Algerialainen aviopuoliso!

Mimmu

Pyöriikö täällä palstoilla ketään, kenellä on algerialainen aviopuoliso? Ihan vaan mielenkiinnosta täällä kyselen kuinka teillä on lasten kasvatuksen periaatteet menneet yhteen? Onko samanlainen näkökanta asioihin vai onko tullut ristiriitoja jossain vaiheessa lapsiin liittyen?

Olen kuullut niin paljon "kauhujuttuja" siitä kun lapsi syntyy perheeseen ja puoliso on eri kultturista että konflikteja tulee ja kasvatuksen kanssa tulee ristiriitoja. Silti ei meidän perheessä ainakaan vielä ole tultu törmäyskurssille vaan lapset kasvatetaan yhteisymmärryksessä,rakkautta ja rajoja tasapainoisesti. Mies antaa oman panoksensa lasten hoitoon eikä mitään "kummallisuuksia" ole tullut eteen (luin tuolta jostain että jossain maassa olisi tapana leikata vastasyntyneen hiukset tai jtn.??) Tietenkin jokainen tyylillään ja kyllähän niitä "omituisia" tapoja varmaan suomalaisestakin kulttuurista löytyy, niitä ei vaan itse hoksaa kun koko ikänsä täällä asunut.

Ainoa, mikä meillä ehkä jollain lailla poikkeaa "tavallisesta suomalaisesta käytännöstä" on se, ettei lapsiamme kasteta kirkkoon eikä sianlihaa syödä. Mietinkin tässä että onko algerialaiset muutenkin ehkä hieman "maallistuneita" joihinkin maihin nähden vai meneekö se yksinkertaisuudessaan vaan niin että niin on monta tapaa kuin on yksilöäkin?

14

4795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coucou

      puoliso ja ollaan 6 viikon ikäisen pojan vanhemmat. Vielä ei kyllä ole mitään konflikteja ehtinyt syntyä kun on nuo kasvatuspuuhat ihan aluillaan, mutta keskusteluiden pohjalta olen aikalailla luottavainen tulevan suhteen. Meillä myös mies osallistuu vauvan hoitoon ihan täysillä ja oli jopa koko synnytyksen ajan mun mukana!

      Käsittääkseni algerialaiset ovat saaneet aika paljon vaikutteita ranskalaisilta, eivätkä siis ole sieltä kaikista kiihkoilevammasta päästä kun muslimivaltioita ajatellaan. Toki eroja on myös alueellisesti maan sisällä, sekä ihan perhetaustasta riippuen. Toiset perheet ovat uskonnollisempia ja "tapojensa orjia" enemmän kuin toiset.

      • Mimmu

        Meilläkin mies oli mukana synnytyksen alusta loppuun saakka. Ja täytyy sanoa, että hienosti hoiti homman..:) Jaksoi pitää kädestä ja pyyhkiä "tuskan hikeä" otsalta. Leikkasi jopa napanuoran ja hoiti ensimmäisen kylvetyksen. Positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.

        Onnea teille pienokaisen johdosta ja lämpöistä alkusyksyä! :)


      • totuuson toinen
        Mimmu kirjoitti:

        Meilläkin mies oli mukana synnytyksen alusta loppuun saakka. Ja täytyy sanoa, että hienosti hoiti homman..:) Jaksoi pitää kädestä ja pyyhkiä "tuskan hikeä" otsalta. Leikkasi jopa napanuoran ja hoiti ensimmäisen kylvetyksen. Positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.

        Onnea teille pienokaisen johdosta ja lämpöistä alkusyksyä! :)

        Niin alku aina kaunis,mutta loppu tässä.
        Lukekaapas tämä www.10points.fi


      • coucou
        totuuson toinen kirjoitti:

        Niin alku aina kaunis,mutta loppu tässä.
        Lukekaapas tämä www.10points.fi

        jaa että tuoko on minun ja Mimmun väistämätön tulevaisuus?!?!? Ärsyttää suunnattomasti kun aina yleistetään...jos ihminen (etenkin mies) on muslimi niin hän ei voi olla länsimaisesti ajateltuna kunnon aviomies ja isä vaan joku vika täytyy löytyä! Tämän kuvan luomisessa on kyllä medialla suuri vaikutus kun ei lehdistä koskaan saa lukea onnellista tarinaa kristitty-muslimiperheestä.

        Käsittääkseni suurin osa suomalaisista on luterilaisia, mutta aikalailla löytyy näitä epäkelpoja yksilöitä täältäkin. Kuinkahan moni nainen saa elää hallinnan ja väkivallan uhan alla? Ja uhan luojana on ihan se ikioma suomalainen mies!!


      • coucou
        Mimmu kirjoitti:

        Meilläkin mies oli mukana synnytyksen alusta loppuun saakka. Ja täytyy sanoa, että hienosti hoiti homman..:) Jaksoi pitää kädestä ja pyyhkiä "tuskan hikeä" otsalta. Leikkasi jopa napanuoran ja hoiti ensimmäisen kylvetyksen. Positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.

        Onnea teille pienokaisen johdosta ja lämpöistä alkusyksyä! :)

        Kiinnostaisiko sinua kenties pitää yhteyttä esim. sähköpostitse? Mulle voi laittaa viestiä osoitteeseen [email protected].


      • Mimmu
        coucou kirjoitti:

        Kiinnostaisiko sinua kenties pitää yhteyttä esim. sähköpostitse? Mulle voi laittaa viestiä osoitteeseen [email protected].

        Ensinnäkin tuon linkin olen jo löytänyt monikultturiset suhteet-palstalta eli joku on ilmeisesti ottanut työkseen linkittää "totuuksia" sinne tänne? Ja toinen asia tuohon sivustoon liittyen... sinä, kuka tämän oletkaan tänne linkittänyt niin oletko lukenut sivustoja kokonaan läpi vai pelkästään etusivun kirjeen? Ei ole asiat niin mustavalkoisia kuin joskus ehkä pikaistuksissaan ajatellaan. Itse en ainakaan tuon sivuston perusteella menisi sanomaan että yksi ja ainoa syyllinen olisi mies. Luepa vähän tarkemmin ja mieti vasta sitten.... ja kaikki tuohan olisi voinut tapahtua kenen tahansa avioparin välillä, eikö niin? Siis huoltajuuskiista, ym.?

        Olen huomannut että täällä palstoilla pyörii paljon ihmisiä (tai muutama ihminen nimimerkin vaihdon turvin) jotka tykkäävät kovasti etsiä tilastoja, eri linkkejä, ym. jotka jollain tapaa vahvistaisivat heidän OMAA käsitystään monikulttuurisista suhteista ym. Olisipa mielenkiintoista nähdä, millaisia nämä ko. ihmiset ovat irl. Ja millainen heidän TODELLINEN elämäntilanteensa on...

        Mutta nyt... täytyy mennä kun nuorimmainen tuossa kaipailee. Coucou; laitan sinulle sähköpostia tulemaan tässä kun on aikaa mutta voi olla ettei ehdi tälle päivälle. Siihen asti moi...:)


      • Mimmu
        Mimmu kirjoitti:

        Ensinnäkin tuon linkin olen jo löytänyt monikultturiset suhteet-palstalta eli joku on ilmeisesti ottanut työkseen linkittää "totuuksia" sinne tänne? Ja toinen asia tuohon sivustoon liittyen... sinä, kuka tämän oletkaan tänne linkittänyt niin oletko lukenut sivustoja kokonaan läpi vai pelkästään etusivun kirjeen? Ei ole asiat niin mustavalkoisia kuin joskus ehkä pikaistuksissaan ajatellaan. Itse en ainakaan tuon sivuston perusteella menisi sanomaan että yksi ja ainoa syyllinen olisi mies. Luepa vähän tarkemmin ja mieti vasta sitten.... ja kaikki tuohan olisi voinut tapahtua kenen tahansa avioparin välillä, eikö niin? Siis huoltajuuskiista, ym.?

        Olen huomannut että täällä palstoilla pyörii paljon ihmisiä (tai muutama ihminen nimimerkin vaihdon turvin) jotka tykkäävät kovasti etsiä tilastoja, eri linkkejä, ym. jotka jollain tapaa vahvistaisivat heidän OMAA käsitystään monikulttuurisista suhteista ym. Olisipa mielenkiintoista nähdä, millaisia nämä ko. ihmiset ovat irl. Ja millainen heidän TODELLINEN elämäntilanteensa on...

        Mutta nyt... täytyy mennä kun nuorimmainen tuossa kaipailee. Coucou; laitan sinulle sähköpostia tulemaan tässä kun on aikaa mutta voi olla ettei ehdi tälle päivälle. Siihen asti moi...:)

        Kysyisin vielä sinulta "Totuus on toinen" että mihin perustat tuon linkin levittämisen? Ajatteletko asian siltä kantilta että äiti on ollut lapsineen "vankina" sen kolme vuotta Algeriassa? Muutama asia ihmetyttää.. miten äiti ja lapset voivat olla vankeina Algeriassa jos isä on sillä hetkellä Suomessa? Äidin lähettämät sähköpostit eivät vaikuta kovin "vangitun naisen" kirjoittamilta vai? Miksi lapset olivat niin kovin onnellisen näköisiä valokuvissa? Mikä siinä on väärin jos isä haluaa lapset luoksensa Suomeen asumaan, pois Algeriasta?

        Siis mikä on pointtisi?? Missä tässä nyt mättää?


      • asnass
        Mimmu kirjoitti:

        Kysyisin vielä sinulta "Totuus on toinen" että mihin perustat tuon linkin levittämisen? Ajatteletko asian siltä kantilta että äiti on ollut lapsineen "vankina" sen kolme vuotta Algeriassa? Muutama asia ihmetyttää.. miten äiti ja lapset voivat olla vankeina Algeriassa jos isä on sillä hetkellä Suomessa? Äidin lähettämät sähköpostit eivät vaikuta kovin "vangitun naisen" kirjoittamilta vai? Miksi lapset olivat niin kovin onnellisen näköisiä valokuvissa? Mikä siinä on väärin jos isä haluaa lapset luoksensa Suomeen asumaan, pois Algeriasta?

        Siis mikä on pointtisi?? Missä tässä nyt mättää?

        Aluksi naisella ja lapsilla varmaan on voinut olla kaikki hyvin,mutta kaikki on muuttunut myöhemmin.Selvästi jutusta paljastuu joku nainen puolustamassa miestä lähestymiskieltoasiassa.Ei lähetystöt auta kuin tosi vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä.Jos lapselta uhkaa kädet ja jalat katkaista,ehkä tämä on tapa ratkaista perheessä esiintyviä ongelmia algerialaiseen tapaan.


      • Pelästynyt
        asnass kirjoitti:

        Aluksi naisella ja lapsilla varmaan on voinut olla kaikki hyvin,mutta kaikki on muuttunut myöhemmin.Selvästi jutusta paljastuu joku nainen puolustamassa miestä lähestymiskieltoasiassa.Ei lähetystöt auta kuin tosi vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä.Jos lapselta uhkaa kädet ja jalat katkaista,ehkä tämä on tapa ratkaista perheessä esiintyviä ongelmia algerialaiseen tapaan.

        Pitäkää lapsestanne huolta ja katsokaa tarkkaan puolisonne tekemisiä.

        Lapsen kasvattaminen on tärkeää,passi asia on toinen.Suomen kansalaisuus pitää olla ja passi kannattaa säilyttää siten ettei isä vie tyttöä pois maasta.

        Monet vaikeudet ovat alkaneet siitä kun on alettu käydä isän kotona lapsen kera.

        Kirjoitan tätä kokemuksesta.Jos miehenne merkkauttaa lapsen passiinsa,olkaa tarkkana.Minä en vaihtanut uskontoani jolloin neljän vuoden jälkeen tilanne muuttui täysin.

        En huomannut mitään erikoista kotona pysymistä koska olin muutenkin koti-ihminen,mutta kun lapsen kanssa ei ollut muut kuin minä.Lapsen ollessa puhumis ikäinen,alkoi mieheni kulkea lapsen kanssa vierailuilla ystäviensä luona ja hyvin usein jouduin jäämään kotiin.

        Toivotan kuitenkin onnea kaikille avioon aikoville.


      • skun Alia
        Pelästynyt kirjoitti:

        Pitäkää lapsestanne huolta ja katsokaa tarkkaan puolisonne tekemisiä.

        Lapsen kasvattaminen on tärkeää,passi asia on toinen.Suomen kansalaisuus pitää olla ja passi kannattaa säilyttää siten ettei isä vie tyttöä pois maasta.

        Monet vaikeudet ovat alkaneet siitä kun on alettu käydä isän kotona lapsen kera.

        Kirjoitan tätä kokemuksesta.Jos miehenne merkkauttaa lapsen passiinsa,olkaa tarkkana.Minä en vaihtanut uskontoani jolloin neljän vuoden jälkeen tilanne muuttui täysin.

        En huomannut mitään erikoista kotona pysymistä koska olin muutenkin koti-ihminen,mutta kun lapsen kanssa ei ollut muut kuin minä.Lapsen ollessa puhumis ikäinen,alkoi mieheni kulkea lapsen kanssa vierailuilla ystäviensä luona ja hyvin usein jouduin jäämään kotiin.

        Toivotan kuitenkin onnea kaikille avioon aikoville.

        Kannattaisi varmaan olla tekemättä lapsia miehen kanssa, jos ei luota tähän.
        Vaiko haluat kauniita algerialaisia lapsia suomeen, jotka kasvatetaan suomalaisittain. Hanki ne suomalaisen miehen kanssa! Viva Finlandia!
        Jos haluat lapsia algerialaisen miehen kansa tutustu ensin kulttuuriin,miehen perheeseen ja anna lapselle kaksi hienoa kulttuuria ja passit algerian /suomalainen sekä kunnon kielitaito.

        Ihmettelee Alia yli 30-vuotta naimisissa algerialaisen miehen kanssa.


    • Suhina67

      Vastaan nyt, vaikka mieheni onkin Tunisiasta eli Algerian naapurimaasta. Kuitenkin aika samanlaisesta kulttuuripiiristä :)
      Olemme olleet naimisissa 13 vuotta ja asuneet nyt puolitoista vuotta täällä Tunisiassa. Lapsia on 4, ja ainakin meillä elämä on ollut aivan tavallista perhe-elämää. Mitään suuria eroavaisuuksia ei ole ollut, koska arvomaailmamme on samanlainen. Samoin lasten kasvatusasioissa olemme samoilla linjoilla.

      Suomessa asuessamme olimme koko perhe kirjoilla väestörekisterissä, mieheni on hyvin maallistunut muslimi, kuten suurin osa Pohjois-Afrikkalaisista. Olemme lomailleet ennen tänne muuttoa molemmat täällä lasten kanssa ilman mitään ongelmia.

      Kyllä se on juuri niin kuin kirjoititkin, että jokaisella on omat tapansa. Oikein hyvää syksyn jatkoa teidän perheelle!

      • Mimmu

        näinhän se taitaa mennä että jokainen tyylillään. :) Kiitos vaan Suhina vastauksestasi, olen silloin tällöin lueskellut juttujasi ja mielenkiintoista niitä on lukea. :) Ja Coucou; en vieläkään ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sinulle sähköpostia, on ollut aikamoista kiirettä tässä. Kirjoittelen heti kun ehdin pidemmäksi ajaksi koneelle.

        Lapsista vielä sen verran että onhan niitä tapauksia jossa isä on ottanut/yrittänyt ottaa lapset itselleen ja vienyt ulkomaille kun ero on tullut tmv. mutta ei tuossakaan asiassa kannattaisi lähteä yleistämään. Ne on TODELLA ikäviä juttuja ja ok, jos jotkut haluaa siitä varoitella. Mutta esim. minä törmäsin neuvolassa tähän asiaan kun raskaana ollessani, neuvolan hoitaja kysyi minulta suoraan, että onko mahdollisuutta että isä kaappaisi lapsen pois Suomesta. Kyllä se veti hiljaiseksi. Ei sillä että olisin edes alkanut pohtimaan sitä mahdollisuutta vaan sen takia että onko se noin "yleistynyt" ihmisten mielessä, että jos lapsella on ulkomaalainen isä, niin mukana tulee automaattisesti kaappauksen uhkakin. En tiedä, miten joku toinen siihen kommenttiin olisi suhtautunut mutta itselleni jäi kyllä paha maku suuhun. Kun kaiken lisäksi tämä rouva oli joka kerta mieheni mukana ollessa, niin mielinkielin hänelle...

        Mutta nyt vetäydyn tästä keskustelusta pois, yleensä jossain vaiheessa taitaa joka keskustelu kääntyä täällä ikävän sävyiseksi. Kuulasta syksyn alkua teille ja kiitos vastauksista! :)

        Ps. Suhina; olisitko kiinnostunut vaihtamaan mailia silloin tällöin? Olen kotiäitinä tällä hetkellä ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin niin välillä on pitkiä aikoja etten koneelle oikein ehdi/jaksa mutta kiva olisi kuitenkin ihmisten kanssa vaihdella ajatuksia aina kun aikaa riittää.


      • Suhina67
        Mimmu kirjoitti:

        näinhän se taitaa mennä että jokainen tyylillään. :) Kiitos vaan Suhina vastauksestasi, olen silloin tällöin lueskellut juttujasi ja mielenkiintoista niitä on lukea. :) Ja Coucou; en vieläkään ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sinulle sähköpostia, on ollut aikamoista kiirettä tässä. Kirjoittelen heti kun ehdin pidemmäksi ajaksi koneelle.

        Lapsista vielä sen verran että onhan niitä tapauksia jossa isä on ottanut/yrittänyt ottaa lapset itselleen ja vienyt ulkomaille kun ero on tullut tmv. mutta ei tuossakaan asiassa kannattaisi lähteä yleistämään. Ne on TODELLA ikäviä juttuja ja ok, jos jotkut haluaa siitä varoitella. Mutta esim. minä törmäsin neuvolassa tähän asiaan kun raskaana ollessani, neuvolan hoitaja kysyi minulta suoraan, että onko mahdollisuutta että isä kaappaisi lapsen pois Suomesta. Kyllä se veti hiljaiseksi. Ei sillä että olisin edes alkanut pohtimaan sitä mahdollisuutta vaan sen takia että onko se noin "yleistynyt" ihmisten mielessä, että jos lapsella on ulkomaalainen isä, niin mukana tulee automaattisesti kaappauksen uhkakin. En tiedä, miten joku toinen siihen kommenttiin olisi suhtautunut mutta itselleni jäi kyllä paha maku suuhun. Kun kaiken lisäksi tämä rouva oli joka kerta mieheni mukana ollessa, niin mielinkielin hänelle...

        Mutta nyt vetäydyn tästä keskustelusta pois, yleensä jossain vaiheessa taitaa joka keskustelu kääntyä täällä ikävän sävyiseksi. Kuulasta syksyn alkua teille ja kiitos vastauksista! :)

        Ps. Suhina; olisitko kiinnostunut vaihtamaan mailia silloin tällöin? Olen kotiäitinä tällä hetkellä ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin niin välillä on pitkiä aikoja etten koneelle oikein ehdi/jaksa mutta kiva olisi kuitenkin ihmisten kanssa vaihdella ajatuksia aina kun aikaa riittää.

        osoite [email protected]


      • muuttuvat...
        Mimmu kirjoitti:

        näinhän se taitaa mennä että jokainen tyylillään. :) Kiitos vaan Suhina vastauksestasi, olen silloin tällöin lueskellut juttujasi ja mielenkiintoista niitä on lukea. :) Ja Coucou; en vieläkään ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sinulle sähköpostia, on ollut aikamoista kiirettä tässä. Kirjoittelen heti kun ehdin pidemmäksi ajaksi koneelle.

        Lapsista vielä sen verran että onhan niitä tapauksia jossa isä on ottanut/yrittänyt ottaa lapset itselleen ja vienyt ulkomaille kun ero on tullut tmv. mutta ei tuossakaan asiassa kannattaisi lähteä yleistämään. Ne on TODELLA ikäviä juttuja ja ok, jos jotkut haluaa siitä varoitella. Mutta esim. minä törmäsin neuvolassa tähän asiaan kun raskaana ollessani, neuvolan hoitaja kysyi minulta suoraan, että onko mahdollisuutta että isä kaappaisi lapsen pois Suomesta. Kyllä se veti hiljaiseksi. Ei sillä että olisin edes alkanut pohtimaan sitä mahdollisuutta vaan sen takia että onko se noin "yleistynyt" ihmisten mielessä, että jos lapsella on ulkomaalainen isä, niin mukana tulee automaattisesti kaappauksen uhkakin. En tiedä, miten joku toinen siihen kommenttiin olisi suhtautunut mutta itselleni jäi kyllä paha maku suuhun. Kun kaiken lisäksi tämä rouva oli joka kerta mieheni mukana ollessa, niin mielinkielin hänelle...

        Mutta nyt vetäydyn tästä keskustelusta pois, yleensä jossain vaiheessa taitaa joka keskustelu kääntyä täällä ikävän sävyiseksi. Kuulasta syksyn alkua teille ja kiitos vastauksista! :)

        Ps. Suhina; olisitko kiinnostunut vaihtamaan mailia silloin tällöin? Olen kotiäitinä tällä hetkellä ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin niin välillä on pitkiä aikoja etten koneelle oikein ehdi/jaksa mutta kiva olisi kuitenkin ihmisten kanssa vaihdella ajatuksia aina kun aikaa riittää.

        Ikävä kyllä siis asiat, tilanteet ja ihmiset muuttuvat. Minäkin aikoinaan naureskelin ja jopa suutuinkin kun ihmiset puhuivat jostain kaappauksen uhasta. Olin 100 % varma ettei mies tulisi koskaan sellaista tekemään. Vaan kappas, kuusi vuotta myöhemmin tämä on nyt todellinen uhka.

        Elikkä koskaan ei pidä sanoa ei koskaan ja muistaa että mikään ei ole pysyvää. Vain itseensä sitä voi loppupeleissä luottaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe