Minkä ikäisenä kääpiökoirat ovat täysikokoisia? Pienemmät koirathan kasvavat täyteen mittaansa nuorempina kuin esimerkiksi jättirodut, jotka ovat "aikuisia" vasta pari vuotiaana. Itselläni on 5 kk vanha kääpiökoira, ja mietin, kuinka paljon se tuosta vielä kasvaa ja vankistuu.
Minkä ikäisenä täysikokoinen?
2
2453
Vastaukset
- Ransu
Kun kävimme eläinlääkärillä niin minulle kerrottiin että pienten koirien luut kasvavat umpeen n.8kk iässä ja sen jälkeen koira ei enää kasva.Se piti paikkansa ainakin meidän koiran kohdalla,kasvu pysähtyi kuin seinään kun poika oli 8kuukautta =)
- chihut
Meillä chihut on usein kasvanut aikuiskokoonsa ennen vuoden ikää,mutta "vantteroituneet" aina 2 vuotiaaksi asti. Esim.yksi tytöistä tuli meille 1v6kk;tta vanhana ja painoi 2,1kg. Lopullinen paino on kuitenkin 2,5kg eikä tyttö tosiaankaan ole lihava! Samoin on ollut meidän omilla pennuilla melkein kaikilla. Ainoastaan 2 kuudesta ei ole vantteroitunut vuoden iän jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432160Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1821948- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78869Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44855Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701