Rikolliset & vasikointi

Who is bad?

Poimin tuolta sittarikeskustelusta seuraavan Kiaran kirjoittaman kommentin:

"Jos kukaan ei vasikoisi ei rikollisiakaan saataisi kiinni. Minähän vasikoin jos aihetta on. Jos joku ei hyväksy, olkoon hyväksymättä. Ei se minun elämääni kaada ;)"

Tarviiko teidän mielestänne niitä rikollisia saada kiinni? Olen itse kaupassa töissä, tosin stadissa, mutta itse vain käännän pääni pois jos näen jonkun varastavan.

En oikein tiedä toiminko moraalisesti oikein vai väärin. Toisaalta työhöni kuuluisi toimia ohjeiden mukaan, mutta toisaalta myöskin ymmärrän näitä näpistelijöitä. Eivät he huvikseen varastele. Enkä edes usko, että näpistelyllä pystyisi edes tekemään tiliä, vaikka sitä harrastaisi 8 tuntia päivässä.

Ajattelen, että köyhällä opiskelijalla on rikkaat mutta pihit vanhemmat, eikä ole rahaa ruokaan. Tai vanhalla mummolla on liian pieni eläke, josta lapsenlapset käyvät siitäkin ruinaamassa kermat päältä ja sitten ei ole varaa edes ruokaan. Tai keski-ikäinen mies on joutunut työttömäksi, pankki vie kaikki rahat velkoihin ja sossu ei anna rahaa ja nälkä on armoton.

Ei kai se nyt niin vakavaa ole, jos vaikkapa maitopurkki maksaa sentin pari enemmän , pääasiahan pitäisi olla, että kaikilla olisi syödäkseen? Tulisihan yhteiskunnan vähäosaisia auttaa, kun yhteiskunta ei sitä asiaa tunnu hoitavan?

51

3635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasikoinnista seuraavaa:

Sananlaskut 25:9: " Riitele oma riitasi vastapuolen kanssa, mutta toisen salaisuutta älä ilmaise ". KR 33/38

" Hoida oma riitasi vastapuolesi kanssa, muiden asioita älä mene kertomaan ". KR 92

Eli Raamattu kieltää suoraan koko vasikoinnin... Tosin on syytä muistaa, että Kymmenen Käskyä sanoo, että: " Älä varasta ", mutta se ei ole varkauden näkijän asia... Näin on näppylät.

• ..........

"Jos kukaan ei vasikoisi ei rikollisiakaan saataisi kiinni. Minähän vasikoin jos aihetta on. Jos joku ei hyväksy, olkoon hyväksymättä. Ei se minun elämääni kaada ;)"

Tähän vastaan että ei välttämättä "kaada" mutta voi lopettaa sen elämän. Vasikoippa joku esim. rikollisjärjestön jäsen niin eiköhän kaikki tajua että siitä seuraa kidutusta ja lopulta lähtee "vasikan" henki! "vasikan" sukulaiset tai muut perheenjäsenet voivat joutua myös tilille. Näitä kosto juttuja saa lukea lehdistä aivan tarpeeksi nykyään. Pääsee helpomalla kun ei nää eikä kuule mitään.
      Tietysti kaikilla on omat mielipiteensä ja jokainen tekee omat ratkaisunsa.

• Vasikkaa

Vankilat on täynnä vasikoita eikä heille ole käynyt kuinkaan

• .............
        Vasikkaa kirjoitti:

Oletko ollut katsomassa? Vai onko tämä yksi naivi ajatus!?! Linnassakin on ns. pelkuriosastot. Ovat eristyksissä muista.

• QBB
        ............. kirjoitti:

Oletko ollut katsomassa? Vai onko tämä yksi naivi ajatus!?! Linnassakin on ns. pelkuriosastot. Ovat eristyksissä muista.

Jep siellä ovat kaikki siviilin "pahikset" ja "kovat" kundit

• spa
        Vasikkaa kirjoitti:

ei nii eipä käy linnassa mutta mitä sit ku ´ne tulee sielt ulos?? voi kuule on monta vasikkaa laitettu kylmäks!! niin kauan kun on vasikoita on kuolleita vasikoita!!

• omassa hommassa

Ei kannata tehdä toisten töitä, siis kaupan työntekijän ei kannata tehdä myymälävartijan hommia. Eikä yleensäkään yhden ihmisen palkalla kahden hommia.

• onpa

Kaks piippunen juttu.

• tunnetusti

Suomen Suurin Vasikkakylä.

• Tämä.

niinkään tunnettu "vasikointi" kylä.
        Ekakertaa minä näen näin väitettävän..

• Olet raatanut töissä niska limassa ostaaksesi autoosi uudet kajarit tai jopa uuden auton. Olet vihdoin ostanut haluamasi esineen ja aamulla olet lähdössä hyvillä mielin töihin. Mutta, autoa/kajareita ei näykään missään. Toteat asian: "Varastettu!" Eikö silloin silminnäkijöiden tehtävänä ole auttaa ratkaisemaan rikos? Eli niin sanotusti "vasikoimaan". Kai itsekin haluaisit autosi löytyvän ehjänä tai vähintään yhtenä kappaleena? Laita itsesi uhrin asemaan ja mieti hetki, miksi useimmat vasikoivat. Jotta rikolliset saataisiin kiinni ja maailmasta saataisiin puhdistettua mädät omenat, jotka häpäisevät ihmiskunnan.

Ja useimmat kirjoituksesi "vähä-osaiset" ovat nuoria, jotka ovat niin laiskoja, etteivät lähde etsimään töitä vaan menevät mieluummin sossun luukulle hakemaan ryyppy-rahaa, kun vanhemmilta ei enää heru. Heille suurin osa meidän veronmaksajien rahat menevät; juoppojen hyysäämiseen. On totta, että useimmat vanhukset tarvitsevat myös apua ja tukea, mutta mitäs Suomen kansa on ollut niin typerä, että eivät äänestä Eduskuntaan yms sellaisia henkilöitä, jotka OIKEASTI TEKEVÄT kansan hyvinvoinnin eteen töitä. Tai edes itse ryhdy työstämään haluttua asiaa. Nytkin kansanedustajien palkkoja nostetaan, tai on nostettu jo, ja keidenköhän pussista nekin rahat otetaan...

On vaan todettava, että lähimmäisenrakkautta ei nykyihminen tunne laisinkaan, ainoastaan saamattomuutta. Kaikesta pitää huutaa, mesota ja valittaa, mutta sitten kun pitäisi oikeasti tehdä asioiden eteen jotain, menee heti sormi suuhun. Niin se vain on! Jokaisen meistä tulisi katsoa peiliin, jopa minun.

• jörö

on eri asia olla uhrina kuin vasikoida!! vasikointi on sitä että ilmiantaa rikos kumppaninsa ja saa itse lievemmän rangaistuksen.

• jörö kirjoitti:

on eri asia olla uhrina kuin vasikoida!! vasikointi on sitä että ilmiantaa rikos kumppaninsa ja saa itse lievemmän rangaistuksen.

minua haukutaan vasikaksi jos en ole kenenkään rikoskumppani?

• jörö
        Kiara_85 kirjoitti:

minua haukutaan vasikaksi jos en ole kenenkään rikoskumppani?

voisko johtuu siitä, että sanoit että vasikoit??? se mitä sä teet on ihan jotain muuta pikkusielusta toisten asioihin puuttumista.. puuttumista asioihin jotka eivät sinúlle kuuluu.

• n.ö.k.ö
        jörö kirjoitti:

voisko johtuu siitä, että sanoit että vasikoit??? se mitä sä teet on ihan jotain muuta pikkusielusta toisten asioihin puuttumista.. puuttumista asioihin jotka eivät sinúlle kuuluu.

Toivottavasti kaikki puuttuvat näihin asioihin jotka "eivät heille kuulu"...

• Erkki.
        n.ö.k.ö kirjoitti:

Täältä on taas poistettu viestejä. Kiara on varmasti ollut asialla suuressa viisaudessaan. Tyttöä varmaan vituttaa, kun ei ole huolittu sheriffiksi, alkaa nyt toimimaan omatoimisena sellaisena, todella säälittävää.

• Jokainen/kaikki
        n.ö.k.ö kirjoitti:

itsemuraha alttiit!

• jörö kirjoitti:

Maapalloa ei olisi enää olemassa, niin kuin ei ihmiskuntaakaan. Onneksi poliisit on vielä olemassa ja pistävät nokkansa eri asioihin. Ja tottakai puutun, jos joku ryhtyy haukkumaan minua sen vuoksi, että perustelen tiettyjä asioita työpaikastani.

• Erkki. kirjoitti:

Täältä on taas poistettu viestejä. Kiara on varmasti ollut asialla suuressa viisaudessaan. Tyttöä varmaan vituttaa, kun ei ole huolittu sheriffiksi, alkaa nyt toimimaan omatoimisena sellaisena, todella säälittävää.

että yksikään haukkujista ei tule sanomaan päin naamaa sitä, mitä ajattelee. Jos kamppula on "paska paikka" menköön sanomaan se sellaiselle, joka asuu siellä. Jos Citymarketissa on huonoa palvelua, asiakaspalautteet ovat sitä varten ja alakerran myyjät ovat myöskin palautetta varten. Kunnioitan niitä, jotka sanovat asiansa suoraan päin naamaa eivätkä Internetissä salaa itkeskellen. Harvalla on kuitenkaan kanttia siihen... ;)

Tällä kertaa en ainakaan minä ole mitään ilmoitellut, mutta uskokoon jokainen mitä tahtoo.

• Erkki.
        Kiara_85 kirjoitti:

että yksikään haukkujista ei tule sanomaan päin naamaa sitä, mitä ajattelee. Jos kamppula on "paska paikka" menköön sanomaan se sellaiselle, joka asuu siellä. Jos Citymarketissa on huonoa palvelua, asiakaspalautteet ovat sitä varten ja alakerran myyjät ovat myöskin palautetta varten. Kunnioitan niitä, jotka sanovat asiansa suoraan päin naamaa eivätkä Internetissä salaa itkeskellen. Harvalla on kuitenkaan kanttia siihen... ;)

Tällä kertaa en ainakaan minä ole mitään ilmoitellut, mutta uskokoon jokainen mitä tahtoo.

Nämä keskustelupalstat ovat juuri sitä varten, että sinun laiselle tytön hupakolle kerrotaan miten aikuiset ihmiset elävät.

Olen lukenut tätä palstaa yli 2 vuotta ja täältä poistetaan hyvin harvoin viestejä. Sinun ilmestymisesi jälkeen viestejä kuitenkin on alkanut katoamaan. Aika outo yhteensattuma.

• Todellakin olet hölmö
        Kiara_85 kirjoitti:

Maapalloa ei olisi enää olemassa, niin kuin ei ihmiskuntaakaan. Onneksi poliisit on vielä olemassa ja pistävät nokkansa eri asioihin. Ja tottakai puutun, jos joku ryhtyy haukkumaan minua sen vuoksi, että perustelen tiettyjä asioita työpaikastani.

Ei kaupan kassat ennenkään ole maailman parantajiksi ruvenneet. Nyt haukkasit liian suuren palan.

• Todellakin olet hölmö kirjoitti:

Ei kaupan kassat ennenkään ole maailman parantajiksi ruvenneet. Nyt haukkasit liian suuren palan.

ensimmäinenkin. Itse taidat olla niin laiska, ettet viitsi sormeasi nostaa kun jotain pitäisi tehdä. Niin kuin monet muutkin tämän maan asukkaista. Katsotaan vain omaa napaa eikä ollenkaan ajatella muita. Katsopa peiliin ja tule sen jälkeen aukomaan päätäsi!

• Erkki. kirjoitti:

Nämä keskustelupalstat ovat juuri sitä varten, että sinun laiselle tytön hupakolle kerrotaan miten aikuiset ihmiset elävät.

Olen lukenut tätä palstaa yli 2 vuotta ja täältä poistetaan hyvin harvoin viestejä. Sinun ilmestymisesi jälkeen viestejä kuitenkin on alkanut katoamaan. Aika outo yhteensattuma.

tuosta vaan. Etkö edes häpeä? Nuorempiaan ei saa kiusata, niin kuin vanha viisaus sanoo. Jos olisin 31-vuotias, otettaisiinko minut silloin vakavemmin? Enpä usko. Näen tarpeeksi aikuisten elämistä kotonakin, kun on kaksi yli 50-kymppistä siellä. Joten turha tulla selittämään mitään sellaista, mitä minä en jo tietäisi.

Ja laskeskele sinä vain yhteensattumia sieltä sohvan nurkalta. Muuta et varmaan osaa tehdäkään xD Muiden haukkuminen ja nälviminen kyllä onnistuu, mutta kun pitäisi ryhtyä ajattelemaan ja toimimaan muiden hyväksi tai omaksi parhaakseen, menee pupu pöksyyn. Kannattaisi sinunkin mennä kassalle töihin xD

• ainoan talon iso poika
        Kiara_85 kirjoitti:

ensimmäinenkin. Itse taidat olla niin laiska, ettet viitsi sormeasi nostaa kun jotain pitäisi tehdä. Niin kuin monet muutkin tämän maan asukkaista. Katsotaan vain omaa napaa eikä ollenkaan ajatella muita. Katsopa peiliin ja tule sen jälkeen aukomaan päätäsi!

Pistä vaan tyypille luuta kurkkuun. Muista kuitenkin ottaa varsi pois. Jatkakaa.

• Erkki.
        Kiara_85 kirjoitti:

tuosta vaan. Etkö edes häpeä? Nuorempiaan ei saa kiusata, niin kuin vanha viisaus sanoo. Jos olisin 31-vuotias, otettaisiinko minut silloin vakavemmin? Enpä usko. Näen tarpeeksi aikuisten elämistä kotonakin, kun on kaksi yli 50-kymppistä siellä. Joten turha tulla selittämään mitään sellaista, mitä minä en jo tietäisi.

Ja laskeskele sinä vain yhteensattumia sieltä sohvan nurkalta. Muuta et varmaan osaa tehdäkään xD Muiden haukkuminen ja nälviminen kyllä onnistuu, mutta kun pitäisi ryhtyä ajattelemaan ja toimimaan muiden hyväksi tai omaksi parhaakseen, menee pupu pöksyyn. Kannattaisi sinunkin mennä kassalle töihin xD

Tulet vielä huomaamaan, että noin tyhmää ei oteta koskaan vakavasti.

• Erkki. kirjoitti:

Tyhmyys. Jos osaat ;)Taidat itse olla tyhmä kun otat kaiken vakavemmin kuin minä. Suuta soitat ja tappelet nuoremman kanssa. Ei taida ego kestää vanhemman kanssa tappelemista *naur*

• ainoan talon iso poika kirjoitti:

Pistä vaan tyypille luuta kurkkuun. Muista kuitenkin ottaa varsi pois. Jatkakaa.

ja kumarran =)

• Erkki.
        Kiara_85 kirjoitti:

Tyhmyys. Jos osaat ;)Taidat itse olla tyhmä kun otat kaiken vakavemmin kuin minä. Suuta soitat ja tappelet nuoremman kanssa. Ei taida ego kestää vanhemman kanssa tappelemista *naur*

Mene nyt vain hymyilemään sinne kassalle.

• ainoan talon iso poika
        Erkki. kirjoitti:

Ollaanpa sitä taas niin känkkäränkkä, että tokko sitä ollaan noustu millään jalalla?
        Etenkin tämmöisellä säällä, kun ainakin täällä sataa, yritetään muistella niitä elämän aurinkoisia puolia. Vai eikö tätä kestä erkkikään?

• ..............
        Erkki. kirjoitti:

Kiara 85 on tainut liioitella ikäänsä tai sit on jääny teini-ikä pahasti päälle... Maailmanparanta jutut, sitten että hän tietää elämästä tarpeeksi kun asuu muutaman 50 kymppisen kanssa "kotona". Vittu! no makeat naurut tästä sai useampikin kaveri :)

• -kassa-
        .............. kirjoitti:

Kiara 85 on tainut liioitella ikäänsä tai sit on jääny teini-ikä pahasti päälle... Maailmanparanta jutut, sitten että hän tietää elämästä tarpeeksi kun asuu muutaman 50 kymppisen kanssa "kotona". Vittu! no makeat naurut tästä sai useampikin kaveri :)

Kaupan kassoille ei todellakaan ole tunkua, eikä siellä mitään järjen jättiläisiä olekaan. Kassa ja kaatopaikanhoitaja, kaksi ei toivotuinta ammattia.

• hahaha...huuuuuu
        Erkki. kirjoitti:

Älä Erkki syytä Kiaraa, katos minäkin olen lähettänyt ylläpidolle, että poistavat määrätyt viestit pois. :)))))))))

• kävijä.
        Kiara_85 kirjoitti:

ja kumarran =)

Katos toi Erkki on niin vanhapoika, että se ei kestä nuorempia edessään. Hän kun luulee olevansa maailman NAPA.

Kävin cittarissa tänään ja kassalla oli iloinen hymyilevä neitokainen, vaikka jonoa oli pirusti, niin hän jaksoi siltikin näyttää ilosempaa ilmettä.

• Erkki. kirjoitti:

takaisin sinne, minne aurinko ei paista. Menen kyllä takaisin kassalle, kun on seuraava työvuoro. Ja et vieläkään osannut perustella kysymääni asiaa. Kuka se olikaan tyhmä nyt? *naur*

• .............. kirjoitti:

Ei hajoita meikäläisen maailmaa! Saa kassallakin aikamoiset naurut, kun näkee surkean näköisiä alkoholisteja, ala-ikäisiä nuoria yrittäen hakea tupakkaa ja kaljaa sekä munattomia miehiä, jotka eivät osaa muuta kuin suutansa soittaa ja raapia omaa persettään. Kukas silloin nauraa? ;)

• kävijä. kirjoitti:

Katos toi Erkki on niin vanhapoika, että se ei kestä nuorempia edessään. Hän kun luulee olevansa maailman NAPA.

Kävin cittarissa tänään ja kassalla oli iloinen hymyilevä neitokainen, vaikka jonoa oli pirusti, niin hän jaksoi siltikin näyttää ilosempaa ilmettä.

me kassat yritämme parhaamme mukaan olla =)

• asiakaspalvelija
        Kiara_85 kirjoitti:

Ei hajoita meikäläisen maailmaa! Saa kassallakin aikamoiset naurut, kun näkee surkean näköisiä alkoholisteja, ala-ikäisiä nuoria yrittäen hakea tupakkaa ja kaljaa sekä munattomia miehiä, jotka eivät osaa muuta kuin suutansa soittaa ja raapia omaa persettään. Kukas silloin nauraa? ;)

Jaa, minä en koskaan naura asiakkailleni, en kasvotusten enkä selän takana.

• asiakaspalvelija kirjoitti:

Jaa, minä en koskaan naura asiakkailleni, en kasvotusten enkä selän takana.

tietysti asiakkaasta. Jos on meille ilkeä ilman syytä, ilman muuta arvostelemme. Jos taas on kiltti, emme arvostele. Niin se vain menee ja ihmisluonto on sellainen.

• Kiara_85 kirjoitti:

tietysti asiakkaasta. Jos on meille ilkeä ilman syytä, ilman muuta arvostelemme. Jos taas on kiltti, emme arvostele. Niin se vain menee ja ihmisluonto on sellainen.

Siis ihmisluonne ei luonto

• jussi..
        Kiara_85 kirjoitti:

Lopeta nyt kiara tuo itkeminen. "Jos on meille ilkeä...". Kunhan kasvat saat oppi tuntemaan monenlaista ilkeyttä. Jutustelusi tuntuu aivan siltä, että olet todella naiivi.

• jussi.. kirjoitti:

Lopeta nyt kiara tuo itkeminen. "Jos on meille ilkeä...". Kunhan kasvat saat oppi tuntemaan monenlaista ilkeyttä. Jutustelusi tuntuu aivan siltä, että olet todella naiivi.

Et ole luultavimminkaan itse ollut koskaan asiakaspalvelutöissä. Jos olisit, tietäisit, kuinka v-mäisiä useimmat ihmiset ovat tullessaan kassalle. Itse en koskaan edes kehtaisi alkaa valittamaan kassalla myymälän korkeita hintoja, kassan ulkonäöstä tai mistään muustakaan. Todella törkeitäkin löytyy! Muun muassa viime jouluna muuan mies alkoi huorittelemaan minua kassalla, jolloin käämit paloivat totaalisesti. Kutsuin vartijan paikalle ja ilmoitin kaikkien kuullen, että syyte nostetaan kunnianloukkauksesta. Oli toinenkin kassa kuullut miehen solvaukset. Mies oli heti k**i sukassa ja pyyteli anteeksi ym. Annoin olla, TÄLLÄ KERTAA eikä miestä ole sen koommin näkynyt xD

Ja mistä sinä voit tietää, millaista ilkeyttä olen kohdannut lyhyen elämäni aikana? Älä väitä sellaista, mitä et pysty todistamaan. Jos keskustelisit kanssani livenä, asiat olisivat aivan toisin. Hyvänä esimerkkinä eräs nimeltä mainitsematon Porvoo-palstan lukija, joka oli lukenut tätä keskustelua ja myöskin Citymarket-keskustelua ja hän totesi, että en olekaan niin tyhmä ja naiivi kuin kirjoituksista saa kuvan =)

Että niinkin voi mennä asiat! Ja monta kertaa olen totenut samaisen asian: Ei se ikä viisautta ja kypsyyttä tuo, vaan se, mikä on tuolla ihmisen korvien välissä. Ja omasta kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, ettet itsekään ole mikään järjen jättiläinen xD Et ole mikään Ukko Ylijumala, ei kukaan ole. Muista se, "jussi".

• jussi.
        Kiara_85 kirjoitti:

Et ole luultavimminkaan itse ollut koskaan asiakaspalvelutöissä. Jos olisit, tietäisit, kuinka v-mäisiä useimmat ihmiset ovat tullessaan kassalle. Itse en koskaan edes kehtaisi alkaa valittamaan kassalla myymälän korkeita hintoja, kassan ulkonäöstä tai mistään muustakaan. Todella törkeitäkin löytyy! Muun muassa viime jouluna muuan mies alkoi huorittelemaan minua kassalla, jolloin käämit paloivat totaalisesti. Kutsuin vartijan paikalle ja ilmoitin kaikkien kuullen, että syyte nostetaan kunnianloukkauksesta. Oli toinenkin kassa kuullut miehen solvaukset. Mies oli heti k**i sukassa ja pyyteli anteeksi ym. Annoin olla, TÄLLÄ KERTAA eikä miestä ole sen koommin näkynyt xD

Ja mistä sinä voit tietää, millaista ilkeyttä olen kohdannut lyhyen elämäni aikana? Älä väitä sellaista, mitä et pysty todistamaan. Jos keskustelisit kanssani livenä, asiat olisivat aivan toisin. Hyvänä esimerkkinä eräs nimeltä mainitsematon Porvoo-palstan lukija, joka oli lukenut tätä keskustelua ja myöskin Citymarket-keskustelua ja hän totesi, että en olekaan niin tyhmä ja naiivi kuin kirjoituksista saa kuvan =)

Että niinkin voi mennä asiat! Ja monta kertaa olen totenut samaisen asian: Ei se ikä viisautta ja kypsyyttä tuo, vaan se, mikä on tuolla ihmisen korvien välissä. Ja omasta kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, ettet itsekään ole mikään järjen jättiläinen xD Et ole mikään Ukko Ylijumala, ei kukaan ole. Muista se, "jussi".

Mene nyt ihmeessä tutkituttamaan pääsi, kaikki ei ole kohdallaan.

• asiakas
        Kiara_85 kirjoitti:

Tällä "puolustamisella" tai miksi sitä nyt voisikaan kutsua, teet vain haittaa kollegoillesi ja työpaikallesi... Kannattaa miettiä onko se vaivan arvoista... Ja ihan sivumennen sanoen, Porvoon Cittarissa on kaupungin parhaat kassanhoitajat! Muualla aikamoista robottimeininkiä jne. Poikkeuksia tietenkin löytyy, mutta... Enkä välillä ihmettele, jos ei aina jaksa olla suupielet korvissa, kun olen sivusta seurannut useampaakin asiakkaan "pas**a-niskaan" valittamista. Hyvät asiakkaat, yrittäkää ymmärtää että kiukkunne kohde, kassanhoitaja, ei ole roskis johon voi pahanmielensä kaataa. Kassa on usein syytön niihin kaikkiin valituksiin joita varmaan päivittäin saa kuulla... Miettikääpä sitä!

• asiakas minäkin
        asiakas kirjoitti:

Tällä "puolustamisella" tai miksi sitä nyt voisikaan kutsua, teet vain haittaa kollegoillesi ja työpaikallesi... Kannattaa miettiä onko se vaivan arvoista... Ja ihan sivumennen sanoen, Porvoon Cittarissa on kaupungin parhaat kassanhoitajat! Muualla aikamoista robottimeininkiä jne. Poikkeuksia tietenkin löytyy, mutta... Enkä välillä ihmettele, jos ei aina jaksa olla suupielet korvissa, kun olen sivusta seurannut useampaakin asiakkaan "pas**a-niskaan" valittamista. Hyvät asiakkaat, yrittäkää ymmärtää että kiukkunne kohde, kassanhoitaja, ei ole roskis johon voi pahanmielensä kaataa. Kassa on usein syytön niihin kaikkiin valituksiin joita varmaan päivittäin saa kuulla... Miettikääpä sitä!

Hieno teksti! :)

• ...........................*
        jussi. kirjoitti:

Jussi sä oot kyllä aika tollo, johan nimikin sanoo sen.

• En keksi nimeä.
        asiakas kirjoitti:

Yleensä nähdään vaan pahaa, miksi ei useammin nähdä hyvää.

• chatissa ....
        jussi. kirjoitti:

Chatissa jussi nimiset ovat vihattuja, he saavat heti ruksin aika monelta.:I

• vauhtia!!!
        En keksi nimeä. kirjoitti:

Yleensä nähdään vaan pahaa, miksi ei useammin nähdä hyvää.

Nyt kun nykyisin kassanhoitajien harteilta on poistunut eräs tärkeä työtehtävä, nimittäin psykologina oleminen (näkyy jo kansanterveydessä), niin kassojen toimintaa voitaisiin nopeuttaa.

Kassoille urakkapalkka, jokaisesta koneen läpi vedetystä tuotteesta sentti myyjälle. Näin myyjilläkin olisi hyvät mahdollisuudet tienata ruhtinaallisesti enemmän kuin nyt ja asiakaspalvelu nopeutuisi huomattavasti.

• vauhtia!!! kirjoitti:

Nyt kun nykyisin kassanhoitajien harteilta on poistunut eräs tärkeä työtehtävä, nimittäin psykologina oleminen (näkyy jo kansanterveydessä), niin kassojen toimintaa voitaisiin nopeuttaa.

Kassoille urakkapalkka, jokaisesta koneen läpi vedetystä tuotteesta sentti myyjälle. Näin myyjilläkin olisi hyvät mahdollisuudet tienata ruhtinaallisesti enemmän kuin nyt ja asiakaspalvelu nopeutuisi huomattavasti.

Kannattaisin! =)

• käryttämisestä ja vasikoinn...
        Kiara_85 kirjoitti:

Kannattaisin! =)

Vielä lisäbonus?

• Voi ei!!!
        käryttämisestä ja vasikoinn... kirjoitti:

Vielä lisäbonus?

Laskin juuri, että ehdottamallani 1 c/suorite palkkauksella pääsisitte 10 euron tuntipalkkaan palvelemalla jokaista asiakasta noin kaksi ja puoli minuuttia, joten saattaisi tulla aika kalliiksi kaupalle.

Oikeasti suoritehinta tulisi laskea siten, että rivakalla tahdilla olisi mahdollisuus päästä noin 30 prosenttia korkeampaan ansioon kuin mitä TESsin mukainen tuntipalkka on, joten suoritteen hintaa tulisi vielä tarkastaa. Mutta muuten o.k. homma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe