Miten muut taaperot nukkuu päikkäreitä: monet päivässä, kuinka pitkään, ulkona vai sisällä, miten nukuttaminen onnistuu?
Meillä 1-vee poika ja ollaan siirtymässä kaksilta päikkäreiltä yksiin. Ennen saattoi nukkua jopa 2x2tuntia. Nyt hädin tuskin nukkuu yhdet tunnin unet ja koko ajan on väsynyt. Pelkäänpä tehneeni virheen kun rupesin päikkäreitä muuttamaan. Yöllä kyllä nukkuu nykyään hyvin.
Päikkäriasiaa
9
814
Vastaukset
- mamma+vaavi
meillä 1v 2kk, yhdet päikkärit 1,5h. on tosin iltaisin hirveen väsynyt ja simahtaa heti klo 19 kun yöpuulle laittaa. tosin ei osaa rauhoittua toisille päikkereille enää joten jätettiin sit pois.
sisällä nukkunut jo puol vuotta (en uskalla jättää rattaisiin, kun voi kiivetä sieltä pois suomeksi=tippua). nukahtaa hyvin, laitan vaan sänkyyn, unilelut viereen ja tutti suuhun (en ole raaskinut vieroittaa). nukahtaa yksinään melko pian.- äiskä83
Meillä on poika 1v ja 6kk ja ei nuku enään päiväunia.Illalla nukahtaa n.21.30-22 välillä ja aamulla heräilee 8-8.30.Hyvin pirteänä.
Tutista luovuttiin 7,5kk iässä.Ei oo tuttia kaipaillut. - ja rattaissa nukkuminen
Itse aloin laittamaan natiaisen valjaisiin nukkumaan kun alkoi vängätä rattaissa istumaan kesken nukutuksen. Pari kertaa niistä protestoi, mutta on sen jälkeen nukkunut rauhallisesti valjaista välittämättä. Nykyisin pitää jo itse huolen, että valjaat kiinnitetään.
Naapurin mukula meinasi pudota rattaista kun herättyään nousi pystyyn seisomaan kuomua vasten. Kaatui sitten kuomun kanssa pitkälleen - onneksi vaunujen pohjalle. Suosittelen ehdottomasti valjaiden käyttöä rattaissa nukkujille! - vinkkitär
Rattaissa on yleensä viisipistevaljaat, ei sieltä voi tippua:)
- äiti70
äiskä83 kirjoitti:
Meillä on poika 1v ja 6kk ja ei nuku enään päiväunia.Illalla nukahtaa n.21.30-22 välillä ja aamulla heräilee 8-8.30.Hyvin pirteänä.
Tutista luovuttiin 7,5kk iässä.Ei oo tuttia kaipaillut.Kyllä taaperot tarvii vielä pienet päiväunet. Meillä jäi toiset unet pois 11kk iässä. Nyt yhdet päiväunet päivässä ½ tunnista 1½ tuntiin, riippuen milloin on herännyt aamulla.
Nukkumaan poika menee klo 21 ja herää yleensä klo 9, mutta herääminen vaihtelee 8-10 välillä. Unentsarve on n. 13 tuntia vrk.ssa, joten jos lapsi nukkuu 12 tunnin yöunet, ei päivällä tietenkään unta riitä kolmea tuntia:)
- poitsun äitee
Meillä 1v poika nukkuu kahdet päikkärit n.30min-1½tunnia kerralla. Jos toiset päikkärit nukuttu hyvin ni toiset nukutaan huonosti. Meillä herätään siinä 8.30 ja mennään yöunille 21 aikaan. Poika nukkuu omassa sängyssä pääsääntöisesti, pistän omaan sänkyyn ja nukahtaa sinne itsekseen. Meillä on ainakin tarvitaan kahdet päikkärit, jos joskus on toiset jäänyt väliin, niin koko ilta on kiukuttelua.
Siis meidän poika nukkuu yhdet päikkärit jotka on n. 3 tuntia. Illalla menee nukkumaan n. 19-20.30 ja aamulla ollaankin hereillä jo klo 5-6. Päikkäreille menee tossa n. klo 11. Meillä itse jätti toiset unet pois joka on toisaalta ihan hyvä juttu.
- Äiti*
meidän 2 vuotias tyttö nukkuu päikkärit 13.30-15.00 ja ilta unille 21.00-8.00
- Pojan äiti
Poika 1v9kk nukkuu 2,5h päikkäreitä ja yöunet on 10h,joskus yöunet pitemmät ja silloin jää päikkärit lyhyemmiksi.Nukahtaa itsekseen ja nukkuu hyvin,omassa sängyssään.
Yksiin päikkäreihin siirtyi 1v2kk iässä ja silloinkin ekan kuukauden aikana nukkui välillä kahdet.Alussa ne yhdet päikkärit eivät kestäneet tarpeeksi kauan ja siksi laitoin pojan jo aikaisemmin yöunille,nukkui sitten pitemmät yöunet.Pikkuhiljaa päikkärit pitenivät kun poika tottui uuteen rytmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029