television ääressä.mulla menee silloinkin hermot.eli koko ajan saa hermostua siihen,kun se yrittää tehdä niinkuin ite haluaa.
kuinka kauan uhma ikä kestää
6
1186
Vastaukset
- Inni
Kuusivuotiaalla on myös uhmakausi, kyllä se enin uhma siitä vuoden sisällä haihtuu. Yleisesti voidaan kyllä todeta että eikös se lapsen elämä ole yhtä uhmaa ihan siihen saakka kun kotoa muuttaa. Välillä on rauhalisempia aikoja ja välillä taas koetellaan enempi vanhempia :)
Tsemppiä sinulle. Muista osoittaa lapselle, että rakastat häntä kiukuttelusta huolimatta. - kise
Kyllä uhmaa on,mulla yli 30v jatkuu edelleenkin.Ei mee millään ohi.
- ärrin murrin
Miksi huudat? Kohta sinusta ei niin kovaa ääntä edes irtoa, että lapsesi enää reagoisi. Sama se, mitä tekee, äiti huutaa kuitenkin.
Huutamisen sijaan, toimi. Jos ei töllön äärestä lähdetä, pistä se toosa kiinni. Jos homma on kiinni siitä, että lapsi haluaa tehdä itse, anna hyvä ihminen hänen tehdä itse, jos kyse on lapselle, mutta ei sinulle tärkeästä asiasta. Lapsesi on tulossa ikään, jossa aletaan pikku hiljaa irtautua vanhemmista. Seuraavaksi tulee kouluelämä, jossa opettajasta tuntuu tulevan vanhempiakin suurempi ja viisaampi auktoriteetti.
Huutamisen sijaan ole jämäkkä ja rauhallinen. Aseta lapsellesi rajat ja pysy niissä, mutta kehu, kannusta ja osoita, että rakastat! - mä vaan
Tohon lisään vielä, että jos lapsesi on hidas toimissaan huikkaa ennen iltapesuja, että toosa menee kiinni 5 min kuluttua. Laittakoon itse kiinni siihen mennessä tai sen jälkeen sinä menet, suljet töllön.
Lapsi kokeilee. Sinä olet pomo, aikuinen joka pitää ohjat kädessä. Ja älä huoli kouluun menoa. Luo toistuvat selvät iltarutiinit, niin lapsesi oppii niihin nopeasti. Sinun tehtäväsi on taata lapselle riittävä lepo ja turvalliset rajat. Lapset kokeillessaan etsivät teidän perheen rajoja, mitä saa vinkumalla periksi ja mitä ei. Pärjäät hyvin.- lklk-
puristaa niin kauan kuin huutoa kuuluu. Kumpi teillä on se aikuinen,häh! "Se toosa kiinni nytja vessaan pesulle ja sassiin" jos ekakerrasta ei synny vipinää,meet ja paat sen toosan kiinni,ja mars pesulle,ei siinä muuta tarvi. Älä anna vinguttaa. Ja ekakerrasta, eikä mitään sun huutoja päälle.
Arvaa kun se on murkku,jos nyt annat sen hyppiä nenilles,sie kai ostat sille röökit ja bissetkin sitten, ettei veä sua turpiin...
- miksi huudat
Älä pilaa lasta liialla huutamisella niin kuin itse olen mokannut. Meillä meni myös siihen että kaikki asiat sanottiin huutamalla, ihan normaalitkin.
Sitten tajusin katsoa itseäni peilistä ja sieltähän se syyllinen löytyikin! Huuto ei auta mitään, se joko tekee lapsestasi kuuron joka ei reagoi sen jälkeen mihinkään puheeseen tai sitten kasvatat sillä huudolla kaltaisesi huutajan. Itsellä on nyt jälkeenpäin äärettömän huono omatunto niistä monista turhista huudoista jotka olisi pitänyt jättää huutamatta.
Ja todellakin, eihän ne lapset ole mitään robotteja jotka heti toimii kun jotain sanotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995