golf "kihnuttaa"

häbödisgäbödis

Auto on vm 2000 1,9tdi. onkelma seuraavanlainen: kun auton käynnistää kylmänä, aamuisin, kuuluu moottorin vierestä vasemmalta (laturiko?) sellaista tsih,tsih,tsih ääntä. kihnutusta. Voiko laturin remmi oireilla kuluneena näin? missä turbo sijaitsee, ettei vaan ois se joka ääntää? ääni on nyt vasta aikoin alakanu kuuluun, tosin nyt on vasta yötki kylmenny. eikai se normaaliin dieselin ääntelyyn kuulu? kun kone lämpenee tyhjäkäynti on täysin normaali ja auto pelaa hyvin...

13

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dry

Olisko tuo remmi kuiva. Koeta suihkuttaa silikonia remmiin :)

• Jamppa1

helvetissä. Sitten se vasta luistaakin.

Voit testata tuleekoääni hihnasta kaatamalla sille varovasti puhdasta vettä koneen käydessä. varo sormia ja hiuksia.

• mahdollisuutta

Kyseessä on ilmeisesti laite joka "pyörii" hiljaa, laakerin ääni olisi jatkuvampi. Ääni sopisi hihnaan, joka pitää ääntä vain kerran kierroksen aikana. Tarkastaisin laturin hihnan lisäksi myös nokkahihnan kunnon. Turbo se ei ainakaan ole.

• häbödisgäbödis

Vastauksista! Remmi se varmaanki on... häätyy seuraavassa huollossa vaihattaa..

• jarppi78

Minulla just sama vika...viime syksynä alkoi, aina kylmänä hinksutti..vaihdatin moniurahihnan(ns.laturin hihna)ei auttanut.Sitten tuli talvi jolloin hinkkas koko ajan. Aloin miettiä laturia, ja muita...otin laturin hihnan irti ja hinkkaus jatkui. Hammashihna oli vaihdettu 40 tonnia sitten, mutta siellä se vika kuitenkin oli...joku painin/ohjain rulla, sellainen sileä, oli kuivuvut. Viime tiistaina sain huollosta kihnutuksen lopettaneen autoni...440 ekee meni..

Nyt se p...a alko ravisteleen moottoria ihan kummasti aina ku jarruttaa ja moottori on joutokäynnillä, lipasee kaasua ni ravistelu menee ohi. Tämä ravistelu alkoi kun vaihtovat sen jakopään.

• häbödisgäbödis

perkele, ei mikkää halapa homma jos tuossa hammashihnan pyörässä se vika piilee. nojoo sehän on kumminki vaihettava joskus... muistelisin että tuohonki on se 60tkm huolto aika vastikään tehty.

• JARPPI78
        häbödisgäbödis kirjoitti:

perkele, ei mikkää halapa homma jos tuossa hammashihnan pyörässä se vika piilee. nojoo sehän on kumminki vaihettava joskus... muistelisin että tuohonki on se 60tkm huolto aika vastikään tehty.

tarkista vielä se 90 huolto, sillon se hakopää aina pitäs olla vaihettu...

• isoA

Mulla on -99 210000 ajettu kolffi ja se kans ravistelee ja ronksuttelee jarruttaessa ja tyhjä käynnillä konetyyppi AGR eli jos saat siihen jotain selkoa niin ilmoitteletko tänne olis mukava tietää mulla se ei tee sitä koko ajan joten vikaa on ollut tosi vaikea paikallistaa.

• häbödisgäbödis
        JARPPI78 kirjoitti:

tarkista vielä se 90 huolto, sillon se hakopää aina pitäs olla vaihettu...

joo autoon on jakoremmi vaihatettu 90tkm kohalla, nyt kilsoja 142tkm. vielä pitäs olla 40tkm ennenku ois vaiholle tarvista. kerro tosiaan jos saat sen ravistelun syyn selville, tiiä vaikka mullaki alakas samanlailla tekeen. muuten, kihnuttiko autos kauanki ennenku vaihoit jakoremmin?

• kihnuttaa
        häbödisgäbödis kirjoitti:

joo autoon on jakoremmi vaihatettu 90tkm kohalla, nyt kilsoja 142tkm. vielä pitäs olla 40tkm ennenku ois vaiholle tarvista. kerro tosiaan jos saat sen ravistelun syyn selville, tiiä vaikka mullaki alakas samanlailla tekeen. muuten, kihnuttiko autos kauanki ennenku vaihoit jakoremmin?

Mulla alkoi omassa TDI:ssä kihnuttamaan jakopää viime talvena. Kitinä oli pakkasilla lähes jatkuvaa. Ensin vaihdettiin moniurahihna kiristimineen turhaan. Sen jälkeen jakopää on avattu 6 kertaa ja samalla kaikki mahdollinen (rullat, pultit, vesipumppu...) itse hihnaa lukuunottamatta vaihdettiin kevään aikana. Kihnutus loppui ja luulin vian olevan ohi. Mutta nyt öiden viilennyttyä kihnutus alkoi taas, tosin vain vähän aikaa käynnistyksen jälkeen. Ei kai auta muuta kuin viedä auto taas huoltoon ja yrittää saada jo se itse hihnakin vaihtoon (hihnanvaihtohuollosta n. 50000km). Tuntuvat vaan siellä merkkihuollossa suojelevan itse hihnaa viimeiseen asti, jotta saisivat kalliin huollon.

Oletteko muuten tietoisia takuista? Minulla tämä kaikki (tähän mennessä n. 2000 euroa) on mennyt takuuseen. VW:n merkkihuolloissa on työllä ja osilla takuuta 2 vuotta. Mun Golfin (TDI -02) jakopäähuolto tehtiin syksyllä -04, joten takuu oli voimassa. Takuuseen ei vaikuta se (toisin kuin jotkut luulevat), missä liikkeessä välihuollot on tehty.

• Junior-Trucker

Tässäpä ehdotus..

Jos sulla on bensakone, niin eiköhän se epätasainen käynti johdu siitä alipaineputkesta, joka tulee imusarjalta jarrutehostajalle. Se on puhki, ja moottori saa sieltä ylimääräistä ilmaa. Se sitten pudottaa ykköspytyn pois pelistä.. Ei mikään kallis osa, mutta kannattaa vaihtaa.. Kyllä sen tuntee, kun heiluttelee sitä putkea, niin jossain asennossa se suhisee oikein kunnolla..

• Junior-Trucker

• Anonyymi

Sarka joka vaihtaa ihmisen autoon golf kihunuttaa polkupyörän kanssa ylämäkeä ja selkä aamulla jäykkä.
      Oletko kokeillut sähköpyörä mäen on kuin tasaista t mökin, huvilan ym. Rakentaja polvet terveet, mukava kun nainen hivelee välillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe