hermot menee

itse en

kuorsaa, mutta kieltämättä hermot tahtoo mennä tuon äijän kanssa! Nykyään se kuorsaa asennossa kuin asennossa ja tönisemisestä huolimatta jatkaa sitä.
Meillä on niin pieni asunto ettei paikan vaihto auta -volyymi on sen verta kova että hyvin kuuluu.
Tietenkään sitä vihaisena klo 3 aikoihin on kovin vaikeaa saada unenpäästä kiinni...
Ja auta armias jos on mennyt naukkailleen jotain...

181

77250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KEHIIN

      Itsellä joka yö.

      • ven

        eivätpä ne paljon melua suodata, koska kuorsauksen kuulen kuitenkin ja herään lasten vähänkin kovempiin ääntelyihin välittömästi. Mutta ovat toki tyhjää parempi. Raskausaikana en korvatulppien kanssakaan kyennyt nukkumaan samassa huoneessa mieheni kanssa, mutta nykyään sitä on kai iltaisin väsyneempi tai muuten raskausaikana olin vain herkkäunisempi.


      • Ulla K.

        Toisen terveys on kyseessä ja joku suosittelee vain tulppia terveelle puolisolle. Kuorsaaja tutkimuksiin lääkäriin!


      • SULLA AUTTAA KUN....

        Mulla apoteekista ostettavat keltaiset,ei auta MITÄÄN?
        Niitä on kuulemma sukeltajan tulppiakin. Otan selvää.


      • opo2
        SULLA AUTTAA KUN.... kirjoitti:

        Mulla apoteekista ostettavat keltaiset,ei auta MITÄÄN?
        Niitä on kuulemma sukeltajan tulppiakin. Otan selvää.

        Minulla on kokemusta tulpista joita olen käyttänyt vuosia töissä ja kyläreissuilla kun on ollut aihetta , eli apteekista saa SILIKONI tulppia joita myydään sinisessä rasiassa jossa on läpinökyvä kansi, maksaa muistaakseni n.7€ rasia siitä voi muovailla useat tulpat joita voi käyttää moneen kertaan !


      • " Tulpat"
        opo2 kirjoitti:

        Minulla on kokemusta tulpista joita olen käyttänyt vuosia töissä ja kyläreissuilla kun on ollut aihetta , eli apteekista saa SILIKONI tulppia joita myydään sinisessä rasiassa jossa on läpinökyvä kansi, maksaa muistaakseni n.7€ rasia siitä voi muovailla useat tulpat joita voi käyttää moneen kertaan !

        Apoteekki kutsuu sitten ja toivon, että auttavat.
        Paljon kiitoksia ja HYVÄÄ JA RAUHAISAA YÖTÄ !!


      • Vuosia käytänyt
        opo2 kirjoitti:

        Minulla on kokemusta tulpista joita olen käyttänyt vuosia töissä ja kyläreissuilla kun on ollut aihetta , eli apteekista saa SILIKONI tulppia joita myydään sinisessä rasiassa jossa on läpinökyvä kansi, maksaa muistaakseni n.7€ rasia siitä voi muovailla useat tulpat joita voi käyttää moneen kertaan !

        Olen ostanut Tallinnasta aina siellä käydessäni silikoonikorvatulppia, ovat paljon halvempia siellä ja viimeksi oli laatukin parantunut, ennen ne hajosivat helpommin, nykyisin voi katkaista mieleisensä palasen, ovat ihan samoja kuin Suomessa. Ei nekään tosin estä kuulemasta kunnon kuorsausta, ei siihen kai auta kuin kuulosuojaimet, tai huoneen vaihto!


      • Herkkäkuuloinen
        opo2 kirjoitti:

        Minulla on kokemusta tulpista joita olen käyttänyt vuosia töissä ja kyläreissuilla kun on ollut aihetta , eli apteekista saa SILIKONI tulppia joita myydään sinisessä rasiassa jossa on läpinökyvä kansi, maksaa muistaakseni n.7€ rasia siitä voi muovailla useat tulpat joita voi käyttää moneen kertaan !

        Varokaa noita silikonikorvatulppia!Tuli niitäkin kokeiltua,muuten parhaat mutta tulppa katkesi ja osa jäi korvaan.Ei auttanu kun mennä päivystykseen jossa kokematon lääkäri sörkki korvan rikki kun yritti kalastaa palasta jollain hemmetin piikillä!Pyysin kokoajan et eikö sitä vois huuhdella vedellä ulos,ja kun kaikki muut konstit oli käytetty niin sairaanhoitaja sai tulpan heti vedellä pois!Ikinä en enää noita tulppia käytä,niin kamalaa se ronkkiminen oli!


      • Kokemustaontästäkin
        Ulla K. kirjoitti:

        Toisen terveys on kyseessä ja joku suosittelee vain tulppia terveelle puolisolle. Kuorsaaja tutkimuksiin lääkäriin!

        Kuorsaajan puoliso voi itsekkin sairastua unihäiriöihn, jatkuvan korinan vuoksi.Jatkuva unenpuute,heräily sairastuttaa yhtälailla kuin kuorsaaminenkin.


      • afjskjö
        Kokemustaontästäkin kirjoitti:

        Kuorsaajan puoliso voi itsekkin sairastua unihäiriöihn, jatkuvan korinan vuoksi.Jatkuva unenpuute,heräily sairastuttaa yhtälailla kuin kuorsaaminenkin.

        Totta totta toden totta....

        Se vain että sen kuorsaajan täytyy mennä lääkäriin ja tutkimuksiin. Ja jollei mene suosilla, itkee ja menee! Monesti noita ukkoja on vaikee sinne saada mutta mä kans siinä lopulta onnistuin. Melkein kaikki tutut ukot kuorsaa muttei ne mene lääkäriin! Se on erittäin pahaa terroria perhettä kohtaan ja ajattelemattomuutta omasta ja muiden terveydestä ja viihdyvyydestä.


      • makkoo
        afjskjö kirjoitti:

        Totta totta toden totta....

        Se vain että sen kuorsaajan täytyy mennä lääkäriin ja tutkimuksiin. Ja jollei mene suosilla, itkee ja menee! Monesti noita ukkoja on vaikee sinne saada mutta mä kans siinä lopulta onnistuin. Melkein kaikki tutut ukot kuorsaa muttei ne mene lääkäriin! Se on erittäin pahaa terroria perhettä kohtaan ja ajattelemattomuutta omasta ja muiden terveydestä ja viihdyvyydestä.

        Kun sait sen ukkos lääkäriin, niin auttoiko tähän kuorsausasiaan, vai ei?


      • pee
        makkoo kirjoitti:

        Kun sait sen ukkos lääkäriin, niin auttoiko tähän kuorsausasiaan, vai ei?

        itse olin lääkärissä ja sain sellasen kidutus laitteen jonka piti estää kuorsaus. no kyllä kuorsaus väheni muuta itse sain sellasen leukasäryn että laite lensi roskiin. ja nyt jos kuorsaan liikaa emäntä lyö kylkee ja vaihdan asentoo ja kuulemma helpottaa, tosin jos olen juonut alkoholia niin kuorsaan joka asennossa ja en lopeta millään onneksi en ota joka vkl.


      • --- Tara---

        Sain sairaalasta tulpat, koska toinen potilas kuorsasi. Ei auttanut moiset pehmusteet.


      • Anonyymi

    • viinaa

      Ompelet puolikkaan hylsyn naamariin ennen nukkumaan menoa. Siinä ratkaisu ongelmaan.

      • Haise sä YÖK !

        En käytä kyseistä myrkkyä, eikä tulis mieleen vaikka käyttäisin,että nukkumiseen ainakaan.
        Nuku sä vaan rätti naamallas janauti "ihanista"lemahduksistas!
        Onnex oon kaukana susta! Ja moni muu!!


    • Kyllä se vaan niin on että puolison kuorsaaminen
      käy todella pinnan päälle,varsinkin jos siihen herää aamun pikkutunneilla eikä itse saa enää unenpäästä kiinni.Itseäni on alkanut häiritsemään jo pienikin "pihinä" ja jo illalla nukkumaan mennessä ottaa valmiiksi päähän tuleva yö.Meillä on iso asunto mutta ei auta sekään että nukkuu eri huoneissa...asunnon seinät on kuin paperia ja se pirun kuorsaus tunkee seinienkin lävitse!!!

      • oongelma

        onkin kirjoittajan korvien välissä, kun hermostuu jo ennen nukkumaan menoa, ja pienikin pihinä ärsyttää.


      • oongelma kirjoitti:

        onkin kirjoittajan korvien välissä, kun hermostuu jo ennen nukkumaan menoa, ja pienikin pihinä ärsyttää.

        Helppo on toisen sanoa että "ongelma on korvien välissä"......tervemenoa ukkoni viereen muutamaksi yöksi niin ehkä tajuat mitä tarkoittaa kun OTTAA JO ILLALLA VALMIIKSI PÄÄHÄN!


      • sen...
        mustakatti kirjoitti:

        Helppo on toisen sanoa että "ongelma on korvien välissä"......tervemenoa ukkoni viereen muutamaksi yöksi niin ehkä tajuat mitä tarkoittaa kun OTTAA JO ILLALLA VALMIIKSI PÄÄHÄN!

        ... ukon kanssa pakko olla???


      • sen... kirjoitti:

        ... ukon kanssa pakko olla???

        No en nyt viittis sentään kuorsauksen takia perhettä rikkoa,hei haloo!!!!!!


      • toki toki
        mustakatti kirjoitti:

        Helppo on toisen sanoa että "ongelma on korvien välissä"......tervemenoa ukkoni viereen muutamaksi yöksi niin ehkä tajuat mitä tarkoittaa kun OTTAA JO ILLALLA VALMIIKSI PÄÄHÄN!

        Ukkos varmaan ihan sun kiusaks kuorsaa???


      • toki toki kirjoitti:

        Ukkos varmaan ihan sun kiusaks kuorsaa???

        Tuskinpa kukaan toisen kiusaksi haluaa kuorsata???Kiusallista se kylläkin on.....


      • Nainen vm-1976

        Ymmärrän tunteesi täsmälleen, koska myös minua tympii jo ennen nukkumaanmenoa tuleva kuorsauksen täyttämä yö. Kun kuorsausta on kuunnellut jo vuosia, sitä asennoituu jo etukäteen siten, että tarviikohan ensi yönäkään nukkua. Vaikka kuinka yrittää mennä nukkumaan ilman ennakkoasenteita, se on vaikeaa.

        Kyse ei siis ole siitä, ettei halua nukkua, vaan siitä, että vuosien kokemuksella tietää etukäteen, millainen yö kuorsauksen suhteen on todennäköisesti tulossa.


      • täti
        mustakatti kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan toisen kiusaksi haluaa kuorsata???Kiusallista se kylläkin on.....

        tilannut miehellesi ajan lääkärille. Kuorsausta ei pidä liian pitkään kuunnella. Se vie hermot kummaltakin. Ja on sitäpaitsi erittäin iso terveysriski kuorsaajalle, niinkuin ilmeisesti olet jo todennut näitä vinkkejä lukiessasi. Itsekin kuorsaan, silti mieheni vähäinenkin pihinä herättää minut, sillä uneni on vuorotyöläisenä erittäin kevyttä ja uniapnean takia katkonaista. Käytänkin rakentajan korvatulppia, jotka mielestäni ovat monta kertaa parempia kuin apteekista saatavat. Jos sinua oikein kovasti nukuttaa, hyvät tulpat korviin ja toiseen huoneeseen nukkumaan...se taittaa pahimmat äänet ja unikin saattaa onnistua. tsemppiä :-)


      • Kokemustaontästäkin
        oongelma kirjoitti:

        onkin kirjoittajan korvien välissä, kun hermostuu jo ennen nukkumaan menoa, ja pienikin pihinä ärsyttää.

        Kuule kyllä se vie hermot, kun vuosikausia kuorsausta kuuntelee ja itse on herkkäuninen.Jaksa siinä sitten päivällä virkeänä, kun yöt heräilet siihen korinaan. Ja sama juttu, nykyisin alkaa hermo kiristyä jo pienestäkin pihinästä, saati se raivokas korina sitten.

        Itseänikin on alkanut jo illalla ottaa pannuun, että taas sitä saatanan korinaa kuuntelemaan. Nukun ehkä 1-2h/yö heräämättä, jos tuuri käy,viimeistään aamuyöstä alkaa niin kova korina, että sillon jo pakko nousta ylös. Ei auta tönimiset eikä mitkään muut konstit.Ja siitäkin vedetään naama ruttunuun, jos nukun muualla.

        Se kuorsaus todella ottaa päähän, antaa jopa inhon tunteen ko.ihmistä kohtaan!! Tuppaa nykyisillään jäädä yöunet alle 35h/ viikko, sekin määrä katkeilevaa, niinettä kyllä tämä tällänen pinnaa kiristää. Hyvä sanoa sellaisen mitään, joka ei todella tiedä asiasta.


      • Kokemustaontästäkin
        sen... kirjoitti:

        ... ukon kanssa pakko olla???

        Eroon tarvitaan parempi syy kuin kuorsaaminen, yhdessä kuitenkin lapset,talo ja kaikki muu jo yli 20vuotta, joten kyllä eron syy muualta täytyy sitten löytyä.

        Tässä kohdin kuorsaajan pitäisi katsoa peiliin, hoitaa itseään niinettä kuorsausta voisi vähentää.Liikunta, raittiit elämäntavat ja kohtuullinen paino pitävät tilannetta ehkä parempana...ja apuahan tähän hommaan saa.Mun mies muuten on laihahko kuorsaaja, joten ylipaino ei ole ainoa kuorsauksen aiheuttaja.


      • Kokemustatästäkin
        täti kirjoitti:

        tilannut miehellesi ajan lääkärille. Kuorsausta ei pidä liian pitkään kuunnella. Se vie hermot kummaltakin. Ja on sitäpaitsi erittäin iso terveysriski kuorsaajalle, niinkuin ilmeisesti olet jo todennut näitä vinkkejä lukiessasi. Itsekin kuorsaan, silti mieheni vähäinenkin pihinä herättää minut, sillä uneni on vuorotyöläisenä erittäin kevyttä ja uniapnean takia katkonaista. Käytänkin rakentajan korvatulppia, jotka mielestäni ovat monta kertaa parempia kuin apteekista saatavat. Jos sinua oikein kovasti nukuttaa, hyvät tulpat korviin ja toiseen huoneeseen nukkumaan...se taittaa pahimmat äänet ja unikin saattaa onnistua. tsemppiä :-)

        "kai jo olet
        täti 1.9.2006 klo 16.49
        tilannut miehellesi ajan lääkärille."

        Miksi ihmeessä aikuiselle miehelle pitäisi tilata lääkäri, eiköhän se ole miehen itse tehtävä! Hoputtaa ja "potkia" ajan tilaamiseen kyllä voi, mutta että puolesta....Sorry vaan, mutta ihan niin pitkälle itse en ala, että passaisin isoa ukkoa, kuin äiti lastaan, etenkin kun toinen on itseäni huomattavasti paljon vanhempi-luulisi vanhan ja viisaan jo osaavan...


      • haloo ja hei
        mustakatti kirjoitti:

        No en nyt viittis sentään kuorsauksen takia perhettä rikkoa,hei haloo!!!!!!

        Ei se ole viitsimisestä kiinni, vaan pakon sanelemasta tilanteesta. Mahdottomuus on elää samassa asunnossa, jos toinen "täysillä" kuorsaa. Kyllä siinä jo tosiaankin "kuuntelevasta" osapuolesta pian tulee "hei ja haloo"


      • täti
        Kokemustatästäkin kirjoitti:

        "kai jo olet
        täti 1.9.2006 klo 16.49
        tilannut miehellesi ajan lääkärille."

        Miksi ihmeessä aikuiselle miehelle pitäisi tilata lääkäri, eiköhän se ole miehen itse tehtävä! Hoputtaa ja "potkia" ajan tilaamiseen kyllä voi, mutta että puolesta....Sorry vaan, mutta ihan niin pitkälle itse en ala, että passaisin isoa ukkoa, kuin äiti lastaan, etenkin kun toinen on itseäni huomattavasti paljon vanhempi-luulisi vanhan ja viisaan jo osaavan...

        on iso ongelma, eikä ukkosi siihen puutu , voisithan sinä tukea häntä siinä hommassa. Jos ei nyt ihan tilaa sitä aikaa, mutta kuitenkin on vierellä. Tuon uniapnealaitteen hankkimista estää kaikennäköiset ajatukset..Esimerkiksi se, ettei sitten ole enää yhteistä makuuhuonetta, sillä kone pitää meteliä, eikä sitten ole sitä vähääkään seksiä, kun kuitenkin eri huoneissa nukutaan.Ja jos semmoisen kuonokopan kanssa joutuu nukkumaan niin kuinka siinä saa unen päästä kiinni. Ja mitä tuo nuori vaimokekin siitä ajattelee, kun ukosta ei näy kuin hiustuppo ja kuonokoppa.
        Vanhemmiten juu se kuorsaus tulee, se pitäisi kaiketi ottaa huomioon jo vanhemman ukon kanssa avioon mennessään. Mutta eihän sitä muista siinä vaiheessa kun on kamalan rakastunut ja nukkuukin kuin tukki, vaikka vanhempi siinä vieressä kuorsaisikin. Arki puskee ärsytyksenä eteen ja levottomat yöt ajatuksineen kumppania rasittaa. Ei se ollutkaan niin auvoista kuin rakastuneena ajatteli.Ja sitten se rupeaa kiusaamaan..se kumppanin kuorsaus.


      • Kokemustatästäkin
        täti kirjoitti:

        on iso ongelma, eikä ukkosi siihen puutu , voisithan sinä tukea häntä siinä hommassa. Jos ei nyt ihan tilaa sitä aikaa, mutta kuitenkin on vierellä. Tuon uniapnealaitteen hankkimista estää kaikennäköiset ajatukset..Esimerkiksi se, ettei sitten ole enää yhteistä makuuhuonetta, sillä kone pitää meteliä, eikä sitten ole sitä vähääkään seksiä, kun kuitenkin eri huoneissa nukutaan.Ja jos semmoisen kuonokopan kanssa joutuu nukkumaan niin kuinka siinä saa unen päästä kiinni. Ja mitä tuo nuori vaimokekin siitä ajattelee, kun ukosta ei näy kuin hiustuppo ja kuonokoppa.
        Vanhemmiten juu se kuorsaus tulee, se pitäisi kaiketi ottaa huomioon jo vanhemman ukon kanssa avioon mennessään. Mutta eihän sitä muista siinä vaiheessa kun on kamalan rakastunut ja nukkuukin kuin tukki, vaikka vanhempi siinä vieressä kuorsaisikin. Arki puskee ärsytyksenä eteen ja levottomat yöt ajatuksineen kumppania rasittaa. Ei se ollutkaan niin auvoista kuin rakastuneena ajatteli.Ja sitten se rupeaa kiusaamaan..se kumppanin kuorsaus.

        On tässä monta vuotta jo tuputettu,puhuttu ja jankutettu asiasta, että menisi lääkäriin ja puhuisi asiasta.Olen kylläkin jopa sanonut että tilaan ajan, jos se on hänelle niin vaikeaa...mutta ei, hänhän ei itse ongelmaa myönnä, vaikka omat työtkin jo kärsii päiväväsymyksestä.Kuin ei tee olemassaolevalle sydän- ja verenpainetaudille hyvää!!

        Ikäeroa meillä on 11 vuotta ja on tässä jo 23vuotta yhteistä taivalta kuljettu, enkä muuten koskaan ole nukkunut kuin tukki. Luonnostaan kevyt ja vähäunisena kuorsaus siis häiritsee vieläkin enemmän, jos ei edes sitä viittä tuntia saa nukuttua yhteen putkeen.

        Meillä on lapsetkin valittaneet isänsä kuorsauksesta, ei puhettakaan että oltaisi enää vuosiin majoituttu esim.samaan hotellihuoneeseen - ei siinä metelissä kukaan nuku=(

        Nämä jutut voi kuulostaa kärjistetyltä sen mielestä, joka ei ole ko.asiaa kokenut...kun ei edes suljetut ovet vaimenna niin paljon, että voisi sanoa ettei ääni kuulu...ehkä tässä on kuulo herkistynyt ja reagoi pieniinkin ääniin.

        On tässä varhaiset aamukahvit tulleet tutuksi...illalla nukkumaan puolen yön maissa, kestämätön korina herätti lopullisesti 4.30, sitä ennen ehdin herätä jo muutamaan otteeseen tönimään...


      • VÄLITTÄÄ!!!!
        Kokemustatästäkin kirjoitti:

        "kai jo olet
        täti 1.9.2006 klo 16.49
        tilannut miehellesi ajan lääkärille."

        Miksi ihmeessä aikuiselle miehelle pitäisi tilata lääkäri, eiköhän se ole miehen itse tehtävä! Hoputtaa ja "potkia" ajan tilaamiseen kyllä voi, mutta että puolesta....Sorry vaan, mutta ihan niin pitkälle itse en ala, että passaisin isoa ukkoa, kuin äiti lastaan, etenkin kun toinen on itseäni huomattavasti paljon vanhempi-luulisi vanhan ja viisaan jo osaavan...

        Ei mun mielestä ole,kuin lapsen hoitamista.
        Välittämistä paremminkin!
        Netin kautta mun mieheni ilmoitti multa kysymättä, kun tietää, että tykkään jumpata, mut jumppakurssille. Kiittelin häntä kovasti käytyäni ja jumpat jatkuu!!!
        Ilman miehen ilmoittamista, käkkisin kotona ma illat lasten kanssa. Nyt voin ottaa vaikka lapset mukaan,jos mies on töissä.


      • Aikuinen.
        VÄLITTÄÄ!!!! kirjoitti:

        Ei mun mielestä ole,kuin lapsen hoitamista.
        Välittämistä paremminkin!
        Netin kautta mun mieheni ilmoitti multa kysymättä, kun tietää, että tykkään jumpata, mut jumppakurssille. Kiittelin häntä kovasti käytyäni ja jumpat jatkuu!!!
        Ilman miehen ilmoittamista, käkkisin kotona ma illat lasten kanssa. Nyt voin ottaa vaikka lapset mukaan,jos mies on töissä.

        Kyllä aikuisella täytyy olla vastuu, myös itsestään.Ei aikamiestä/naista tarvitse paapoa, silloin on kyllä omassa nupissa vikaa jollei saa itseään lääkäriin tai vaikka jumppaankin! Sorry vaan.


      • Aikuinen.
        Aikuinen. kirjoitti:

        Kyllä aikuisella täytyy olla vastuu, myös itsestään.Ei aikamiestä/naista tarvitse paapoa, silloin on kyllä omassa nupissa vikaa jollei saa itseään lääkäriin tai vaikka jumppaankin! Sorry vaan.

        Välittäminen, jos esim.kuorsaaja tietää ongelman ja välittää itsestään ja läheisistään hän hakee apua!

        Sama juttu lasten kanssa kotona olevalle, turha valittaa että "joutuu käkkimään kotona" jos ei itse edes yritä tehdä asian eteen mitään.


      • täti
        Kokemustatästäkin kirjoitti:

        On tässä monta vuotta jo tuputettu,puhuttu ja jankutettu asiasta, että menisi lääkäriin ja puhuisi asiasta.Olen kylläkin jopa sanonut että tilaan ajan, jos se on hänelle niin vaikeaa...mutta ei, hänhän ei itse ongelmaa myönnä, vaikka omat työtkin jo kärsii päiväväsymyksestä.Kuin ei tee olemassaolevalle sydän- ja verenpainetaudille hyvää!!

        Ikäeroa meillä on 11 vuotta ja on tässä jo 23vuotta yhteistä taivalta kuljettu, enkä muuten koskaan ole nukkunut kuin tukki. Luonnostaan kevyt ja vähäunisena kuorsaus siis häiritsee vieläkin enemmän, jos ei edes sitä viittä tuntia saa nukuttua yhteen putkeen.

        Meillä on lapsetkin valittaneet isänsä kuorsauksesta, ei puhettakaan että oltaisi enää vuosiin majoituttu esim.samaan hotellihuoneeseen - ei siinä metelissä kukaan nuku=(

        Nämä jutut voi kuulostaa kärjistetyltä sen mielestä, joka ei ole ko.asiaa kokenut...kun ei edes suljetut ovet vaimenna niin paljon, että voisi sanoa ettei ääni kuulu...ehkä tässä on kuulo herkistynyt ja reagoi pieniinkin ääniin.

        On tässä varhaiset aamukahvit tulleet tutuksi...illalla nukkumaan puolen yön maissa, kestämätön korina herätti lopullisesti 4.30, sitä ennen ehdin herätä jo muutamaan otteeseen tönimään...

        Minulla on kuorsauksen kuuntelemisesta 17 vuoden kokemus...Niin kauan kuin sitä aviota kesti. Muiden asioiden takia lääkäriin joutunut mieheni laitettiin unipatjalle ja sieltä se varsinainen syykin löytyi. Unen aikaiset hengityskatkokset olivat 30 % jonka takia muisti oli jo järin huonontunut. 6 vuotta hän jossitteli hengityskoneen hankintaa kunnes tilanne oli niin paha että yhteiskunta sen kustansi. Silloin se olisi maksanut 6000 mk. Tosin avioerokin oli jo ovella, joten en päässyt juuri toipumista toteamaan. Kuitenkin uniapnean vuoksi muistamattomuus oli jo niin paha että joutui sairaseläkkeelle, ei ollut mitään asiaa enää tehdä suunnittelutöitä. Itse olen nyt samassa tilanteessa, eli kuun loppupuolella sairaalaan hengityslaitetta kokeilemaan. Vaikka itseä ei yhtään huvittaisi tahtoisin kuitenkin nähdä lapsenlapseni kasvavan ja haluaisin myös säilyttää muistini mahdollisimman pitkään.
        Ukkosi on sitten tosi hankala, ilmeisesti jo ajatus pätkii ja hän puolustautuu kaikenlaisilla verukkeilla, sääli, muistamattomuus ja luonteen muuttuminen ,jotka kuuluvat uniapnean seurauksiin johtaa helposti kestämättömiin tilanteisiin. Avioeroonkin. Itse sain vasta myöhemmin tietää todellisen syyn eläkkeellejääntiin ja selitykset kohtuuttomille syytöksille joilla hän minua kiusasi.
        Jos vain suinkin niin aja se ukkosi väkisin lääkärin pakeille, niinkauan kuin toivoa on vielä olemassa.Jossain vaiheessa raja ylittyy eikä hoitotoimet enää auta. tsemppiä sulle ja jaksamista.


      • saman kokenut
        Kokemustatästäkin kirjoitti:

        On tässä monta vuotta jo tuputettu,puhuttu ja jankutettu asiasta, että menisi lääkäriin ja puhuisi asiasta.Olen kylläkin jopa sanonut että tilaan ajan, jos se on hänelle niin vaikeaa...mutta ei, hänhän ei itse ongelmaa myönnä, vaikka omat työtkin jo kärsii päiväväsymyksestä.Kuin ei tee olemassaolevalle sydän- ja verenpainetaudille hyvää!!

        Ikäeroa meillä on 11 vuotta ja on tässä jo 23vuotta yhteistä taivalta kuljettu, enkä muuten koskaan ole nukkunut kuin tukki. Luonnostaan kevyt ja vähäunisena kuorsaus siis häiritsee vieläkin enemmän, jos ei edes sitä viittä tuntia saa nukuttua yhteen putkeen.

        Meillä on lapsetkin valittaneet isänsä kuorsauksesta, ei puhettakaan että oltaisi enää vuosiin majoituttu esim.samaan hotellihuoneeseen - ei siinä metelissä kukaan nuku=(

        Nämä jutut voi kuulostaa kärjistetyltä sen mielestä, joka ei ole ko.asiaa kokenut...kun ei edes suljetut ovet vaimenna niin paljon, että voisi sanoa ettei ääni kuulu...ehkä tässä on kuulo herkistynyt ja reagoi pieniinkin ääniin.

        On tässä varhaiset aamukahvit tulleet tutuksi...illalla nukkumaan puolen yön maissa, kestämätön korina herätti lopullisesti 4.30, sitä ennen ehdin herätä jo muutamaan otteeseen tönimään...

        Luin tuossa juuri miehesi kuorsaus ongelmasta.
        Ihan oli samanlaisia kokemuksia minullakin.Vihdoin
        monen kehotuksen jälkeen sain hänet menemään lääkärin tutkimuksiin.Hänellä todettiin keskivaikea uniapnea.Miehelläni on ollut monta erilaista laitetta yöllä käytettevänä.Nyt hän sai vihdoinkin sellaisen laitteen, että minäkin voin
        nukkua samassa huoneessa.Laite pitää hyvin hiljaista ääntä.Samanlaista kuin ilmastointi.Minäkin olen herkkäuninen, mutta nyt olen pystynyt
        nukkumaan.


      • nuorempi tyttö
        täti kirjoitti:

        on iso ongelma, eikä ukkosi siihen puutu , voisithan sinä tukea häntä siinä hommassa. Jos ei nyt ihan tilaa sitä aikaa, mutta kuitenkin on vierellä. Tuon uniapnealaitteen hankkimista estää kaikennäköiset ajatukset..Esimerkiksi se, ettei sitten ole enää yhteistä makuuhuonetta, sillä kone pitää meteliä, eikä sitten ole sitä vähääkään seksiä, kun kuitenkin eri huoneissa nukutaan.Ja jos semmoisen kuonokopan kanssa joutuu nukkumaan niin kuinka siinä saa unen päästä kiinni. Ja mitä tuo nuori vaimokekin siitä ajattelee, kun ukosta ei näy kuin hiustuppo ja kuonokoppa.
        Vanhemmiten juu se kuorsaus tulee, se pitäisi kaiketi ottaa huomioon jo vanhemman ukon kanssa avioon mennessään. Mutta eihän sitä muista siinä vaiheessa kun on kamalan rakastunut ja nukkuukin kuin tukki, vaikka vanhempi siinä vieressä kuorsaisikin. Arki puskee ärsytyksenä eteen ja levottomat yöt ajatuksineen kumppania rasittaa. Ei se ollutkaan niin auvoista kuin rakastuneena ajatteli.Ja sitten se rupeaa kiusaamaan..se kumppanin kuorsaus.

        Mieheni kuorsaa, vaikka lääkärit on käyty läpi, ja leikkauksessakin on oltu. Minua se ei kyllä häiritse, vaikka kuvittelis sen "rakkauden huuman" runsaassa kahdessa vuodessa menneen ohi. Pakko kyllä kuitenkin tädille kertoa, että ei kaikki vanhemmat miehet kuorsaa. Silloinhan voisi vaikka sinun kirjoituksesta päätellä, että miehille pitäisi laittaa pakollinen lääkärikäynti, kun mies täyttää tietyn iän? Kuulostaa siltä ettet vain hyväksy nuorempaa naista, ja vanhempaa miestä yhdessä?


      • Hättää kärsivä

        Lueskeltuani tätä ketjua haluan sanoa muutaman painavan sanan kuorsaajan puolisona. Ensinnäkin te, jotka olette ystävällisesti kommentoineet ja antaneet kivoja vinkkejä kuorsausta kuuntelevalle puolisolle ettekä ole itse joutuneet kärsimään kyseisestä helvetistä, TE ETTE TIEDÄ YHTÄÄN MITÄÄN!

        Olen yli 30 vuotta kärsinyt mieheni jatkuvasta kuorsauksesta, joka tuntuu pahenevan vuosi vuodelta. Alussa se oli ehkäpä jopa hassua, mutta nyt hulluuden partaalla seisoessani ja vuosien univajeesta kärsineenä, kuorsaus saa karvani nousemaan pystyyn.
        Sain hänet lähtemään lääkäriin hirveen kinumisen ja suostuttelun jälkeen n. 20 v sitten ja testeissä todettiin keskivaikea uniapnea. Mies kieltäytyi itsepäisesti uskomasta tulosta eikä hänellä olllut omien sanojensa mukaan mitään. Kaikki paperit piti hävittää eikä asiaa saanut kertoa kellekään.

        En tiedä mitä lääkäri oli suositellut hoidoksi, mutta siihen aikaan ei kai ollut cpap-laitteita olemassa. Hänelle tehtiin ohjeiden mukaan erikoispaita yöksi (siihen sentään suostui) eli ompelin tennispalloja varten taskuja paidan selkäpuolelle, pallojen piti estää kääntyminen ja kuorsaus.
        Eihän ne mitään auttaneet, ehkä sitten jos pallot olisivat olleet jalkapallon kokoisia. Mies nukkui ja kuorsasi tyytyväisenä pallot selän alla:/

        Nyt tulemme seuraavaan asiaan; olen ehdottanut erillistä makuuhuonetta, mutta mies ei hyväksy sitä, ei sitten millään, joten se ei käy. Itselläni pitää olla hyvä sänky ja patja selän takia, joten en voi hipsiä sohvalle tai muuhun epämääräiseen paikkaan nukkumaan. Mies ei lähde vaikka pyytäis nätisti, huutais tai uhkais. Piste. Häntä loukkaa kuulema suuresti etten halua nukkua samassa huoneessa.
        Hän sanoo aina että elä kuuntele kuorsausta, pistä silmät kiinni ja nuku.
        Voisin kuristaa hänet tuosta hyvästä! Miten minä nukun kun tuntuu että joku kone on päällä samassa huoneessa. Miehen kuorsatessa, kyseli lapsen kaveri että onko teillä joku pesukone linkoamassa vai mikä ääni tuo on? Miehen kuorsaus kuului monen ovan takaa toiseen päähän taloa. Eli tästä päästään siihenkin, että eipä meiltä taitais löytyä soppea mihin kuorsaus ei kuuluisi!

        Korvatulpat on kokeiltu moneen kertaan ja monenlaiset, mutta en voi nukkua niiden kanssa. Jos niistä haluaisi olevan edes vähänkään hyötyä, ne pitää tunkea niin syvälle korviin, että sattuu. Korvakäytävät kipeytyy ja korvia kutisee aivan hirveesti. Niihin tulee ihottumaa ja iho menee rikki. Ei siis onnistu niiden käyttö.
        Olen uhannut köyttää hänet patteriin kiinni ettei pääse kääntymään selälleen. Joskus yöllä kuunnellessani sitä hirveetä mekastusta, mietin että MITEN jumalauta saisin sen loppumaan.....

        Meidän välit on nykyisin aika jäätävät ja katson kuorsauksella olleen mitä suurin myötävaikutus asioihin. Samalla lailla kuin joku muukin täällä kommentoi, mennessäni makuukamariimme, alkaa kiukku ja ärsytys nousta. Mies kuorsaa siellä syltä hajallaan että mökki tärisee...ÄÄRR
        Iltaisin hän yleensä kuorsaa sohvalla, kun "katsoo" tv;tä, ääni on niin hirveä, ettei voi keskittyä ohjelmaan tai eihän sitä edes kuule sen törinän alta.

        Ennen niin rakas mies on muuttunut ärsyttäväksi ja vastenmieliseksi, ei kylläkään ulkonäöllisesti, koska on fyysisesti huippukunnossa, ei ylipainoa ja urheilee paljon, eli ei ole yksistään ylipainoisten vaiva.

        En tiedä mitä tehdä, olen täysin poikki, univelkainen, onneton ja umpikujassa asian kanssa. Tämä EI OLE LEIKIN ASIA! Ne jotka eivät tosiaankaan tiedä mitä tämä on, jättäkää omat kommenttinne kirjoittamatta.


    • sopinut

      ukkoni kanssa että minä menen ensin nukkumaan kuin hän - saa aloittaa kuorsaamisen vasta minun nukahtamiseni jälkeen - olen kai ilkeä, hän joutuu katsomaan sen aikaa eurosport ohjelmia.

    • en kestäisi enää

      hei
      otan osaa, se on hirveää elämää. Oma mieheni on tosi kova kuorsaaja. useiden vuosien unettomien ja huonosti nukuttujen ja vihaisten öiden jälkeen luovutin. Meillä on omat huoneet.
      Tuntuu että mies kuorsaisi vähän vähemmän.
      -
      tuttua oli että jos on jotain alkoholia ottanut, eti ole tolkkua siinä metelin määrässä.

      Saisitko miehesi pudottamaan vähän painoa, oletan että on vähän ylikiloa... Tai jos ei ole, niin sitten oman ja yhteisen hyvinvointinne nimessä kannattaisi hakea muuta apua. Sitähän on uniklinikoita ja tutkimuksia. Happinaamaria ja muuta. Suosittelen! Ja sitä ennen korvatulpat sinulle, jos vain voit käyttää.
      Koeta kestää - - mutta hae apua ennenkuin uuvut.

      • seinän takana kuullut

        Vanhempieni kahdeksan kiloinen mopsi kuorsaa yhtä lujaa kuin satakiloinen isäni ja äitini peesaa kolmantena. Mopsi nukkuu isäni kanssa samalla tyynyllä, joten heillä ei kuorsaus ole ongelma. Valitettavasti konsertti haittaa, jos satumme käymään vaomoni kanssa kylässä. Betoniseinäkään rei kunnolla riitä ;-)


      • jauajdn
        seinän takana kuullut kirjoitti:

        Vanhempieni kahdeksan kiloinen mopsi kuorsaa yhtä lujaa kuin satakiloinen isäni ja äitini peesaa kolmantena. Mopsi nukkuu isäni kanssa samalla tyynyllä, joten heillä ei kuorsaus ole ongelma. Valitettavasti konsertti haittaa, jos satumme käymään vaomoni kanssa kylässä. Betoniseinäkään rei kunnolla riitä ;-)

        Ukko ei kuorsaa, se tuhisee ja mutisee unissaan. Voi että se on söpö! Minä kuulemma kuorsaan niin lujaa, ettei miesressu meinaa saada nukutuksi.

        Tuskinpa minua edes häiritsisi kuorsaus, lapsuukodissa tottui isän kovaääniseen kuorsaukseen.

        Eniten minua ärsyttää ja inhottaa mieheni tapa kirskutella hampaita unissaan. YÖKS!

        No kirskuttelen minäkin kuulemma, en tosin ole itse ollut hereillä tuolloin. :)


      • sovi

        Kiitos vinkeistä, korvatulppia olen kokeillut, eivät oikein istu pääni malliiin -ehkä tiukka piponi on tiellä?

        Mieheni on normaalipainoinen.
        Itse teen ravintola-alalla töitä eli tulen myöhemmin nukkumaankin.

        Mies ei omasta mielestään kuorsaa kovin "paljoa", ehkä pientä pihinää pitää ja äitinsä on samaa mieltä, joten olen vain niin herkkä... Olen kyllä ajatellut äänittää joku yö oikein kunnon konsertit! Ja laittaa jouluterveiset koko suvulle!

        No voishan sitä huonomminkin mennä, exäni kuorsasi, kirskutti hampaitaan, raapi apoottista ihoaan ja loppukevennykseksi "heitti" kätensä suoraksi (yleensä minun päätä kohti), onneksi heräsin viimeistään siihen kirskutukseen niin kerkesin väistää...

        Kyllä tämä tästä???!!!


      • mies75

        Olen itsekkin terrorisoinut perhettäni kuorsauksella jo 10 vuotta,olen 170 cm paino 70kg.

        Selvittekin työterveys lääkäriltä että siihen voi saada avun jopa viikon seurannalla(laitteet uniklinikalta tai seuranta sairaalassa)sen pohjalta hoito joka parhaassa tapauksessa tarkoittaa kertakäyntiä nielun kiristyksessä laser arpeuttamisella.


        PS:Uniapnea eli katkokuorsaus aiheuttaa muita hengenvaarallisia sairauksia)


      • 123
        sovi kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä, korvatulppia olen kokeillut, eivät oikein istu pääni malliiin -ehkä tiukka piponi on tiellä?

        Mieheni on normaalipainoinen.
        Itse teen ravintola-alalla töitä eli tulen myöhemmin nukkumaankin.

        Mies ei omasta mielestään kuorsaa kovin "paljoa", ehkä pientä pihinää pitää ja äitinsä on samaa mieltä, joten olen vain niin herkkä... Olen kyllä ajatellut äänittää joku yö oikein kunnon konsertit! Ja laittaa jouluterveiset koko suvulle!

        No voishan sitä huonomminkin mennä, exäni kuorsasi, kirskutti hampaitaan, raapi apoottista ihoaan ja loppukevennykseksi "heitti" kätensä suoraksi (yleensä minun päätä kohti), onneksi heräsin viimeistään siihen kirskutukseen niin kerkesin väistää...

        Kyllä tämä tästä???!!!

        Kuorsausta,krapsutusta "sieltä ja täältä"ja etenkin "sieltä" ja vielä maiskuttelua ja vaikka mitä?Aivoon ottaa ja v....taa.Vaan kun on kerran tahdon sanonut ,niin kuuntele tai nuku ,jos nukuttaa.Lähinmäistä kyllä nukuttaa...ja kuorsausta tulloopi.


      • asiaa..
        mies75 kirjoitti:

        Olen itsekkin terrorisoinut perhettäni kuorsauksella jo 10 vuotta,olen 170 cm paino 70kg.

        Selvittekin työterveys lääkäriltä että siihen voi saada avun jopa viikon seurannalla(laitteet uniklinikalta tai seuranta sairaalassa)sen pohjalta hoito joka parhaassa tapauksessa tarkoittaa kertakäyntiä nielun kiristyksessä laser arpeuttamisella.


        PS:Uniapnea eli katkokuorsaus aiheuttaa muita hengenvaarallisia sairauksia)

        ..Juuri noin pitääkin toimia..hyvä


      • leikkauksessa ollut
        mies75 kirjoitti:

        Olen itsekkin terrorisoinut perhettäni kuorsauksella jo 10 vuotta,olen 170 cm paino 70kg.

        Selvittekin työterveys lääkäriltä että siihen voi saada avun jopa viikon seurannalla(laitteet uniklinikalta tai seuranta sairaalassa)sen pohjalta hoito joka parhaassa tapauksessa tarkoittaa kertakäyntiä nielun kiristyksessä laser arpeuttamisella.


        PS:Uniapnea eli katkokuorsaus aiheuttaa muita hengenvaarallisia sairauksia)

        minä kuorsaan öisin....oon kuorsanu kait aina
        se on meillä sukuvikana...
        siskolta leikattu lapsena kattorisat...tai jotai
        mut kuorsaa silti
        kovuus riippuu siitä KUINKA väsynyt oot nukkumaan mennessäni
        TÄLLÄ hetkellä oon 178/80
        oon käyny leikkauttamassa kurkkuni....
        ei vaikutusta
        oon painanut 74kg
        EI vaikutusta
        tiijä sit missä syy


      • jauajdn kirjoitti:

        Ukko ei kuorsaa, se tuhisee ja mutisee unissaan. Voi että se on söpö! Minä kuulemma kuorsaan niin lujaa, ettei miesressu meinaa saada nukutuksi.

        Tuskinpa minua edes häiritsisi kuorsaus, lapsuukodissa tottui isän kovaääniseen kuorsaukseen.

        Eniten minua ärsyttää ja inhottaa mieheni tapa kirskutella hampaita unissaan. YÖKS!

        No kirskuttelen minäkin kuulemma, en tosin ole itse ollut hereillä tuolloin. :)

        ottakaapa magnesium-pillereitä,niin loppuu hampaiden kirskutus.
        se johtuu lähes aina magnesiumin vajauksesta veressä.
        myös suonenveto ja krampit häviävät tai vähenevät ko.aineella..


    • Mene tutkimuksiin.

      Olet kuunnellut jo liikaa ja olet yliväsynyt. Kohta olet lopussa. Ja olet stressaantunut.Nyt nimenomaan keskityt kuuntelemaan sitä kuorsausta.Siitä sun täytyy päästä irti. Se hallitsee sun elämääs ja sun täytyy päästä lepäämään ja lomalle. Sitten mies tutkimuksiin ja hoidettavaksi. Muuten tulee molemmille elämän kriisi. Jos muutatte eri huoneisiin niin kohta olette kaksi vierasta ihmistä , mikäli olette vielä naimisissa, tai pari. Sit molemmat etsii uutta kaveria. Toinen sellaista joka ei kuorsaa ja toinen sellaista joka ei kuule kuorsausta.

      • Kokemustaontästäkin

        Jos viulun kielet kiristyy korinan kuuntelemiseen, ei siinä perisyy ole tässä hermostujassa, vaan hermostumisen aiheuttajassa, siis kuorsaajassa ja kuorsaamisessa. Hänen sinne tutkimuksiin pitäisi mennä, jostain syystä kuorsaajat eivät ota kuuleviin korviin lääkäriinmenopyyntöjä, kuitenkin itsekkin voivat pahoin kuorsaamisen vuoksi.Esim päiväväsymys, vaikka ottaisi päiväuniakin...

        Itse en ala kemiallisia myrkkyjä(unilääkkeitä)syömään toisen kuorsaamisen vuoksi.Kaipa se on vaikka riidan kautta saatava kuorsaaja puhumaan lääkärille tai korjaamaan elämäntapojaan.Meillä tulee jo pitkiä hengityskatkoksia, joista olen huomauttanut, vaan ei tunnu huolettavan:/


    • mie vaan

      kyllä se ukko kuorsaa meilläkin ja varsinkin jos nukkuu selällään,niin meteli on mitä hirveintä.ei auta ku potkia persuuksiin ja käskee vaihtaa asentoo,mutta ei auta sekään kauaa.alkaa käydä mielenterveyden päälle.

      • itekki

        Eihän nyt toki kuorsauksen takia kannata mielenterveyttään menettää!Konstit on monet sano akka kun kissalla pöytää pyyhki!


    • Nainen vm-1976

      Ymmärrän hyvin tunteesi. Oma ukkoni kuorsaa nykyään asennossa kuin asennossa. Pahinta kuorsaaminen on selällään. Joka viikko vietän vähintään yhden lähes unettoman yön korvatulpista huolimatta. Korvatulpat ovat olleet pahaat ystäväni jo vuosia. Joskus korvani ovat todella arat jatkuvasta korvatulppien käytöstä johtuen.

      Mieheni kävi keväällä tutkimuksissa ja on leikkausjonossa. Onneksi kyseessä ei ole uniapnea, vaan kurkusta poistetaan löysää. Jonotusaika on 1-2 vuotta.

      Pyrin menemään nukkumaan aikaisemmin kuin mieheni, jotta olisin jo unessa hän tullessa sänkyyn. Joskus siitä on apua, aina ei. Vaikka talomme on reilun kokoinen ja äänieristys kohtalainen, ei huoneen vaihtaminen yleensä auta, koska kuorsaus on niin voimakasta. Yhden suht äänettömän paikan olen löytänyt. Olen nukkunut useamman yön kuluneen kesän aikana kylpyneen lattialle levitetyllä patjalla. Näin on pakko toimia, ettei minusta tule hirviötä unettomien öiden vuoksi. Tämä kuorsausongelma on ikävä, koska se voi todella rasittaa parisuhdetta. Mies ei kuorsaa tahallaan eikä ilkeyttään, mutta unettoman yön jälkeen puran usein kiukkuani häneen. Ironisinta tässä kaikessa on se, kun mieheni ei ole kotona yötä työ- tai muusta reissusta johtuen, en pysty nukkumaan.

      Tsemppiä sinulle, ymmärrän täysin tunteesi.

      • Kokemustaontästäkin

        Itsekkin ole hakeutunut nukkumaan mahd.äänettömään paikkaan.On tullut nukuttua saunan lauteilla ja vaatehuoneessa=) Alkaa huvittaa, kun lukee näitä juttuja, ei ihan yksin tälläistä asiaa kärsitä.Saisi hyvän tosi-tv ohjelman...naiset/miehet vaeltelemassa yöllä nukkumapaikkaa etsien - kuorsausta paossa...


    • Hoidossa

      Olen tällä hetkellä "hoitoputkessa"
      Perheeni on valitellut piempään minun kuorsauksesta, eihän sitä itse huomaa, mutta huomauttelu on varmaankin vaikuttanut, tunnun ainakin nukkuvani kevyemmin. Onko näin, että alitajunta ei anna nukahtaa kovin syvään, kun pelkää muiden häiriintyvän, siintä sitten seuraa väsymystä päivisin.
      Alustavissa tutkimuksissä kävin alkukesästä lähinnä liittyen kuorsaukseen ja hengityskatkoksiin, sain yhdeksi yöksi vartalooni anturit jossa seurattiin näitä molempia ongelmia ja löytyihän ne, molemmat asiat.
      Nyt olen menossa sairaalaan tutkimuksiin ja selvittävät siellä mitä sille voisi tehdä.
      Syyksi luokittelivat perheen parissa tapahtuvaan "sosiaaliseen häriöön" ???.

    • tyytyväinen akka

      Ei tartte enää käyttää korvatulppia eikä nukkua toisessa huoneessa kun hankimme ukolle SnorBan kuorsauskiskon.
      Tuotteensaa tilattua netistä osoitteesta
      www.meditec.fi

      Kannattaa kokeilla!

      • koska miehellä proteesi!

        Muuten hyvä idea varmasti monelle muulle.


      • Avun saanut
        koska miehellä proteesi! kirjoitti:

        Muuten hyvä idea varmasti monelle muulle.

        Proteesin käyttäjälle voidaan tehdä kuorsauskisko mittojen mukaan. Minulla on osaproteesi, jonka otan yöksi pois. Kuorsauskisko tehtiin sen mukaan, ja se on toiminut kuin unelma - ei häiritse minun nukkumistani, ja mikä parasta, myös mies nukkuu hyvin, kun en enää korise.


      • ent. kuorsaaja
        Avun saanut kirjoitti:

        Proteesin käyttäjälle voidaan tehdä kuorsauskisko mittojen mukaan. Minulla on osaproteesi, jonka otan yöksi pois. Kuorsauskisko tehtiin sen mukaan, ja se on toiminut kuin unelma - ei häiritse minun nukkumistani, ja mikä parasta, myös mies nukkuu hyvin, kun en enää korise.

        Kyllä vaan kuorsaus loppu, ku hankin uniapneakiskot ja ei tarvinnut enää mustelmia katella kylissä, ku mies tökki kaiket yöt -


    • tuota

      veljeni kuorsasi pienestä pitäen ja siihen tottu silleen että ei enää ajatellut asiaa. serkku poika on aika huono nukkumaan jos kuule pienintäkin ääntä ja se kyttää niitä oikein urakalla. serkkukin oppinut hillitemään kuuntelu vaistoaan. yritä olla ajattelematta sitä mieti jotain muuta asiaa niin eiköhän se siitä pikku hiljaa rupee unii tulemaan. puolikas koppa kaljaa ja sitä ennen pikku juppaa tai lenkki nii eiköhän ala väsyttämään :D onnea yritykselle

    • Aviosiippa

      Meillä taas vaimo on alkanut kuorsaamaan sen jälkeen kun hänelle kävi kuten 99% suomalaisista naisista häiden jälkeen eli lihoi tuplaksi.
      Mikäköhän siinäkin oikein on...

      Toi kiskoajatus oli hyvä; sitaistaan aviosiipat ratakiskoon niin eiköhän se siitä hiljene.

    • Cassies

      Myös minua häiritsee mieheni kuorsaus. Suhteen alussa hän ei kuorsannut juuri yhtään, mutta nyt 3 vuoden seurustelun jälkeen, kun hänelle on tullut lähes 15 kiloa lisää, kuorsaus haittaa todella yöuniani. Varsinkin jos menemme yhtäaikaa nukkumaan, hän nukahtaa aina ennemmin ja aloittaa kuorsauksen. Enkä sitten saa moneen tuntiin unen päästä kiinni.
      Potkin, tökin, nipistelen, kutittelen, silittelen miestäni varmaan parikymmentä kertaa, ennen kuin herätän hänet ja pyydän häntä vaihtamaan asentoa (tämäkään ei aina auta kauaa asiaa). Aamulla hän ei muista/tiedä yhtään, että olisin häntä potkinut tai herätellyt.
      Myös hampaiden kirskuttelu aiheuttaa kylmiäväreitä. Samoin maiskuttelu, nieleskely ym. äänet. Olen erittäin herkkäuninen (kuten varmaan tekstistä osaa jo päätellä). :D

      Haluaisin käyttää korvatulppia, mutta eräs ystäväni sanoi, että hän on monesti nukkunut pommiin,kun ei ole kuullut herätyskelloa ja on nukkunut korvatulppien ansiosta niin sikeästikin.

      Tiedän että painon pudotus auttaisi, mutta ei sitäkään viittis mennä vaatimaan, kun olen itsekin lihonut lähes 10 kiloa seurustelun aikana. Olen toki ehdottanut, että jospa aloittaisimme pikku painon pudotuksen yhdessä, mutta eipä ole miestä kiinnostanut.

    • Akkakuorssaa

      Meillä akka kuorssaa aamuyöstä. Meikä ottaa
      täkkinsä ja tulen sohvaa loppuyöksi. JA hyvin
      menee. Välillä väsyttää ja vituttaa mut minkäs
      toi kultsikaan itsellen voi . Joten siitä vaan.

    • apua on

      Toi on vakavaa jos noin paljon haittaa elämää kuorsaus ja ymmärtäähän sen! Ei muutakun lääkärille nykyään siihen on apua. Siellä tehdään tarvittaessa leikkaus ja kuorsaus loppuu..

    • Nimetön

      tarkista seuraavat-onko ylipainoa,nenän tukkoisuutta,isot nielurisat,pieni alaleuka,alkon käyttöä ennen nukkumaan menoa,uni/tai rauhoittavia lääkkeitä-
      sitten korvatulpat käyttöön ja mies lääkäriin tutkimuksiin--onko hengityskatkoja,päiväväsymystä,verenpainetta??

      kuorsaukseenkin voi löytyä apu,rohkeasti vain asia pöydälle

    • kaunismerenneito

      olen tietoinen siintä ,että ihminen kärsii itsekin kuormamisesta.ihminen joka kuorsa on hyvin väsynnyt aamuisin.

      • itse en

        Niinhän se on, ettei miehenikään nuku öitään hyvin -jollei oma kuorsaus vaivaa niin ainakin ainainen tökittävänä oleminen..
        Tiedän ja tajuan ettei hän kuorsaa tahallaan, mutta ei se yöllä ensimmäisenä tule mieleen kun heräilen siihen meteliin.
        No nytpäs voimme aloittaa keskustelun meneekö lääkäriin vai ei, mielenkiintoinen syksy tulossa..


    • VALITA

      Älä valita kuorsaaminen ei sinua häiritse vaan vika on sinussa

      • josta et ymmärrä mitään

        Vika ei ole kenessäkään!
        Tyypillinen suomalainen syyllistäjä siinä TAAS kirjoittaa......YÖKÖN KYÖKKÖ!!!


    • Loppuun palanut

      Mieheni kuorsasi kun odotin ekaa lastamme ja koko avioliiton ajan.Sama jatkui kun toista odotin.Olpulta en pystynyt nukkumaan 3 viikkoon ennen synnytystä.Verenpaine oli niin korkealla,että meinasin kuolla siihen.Jouduin sairaalaan pariksi viikoksi ennen ja jälkeen synnytyksen.Meilläkin on pieni asunto,kaksio.Mies on silti nukkunut sohvalla kaikki vuodet.Muuten olisi tullut ero tai vaimo kuollut.

      • paha akkako

        Lähes 20 vuoden kuorsaukset loppuivat eroon ja tuli hiljaiset hyvin nukutut yöt. Ero ei johtunut kuorsauksesta vaan ihan muusta, mutta kyllä yöllä kesken unien herääminen sai tosi vihaiselle tuulelle! Joku vuosi eron jälkeen tuli sitten koira, joka kuorsaa niin, että seinät tärisee, mutta kas kummaa...ei ärsytäkään yhtään, vaan tuntuu pelkästään kotoisen turvalliselta ja siihen ääneen nukahdan onnellisena pienen olemassaolosta ja nukun oikein hyvin ja häiriintymättä!?! itsekin olen miettinyt, että onpa kumma juttu ;))


      • Poravasarat
        paha akkako kirjoitti:

        Lähes 20 vuoden kuorsaukset loppuivat eroon ja tuli hiljaiset hyvin nukutut yöt. Ero ei johtunut kuorsauksesta vaan ihan muusta, mutta kyllä yöllä kesken unien herääminen sai tosi vihaiselle tuulelle! Joku vuosi eron jälkeen tuli sitten koira, joka kuorsaa niin, että seinät tärisee, mutta kas kummaa...ei ärsytäkään yhtään, vaan tuntuu pelkästään kotoisen turvalliselta ja siihen ääneen nukahdan onnellisena pienen olemassaolosta ja nukun oikein hyvin ja häiriintymättä!?! itsekin olen miettinyt, että onpa kumma juttu ;))

        ..vaan tuttu juttu, itse olen 40v mies, kuorsannut koko ikäni (on suku-ominaisuus), ja varsinkin kun on lähes aina univaje päällä johtuen pienyrittäjän 60-100 tuntisista työviikoista, väsymys pahentaa metakkaa. Koomisen asiasta tekee se että meillä kuorsaa myös vaimo ja koira mun lisäksi, koiran kuorsaus, joka ei todellakaan ole hiljaista sorttia, ei häiritse vaimoa, minun kuorsaus ei häiritse lastamme, mutta vaimon ja koiran kuorsaus häiritsee lasta ja minun kuorsaus häiritsee tietysti vaimoa.. Minua ei häiritse vaikka tykillä ammuttais vieressä ja koen unen aina erittäin virkistäväksi. Asunto-auto pihassa on osoittautunut oivaksi "evakko-paikaksi" epäselvyyksien yllättäessä nukkuma-asioissa..


    • uniapneaan

      CPAP-laitteen.

      Kannattaisi pyytää vaikka terveyskeskuksesta lähete uniapneatutkimuksiin.
      Minä en edes paljonkaan kuorsannut, mutta heräilin öisin ja aina aamuisin päänsärkyyn, huonovointisuuteen ja usein sydämentykytykseen.
      Uniapnea on vakava sairaus, joka ehdottomasti kannattaisi hoitaa. Sain laitteen n. 1/2 vuoden kuluttua ilmaiseksi käyttööni.
      Ostaakin voi, mutta se on aika kallis. Jonkinverran epämukava tällainen maski tietenkin on, mutta minä en enää pystyisi, enkä uskaltaisi olla ilman.
      Tutkikaa Googlesta mitä sairauksia hoitamattomasta uniapneasta voi seurata.

    • ent. kummitus

      Luin tuosta jostain luontaisliikkeen esitteestä ja olin valmis maksaan yöunistani 30e. Kestää n.kk:den. Toivottavasti auttaa sieläkin päässä..!!! p.s. Alkon kera tosin tehoton.

    • hyvin..

      miltä sinusta tuntuu!!!

      Meillä on ihan sama, se kuorsaus on vielä aivan älyttömän kovaa eikä mikään auta!

      Joskus äänitin kännykällä sitä meteliä, mies ei ollut uskoa korviaan, luuli että pelleilin. Voi kun voisi ne desibelit mitata!!!

      Korvatulppia en hanki, jumankekka päivät töissä on tulpat, en enää kotona siihen ala.

      Meillä menee nyt niin että kun mies menee nukkumaan, tulen perästä vasta sitten kun olen niin väsy että nukahdan varmasti heti. Joskus meen ensin mutta lähtö sieltä monesti tulee jos en kerkee nukahtamaan ensin.

      Sitten mies kehtaa vielä napista unirytmistäni, myöhään nukkumaan... myöhään ylös = /

      Viimeksi pari yötä sitten piti vaihtaa huonetta, harmi kun nuo unet ei oikein ole niin hyvät kuin omassa sängyssä.. pitäisi kai tosiaan hyväksyä se että pakko nukkua erillään.. käi miten kävi..

      • jo 8 vuotta

        10 v tuli täyteen,siitä 8 v olen kärsinyt toisen puhinasta,kuorsauksesta,ähinästä sun muusta!!!
        Alkuvuosina sitä yritti sietää,sitten tuli omat univaikeudet,oli pillereitä jne.
        Syyteltiin toisinpäin mun nukkumattomuutta,ei sitä että mies itse kuorsaa niin että kuuluu jopa rappuun ja minne tahansa,missä tahansa onkin.

        Kaikkea olen kokeillut,pikkuhiljaa siirryin toisiin huoneisiin,sekään ei auta kun kuitenkin joutuu olemaan samojen seinien sisällä jokapaikassa.
        Silikoni korvatulpat on parhaat,apteekista saa,niitä on mennyt monta rasiaa.Miestä ei saa lääkäriin,ei tietenkään!!! Ei laihduttamaan,ja jos ottaa paukun tai kaksi,kuorsaus on tuplat!

        Miksi meidän naisten täytyy kärsiä moisesta?
        Meillä on jo kaikkea muutakin ihan tarpeeksi,näillä vuosikymmenillä!Miehet senkun vaan porskuttaa,p...kele! Ei kyllä seksikään maistu ku aina on univajetta ja on väsynyt päivällä ja pitäisi jaksaa.


    • "SUHDE"

      Eiköhän se liene, sitä "suhdetomintaa". Mies kuorsaa yleensä siitä syystä kun on aikansa kuunnellut erilaista suhdetoimintaa vaimojen suusta niin ainut ratkaisu on alkaa kuorsaamaan koska se on vastaus siihen "tavanomaiseen" opastukseen mitä päivät pitkät osakseen saa.
      Toinen lienee se että, kun suhteet on "mitä on" niin sanottavaksi jää vain kuorsaus.

      Aktiiviset ja hoikat sekä tosisistaan oikeasti välittävät kuorsaa tai he ratkoo asian kuntoon suhteen perustana.

      noinkohan mieteitä,,,

      • et usko itsekkään

        Väitätkös ihan tosissas, että kuorsaus on "suhdetoimintaa"?? Enpä oikein jaksa uskoa että kukaan jaksaa kuorsata vain toisen kiusaksi -siinähän pitemmän päälle sattuu myös omaan nilkkaan väsyyhän siinä silloin kiusaajakin!! BULLSHITTIÄ!!!


    • täti

      ei ole mikään leikki.Laita miehesi lääkärin pakeille, jotta uniapnean voisi sulkea pois. Seuraavaksi laihduttaminen, ja laihdutusta odotellessa tennispallo yöpaidan selkämykseen. Paras keino itselelni on krovatulpat, viakka itsekin kuulemma kuorsaan..ja kärsin myös uniapneasta.

      • Avun saanut

        Tennispallo yöpaidan selkämykseen ei auta ainakaan kaltaisilleni kuorsaajille, jotka kuorsaavat ihan missä asennossa tahansa. Laihduttaminenkaan ei aina auta, jos on onnistunut perimään ahtaan suun, leuan, nielun yms., kuorsaa vaikka olisi kuinka laiha. Yksi esimerkki tästä on veljeni. On siis sukuvika, isä se vasta kuorsaakin! :-)

        Minulle avun toi mittojen mukaan tehty kuorsauskisko. En suostu enää nukkumaan ilman sitä, koska se on parantanut omaakin unen laatuani.


      • täti
        Avun saanut kirjoitti:

        Tennispallo yöpaidan selkämykseen ei auta ainakaan kaltaisilleni kuorsaajille, jotka kuorsaavat ihan missä asennossa tahansa. Laihduttaminenkaan ei aina auta, jos on onnistunut perimään ahtaan suun, leuan, nielun yms., kuorsaa vaikka olisi kuinka laiha. Yksi esimerkki tästä on veljeni. On siis sukuvika, isä se vasta kuorsaakin! :-)

        Minulle avun toi mittojen mukaan tehty kuorsauskisko. En suostu enää nukkumaan ilman sitä, koska se on parantanut omaakin unen laatuani.

        millainen se on ja mistä niitä saa. Olen itse menossa juuri sen ylipainehengityskoneen sovitukseen, eikä juuri kiinnostaisi...


      • Avun saanut
        täti kirjoitti:

        millainen se on ja mistä niitä saa. Olen itse menossa juuri sen ylipainehengityskoneen sovitukseen, eikä juuri kiinnostaisi...

        Kun olet jo noin pitkällä, sinun kuorsauksesi on ilmeisesti tutkittu ja uniapnea havaittu. Kuorsauskisko ei riitä apnean hoitoon, koska se ei poista hengityskatkoksia. Se auttaa vain lievissä tapauksissa ja tietysti silloin, jos kuorsaukseen ei liity apneaa.

        Minä pääsin alkuun työterveyshuollon kautta, yksityisellä lääkäriasemalla. Unipolygrafiatutkimuksen jälkeen korvalääkäri antoi minulle näihin asioihin erikoistuneen erikoishammaslääkärin nimen ja neuvoi ottamaan yhteyttä. Hammaslääkäri teki muotit, joiden mukaan hammaslaboratoriossa tehtiin kisko (ihan samanlainen kuin ne kiskot, joita käytetään purennan korjaamiseen) mittojen mukaan.

        Kuorsauskisko on siis yöksi suuhun laitettava muovinen (metallisilla "saranoilla") vekotin, joka työntää leukaa vähän eteenpäin ja pitää suun (melkein) kiinni, niin että hengitys kulkee nenän kautta. Se ei häiritse nukkumista ollenkaan, vaikka tietysti ennen nukahtamista tuntuu vähän epämiellyttävältä, kun suu on täynnä tavaraa. Toimii myös flunssaisena, vaikka nenä on tukossa.

        En tiedä, kuinka helppoa kuorsauskiskon saaminen on julkisen terveydenhoidon kautta, mutta yksityisesti teetettynä se maksoi 800 euroa hammaslääkärinpalkkioineen (Kela-korvaus oli minimaalinen, koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja, joita tuossa summassa oli valtaosa). Minulla edeltävät toimet (korvalääkäri, unipolygrafia, sen tulkinneen erikoislääkärin vastaanotot) maksoi työnantaja, vain kiskon ja siihen liittyvät hammaslääkärin palkkiot maksoin itse.


    • itse kokenut saman

      itse en....Toimita hyvä ihminen ukkosi sairaalan unipatjalle yhdeksi yöksi....sieltä varmasti apu löytyy.Ihan ilm. hän sairastaa uniapneaa.joka ei tönimiselläsi parane vaan johtaa siihen,että olette unenpuutteen vuoksi kohta molemmat "hermoraunioita". Unipatjalta apu meille löyty-nyt nukumme ilman meteliä.

      • Ukki

        -kuin töniminen!Tiukilla molemmat, ei toisen heräättäminen valvomaan ole hyvä sekään. Tiedän kokemuksesta.
        Onneksi sopiva kohtaus pakotti hakemaan apua. Lähes 400 hengityskatkosta yössään unipatja seurannassa. Happitaso alhaalla, jatkuva tavaton väsymys.
        CPAP-laite auttoi paljon pahimpaan aikaan. Kiusansa siitäkin kyllä on.
        Nykyisin pärjään ilman kyljellän nukkuen.


    • Kärsimätön

      Käytä kuulosuojaimia,korvatulpat on hyvät.

      • Pere5231

        Minut vaimo heitti pellolle, kuorsaaminen ei haittaa enää kumpaakaan.


    • umpi unessa

      Kuuntelin mieheni kuorsausta 16 vuotta! Sitten häneltä leikattiin kitapurjeesta osa ja kuorsaus lakkasi. Mutta sitten en osannut nukkua kun luulin sen kuolleen kun ei ääntäkään pihahtanut yön aikana. Mikä nyt sitten olis hyvä?

    • pirre

      Sama täällä,mut ku oon näinki kauan kärsiny ni ei voi ku valittaa!

    • minä vaan

      Minun mieheni raapii itseään kaiket yöt,On käynyt ihotautilääkärillä ja saanut rasvoja mutta ei auta.Karvoitusta on miehellä koko kroppa täynnä, ei rasvat imeydy varmaan kunnölla.Raapimisäänet verrattavissa kuorsaus meteliin.Korvatulpat auttavat jonkin verran,mutta ongelma on vielä ratkaisematta.

      • anssi.

        Itselläni on työ jossa joutuu peseytymään päivittäin työmaalla ja se kuivattaa ihoa ainakin talvella. Itse käytän pitkiä kalsareita ja paitaa kesät talvet. Se rauhoittaa kutisevaa ihoa. Se pitää olla nuita vanhoja materiaaleja.


      • fan

        Vie äijä korkeasaareen ja ota uusi siloinen mies


    • käytössä

      Laittakaa sängyn pääpuolen jalkojen alle noin 6..8 cm esim puupalikat...eli nukkuminen tapahtuu
      ylämäessä...on ollut 3 vuotta käytössä ja edelleen...

    • Snorraaja

      Kokemuksesta voin kertoa, että leikkaus auttaa vain ja ainoastaan hetken aikaa. Kitalaki löystyy entiselleen ja kuorsaus jatkuu. Kaksi kertaa on kitalakeani ja nieluani operoitu ja kuorsaus jatkuu edelleen. Ensimmäisen kerran jälkeen tuntui, että nyt löytyi apu asiaan, mutta ei se kestänyt kuin jonkin aikaa. Nyt toisen kerran jälkeen on leikkaustie kuljettu loppuun eikä kolmas leikkaus ole enää mahdollinen. Leikkaus on muuten erittäin ikävä operaatio ja sen jälkeen on nielu saakelin kipeä pitkään. Siis todella kipeä!

      • Nimetön

        itse olen lopettanut hengittämisen öisin, ei ole kuorsaus vaimoa enää haitannut


      • Se Parantaa
        Nimetön kirjoitti:

        itse olen lopettanut hengittämisen öisin, ei ole kuorsaus vaimoa enää haitannut

        Luinpas läpi palstaa ja totesin puutteessa elävien suuren määrän. Paras keino onkin hankkia pumpattava Barbara, minkä jälkeen uni tulee paljon levollisempana kuin "aidon" suomalaisämmän kanssa.


    • luontaistuote

      kaupassa myydään suihketta kuoraukseen. Sitä laitetaan iltasella ennen nukkumaan menoa ja ainaki vähentää kuorsausta. En muista sen nimeä, mutta varmasti kysymällä löytyy!

    • >m51<

      silleen, että ei ainoastaan miehet hallitse tätä kuorssauksen ihanuutta. Kyllä se osaa tuo meidän kultsikin tuon ihanuuden. Se on tasan tarkkaan puoli tuntia kun kultsi käy maaten, sen jälkeen lähtee sirkkeli soimaan ja sitä kestää aamuun asti. On nimittäin niin keleen oksasia puita ja sirkkelin terä tylsä ja kranaatin siruja sahatavarassa. Kyllä sirkkeli soi ja välillä meinaa kyllä ottaa pattiinkin tuo mamman urakointi. Ei auta, - naimisiin ollaan menty, häät pidetty, ja yhdessä pysytään, - ollaan oltu jo 30v. Älkää nuoret valittako, talvisotakin oli aika kauhia...

      • Nimetön

        ..Heti NAISTA jos snorrausta alkaa kuulumaan:) JA TÄMÄ ON TOTTA


      • Rekkamies -66

        ..on että tän maan pitäis varmaan joutua välillä johonkin sotaan, tms. kriisiin että loppuis ainainen valitus elämän HIRVEISTÄ ja VAIKEISTA ongelmista ja tuskista. Meillä menee liian hyvin, siitä syystä porataan aivan lapsellisista syistä kokoajan ja joka paikassa. Painukaa hyvät ihmiset kehitysmaihin, tai vaikka ehkes pietarilaiseen lastenkotiin katseleen vähäx aikaa, tai vaihtakaa pari sanaa jonkun sotaveteraanin kanssa niin saatais jossain aivojen takanurkassa välähtää että elo ei sittenkään ole niin järjettömän sietämättömän vaikeaa, tuskallista ja raskasta ihan vaan siitä syystä että siippa "sahaa hirsiä". Uskokaa tai älkää, sitä ihmiset ja eläimet ovat tehneet aina! Ongelmaksi se on muodostunut vasta nykyisen hyvinvoinnin ja pumpuli-yhteiskunnan myötä. Kaiken lisäksi siihenkiin ongelmaan saa apua nykyisestä terveydenhuollosta..


      • Akka vm-67
        Rekkamies -66 kirjoitti:

        ..on että tän maan pitäis varmaan joutua välillä johonkin sotaan, tms. kriisiin että loppuis ainainen valitus elämän HIRVEISTÄ ja VAIKEISTA ongelmista ja tuskista. Meillä menee liian hyvin, siitä syystä porataan aivan lapsellisista syistä kokoajan ja joka paikassa. Painukaa hyvät ihmiset kehitysmaihin, tai vaikka ehkes pietarilaiseen lastenkotiin katseleen vähäx aikaa, tai vaihtakaa pari sanaa jonkun sotaveteraanin kanssa niin saatais jossain aivojen takanurkassa välähtää että elo ei sittenkään ole niin järjettömän sietämättömän vaikeaa, tuskallista ja raskasta ihan vaan siitä syystä että siippa "sahaa hirsiä". Uskokaa tai älkää, sitä ihmiset ja eläimet ovat tehneet aina! Ongelmaksi se on muodostunut vasta nykyisen hyvinvoinnin ja pumpuli-yhteiskunnan myötä. Kaiken lisäksi siihenkiin ongelmaan saa apua nykyisestä terveydenhuollosta..

        Kuule, kyllä se alkaa riepomaan ja hatuttamaan kun joka yö kuuntlee korinaa, eikä saa itse nukuttua!!Ja jos itse siirryt tai jopa jäät nukkumaan muualle, ukko on turpa rullalla.

        Jos kerran tiedetään kuinka epätervellistä on kuorsaaminen ja sen aiheuttamat vaivat, niin johan on että kuorsaaja itse ei hakeudu lääkäriin!

        Eikä tämä ole mikään nykyajan hienohelmojen valituslaulu, tsätä on jo kuule isoäidin aikaan kärsitty.

        Pärjäätkö sinä alle 30tunnin viikottaisilla yöunilla??? Itselläni on juuri toisen kuorsaaminen vuoksi unen määrä tuota luokkaa ja unilääkkeisiin en turvaudu! Niinkauan kuin ilman lääkeitä olla voin, niin olen.Vaan niinpähän on verenpaine lähtenyt kiitämään ylöspäin, kiitos valvottujen öiden, siihen oli pakko huolia lääkkeet.


      • Mäyräkoira 18.9.06
        Akka vm-67 kirjoitti:

        Kuule, kyllä se alkaa riepomaan ja hatuttamaan kun joka yö kuuntlee korinaa, eikä saa itse nukuttua!!Ja jos itse siirryt tai jopa jäät nukkumaan muualle, ukko on turpa rullalla.

        Jos kerran tiedetään kuinka epätervellistä on kuorsaaminen ja sen aiheuttamat vaivat, niin johan on että kuorsaaja itse ei hakeudu lääkäriin!

        Eikä tämä ole mikään nykyajan hienohelmojen valituslaulu, tsätä on jo kuule isoäidin aikaan kärsitty.

        Pärjäätkö sinä alle 30tunnin viikottaisilla yöunilla??? Itselläni on juuri toisen kuorsaaminen vuoksi unen määrä tuota luokkaa ja unilääkkeisiin en turvaudu! Niinkauan kuin ilman lääkeitä olla voin, niin olen.Vaan niinpähän on verenpaine lähtenyt kiitämään ylöspäin, kiitos valvottujen öiden, siihen oli pakko huolia lääkkeet.

        Niin justiinsa ukko kyllä vaatii nukkumaan samassa huoneessa. Eikä tee mitään kuorsaamisen estämiseksi. oikea pirulainen. Ero olisi varmaan ainoa ratkaisu tilanteeseen. Olen sitä kyllä vakavasti suunnitellutkin. Nimittäin hänen kuorsaus johtuu eninmäkseen kaljan kittaamisesta. Kyllä siinä on ruorsaus voidetta, kun joka ilta juo kolmelitraa keskaria. Ei tarvitse kauppalistaan merkitä.


    • Nimetön

      ..Neuvo:)Vaihda miestä..OIKEESTI!! vuosien myötä se vaan pahenee ja sinä kiukustut,kun et saa nukuttua:??Vaikutta töissäsi väsymyksenä ja työtapaturman riski moninkertaistuu..Niin ja mitä sitten liikenteessä??apua!!ELI TEE SE NYT!

      • kroohjapyyh

        Ei kannata leikkaukseen mennä kuorsauksen takia, kun se ei välttämättä edes auta.

        Muita konsteja kyllä kannattaa käyttää. Kantsii myös hankkia lokosampi sohva, johon ei harmita mennä köllöttemään niinä öinä kun toisen kuorsaus haittaa. Tai sitten herättää toisen vaihtamaan huonetta.


      • kroohjapyyh

        aika hölmöä olisi vaihtaa äijää tommosen takia. Mikä takaa, ettei uusikin äijä ala kuorsaamaan parin vuoden seurustelun jälkeen ja vanhalta ongelma onkin jo siinä ajassa kadonnut.


      • kyllästyin
        kroohjapyyh kirjoitti:

        aika hölmöä olisi vaihtaa äijää tommosen takia. Mikä takaa, ettei uusikin äijä ala kuorsaamaan parin vuoden seurustelun jälkeen ja vanhalta ongelma onkin jo siinä ajassa kadonnut.

        ..Ainaiseen juopotteluun ja äijä lihosi 138 kiloiseksi,arvaa oliko kova kuorsaamaan,Kaikkien ongelmien yhteenlaskettu summa oli ero..ja ähäkutti 6 vuotta olen ollut uuden mieheni kanssa(hoikka uimarivartaloinen) ei kuorsaa ei juopottele ei lihoa 130 kiloiseksi..eli tämä takaa...


    • sekuor

      saa niin mene sen suun eteen ja työnnä pillu sen suuhun niin loppuu mulla oli sama vika ja vaimo teki niin niin säik'ähdin siitä että kuorsaus loppu lyhyeen

    • Mies tietää

      Koska hän varmaan nukkuu selällään ja kivekset tukkii ilmanottoaukot.

      • Esari Puhki

        Kyllä se on nainen, joka tukkii ilmanottoaukot. Näin ainaskin meidän perheessä. Eukko haluaa aina olla "päällä". Onneksi on viagra keksitty.


    • vihdoinkin hiljaista

      kokeilepa kuule uutta,vähän matalampaa tyynyä sille ukko-kullallesi.
      meillä isäntä turisi,kuin vanha setori, kaikki yöt.ostettiin pehmosempi patja ja matalammat tyynyt ja nyt nukutaan molemmat yömme tosi hyvin.jaksaa hyvin vielä sitäkin,mitä tuossa jotkut ehdottelevat ainoaksi lääkkeeksi kuorsaukselle ;-)

    • Rouva 46

      Hei Pyydä miestäsi menemään lääkärille, mieluiten keuhkolääkerille, sieltä uni patjalle, ja apua löytyy. Itse samojen ongelmien kanssa paininut, Kuorsaus ja uni apnea tarvii hoitoa. Menkää yhdessä lääkärille, sillä kuorsaaja ei tiedä kuorsaavansa, vaikka talo tärisisi kuorsauksesta. Tsemppiä, et ole yksin tämän ongelman kanssa..

    • vihloo

      No, joo... tuttua mullekin, täytyy kättää jo korvatulppia kun ei puhe tehoo.
      Varsinkin kun on juonut kaljaa, niin...
      mutta hää kyllä kuorsaa vatsalla ja kyljellä nukkuessakin.. et sillai..

    • Korvatulppa m

      Mun vaimo niin että talo raikaa. Onneksi on iso talo että pääseen 3 oven taakse nukkumaan. Tai jos olen itsekin oikein väsynyt riittää pelkät korvatulpat :-)

    • Jutta_

      Että sulla on mies... Ei oo hauskaa nukkua yksin...

      • kokemusta on

        Voi hyyyvänen aika...mieluummin yksin , kun kuorsaava kaveri. Etpä ole tosiaankaan sitä " riemua" päässyt kokemaan, koska tuollaisen mielipiteen päästit! Kyllä jo vuosikin joka öistä jyrinää saisi ehkäpä sinutkin toisiin ajatuksiin, varsinkin jos itse joudut vielä töihin määräaikaan lähtemään viitenä päivänä viikossa!


    • Karpe

      En jaksanut lukea koko viestiketjua..koska itselläni on diagnoosin mukaan uniapnea ja hoitona on c-pap laite kotona. Kaikki vaimoni valitukset kuorsaamisesta ovat loppuneet, ja itsekkin nukun hiton paljon paremmin, kuie ennen.

    • nenäkuorikkoleikkauksesta

      Mulla oli tilanna tämä, valvoin, kun heräilin itse kuorsaukseeni jopa8-10 krt/yö.... kävin nuo apneatutkimuksetkin ym .... sit yksi fiksu lääkäri tutki mun NENÄN ja avot vika löytyi;nenäkuorikot liian isot eli en saanut tarpeeksi happea yöllä ja jouduin "haukkomaan"ilmaa... siit on nyt 1.5 vuotta, kun olin leikkauksessa ja kuorsaan vain ollessani TOSI VÄSYNYT! Käytän lisäksi nenään limakalvojen kosteuttamiseen Nozoil öljyä n.7 €puteli, kestää jopa 3kk. ja on auttanut, enää en heräile, enkä herätä ukkoakaan...
      Ja monasti vaivaan auttaa myös laihdutus...jos on ylipainoa, kuten mullakin, mutta tää on tosi arka asiamonelle siitä kärsivälle, voimiakoko perheelle! T. Vuokko

      • potilaana

        kun aina joku kuorsaa niin ettei saa öitä nukuttua ollenkaan!Siis naiset kuorsaa!Kolme synnytystä ja jokakerta itkin väsymystä kun ämmät kuorsas huoneessa!Kun jouduin vakavasta masennuksesta sairaalaan niin eikös helvetissä taas molemmat huonekaverit kuorsanneet!!!!Itkin yöllä hoitajille että en kestä enää olla huoneessa kun kokeilin kaikki korvatulppamallit ja kuorsaus kuului kuin tyhjää vaan niiden läpi!Sanottiin vaan että ei voi mitään tehdä!Mikä helvetin oikeus kuorsaajilla on kuorsata ja pilata toisten yöt???


    • ukon kuorsaus

      eli meillä on nukuttu jo vuosia eri huoneissa,nykyään jo eri kerroksessakin.Silti joudun nukkuun korvatulpat korvissa joka yö kun ukon kuorsaus kuuluu alakerrasta hänen huoneestaan yläkertaan minun huoneeseeni vaikka ovet on kiinni!Huoneet sijaitsee päällekkäin ja eristys on ihan normaali(uusi talo,itse tehty).
      RRRRRRAIVOSTUTTAAAAAAA!

      • outoa,kun..

        ..Et ymmärrä vaihtaa kuorsaavaa.todennäköisesti ylipainoista alkoholisti äijääsi parempaan:)


      • Kokemustaontästäkin
        outoa,kun.. kirjoitti:

        ..Et ymmärrä vaihtaa kuorsaavaa.todennäköisesti ylipainoista alkoholisti äijääsi parempaan:)

        Kuule, yhtälailla kuorsaavat hoikat raittiit ihmiset! Olen kullut jopa pienen lapsen kuorsaavan, kuin tukkijätkä!! Onpa kommentteja, että kuorsaajat vaihtoon. Loppujen lopuksi kuorsaus, vaikka hermoja raastavaa onkin pidemmän päälle - on yksi pienin paha mitä olla voisi.(Viina,väkivalta jne.)


    • nessi

      Nukuin kerran poikaystävän vieres joka kuorsas. Pari kertaa sitä tökin ja sit tuli huutamista. Hän halus nukkua rauhassa. Mä sit valvoin melkein koko yön...

    • avulias

      Osta apteekista Snorenzia, vaimentaa tehokkaaasti kuorsaamista, on tullut testattua!

      • Kokemustaontästäkin

        Meillä on kokeiltu kaikki nenälaastareita, suihkeita myöden, eikä niistä sanottavaa apua.


    • ktoj

      Pyydä miestäsi hoitamaan asia pois lääkärikäynnillä ja cpap-laitteella.

      • Suussa

        Mul on ihanat hammaskiskot suussa.Tästä tykkää kultakin ja nukun ihanasti ja rauhallisesti.Kiva lähteä sit aamulla töihin virkeänä jne.Hanki säkin kuorsaaja sellaiset.Kyl elämä on ihanaa.Näin meillä.


    • Saara

      Ymmärrän hyvin sinun tuskan, mutta jos yhtään lohduttaa, niin minun mieheni ei ole ainut kuorsaaja vaan kissamme kuorsaa siinä missä miehenikin... joskus menee yö siinä, kun ensin tönin miestäni ja sitten saan töniä kissaa hereille, että lopettaa kuorsaamisen. Että näin meillä.

      • itse en

        JEP, ainakaan en ole yksin öitäni valvomassa!
        Meidän kollikissa jäi keväällä auton alle -eli poistui yksi tuhisija "luonnollista" tietä...
        Nyt pitäisi vain saada tuo rakas siippani raottamaan lääkärin ovea!
        Voimia kaikille tai rauhallisia yöunia!


    • ja kuorsaus

      väheni aika paljon. Tosin jonotus kesti 1,5v, mutta oli vaivan arvoinen. Operaatio kesti 15min ja jälkijäähdyttely n. 1h. Olihan kurkku kipeä monta viikkoa, mutta kylläs en kesti

    • Cpap-laite

      Miehesi kärsii todennäköisesti uniapneasta. Vie hänet unipatjatutkimuksiin! Hän saa todennäköisesti k.o. laitteen ilmaiseksi sairaalasta. Jo loppuu kuorsaukset ja hengityskatkokset! Ja sinulla hermot ei mene! Itselläni on!

      • Menköön itse.......

        Onpa holhoavaa tekstiä, aikuinen menee itse lääkäriin ja näin huomioonottaa muun perheen, vaimon ym.....


      • Cpap
        Menköön itse....... kirjoitti:

        Onpa holhoavaa tekstiä, aikuinen menee itse lääkäriin ja näin huomioonottaa muun perheen, vaimon ym.....

        Anteeksi, jos sanamuoto ärsytti sinua! Usein "vietävät" eivät itse tiedosta olevansa sairaita. Tällöin jonkun pitää avittaa alkuun! Yritin vain auttaa! Ethän lukisi näitä keskusteluja enempää, jos ne sinua niin kiusaavat, että arvostelet jo muuta, kuin varsinaista asiaa!


      • itse en
        Cpap kirjoitti:

        Anteeksi, jos sanamuoto ärsytti sinua! Usein "vietävät" eivät itse tiedosta olevansa sairaita. Tällöin jonkun pitää avittaa alkuun! Yritin vain auttaa! Ethän lukisi näitä keskusteluja enempää, jos ne sinua niin kiusaavat, että arvostelet jo muuta, kuin varsinaista asiaa!

        Niinpä, joskus olisi helpompaa jos tuon "ison" lapsenkin voisi vain pukea ja viedä lääkäriin!

        Ja jos ei omasta mielestään kuorsaa tai muuten häiritse, niin miksi lähteä tutkimuksiin?

        Meillä tämä asia on kovasti keskustelun alla, mutta miesten kanssa yleensäkin "idea" täytyy tulla hänen päästään, eikä niin että vaimo sanelee tai vieläpä komentelee...

        Tässäpä sotajuonia punoessa taidan ottaa päikkärit, mies on töissä ja lapsi naapurissa.


      • "se äksyilijä"
        Cpap kirjoitti:

        Anteeksi, jos sanamuoto ärsytti sinua! Usein "vietävät" eivät itse tiedosta olevansa sairaita. Tällöin jonkun pitää avittaa alkuun! Yritin vain auttaa! Ethän lukisi näitä keskusteluja enempää, jos ne sinua niin kiusaavat, että arvostelet jo muuta, kuin varsinaista asiaa!

        Anteeksi napautukseni, mutta olen edelleen sitä mieltä, että ongelmatapauksen itsensä olisi hyvä nostella tassua toisen eteen ja marssia sinne lääkäriin. Epäilemättä jokainen Ongelmakuorsaaja on tietoinen asiasta, vaikkei itse kärsi, niin tietää siipan kärsivän.

        Tuntuu hölmöltä, että itse tilailisin lääkäriaikaa miehelle, joka tykkää ettei ongelmaa ole, häntähän nukuttaa ihan hyvin jne.vaikka tarviaakin päivällä unta, jos suinkin mahdollista. Ja hyvänä neuvona vaimolle sanotaan, älä kuuntele sitä kuorsailua, vaan nuku...lapsetki yläkerrassa herääntyvät siihen jyrinään...joten alkaa tässä pinna jo kärähdellä vaikka sanamuodoista.


      • Nimetön
        "se äksyilijä" kirjoitti:

        Anteeksi napautukseni, mutta olen edelleen sitä mieltä, että ongelmatapauksen itsensä olisi hyvä nostella tassua toisen eteen ja marssia sinne lääkäriin. Epäilemättä jokainen Ongelmakuorsaaja on tietoinen asiasta, vaikkei itse kärsi, niin tietää siipan kärsivän.

        Tuntuu hölmöltä, että itse tilailisin lääkäriaikaa miehelle, joka tykkää ettei ongelmaa ole, häntähän nukuttaa ihan hyvin jne.vaikka tarviaakin päivällä unta, jos suinkin mahdollista. Ja hyvänä neuvona vaimolle sanotaan, älä kuuntele sitä kuorsailua, vaan nuku...lapsetki yläkerrassa herääntyvät siihen jyrinään...joten alkaa tässä pinna jo kärähdellä vaikka sanamuodoista.

        KAIKKIHAN JOHTUU LIIAN PITKISTÄ KOPEKSIEN KANTIMISTA KUN JÄSSÄKÄT MENEVÄT PERÄAUKON REIKHÄÄN, JOSSA ON KOVA IMU JA SILLOIN KUULUU SE VETORÄPLÄTYS.
        SITTENKÖ KAASUN ULOSPURKAUS TYÖNTÄÄ KOPEKSET ULOS AHTIMEN ELI ANUS REIJÄSTÄ KUULLUU SE TOISENLAINEN TÖRRYYTYS.
        LÄÄKHEENÄ JOKO KANTIMIEN LYHENNYS JA JOS EI HALUA KOMMEITA SUKUKALLEÚKSIEN KANTIMIEN KANNAKHEITA LYHENTÄÄ TÄYTYY ÄMMÄN TYYTYÄ KOVHAAN ÄÄNHEEN SITTE.
        VÄLISSÄ VOI KOHHAUTTAA PUUKAUHALA IRTI KOKEPSIA HIKISISTÄ REISISTÄ TAIKKA PANNA TULITIKUT PÖNKÄKSI, ETTEIVÄT NE TARTUU KIINNI REISHIIN TAIKKA MENE IMUREIKHÄÄN.
        JA HOMMA PELLAA, ONHAN SE VARMA.
        MULTAKIN ETELÄN MIES KYSY, ETTÄ MIHIN TÄSTÄ ON OIKEIN TUO 50 KM MATKAA KO LAVULLA HIIHTAMASSA OLI.
        NO, MIE SIIHEN VASTASIN, ETTÄ MINUSTA TUNTUU OLEVAN 50 KM JOKA SUUNTHAA, MITÄ SITÄ KYSSYY TYIHIÄ ASIOITA.


      • voipi se olla
        Nimetön kirjoitti:

        KAIKKIHAN JOHTUU LIIAN PITKISTÄ KOPEKSIEN KANTIMISTA KUN JÄSSÄKÄT MENEVÄT PERÄAUKON REIKHÄÄN, JOSSA ON KOVA IMU JA SILLOIN KUULUU SE VETORÄPLÄTYS.
        SITTENKÖ KAASUN ULOSPURKAUS TYÖNTÄÄ KOPEKSET ULOS AHTIMEN ELI ANUS REIJÄSTÄ KUULLUU SE TOISENLAINEN TÖRRYYTYS.
        LÄÄKHEENÄ JOKO KANTIMIEN LYHENNYS JA JOS EI HALUA KOMMEITA SUKUKALLEÚKSIEN KANTIMIEN KANNAKHEITA LYHENTÄÄ TÄYTYY ÄMMÄN TYYTYÄ KOVHAAN ÄÄNHEEN SITTE.
        VÄLISSÄ VOI KOHHAUTTAA PUUKAUHALA IRTI KOKEPSIA HIKISISTÄ REISISTÄ TAIKKA PANNA TULITIKUT PÖNKÄKSI, ETTEIVÄT NE TARTUU KIINNI REISHIIN TAIKKA MENE IMUREIKHÄÄN.
        JA HOMMA PELLAA, ONHAN SE VARMA.
        MULTAKIN ETELÄN MIES KYSY, ETTÄ MIHIN TÄSTÄ ON OIKEIN TUO 50 KM MATKAA KO LAVULLA HIIHTAMASSA OLI.
        NO, MIE SIIHEN VASTASIN, ETTÄ MINUSTA TUNTUU OLEVAN 50 KM JOKA SUUNTHAA, MITÄ SITÄ KYSSYY TYIHIÄ ASIOITA.

        niinki, mutta lähinä mie uskon että son sinun tappauksessa niin, että sinun omat killuttimet on käytön puutheesta johtuen niin painavat että sinulta on yksinkertasesti kaikki veri kaonu päästä ja ettet sie pysty ajattelheen kovinkhan järkeviä -saati kirjottamhan!
        Ja tiäthän sie että kauas on pitkä matka ja son kallista jollei ole rahhaa...


      • Cpap
        itse en kirjoitti:

        Niinpä, joskus olisi helpompaa jos tuon "ison" lapsenkin voisi vain pukea ja viedä lääkäriin!

        Ja jos ei omasta mielestään kuorsaa tai muuten häiritse, niin miksi lähteä tutkimuksiin?

        Meillä tämä asia on kovasti keskustelun alla, mutta miesten kanssa yleensäkin "idea" täytyy tulla hänen päästään, eikä niin että vaimo sanelee tai vieläpä komentelee...

        Tässäpä sotajuonia punoessa taidan ottaa päikkärit, mies on töissä ja lapsi naapurissa.

        Nauhoita hänen nukkumistaan yöllä tai koska kuorsaileekin! Kun hän sitten syö tai muuten siinä lepäilee, pistä nauhuri soimaan sanomatta mitään ja soita sitä kovalla äänellä! Anna hänen itse reagoida ja kysyä, että mitä mölyä tuo on! Vasta, kun kuulee sen itse, tajuaa, minkälaista se on vierestä kuunnella! Luulisin!


      • itse en
        Cpap kirjoitti:

        Nauhoita hänen nukkumistaan yöllä tai koska kuorsaileekin! Kun hän sitten syö tai muuten siinä lepäilee, pistä nauhuri soimaan sanomatta mitään ja soita sitä kovalla äänellä! Anna hänen itse reagoida ja kysyä, että mitä mölyä tuo on! Vasta, kun kuulee sen itse, tajuaa, minkälaista se on vierestä kuunnella! Luulisin!

        Tuota nauhoitusta olen kyllä itsekkin ajatellut!

        Pitäisi vain virittää kakiki illalla salaa valmiiksi sängyn alle, että saisi todistusaineistoa kerättyä...-nauhoitteet eivät käy todisteina oikeudessa, voiko mieheni siis edelleen kiistää kaiken?

        Nyt sitten hermoilen sen takia, että tiedän meillä olevan jossain vanhan nauhurin, miutta MISSÄ???


      • ???
        Cpap kirjoitti:

        Anteeksi, jos sanamuoto ärsytti sinua! Usein "vietävät" eivät itse tiedosta olevansa sairaita. Tällöin jonkun pitää avittaa alkuun! Yritin vain auttaa! Ethän lukisi näitä keskusteluja enempää, jos ne sinua niin kiusaavat, että arvostelet jo muuta, kuin varsinaista asiaa!

        ..vaikuttaisi olevan taustalla monesti näissä tapauksissa kuin pelkästään kuorsaus..


      • akka vm-67
        ??? kirjoitti:

        ..vaikuttaisi olevan taustalla monesti näissä tapauksissa kuin pelkästään kuorsaus..

        Meillä ei ainakaan ole muita ongelmia kuin kuorsaaminen ja sen minulle, kuin miehellekkin tuoma väsymys.

        Kuorsaaja mukamas nukkuu yöt hyvin, ei useinkaan havaitse kuorsaavansa.Päivisin on armottoman väsynyt ja helposti rasittuu rintakipuun asti, ihemkun on työnsä jaksanut tehdä.Vapaa-ajalla sitten nukkuukin lähes kellon ympäri.

        Meillä ei läträtä viinaksien kanssa, ei ylipainoa ja talouskin on kunnossa, vain tuo yöaikainen häiriö synkistää mieltä.Ja mies kuuluu sarjaan, ei lääkäriin edes tosi sairaana...


      • Toisinaan täälläkin
        akka vm-67 kirjoitti:

        Meillä ei ainakaan ole muita ongelmia kuin kuorsaaminen ja sen minulle, kuin miehellekkin tuoma väsymys.

        Kuorsaaja mukamas nukkuu yöt hyvin, ei useinkaan havaitse kuorsaavansa.Päivisin on armottoman väsynyt ja helposti rasittuu rintakipuun asti, ihemkun on työnsä jaksanut tehdä.Vapaa-ajalla sitten nukkuukin lähes kellon ympäri.

        Meillä ei läträtä viinaksien kanssa, ei ylipainoa ja talouskin on kunnossa, vain tuo yöaikainen häiriö synkistää mieltä.Ja mies kuuluu sarjaan, ei lääkäriin edes tosi sairaana...

        HENGITYSKATKOKSET VOIVAT OLLA LÄHES MINUUTIN KAYTKOKSIA. MITEN HAPEN PUUTE VAIKUTTAA AIVOIHIN?
        SIITÄ ON MENTÄVÄ LÄÄKÄRIIN. JA MITEN VOI KÄYDÄ VÄSYNEELLE VAARALLISESSA TYÖSSA TAI LIIKENTEESSÄ? TIEDÄN MONTA ESIMERKKIÄ.


      • Cpap-laite
        akka vm-67 kirjoitti:

        Meillä ei ainakaan ole muita ongelmia kuin kuorsaaminen ja sen minulle, kuin miehellekkin tuoma väsymys.

        Kuorsaaja mukamas nukkuu yöt hyvin, ei useinkaan havaitse kuorsaavansa.Päivisin on armottoman väsynyt ja helposti rasittuu rintakipuun asti, ihemkun on työnsä jaksanut tehdä.Vapaa-ajalla sitten nukkuukin lähes kellon ympäri.

        Meillä ei läträtä viinaksien kanssa, ei ylipainoa ja talouskin on kunnossa, vain tuo yöaikainen häiriö synkistää mieltä.Ja mies kuuluu sarjaan, ei lääkäriin edes tosi sairaana...

        En halua maalata piruja seinille, mutta valmistaudu! Miehesi todennäköisesti ei elä kovin kauan!


      • akka vm-67
        Cpap-laite kirjoitti:

        En halua maalata piruja seinille, mutta valmistaudu! Miehesi todennäköisesti ei elä kovin kauan!

        Eipä ole uutinen tuo, olen itse sanonut miehelle, että en kyllä toivo, että ainakaan korahtaa hengiltä minun vieressäni, koska ei ota kuorsauta vakavasti...Loppuupahan kait ainakin kuorsaus:/

        Mites se menikään...kuolemaa kuittaa univelat...hmph, väsyneen mustaa huumoria....


    • HERÄNNYT KLO:3

      AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!
      Mies vetelee rennosti unta ja kroosaa, minkä kerkiää.
      Ei auta tökkiminen, kutittaminen, asennon vaihtaminen. EI AUTA MIKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN!
      Hermo kireellä napsuttelen, mitäs muutakaan, kun uni ei ota tullakseen, niin ei väkisin.
      Ollaan aamulla sitten, kun perhe herää hiukka väskää mutta lähes 16 vuotta tätä on jatkunut!

      • tiitu

        juu,ei se kuulkaa tottumalla miksikään muutu kun ukko sanoo et kyllä sää totut siihen mutta kohta 15vuotta oon kuunnellu joten nukumme toisessa päätä taloa minä lasten kanssa ja ukko yksin korsaa mutta saanpahan nukkua yöni rauhassa mitä nyt lapsilta sit saa nukkua älkää uskoko et siihen tottuu EI TOTU nimim. kokemusta on.


    • ---Tara---

      SEINÄJOEN KESKUSSAIRAALA

      KORVA-, NENÄ- JA KURKKUTAUTIEN TOIMINTAYKSIKKÖ






      UNIAPNEA

      Vähintään 10 sekunnin kestoinen hengityskatkos, joka johtuu ylähengitysteiden umpeenpainumisesta pallean liikkeiden jatkuessa (obstruktiivinen uniapnea)
      laukeaa vasta kun elimistön hälytysjärjestelmät herättävät nukkujan. Lihastonuksen palautuminen avaa hengitystiet nielussa
      nukkuessa nielun kudokset lihasrelaksaatiossa sisäänhengityksen aikana vetäytyvät sisäänpäin ja näin ahtauttavat hengitysteitä
      ilmavirtauksen loppuminen johtaa veren O2-laskuun ja CO2-nousuun, josta seuraa havahtuminen unesta, yöuni häiriintyy

      Tyypillisiä oireita:

      päiväaikainen väsymys
      nukahtelutaipumus
      katkonainen yöuni
      painajaisunet
      voimakas kuorsaus
      yöhikoilu
      keskittymiskyvyttömyys, ärtyisyys
      masennustaipumus
      impotenssi
      tihentynyt yöllinen virtsaamistarve
      rintakipu, rytmihäiriötuntemukset
      aivoverenkiertohäiriöt
      aamupäänsärky

      Löydökset:

      pitkä uvula
      usein ylipainoisuus
      veltto, pitkä suulaki
      ahdas nielu

      Konservatiivinen hoito:

      laihdutus
      asentohoito (vältettävä selinmakuuta)
      C-PAP- ylipainehoito: jatkuva ylipaine estää nukkuessa hengitettäessä ylähengitysteiden ahtautumisen
      kuorsauksen estolaite

      Operatiivinen hoito

      nenän väliseinän korjaus
      polyypien poisto / kuorikkoresektio
      kitarisaleikkaus
      nielurisaleikkaus
      UPP / UPPP
      ortognaattiset leikkaukset
      trakeostomia (harvinainen)

      • Avun saanut

        Pieni kommentti asialliseen listaan:

        Välttämättä asennon vaihdos ei auta, minä ainakin kuorsasin ihan missä asennossa tahansa.

        Suurimmat syyt ovat käsittääkseni rakenteelliset eli jos on onnistunut perimään pienen leuan ja ahtaan nielun, kuorsaa, vaikka olisi kuinka laiha.

        Kuorsauksen estolaitteella ilmeisesti tarkoitetaan kuorsauskiskoa. Se auttaa monia sellaisia kuorsaajia, joilla ei ole apneaa tai se on niin lievä, ettei CPAP-laitetta (ylipainehengityslaite) tarvita.

        Suuria leikkauksia käytetään nykyisin vähemmän (jos on korvalääkäriä uskominen), koska niistä ei ole pysyvää hyötyä. Minäkin pelkäsin leikkausta enkä siksi mennyt moneen vuoteen hakemaan apua miehen nalkutuksesta huolimatta. Nyt olen ollut puoli vuotta kuorsauskiskon onnellinen (ja pirteä!) käyttäjä. Suosittelen!


    • loppui se

      Kenties miehesi sairastaa uniapneaa. Kannattaa mennä tutkimuksiin. Mieheni sai laitteen, joka estää yölliset kuorsaukset ja hengityskatkokset ja niin molempien väsymys loppui!

    • Runqwist

      meeeee vitun nurkkaa häpee ja eti oma vitun miljonäärijussis joka ei kuorsaaaaaaa

    • Simpautaja

      Meillä oli sama vaiva sen kanssa ei kannata tuskilla Huomaa kuorsajalle ResMed laite on paras keksintö ruutin jälkeen. Keskus sairaalat jakavat niitä,mutta voit hankia omanki laiteen

    • ärsyttävää

      Juu, meillä aivan sama juttu, pari vuotta menikin kuorsaamatta, mutta nyt jotain aivan uskomatonta...lapsikin välillä heräilee kun mies törisee kun norsu:)ja pienessä asunnossa nukkuu ei pääse kuin saunaan, hih! Noh mutta vaikka se häiritseekin yöunia niin ei sitä miestä voi olla rakastamatta...ja vikojahan on itsessäkin. Kauniita ja levollisia unia sulle!!!

    • Apassi73

      Täs on meikä nukkunu koko tän vuoden olkkaris muijan kuorsauksen takii,eli ei toi oo mikää naisten oma ongelma

    • laittakaa

      äänipanellit johonkin huoneeseen, missä kukaan ei häiriinny nukkumisesta. Tosi tehokasta =)

    • krasu

      Oletko kokeillut laittaa korviin mitään kuten sellaiset pienet tupot joita saa apteekista, niitä on monenlaisia.

      Itse käytän E.A.R. Classic nimisiä. Niitä käyttävät ampujat sun muut, jos niitä ei voi aina käyttää niin edes joskus että olisi välillä yksi nukuttu yö. Niihin kyllä tottuu.

      Aikansa kutakin sano....

    • netta

      valitettavasti meillä ihmisillä on kuulo erilainen ja kuulotuntemukset,yhdyn täysin kirjoittajan kärsimyksiin,siinä ei pahemmin pysty nukkumaan,sellainen nenälaastari on keksitty mutta eri asia on vaan että laittaako ukko sen yöksi nokkaansa ja se on aika tehokaskin...

      • Rommaani Porista

        Jos oot nainen, niin istahda paljaalla pyllylläsi kuorsaavan miehen naamalle. Sitten kun naama on märkä, liimaa siihen sanomalehdestä leikattuja soiroja. Tämä laastari tuoksuu todennäköisesti hyvälle ja kuorsaaja saattaa herätä hyvin aktiivisena valmiina "niihin hommiin". Ellei herää, niin nukkuu tyynemmin ja on "täydessä vedossa" seuraavana päivänä jo aamulla.


      • Blondi Silicondi
        Rommaani Porista kirjoitti:

        Jos oot nainen, niin istahda paljaalla pyllylläsi kuorsaavan miehen naamalle. Sitten kun naama on märkä, liimaa siihen sanomalehdestä leikattuja soiroja. Tämä laastari tuoksuu todennäköisesti hyvälle ja kuorsaaja saattaa herätä hyvin aktiivisena valmiina "niihin hommiin". Ellei herää, niin nukkuu tyynemmin ja on "täydessä vedossa" seuraavana päivänä jo aamulla.

        Muuten oli tuo neuvosi kiva, mutta kokeiltuani sitä, minua alkoi kutittaa sieltä, ja kun nauroin, ukko heräsi, sitten se kysyi, mitä peliä tämä on, sanoin lukeneeni Suomi24:stä, mutta se halusi samaa uudelleen, ja niin meillä meni aamuun asti.


      • Rommaani Porista
        Blondi Silicondi kirjoitti:

        Muuten oli tuo neuvosi kiva, mutta kokeiltuani sitä, minua alkoi kutittaa sieltä, ja kun nauroin, ukko heräsi, sitten se kysyi, mitä peliä tämä on, sanoin lukeneeni Suomi24:stä, mutta se halusi samaa uudelleen, ja niin meillä meni aamuun asti.

        Mitä se vällii o, jos yö menee rattoisasti aamuu asti. Eihä mee kenenkää tartte lähtee aamul töihi. Jos tästä kuorsauksen poistokonstista o appuu, ni sitä vaa sit käyttämää; koskee nyös valkolaisii.


    • 33v kokeillut

      Kokeile kun kuorsaa:matki sian maiskuttelua, eli matki porsaan kutsuntaääntä - huulilla maiskuttele ja kovaa.Älä naura eikä töni!! Kuorsaus loppuu, maiksuttele myös suuta-matkien alitajunnassa kuulemaa ääntä.Olen kokeillut ja hauskaa oli. Hyviä unia!!

    • PÄÄHÄN

      RIITTÄÄ- Soita sille Staminaa

    • HÄN MYÖS

      Piereekö hän myös samanaikaisesti. Siinä vasta kestämistä. Vastavuoroisesti voit tietenkin koittaa itse pieraista aina kuorsauspuuskan aikaan. Näin peität häiritsevän kuorsausäänen oman pärisevän pierusi alle.

      • Tumma Heimo

        Näinhä myö toimitaa, kute vanhat on opettanu.

        Vasta nyt alkaa valkonaamat päästä intiaanien tasolle.

        Tiede on sekoittanu valkonaamoje päät. Nyt vasta 2000-luvulla ymmärretää emppiirisiä asioita. Tai jotkut ymmärtää. Taitaa jäätiköt sulaa, ennenku valkonaamat ymmärtää mammonan palvonnan olleen väärä valinta.


    • onneksi..

      Kuorsaus oli mulla ongelmana ja häiritsi vaimoa.Mulle tehtiin nielunlaajennus ultraäänellä,
      Eli lääkäriltä lähete erikoislääkäriin ja se anto
      ultraääntä 6:lla eri käyntikerralla, sattu ihan perkeleesti mutta n.puoli vuotta hoitojen jälkeen oli hiljaista, toinen vaihtoehto olis ollut leikkaus...Kannatti koska oma unen laatukin parani. Olen normaalipainoinen mies.

    • Seppio

      Kuulkas ny, itse kuorsaan ja kännissä vielä enemmän mutta olen antanut vaimolle ohjeen että nukkuu yönsä eikä kyttää kuorsaanko vai en.

      Jos tuota vaimoo oikeen alkaa ahistaan niin vaihdan nukkumaan toiselle puolen taloo tai meen mökille, ei taatusti kuulu kuorsaus eikä mikään muukaan ääni, ainut probleema syntyy tosin siitä että vaimo alkaa pitään toisenlaista konserttia jos parikin viikkoo pysyy "evakossa" ja lapset ja lapsenlapset alkaa naureskeleen koko hommaa.
      Lopuksi totean pitkäaikaisella kokemuksella teille kaikille jotka väittävät etteivät itse kuorsaa että väitätte muunnettua totuutta, jokainen kuorsaa elämänsä jossain vaiheessa, piste.

      • kentlemanni olet

        Joo, onneksi painut sinne mökilles, että vaimo parka saa edes joskus nukuttua yönsä rauhassa!
        Ymmärsinkö oikein ettei vaimosi pyydä sinua sieltä kotiutumaan.. hm, miksiköhän?
        Kyllä hullu saa olla muttei tyhmä!


      • Seppio
        kentlemanni olet kirjoitti:

        Joo, onneksi painut sinne mökilles, että vaimo parka saa edes joskus nukuttua yönsä rauhassa!
        Ymmärsinkö oikein ettei vaimosi pyydä sinua sieltä kotiutumaan.. hm, miksiköhän?
        Kyllä hullu saa olla muttei tyhmä!

        Siehän kentlemanni teit päätelmiä että hulluutta tai tyhmyyttä. revis tästäkin huumoria.
        Se vaimoparka jonka epäilet saavan nukuttua hyvin silloin kuin olen poissa on ankarasti nyreissään kun ei pääse käpertymään kainaloon, hän on tehnyt niin jo pitkästi yli 30 v.

        Kirjoitukseni olikin tarkoitus herätellä kysymystä siitä miksi "kuorsaus" häiritsee toista osapuolta niin ankarasti että siitä tehdään mahottoman iso asia.

        Olen itse kuunnellut itseäni paljon vanhempien ihmisten katuvan tätä kitinää kuorsauksesta vasta sitten kun se toinen osapuoli on poistunut manan maille tai hopeet on jaettu pitkän liiton jälkeen, siis vasta sitten kun on auttamatta myöhäistä todetaan että olis sitä kuorsausta vieläkin jaksanut kuunnella.
        Lienekkö sinun mielestä hulluutta tai tyhmyyttä, päätä ite.


      • hyvinkin
        Seppio kirjoitti:

        Siehän kentlemanni teit päätelmiä että hulluutta tai tyhmyyttä. revis tästäkin huumoria.
        Se vaimoparka jonka epäilet saavan nukuttua hyvin silloin kuin olen poissa on ankarasti nyreissään kun ei pääse käpertymään kainaloon, hän on tehnyt niin jo pitkästi yli 30 v.

        Kirjoitukseni olikin tarkoitus herätellä kysymystä siitä miksi "kuorsaus" häiritsee toista osapuolta niin ankarasti että siitä tehdään mahottoman iso asia.

        Olen itse kuunnellut itseäni paljon vanhempien ihmisten katuvan tätä kitinää kuorsauksesta vasta sitten kun se toinen osapuoli on poistunut manan maille tai hopeet on jaettu pitkän liiton jälkeen, siis vasta sitten kun on auttamatta myöhäistä todetaan että olis sitä kuorsausta vieläkin jaksanut kuunnella.
        Lienekkö sinun mielestä hulluutta tai tyhmyyttä, päätä ite.

        Joo, on se kumma että vaimos on niin tyhmä, että sinun kuorsauksesi takia valvoneena (ties kuinka pitkään) kehtaa vielä valittaa sulle?

        Kyllä net jotku on vain niin kiittämättömiä...

        Ja siinä vaiheessa kun on pari metriä multaa päällä, se paskempiki puoliso muuttuu niin ihananaksi -mutta hyvähän se on sanoa kun ei ennää tartte kuunnella!

        Mene seppio hoitoon!


      • Seppio
        hyvinkin kirjoitti:

        Joo, on se kumma että vaimos on niin tyhmä, että sinun kuorsauksesi takia valvoneena (ties kuinka pitkään) kehtaa vielä valittaa sulle?

        Kyllä net jotku on vain niin kiittämättömiä...

        Ja siinä vaiheessa kun on pari metriä multaa päällä, se paskempiki puoliso muuttuu niin ihananaksi -mutta hyvähän se on sanoa kun ei ennää tartte kuunnella!

        Mene seppio hoitoon!

        Hei sinä joka kirjoittelet tyhmyyttäpä hyvinkin otsikolla, yks neuvo sulle, hommaa ittelles puoliso ja sen mukana elämä, junou.


      • Tumma Heimo
        Seppio kirjoitti:

        Hei sinä joka kirjoittelet tyhmyyttäpä hyvinkin otsikolla, yks neuvo sulle, hommaa ittelles puoliso ja sen mukana elämä, junou.

        Jos on noin pitkä liitto, niin on jo varmaan lapset häipyneet pois. Sitten vaan omat makuukamarit kummallekin.

        Onneksi kuulokin heikkenee iän myötä.


      • Luomu-Lordi
        Tumma Heimo kirjoitti:

        Jos on noin pitkä liitto, niin on jo varmaan lapset häipyneet pois. Sitten vaan omat makuukamarit kummallekin.

        Onneksi kuulokin heikkenee iän myötä.

        Kun näitä viestejä lukee, niin päätin heittää oman kommenttini mukaan. Ei tässä mitään järkeä ole, mutta eipä ole ollut muillakaan kirjoittajilla.


      • onneksi tarvi
        Seppio kirjoitti:

        Hei sinä joka kirjoittelet tyhmyyttäpä hyvinkin otsikolla, yks neuvo sulle, hommaa ittelles puoliso ja sen mukana elämä, junou.

        kun sellainen on jo , ja myöskin huomaavainen ja rakastava mies onkin.
        Eipä onneksi tartte pelkästään sinun typeristä kirjoituksista päätellä, että KAIKKI miehet olisivat täydellisiä ääliöitä!


    • poola

      Omakin mieheni kuorsaa, eikä todellakaan johdu ylipainosta, viinasta tai muuten epäterveellisistä elämäntavoista.. Hän on kuorsannut koko pienen ikänsä.. Ensi viikolla hän on menossa nielurisaleikkaukseen, koska ne ovat todella isot. Ihmettelemme vain miksi niitä ei ole jo lapsena leikattu.. ??? Toivottavasti auttaa kuorsaukseen..

    • januli

      Meillä meni siihen, että eri huoneessa nukutaan. Ei työn teosta tullut mitään, kun nukkuu vain kaksi tuntia.

      • näin on!

        Eri huoneisiin vaan ja ovet kiinni..
        Toimii jo itse olen kymmenen vuotta nukkunut yksin. :))


      • Luomu-Lordi
        näin on! kirjoitti:

        Eri huoneisiin vaan ja ovet kiinni..
        Toimii jo itse olen kymmenen vuotta nukkunut yksin. :))

        Jos kestävää kehitystä haetaan, on ainoa mahdollisuus omat makuuhuoneet. Eikä se ole paha; parisuhde toimii vaikka olisi eri asunnot.


    • PIRAJA

      Saman asian kanssa olen elänyt n. 20v
      ota ihmeessä korvatulpat käyttöön, jos ei kokonaan vaienna ääntä, niin ainakin huomattavasti pienetää desipelejä.
      Sellaiset pehmeät keltaiset, earl, vai mitkä lieneekään.
      nimim. kokemusta on

    • kurnaali

      kannattais harrastaa ulkoilua ja uimista. Ne saa iloa ja kuntoa elämään. Ja uimisesta on tosiaan apua.

    • mutta

      minkäs teet?
      Kiitos kaikille hyvien neuvojen antajille, asia etenee -hitaasti mutta varmasti.
      Nyt rakas mieheni on lähdössä viikon työkomennukselle, joten taidan nukkua vähän "varastoon"!
      Mukavat syksyn jatkot kaikille!

    • eltsuV

      Mies kävi hankkimassa Nukkula- kuorsauskiskon Hesasta. Siihen loppui mun valvominen. Ennen joduin heräämään monta kertaa yössä "jyrinään" ja pinna paloi ... . Nyt on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto!

    • kysyn vaan

      onko silencestä ollu apua? vai onko snorenz parempi?

    • tällä mulla loppui

      Nyt kaikki korva kuulolla jotka haluatte että kuorsaus loppuu...Tilanne oli meidän perheessä jo se että jouduin nukkumaan yläkerrassa. Kertakaikkiaan vaimo ei enää kestänyt kuorsaustani. Ongelma se että nukuin aina selälläni ja kuorsaus oli väistämätön tosi asia...ohessa linkit jolla loppui.
      Tyyny on aivan mahtava muunmuassa ozbaby Turussa myi tuotetta ja moni muukin. Kallis on mutta toimii.
      http://www.bumbeez.com/Doomoo-Buddy-imetystyyny-Light-Pink-Taupe
      ja tuossa kisko jonka tilasin Ebaysta hinta lähetyksineen 14€

      http://viewitem.eim.ebay.fi/STOP-SNORING-MOUTHPIECE-ANTI-SNORE-DEVICE-SLEEP-AID-NEW/130518458694/item

      Nyt on vihdoin hiljaista ja itsekin nukun aivan loistavasti töyden yön unia.
      Suosittelen kaikille lämpimästi.
      Tyynyn ansiosta nukun nyt kyljelläni ja tyyny mukautuu mahtavasti Tulee ns. ihanne asento kyljellään ja suu kisko auttaa leukaa eteenpäin.
      En ole vielä uskaltanut koittaa, mutta luulen että kiskon voin jättää pois kun nnyt kerran pysyn kyljelläni koko ajan.
      Eli nyt kipin kapin ostamaan miehelle lahjaksi "Buddy" imetystyyny...
      Ei ne kumminkaan itse sitä kehtaa ostaa!!!!

    • Anonyymi

      Olen 10v tyttö ja itellä menee hermot kun isäni kuorsaa joudun nukkumaan vaatehuoneessa en kestä selkä jumissa niskat jumissa että kiva!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe